Αξιολόγηση των καθηγητών εν μέσω της απελπιστικής κατάστασης στο Λύκειο – Tου Χαράλαμπου Παπαδόπουλου



 

Κάμνει εντύπωση με πόση βιασύνη προχωράει το Υπουργείο Παιδείας την αξιολόγηση των καθηγητών. Θέλει το συντομότερο δυνατόν να κατατάξει τους καθηγητές σε άριστους, πολύ καλούς, ικανοποιητικούς και μη ικανοποιητικούς. Δεν μας έφτανε στα Λύκεια που ζούμε κάθε μέρα την απελπισία με το απαράδεκτο εκπαιδευτικό μας σύστημα, δεν μας έφτανε η αγωνία να βγάλουμε την ύλη των Πανελλαδικών και της τράπεζας θεμάτων, δεν μας έφτανε που κάθε μέρα δοκιμάζεται η υπομονή μας τόσο δύσκολοι που έχουν γίνει οι μαθητές σήμερα, η κατάταξη των καθηγητών σε κατηγορίες μας έλειπε.

Και πόσο σωστή θα είναι η κατάταξη των καθηγητών σε κατηγορίες ; Εδώ τους μαθητές που τους ζούμε μια ολόκληρη χρονιά δεν είμαστε σίγουροι ότι τους βαθμολογούμε δίκαια, θα υπάρχει δικαιοσύνη στην αξιολόγηση του Υπουργείου με 2 διδακτικές ώρες που θα μας δουν οι Σύμβουλοι ; Δεν θέλω να πω ότι όλοι καθηγητές είναι καλοί. Στα 27 χρόνια που υπηρετώ στο Λύκειο συνάντησα συναδέλφους που ήταν προβληματικοί στο Σχολείο, δεν τους ένοιαζε να μάθουν οι μαθητές, που ούτε μάθημα έκαμναν, ακόμα και συναδέλφους ψυχοπαθείς. Δεν συναντήσαμε όλοι μας συναδέλφους που παρακαλούσαμε να φύγουν από το Σχολείο μας ; Οι γονείς δεν ευχόντουσαν κάποιους καθηγητές να μην τους έχουν τα παιδιά τους ;

Φοβάμαι όμως ότι τους πραγματικά μη ικανοποιητικούς δεν θα τους πιάσει η αξιολόγηση του Υπουργείου, επειδή οι φελλοί ξέρουν να επιπλέουν. Το Υπουργείο αν ήθελε να ανεβάσει την ποιότητα των Σχολείων αυτούς έπρεπε να ανακαλύψει. Κι ένας εύκολος τρόπος θα ήταν να ζητήσει τις γνώμες των καθηγητών κάθε Σχολείου και των Γονέων. Και στις περιπτώσεις που διαπίστωνε σοβαρές παραλείψεις και κατηγορίες να τις ερευνούσε λεπτομερώς.

Πως όρισε λοιπόν το Υπουργείο να γίνει η αξιολόγηση ; Αρχικά θα συμπληρώσουμε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα με πάρα πολλές πληροφορίες για εμάς, όπως αν κάμνουμε εκτός του ωραρίου μας εθελοντικά ενισχυτική διδασκαλία, αν εκτός του ωραρίου μας εκπαιδεύουμε μαθητές σε διάφορες δραστηριότητες … Το συμπέρασμα είναι εκτός του ωραρίου μου θα εργάζομαι «εθελοντικά» για να έχω μια καλή αξιολόγηση. Να με συγχωρείτε αλλά κάτι τέτοια ακόμα και τα Φασιστικά Καθεστώτα σπάνια τα εφάρμοζαν.

Την προηγούμενη μέρα από την αξιολόγηση με τον Σύμβουλο θα ετοιμάσουμε πως θα γίνει το μάθημα. Ο Σύμβουλος θα καθορίσει ποια θα είναι η ροή του μαθήματος, με ποιο τρόπο πρέπει να κάνω την παρουσίαση της διδασκόμενης ύλης, τι βοηθητικά μέσα πρέπει να χρησιμοποιήσω, πως πρέπει να κινηθώ, τι λόγια πρέπει να λέω, πώς να φερθώ στους μαθητές … Δυστυχώς με όλα αυτά φαίνεται η άγνοια του Υπουργείου για το πώς γίνεται η διδασκαλία. Το μάθημα είναι μια δυναμική διαδικασία και παίζει μεγάλο ρόλο και η προσωπικότητα του καθηγητή και το ποιόν των μαθητών. Εγώ ό ίδιος διδάσκω εντελώς διαφορετικά από το ένα τμήμα στο άλλο. Το ίδιο μάθημα να διδάξουμε 2 Χημικοί στο ίδιο τμήμα θα είναι εντελώς διαφορετικό μάθημα. Το Υπουργείο θα βοηθούσε πραγματικά αν ο Σύμβουλος παρατηρούσε πως κάμνω το μάθημα και με συμβούλευε μετά κατά την γνώμη του τι θα μπορούσα να βελτιώσω.

Οι μαθητές στην Γ΄ Λυκείου κοντεύουν να τρελαθούν όσο πλησιάζουν οι Πανελλαδικές για να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις του Λυκείου και του Φροντιστηρίου. Γι αυτό και σε λίγο θα σταματήσουν να έρχονται στο Σχολείο επειδή φρόντισαν να μην ξοδέψουν τις 114 απουσίες που δικαιούνται να κάνουν. Άρα και να θέλει ο Σύμβουλος να με αξιολογήσει στην Χημεία της Γ΄ Λυκείου δεν θα μπορεί γιατί δεν θα υπάρχουν μαθητές της Γ΄ στο Σχολείο. Δείξτε μου μια άλλη χώρα στον κόσμο με τόσο επιτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα.

Οι μαθητές στην Β΄ Λυκείου ξεκίνησαν ήδη εντατικά τα φροντιστήρια για την Γ΄ Λυκείου.  Με την Βιολογία της Β΄ που διδάσκω οι περισσότεροι δεν ασχολούνται και μάλιστα το βιβλίο της Βιολογίας ούτε καν το παίρνουν στο σπίτι να διαβάσουν, αλλά το αφήνουν στο Σχολείο. Παρ’ όλα αυτά το Υπουργείο Παιδείας θέλει να με αξιολογήσει τι μάθημα κάμνω σ’ αυτές τις συνθήκες, με τι σχέδιο μαθήματος κλπ.

Θα με αξιολογήσει ο Σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης πόσο καλό μαθησιακό περιβάλλον έχω στην τάξη, πόσο πειθαρχούν οι μαθητές, πόσο σέβονται τους συμμαθητές τους κλπ. Όταν οι μαθητές βλέπουν ότι μια χούφτα συμμαθητών τους μπορεί και κάμνει κατάληψη του Σχολείου για 1 εβδομάδα και το μόνο που μπορεί να κάνει η Ελληνική Δημοκρατία είναι να περιμένει να βαρεθούν και να λήξουν την κατάληψη πόση πειθαρχία περιμένει το Υπουργείο να έχουν ;  Όταν το μυαλό των μαθητών μέσα στην τάξη, στα διαλείμματα και παντού όπου βρεθούν είναι στο κινητό και οι μαθητές είναι μόνιμα ζαλισμένοι, πόσο καλό μαθησιακό κλίμα περιμένει το Υπουργείο ; (ξέρω το Υπουργείο τα απαγορεύει στο Σχολείο). Έλεγε ο μεγάλος άγιος Πορφύριος που κοιμήθηκε το 1991 το τηλέφωνο (το σταθερό) είναι μόνο για ώριμους ανθρώπους, επειδή οι ανώριμοι θα βλαφτούν. Κι εμείς δίνουμε στα παιδιά μας τα κινητά, που μπορούν να δουν και να κάνουν τα πάντα, από το Νηπιαγωγείο !

Θα αξιολογήσει ο Σύμβουλος των Φυσικών την επιστημονική μου επάρκεια. Μα ένα Σάββατο τον Σεπτέμβριο του 2000 για 3 ώρες το πρωί το ΑΣΕΠ αξιολογούσε την επιστημονική μου επάρκεια στην Χημεία και την Βιολογία, τα μαθήματα που διδάσκω εδώ και 27 χρόνια στο Λύκειο. Θέλει ο Σύμβουλος να ανεβάσω σε ηλεκτρονική πλατφόρμα σχέδιο μαθήματος. Μα το ίδιο Σάββατο το απόγευμα για 3 ώρες ανάμεσα στα άλλα και αυτό μου ζήτησε να κάνω το ΑΣΕΠ, ήταν να φτιάξω σχέδιο μαθήματος. Μα και όλοι οι Συνάδελφοι με εξαίρεση όσοι διορίστηκαν με την Επετηρίδα, που φυσικά έχουν απομείνει ελάχιστοι, με κάποιο τρόπο αξιολογήθηκαν και διορίστηκαν μόνιμα καθηγητές. Και θέλει τώρα το Υπουργείο Παιδείας να μας ξανααξιολογήσει ;

Η κόρη μου είναι Μαθηματικός και εργάζεται σε μεγάλη Ελληνική εταιρεία λογισμικού με πελάτες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η πορεία τους στην εταιρεία, οι προαγωγές κρίνονται από την συνολική τους εικόνα. Κάθε εξάμηνο όμως γίνεται αξιολόγηση σε κλίμα αγάπης και εκτίμησης με τους Προϊσταμένους, του έργου που παράχθηκε και τι θα μπορούσε να βελτιωθεί. Δυστυχώς αυτό το κλίμα αγάπης φαίνεται να απουσιάζει στην αξιολόγηση των καθηγητών που διέταξε το Υπουργείο.

Έλεγε ο άγιος Νεκτάριος : «Οποιοσδήποτε νόμος για να έχει κύρος πρέπει να υποστηρίζεται από την αγιότητα, την δικαιοσύνη και την δύναμη του νομοθέτη. Το κύρος του νόμου μπορεί να υποστηριχθεί και μόνο από την δύναμη, χωρίς την αγιότητα και την δικαιοσύνη, αλλά τότε αυτός ο νόμος είναι άδικος και τυραννικός. Εκτός από την αγιότητα, την δικαιοσύνη και την δύναμη το κύρος κάθε νόμου πρέπει να στηρίζεται και πάνω στην αγάπη, ώστε ο νόμος να μην προκαλεί μόνο τον σεβασμό και τον θαυμασμό μας, αλλά και την ευγνωμοσύνη και την εμπιστοσύνη μας. Το κύρος κάθε αρχής και εξουσίας στην ανθρώπινη κοινωνία προέρχεται από τον Θεό».

Φοβάμαι ότι ο νόμος για την αξιολόγηση των καθηγητών όχι στην αγάπη δεν στηρίζεται, αλλά ούτε στην αγιότητα και την δικαιοσύνη, αλλά μόνο στην δύναμη της εξουσίας. Αυτό όμως σημαίνει ότι ο νόμος είναι άδικος και τυραννικός κι ας λέμε ότι στην Ελλάδα έχουμε πολίτευμα Δημοκρατία.

 

9 σχόλια στο άρθρο “Αξιολόγηση των καθηγητών εν μέσω της απελπιστικής κατάστασης στο Λύκειο – Tου Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

  1. αυτο ακριβως..το απαραδεκτο εκπαιδευτικο συστημα ειστε εσεισ οι εκπαιδευτικοι..η συντριπτικη πλειοψηφια..και ελπιζω με την αξιολογηση εκατονταδες απο αυτους να πανε σπιτι τους..να πανε να δουνε πως ειναι να εργαζεσαι καπου αλλου..που δεν ειναι δημοσιο..εσεις ειστε η απολυτη καιμοναδικη αιτια για αυτο που ειναι η εκπαιδευση..και ακομα ζητατε να μην εργαζεστε να μην αξιολογειστε.ντροπη σας.

  2. Οι εκπαιδευτικοι; ως μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου
    αξιολογουνται από δασκάλους και καθηγητες,ως φοιτητές
    πανεπιστημίου αξιολογουνται από πανεπιστημιακους καθηγητές,αξιολογήσεις 16 χρόνων και εως 20 χρόνων ,λόγω μεταπτυχιακων.
    Και ως εκπαιδευτικοι αξιολογουνται από τους Διευθυντές τους και τους χιλιάδες μαθητές κ α θ η μ ε ρ ι ν α.
    Εσύ; πόσες φορές αξιολογήθηκες στη ζωή σου κι από ποιους;
    Το ντροπη σας;στο επιστρέφουμε .ίσως είναι η διαρκής αξιολόγηση σου,η δια βίου σου αξιολόγηση.

    1. Τι λες φίλε μου; Αξιολόγηση σημαίνει να υφίστασαι τις συνέπεις της ανεπάρκειάς σου ή την επιβράβευση της αριστείας σου. Όχι να πίνεις καφέ με την καθηγήτρια του μεταπτυχιακού στην πλατεία της Φλώρινας. Όσο για τα πτυχία σας ξέρουμε και τα “δημοκρατικά” 5 και τις αντιγραφές στα αμφιθέατρα και τις πέτσινες διπλωματικές και πτυχιακές. Άσε ξέρουμε πως πήραν και πολλοί τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά. Κοροϊδία μέχρι τον ουρανό από τους “καθηγητές”. Ήρθε η ώρα αυτά να τελειώσουν όμως ευτυχώς. Κάνε μας τη χάρη.

  3. Πόσο λάθος είστε κύριε Παπαδόπουλο! Η ανάλυσή σας περί αξιολόγησης επιφανειακή και επιστημονικά απαράδεκτη. Και μόνο που γράφετε ότι αν θέλει το υπουργείο να αξιολογήσει εκπαιδευτικούς αρκεί να ρωτήσει γονείς και κηδεμόνες φανερώνει πλήρη άγνοια του τι συμβαίνει στον εκπαιδευτικό χώρο. Οι γονείς κύριε Παπαδόπουλο κρίνουν μόνο με βάση τη βαθμολογία, δεν το γνωρίζετε ή “χαϊδεύετε αυτιά” λόγω αδυναμίας σας να αξιολογήσετε τους μαθητές σας, όπως γράψατε! Σας τα γράφει αυτά ένας εκπαιδευτικός που σπούδασε ώστε να γίνει εκπαιδευτικός και όχι κάποιος που βρέθηκε τυχαία στην εκπαίδευση, όπως πολλοί άλλοι που για να κρύψουν την ανεπάρκειά τους βάζουν υψηλότατα βαθμολογία σε όλους για να είναι αρεστοί. Οι τελευταίοι έχουν και την εκτίμηση γονέων και μαθητών. Ελπίζω ότι δεν είστε ένας από αυτούς.

  4. Πόσο λάθος είστε κύριε Παπαδόπουλε! Η ανάλυσή σας περί αξιολόγησης επιφανειακή και επιστημονικά απαράδεκτη. Και μόνο που γράφετε ότι αν θέλει το υπουργείο να αξιολογήσει εκπαιδευτικούς αρκεί να ρωτήσει γονείς και κηδεμόνες φανερώνει πλήρη άγνοια του τι συμβαίνειστον εκπαιδευτικό χώρο. Οι γονείς κύριε Παπαδόπουλε κρίνουν μόνο με βάση τη βαθμολογία, δεν το γνωρίζετε ή “χαϊδεύετε αυτιά” λόγω αδυναμίας σας να αξιολογήσετε τους μαθητές σας, όπως γράψατε! Σας τα γράφει αυτά ένας εκπαιδευτικός που σπούδασε ώστε να γίνει εκπαιδευτικός και όχι κάποιος που βρέθηκε τυχαία στην εκπαίδευση, όπως πολλοί άλλοι που για να κρύψουν την ανεπάρκειά τους βάζουν υψηλότατα βαθμολογία σε όλους για να είναι αρεστοί. Οι τελευταίοι έχουν και την εκτίμηση γονέων και μαθητών. Ελπίζω ότι είστε ένας από αυτούς.

  5. Κ.Παπαδοπουλε με ποιον ΑΣΕΠ περασες;τον πρωτο;
    Εκεινον που οι καθηγητές βρίσκονταν απ έξω απ τα σχολεία, αγωνιζονταν με τα ΜΑΤ και μερικοί από σας πηγαίνατε στα εξεταστικα κέντρα και σας επιτηρούσαν οι σχολικοί φυλακές και οι υπάλληλοι των γραφείων εκπαιδευσης;
    Τότε που περνούσατε με άδειες κόλλες, μιας και το 87% των υποψηφίων καθηγητών ήταν στα κάγκελα;
    Και κάνεις και χημεια;
    Καταλάβαμε!
    Τότε οι καθηγητές αποφάσισαν να μη δώσει κάνεις εξετάσεις ,εκτός από κάποιους σαν εσάς,εκείνος δεν ήταν διαγωνισμός, ήταν παρωδία διαγωνισμου!
    Πως μπαινατε στην αίθουσα που δίνατε εξετασεις;με το δικό σας αυτοκίνητο ή με κλούβες αστυνομιας;ή κοιμόμασταν το βράδυ στις αίθουσες για να μην έλθετε πρόσωπο με πρόσωπο με τους συναδέλφους σας που αγωνίζονταιν στα κάγκελα;
    Τότε και με 0( μηδεν) στην κόλλα όλοι π ε ρ α σ α τ ε .

  6. “Το Υπουργείο αν ήθελε να ανεβάσει την ποιότητα των Σχολείων αυτούς έπρεπε να ανακαλύψει. Κι ένας εύκολος τρόπος θα ήταν να ζητήσει τις γνώμες των καθηγητών κάθε Σχολείου και των Γονέων.”
    Σοβαρά τώρα; Δηλαδή ο ένας καθηγητής θα κάρφωνε τον άλλο;! Δεν πιστεύω πως το διάβασα αυτό από εκπαιδευτικό!!!
    Μήπως να στήναμε και λαϊκά δικαστήρια δια λιθοβολισμού για τους καθηγητές;
    Μια χαρά είναι η αξιολόγηση προς το παρόν. Είναι καλύτερη από την μη-αξιολόγηση. Απλά η ΟΛΜΕ αντιδρά για πολιτικούς/αντιπολιτευτικούς λόγους. Θυμόμαστε τις χαρούλες που έκανε με τον Φίλη υπουργό παιδείας και πόσες ανακοινώσεις είχε βγάλει.
    Λοιπόν η αξιολόγηση θα προχωρήσει γιατί το ζητάνε οι γονείς και η κοινωνία ολόκληρη. Και οι ανίκανοι και τεμπέληδες ας μην κρύβονται πίσω από τους συνδικαλιστές.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.