10+1 συμβουλές για να χάσεις βάρος ως τις διακοπές

diatrofi_se_sxima_kardiasΤο να χάσεις βάρος είναι μια απλή διαδικασία. Μερικές μικρές μετατροπές στις συνήθειές σου θα σε βοηθήσουν να χάσεις βάρος χωρίς να στερηθείς.

1)    Επέλεξε τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων
Οι ομάδες των τροφίμων είναι τα δημητριακά, τα λαχανικά, τα φρούτα, τα λίπη, τα γαλακτοκομικά και το κρέας. Όλες οι ομάδες είναι εξίσου σημαντικές και απαραίτητες για τον οργανισμό μας.

2)     Χρησιμοποίησε το κανόνα των τετάρτων
Κάθε φορά που τρως γέμιζε το πιάτο σου με τον εξής τρόπο: Τα δύο τέταρτα με σαλάτα, το ένα τέταρτο με πρωτεΐνη (κρέας, ψάρι κ.τ.λ.) και το τελευταίο τέταρτο με το συνοδευτικό (αμυλούχο τρόφιμο όπως ρύζι, μακαρόνια, ψωμί κ.τ.λ.)

3)    Απόλαυσε το γεύμα σου
Αφιέρωσε λίγα λεπτά περισσότερα από το χρόνο σου για να καταναλώσεις το γεύμα σου. Το αίσθημα του κορεσμού αργεί να φτάσει στον εγκέφαλο και με το να τρως αργά επιτρέπεις στον οργανισμό σου να κατανοήσει ότι χόρτασε με αποτέλεσμα να καταναλώνεις λιγότερες θερμίδες.

4)    Ξεκίνα το κάθε γεύμα σου με ένα ατομικό μπολ με σαλάτα
Η κατανάλωση λαχανικών είναι πολύ σημαντική για την εξασφάλιση της βέλτιστης υγείας αλλά και για την ρύθμιση του βάρους. Τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες οι οποίες προσδίδουν στον οργανισμό το αίσθημα του κορεσμού. Έτσι θα χορτάσεις με μικρότερη ποσότητα τροφής και με λιγότερες θερμίδες.

5)    Κατανάλωσε φρέσκα φρούτα εποχής
Τα φρέσκα φρούτα αποτελούν την καλύτερη πηγή βιταμινών και μετάλλων για τον οργανισμό, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και νερό. Επιπλέον έχουν γλυκιά γεύση και μπορούν να εκπληρώσουν την ανάγκη του οργανισμού για την κατανάλωση γλυκού.

6)    Μέτρησε το ελαιόλαδο
Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή περιέχει ελαιόλαδο. Ωστόσο πρέπει να χρησιμοποιείται με μέτρο. Δύο κουταλιές της σούπας στο γεύμα μας είναι ικανοποιητική ποσότητα για να δώσει τα θρεπτικά στοιχεία που περιέχει στον οργανισμό μας.

7)    Κατανάλωσε «έξυπνα» σνακ
Προγραμμάτισε την διατροφή σου και βρες εναλλακτικές για τα ενδιάμεσα γεύματα ή και για τις ώρες που έχεις «λιγούρες». Έχε διαθέσιμα σνακ χαμηλά σε θερμίδες και που ικανοποιούν τις γευστικές σου (π.χ. αντί για τυρόπιτα επέλεξε κουλούρι)

8)    Πρόσεξε τις «υγρές» θερμίδες
Πολλές φορές καταναλώνουμε ροφήματα πλούσια σε ζάχαρη όπως χυμούς, αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά καθώς και το αλκοόλ απερίσκεπτα χωρίς να υπολογίζουμε τις θερμίδες που μας προσδίδουν. Η κατανάλωση των ροφημάτων αυτών πρέπει να γίνετε με μέτρο βάση τις συστάσεις των ειδικών καθώς ανεβάζουν ακόμη περισσότερο τη θερμιδική κατανάλωση, χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε.

9)    Χρησιμοποίησε υγιεινές τεχνικές μαγειρικής
Προτίμησε τα ψητά ή τα βραστά τρόφιμα και απέφυγε το τηγάνι. Χρησιμοποίησε στο μαγείρεμα διάφορα μπαχαρικά και υλικά που δίνουν γεύση στο φαγητό χωρίς να αυξάνουν τις θερμίδες.

10)     Δραστηριοποιήσου
Αύξησε τη φυσική σου δραστηριότητα. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα κούραση και ιδρώτα σε ένα διάδρομο γυμναστηρίου. Βρες χόμπι που να σου αρέσει. Περπάτησε μέσα στη πόλη. Άφησε το αυτοκίνητο σπίτι και πήγαινε στη δουλειά σου περπατώντας.

+1) Σκέψου θετικά
Η επιτυχημένη προσπάθεια για να χάσεις βάρος ξεκινάει στο μυαλό. Θέσε εφικτούς στόχους. Για παράδειγμα το να ελπίζεις ότι «Θα χάσω 6κιλά σε 10 μέρες» δεν είναι ρεαλιστικό και θα απογοητευτείς. Μη ξεχνάς!!! Πάντα υπάρχουν λύσεις, αρκεί να αποφασίσεις να τις βρεις!!!

Βασιλική Μ. Γκέσου
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Απόφοιτος Χαροκοπείου Παν/μίου Αθηνών
Μπουσίου & Εστίας 3, 50100 Κοζάνη
Τ. 2461501817        Κ. 6932727508
vgesou@gmail.com


 


 

Σχολιάστε