Γεφύρι της Άρτας… η γέφυρα του ΟΣΕ στην Κοζάνη – Γράφει ο Βασίλης Μαρκόπουλος

Του Βασίλη Μαρκόπουλου:

Εδώ και αρκετές μέρες διαβάζουμε σχεδόν καθημερινά για την περιβόητη γέφυρα του ΟΣΕ επι της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Θεσ/νίκης ( κοντά στο ΛΙΝΤΛ ), όπου έγιναν ορισμένα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα συμπολιτών μας. Η  τοπική  πολιτική εξουσία αποφάσισε  να  την  κατεδαφίσει. Η  γέφυρα αυτή κατασκευάστηκε από τον ΟΣΕ σε έκταση που απαλλοτρίωσε και αποτελεί τμήμα της Σιδηροδρομικής Γραμμής ΚΟΖΑΝΗ –ΠΤ/ΔΑ – ΕΔΕΣΣΑ – ΘΕΣΝΙΚΗ. Η  λειτουργία ή μη της σιδ/κής σύνδεσης της Κοζάνης με τη Θεσ/νίκη εκκρεμεί και  δεν  έχει  αποφασισθεί οριστικά η διακοπή της. Μάλιστα   τελευταία σε μια σύσκεψη των αρμοδίων φορέων ( και των τοπικών )  συζητήθηκε η μεταφορά του Σιδ/κού Σταθμού στα Κοίλα.Με  αφορμή  τις  δημοσιεύσεις στο θέμα αυτό θάθελα να διατυπώσω ορισμένες σκέψεις:

1.- Η Γέφυρα του ΟΣΕ βρίσκεται στα διοικητικά όρια του Δήμου Κοζάνης , ο οποίος επι του θέματος δεν έχει καμιά αρμοδιότητα κι ούτε τον ρωτάει κανείς.  

2.- Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας εμπλέκεται γιατί το σημείο της γέφυρας βρίσκεται επι της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Θεσ/νίκης  , η δε κατασκευή , λειτουργία και συντήρηση του Εθνικού Οδικού Δικτύου ανήκει στην Περιφέρεια.

3.- Ο ΟΣΕ είναι ο φορέας που κατασκεύασε τη γέφυρα , τη λειτουργεί και τη συντηρεί ως αναπόσπαστο τμήμα της σιδ/κής γραμμής.

Με τα παραπάνω δεδομένα ο ΟΣΕ οφείλει να  δεί  πώς θα λύσει το θέμα  και να φροντίσει για τη διάδοχη  της  καταστροφής  κατάσταση για να μη διακοπεί η σιδκ/ή γραμμή από και προς Κοζάνη. Βέβαια θα χρειασθεί η συνεργασία με την Περιφέρεια γιατι  το σημείο της γέφυρας τέμνει την Εθνική Οδό και θα χρειασθεί η αποκατάσταση της Εθνικής Οδού.

Για ένα τόσο απλό θέμα μεσολάβησαν αρκετοί  μήνες  διαλόγου  και συσκέψεων και μάλιστα με πολιτική παρέμβαση τοπικού πολιτειακού παράγοντα που τυχαίνει να είναι και ο πολιτικός προϊστάμενος του ΟΣΕ.

Φανταστείτε αν ο παράγοντας αυτός ήταν απο άλλο μέρος της Χώρας και δεν τον ενδιέφερε άμεσα το θέμα από  μικροπολιτική και ψηφοθηρική άποψη. Θα γινόταν ποτέ ; ή πόσο χρονικό διάστημα θα χρεια-
ζόταν;

Ετσι σύμφωνα με τα παραπάνω επισημαίνω ότι : α)   Η Περιφέρεια θα φανεί ότι επιτελεί έργο και λύνει το πρόβλημα ( είναι οξύμωρο να αρχίζει τη θητεία της με καταστροφή κι όχι με δημιουργία ,   β)  Οι πολίτες πληρώσουν το οικονομικό κόστος της παρέμβασης της Περιφέρειας,γ) Ο Υφυπουργός φαίνεται ότι ενδιαφέρεται για την περιοχή και παρεμβαίνει στη λύση του προβλήματος χωρίς κόστος για  την  Κυβέρνη-
ση , δ) Ο ΟΣΕ μένει στο απυρόβλητο και με τη συζήτηση της μεταφοράς του σιδ/κού σταθμού στα Κοίλα ( αν ποτέ γίνει ) ενδέχεται να μην αποκαταστήσει ποτέ τη  σιδ/κή γραμμή στο σημείο της γέφυρας , δημιουργώντας μια « ντε φάκτο » κατάσταση » , ε) Η γέφυρα γίνεται το πρώτο  θέμα και  η  επαναλειτουργία  και  επέκταση της σιδ/κής σύνδεσης και της επέκτασής της το δευτερεύον με συναίνεση και της τοπικής αυτοδι-οικητικής ηγεσίας.

Ο ΟΣΕ οφείλει να ασχοληθεί με το θέμα , γιατί είναι της αρμοδιότητας και ευθύνης του και παράλληλα ο κ.Υφυπουργός , ως Πολιτικός Προϊστάμενος του ΟΣΕ να ξεκαθαρίσει προς τους πολίτες της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης :

– Πρόκειται να λειτουργήσει και πότε η σιδ/κή σύνδεση της Κοζάνης με τη Θεσ/νίκη ;
– Γιατί διακόπηκε τα τελευταία χρόνια η λειτουργία της γραμμής , παρόλο που είχαν γίνει έργα συντήρησής της ;
– Είναι στα άμεσα σχέδια η μεταφορά του σιδ/κού σταθμού στα Κοίλα ;
– Είναι στα κυβερνητικά σχέδια η επέκταση του σιδ/κού δικτύου από Κοζάνη προς Θεσσαλία ;
– Στα πλαίσια της κυβερνητικής πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων περιλαμβάνεται o ΟΣΕ ;

Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας γιατί να επιβαρυνθεί με το οικονομικό κόστος της παρέμβασης ; ενώ θα πρέπει να εκφέρει μόνο τη γνώμη της για την αποκατάσταση του τμήματος της Εθνικής Οδού και να συνεργασθεί με τον ΟΣΕ;Γιατί το κόστος αυτό να το επιβαρυνθούν οι πολίτες ; Θα απασχολήσει η υπόθεση του ΟΣΕ το Περιφερειακό Συμβόυλιο ;
 
Ο Δήμος Κοζάνης σκέπτεται να διοργανώσει τοπικό δημοψήφισμα για να αποφασίσουν οι πολίτες για τη μεταφορά ή μη του σιδ/κού σταθμού στα Κοίλα ; Πρόκειται να υλοποιήσει τις προτάσεις της ομάδας μελέτης για την επέκταση και την αναθεώρηση του σχεδίου της πόλεως Κοζάνης για την αναβάθμιση του περιβάλλοντα χώρου της σιδ/κής γραμμής ; Αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο ( με το δήθεν από τον  ΟΣΕ πρόσχημα της μεταφοράς του σιδ/κού σταθμού στα Κοίλα αν ποτέ γίνει ) , της μη  αποκατάστασης ( από  τον  ΟΣΕ )  του  τμήματος της γέφυρας και να δημιουργήσει μια « ντε φάκτο » διακοπή ( με τοπική συναίνεση ) της λειτουργίας της γραμμής προς Κοζάνη ; Το όλο θέμα δεν πρέπει να απασχολήσει τη Δημοτική Κοινότητα Κοζάνης , την τοπική Κοινότητα Κοίλων και το νέο Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης ;

Βασίλης Μαρκόπουλος, Συν/χος Δικηγόρος

 

 

 

 

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.