Ποιές Ελληνικές εταιρείες τροφίμων ανταγωνίζονται τις πολυεθνικές

Ανοδικά κόντρα στην κρίση και στον σκληρό ανταγωνισμό των πολυεθνικών,κινούνται ορισμένες απο τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες τροφίμων. Η υψηλή ποιότητα των προιόντων τους και η σχέση εμπιστοσύνης που έχουν «χτίσει» όλα τα προηγούμενα χρόνια με το αγοραστικό κοινό είναι τα «κλειδιά», μέσα από τα οποία καταφέρνουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να εμφανίσουν σημαντικά κέρδη.

Την ίδια ώρα ευνοούνται και από τη στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα, η οποία το τελευταίο διάστημα -ελέω ύφεσης- παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις. Την τάση αυτή, σπεύδουν να εκμεταλλευτούν ολοένα και περισσότερες εταιρείες, οι οποίες προχωρούν σε μπαράζ διαφημίσεων υπερτονίζοντας τη χώρα παραγωγής και προέλευσης των προιόντων τους.

 

Γιώτης

Στα 71,4 εκατ. ευρώ έναντι 69,9 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις της εταιρείας θρεπτικών προιόντων Γιώτης, σημειώνοντας άνοδο 2,1%. Σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρά την κάμψη κινήθηκαν και τα κέρδη προ φόρων, τα οποία περιορίστηκαν σε 4,7 εκατ. ευρώ από 6,9 εκατ. ευρώ το 2009. Η εταιρεία δίνει έμφαση στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με νέα προιόντα υψηλής διατροφικής αξίας που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των κατανωλωτών. Το 2009 πρόσθεσε στη γκάμα της τη σειρά βιολογικών προϊόντων με την επωνυμία ORGANIC και τη σειρά προϊόντων υγιεινής διατροφής με την επωνυμία FΥTRO. Σήμερα παράγει, συσκευάζει και διακινεί στη Ελλάδα και στο εξωτερικό 100 διαφορετικά προϊόντα από βρεφικές τροφές, ροφήματα έως τούρτες και επιδόρπια.
Ε.Ι. Παπαδόπουλος
Παρά το γεγονός πως δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο με έντονο ανταγωνισμό τόσο απο πολυεθνικές όσο και μικρομεσσαίες παραγωγικές επιχειρήσεις,η βιομηχανία μπισκότων και αρτοσκευασμάτων Ε.Ι. Παπαδόπουλος με όπλο το οργανωμένο δίκτυο διανομής, τη μεγάλη ποικιλία προιόντων αλλά και τις προσιτές τιμές, πέτυχε να διατηρήσει το 2010 τα κέρδη και τις πωλήσεις της σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Ειδικότερα, σύμφωνα με το δημοσιευμένο ισολογισμό της εταιρείας, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 13 εκατ. ευρώ (έναντι 14 εκατ. ευρώ το 2009) και οι πωλήσεις στα 112,5 εκατ. ευρώ (από 116,9 εκατ. ευρώ το 2009).

Μέλισσα Κίκιζας
«Άλμα» σημείωσαν τα κέρδη της εταιρείας ζυμαρικών Μέλισσα Κίκιζας στη διάρκεια του 2010. Σύμφωνα με τον ισολογισμό, τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 78,2% και έφθασαν στα 8,2 εκατ. ευρώ από 4,6 εκατ. ευρώ. Ανάλογη πορεία ακολούθησαν οι πωλήσεις, οι οποίες ανήλθαν στα 70 εκατ. ευρώ από 62,3 εκατ. ευρώ το 2009, εμφανίζοντας άνοδο 12,3%. Η εταιρεία απορροφά ετησίως 100.000 τόνους ελληνικά σκληρά σιτάρια ενώ διαθέτει καθετοποιημένο συγκρότημα μύλου και μακαρονοποιείου στη Λάρισα, παράγοντας ετησίως περισσότερους από 50.000 τόνους ζυμαρικών. Εξάγει το 20% της παράγωγής της σε χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία, ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Ολλανδία και το Κονγκό. Στόχος της είναι το ποσοστό αυτό να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια στο 50%.
Λουξ Μαρλαφέκας
Ανθεκτικότητα, παρά την κάμψη της κατανάλωσης και την επιδείνωση του οικονομικού κλίματος επέδειξε η εταιρεία εμφιάλωσης αναψυκτικών Λούξ Μαρλαφέκας. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της εταιρείας παρέμειναν στα επίπεδα των 19,4 εκατ. ευρώ, όπως και το 2009, ενώ τα κέρδη πριν τους φόρους υποχώρησαν κατά 14,7% και διαμορφώθηκαν σε 2,9 εκατ., έναντι 3,4 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Η εταιρεία βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και εξετάζει την είσοδό της στο χώρο του εμφιαλωμένου νερού. Παράλληλα, για τους σκοπούς της επέκτασής της στο εξωτερικό βρίσκεται σε επαφές με υπόψηφιους επενδυτές. Να σημειωθεί πως το προηγούμενο διάστημα, εξασφάλισε από το αρμόδιο υπουργείο την έγκριση για την επένδυση στο Αίγιούψους 33 εκατ. ευρώ, που αφορά στην εγκατάσταση νέων γραμμών παραγωγής.

Ήπειρος
Στα 31,7 εκατ. ευρώ από 30,2 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις της εταιρείας Ήπειρος, η οποία διακινεί την ομώνυμη φέτα. Αντίθετα, ελαφρά κάμψη παρουσίασαν τα κέρδη προ φόρων, τα οποία περιορίστηκαν στα 1,5 εκατ. ευρώ από 1,92 εκατ. ευρώ το 2009. Η εταιρεία, προκειμένου να αντισταθμίσει τις απώλειες στην εγχώρια αγορά στρέφει το βλέμμα ολοένα και περισσότερο στο εξωτερικό και κυρίως στις αγορές της Β. Αμερικής, όπου οι προοπτικές είναι ιδιαίτερα θετικές για τα ελληνικά προιόντα.
Ένα άρθρο του Του Γιώργου Μανέττα – imerisia.gr

Σχολιάστε