Πρόταση – πρόκληση του Δήμου Κοζάνης: Πεζόδρομος κάθε Κυριακή η Μακεδονομάχων αν οι δημότες χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ!

Δημοτικοί λαχανόκηποι, πεζοδρομήσεις, θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, ανταλλακτικά παζάρια, εβδομαδιαίες ποδηλατάδες, δημιουργία πάρκων περιβαλλοντικής αγωγής, αποτελούν κάποιες από τις δεσμεύσεις τις οποίες έχουν αναλάβει οι 17, μέχρι στιγμής, δήμοι της χώρας που συμμετέχουν στην Ωρα της Γης 2013, που διοργανώνει η περιβαλλοντική οργάνωση WWF Ελλάς, στις 23 Μαρτίου.

Φέτος, η παγκόσμια εκστρατεία της WWF υιοθετεί το σύνθημα: «Θα το κάνω, αν το κάνεις», το οποίο βασίζεται στη δημιουργία προκλήσεων που ωφελούν το περιβάλλον, την κοινωνία, αλλά και την ίδια την καθημερινότητα.

Η γνωστή δράση των τελευταίων χρόνων από τη WWF, με χιλιάδες κτίρια να σβήνουν τα φώτα τους, συντονισμένα, για κάποιο χρονικό διάστημα ένα συγκεκριμένο βράδυ, φέτος εμπλουτίζεται με πιο στοχευμένες κινήσεις.

Συμμετέχουν φορείς, μεμονωμένοι πολίτες, παρέες και διάφορες ομάδες. Κάθε χώρα επικεντρώνει σε τρεις θεματικές δράσεις. Στην Ελλάδα, τα τρία «Θα το κάνω, αν το κάνεις» αφορούν τις προκλήσεις: «αν πρασινίσεις το μπαλκόνι σου», «αν χαρίσεις ένα αντικείμενο που δεν χρειάζεσαι» και «αν χρησιμοποιείς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), το ποδήλατο ή τα πόδια για τις μετακινήσεις σου».

Στη διαδικτυακή πλατφόρμα της ¿ρας της Γης, ο κάθε πολίτης, όπως και οι δήμοι, μπορεί να καταθέσει τον δικό του προσωπικό τρόπο, με τον οποίο θα πείσει τους συμπολίτες του να ακολουθήσουν μία από τις τρεις θεματικές δράσεις για μία καλύτερη ζωή.

«Οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν μια προσωπική δέσμευση και την κοινοποιούν μέσω της ιστοσελίδας τής καμπάνιας. Οσοι επισκέπτες θέλουν, αποδέχονται την πρόκληση και έτσι η πρόταση ενεργοποιείται», εξηγεί ο Γιώργος Βελλίδης, υπεύθυνος επικοινωνίας του WWF.

Για παράδειγμα, ο δήμος Κοζάνης θα πεζοδρομεί κάθε Κυριακή την οδό Μακεδονομάχων, οδό που καταλήγει στην κεντρική πλατεία της πόλης, αν οι δημότες χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ.

Η Ωρα της Γης ξεκίνησε, το 2007, στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, όπου 2,2 εκατομμύρια άνθρωποι και 2.100 επιχειρήσεις έσβησαν τα φώτα τους. Την επόμενη χρονιά, η καμπάνια πήρε διεθνή χαρακτήρα, όταν συμμετείχαν 371 πόλεις από 35 χώρες. Το 2009, η Ελλάδα παίρνει για πρώτη φορά μέρος και καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, με τη μεγαλύτερη συμμετοχή ανάμεσα σε 88 χώρες. Κάθε χρόνο, οι χώρες που συμμετέχουν αυξάνονται (το 2010, 128 χώρες, το 2011, 135 χώρες και το 2012, 152 χώρες) και όλο και περισσότερα κτίρια για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα «βυθίζονται» στο σκοτάδι.

Το 2011, είναι η χρονιά που η ¿ρα της Γης έχει στόχο να ξεπεράσει τον εαυτό της, ζητώντας από τους συμμετέχοντες να σκεφτούν τι άλλο μπορούν να κάνουν για την προστασία του πλανήτη, πέρα από το να κατεβάζουν τους διακόπτες του ηλεκτρικού. Το 2012, ξεκινά, σε πρώτη φάση, η πρόκληση του «θα το κάνω, αν τα κάνεις», που συνεχίστηκε και φέτος, με τη διαφορά πως, το 2013, κάθε χώρα επικεντρώνεται σε τρεις θεματικές δράσεις, αναφέρει ο κ. Βελλίδης. Πέρσι, ήταν περιορισμένο στο ότι ο καθένας ανέβαζε μια πρόκληση δικής του έμπνευσης που σχετιζόταν με την προστασία του περιβάλλοντος, για παράδειγμα «θα πηγαίνω στη δουλειά με το ποδήλατο, αν 30 άτομα δηλώσουν πως θα κάνουν ανακύκλωση».

«Στην προσπάθεια των δήμων δίνεται ιδιαίτερη βάση» επισημαίνει ο κ. Βελλίδης, «μιας και οι ενέργειές τους αποτελούν κληρονομιά που θα μείνει. Φεύγουμε από τη διόλου αμελητέα προσφορά των προηγούμενων χρόνων και προχωράμε στη βελτίωση της ζωής των πολιτών, μέσα σε καιρούς κρίσης».

Ο Χρόνος

  
eve_kaplanoglou17
 

Σχολιάστε