Συνέντευξη με τον εκδότη της εφημερίδας Ο ΧΡΟΝΟΣ Γιάννη Κωσταρέλλα – «42 χρόνια ο ΧΡΟΝΟΣ της Κοζάνης ανοίγει γέφυρες επικοινωνίας»

 

Συνέντευξη: Τάνια Ώττα

42 χρόνια η εφημερίδα ΧΡΟΝΟΣ της Κοζάνης βρίσκεται στο επίκεντρο της ενημέρωσης κι έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του αναγνωστικού της κοινού. Ξεφυλλίσαμε μαζί με τον  εκδότη της εφημερίδας Γιάννη Κωσταρέλλα  τον ΧΡΟΝΟ και διαπιστώσαμε πως τα ποιοτικά στοιχεία μιας έκδοσης και η καλή οργάνωση οδηγούν στην μακροζωία και την επιτυχία μιας εφημερίδας. 

42 χρόνια ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΧΡΟΝΟΣ, ένα μεγάλο αναγνωστικό σας ακολουθεί πιστά. Πόσο δύσκολο είναι να επιβιώσει ένα έντυπο σήμερα;

Είμαστε ευγνώμονες για τους συνδρομητές μας, που επί 42 χρόνια τώρα μας εμπιστεύονται. Είναι σπουδαίο πράγμα η εμπιστοσύνη στις μέρες που η αξιοπιστία δημοσιογράφων και μιντιακών οργανισμών βρίσκεται στο ναδίρ. Ο τοπικός τύπος σ’ αυτό το σκοτεινό τοπίο αντιστέκεται, γιατί εκπροσωπεί τη γνήσια επικοινωνία με την κοινότητα των ανθρώπων στους οποίους απευθύνεται. Από το 1980 ο “Χρόνος” ανοίγει γέφυρες επικοινωνίες, παλαιότερα με τους Κοζανίτες της διασποράς και σήμερα με όλους εκείνους που τους ενώνει η αγάπη για τούτο τον τόπο.

Οι συνδρομές είναι ένας τρόπος για να συντηρηθεί μία εφημερίδα σήμερα; 

Πριν από μια δεκαετία και βάλε, τα μέσα ενημέρωσης παγκοσμίως έκαναν ένα βήμα στο κενό. Έδωσαν δωρεάν το περιεχόμενό τους στο διαδίκτυο και σήμερα αντιμετωπίζουν τις αρνητικές επιπτώσεις αυτής της επιλογής. Για να μπορεί ένα μέσο να επιβιώσει και να κάνει με αξιοπρέπεια τη δουλειά του, χρειάζεται πόρους. Και οι πόροι αυτοί προέρχονται από τους ανθρώπους που πιστεύουν στη δουλειά μας και είναι οι συνδρομητές μας. Μόνο οι συνδρομητές μας μπορούν να εξασφαλίσουν την ανεξαρτησία μας από τα όποια συμφέροντα.

 

Πόσο σημαντική είναι η διαφήμιση για ένα έντυπο; 

Η διαφήμιση έχει σημαντικό ρόλο, αλλά όχι το σημαντικότερο. Στις μέρες μας έχει μειωθεί κατά πολύ, γιατί κακά τα ψέματα το μεγαλύτερο μέρος της κατευθύνεται στο διαδίκτυο. Είχαμε πάντα μια ξεκάθαρη πολιτική γύρω από τη διαφήμιση. Πχ. καμία διαφήμιση δεν μπορεί να μπει στο πρωτοσέλιδο, ενώ διαφωνούμε πλήρως στις λογικές που επικράτησαν τα προηγούμενα χρόνια και ουσιαστικά “ξεπούλησαν” χώρο των εντύπων έναντι ευτελούς αντιτίμου.

Έχει αλλάξει η θεματολογία της εφημερίδας τα τελευταία χρόνια; Σε ποιο βαθμό σας έχει επηρεάσει το διαδίκτυο 

Εννοείται ότι έχει αλλάξει η θεματολογία μας; Πως αλλιώς; Οι αρχές μας είναι αυτές που δεν αλλάζουν και έχουν να κάνουν με την παροχή περιεχομένου που είναι αξιόπιστο και ασχολείται με τα θέματα που αφορούν στην κοινωνία της Κοζάνης, την οποία υπηρετούν. Ασφαλώς και επηρεαστήκαμε από το διαδίκτυο, όχι τόσο στη θεματολογία, όσο στην ανάγκη να προσαρμόζουμε το περιεχόμενό μας στις καινούργιες ανάγκες. Εντάξαμε νέες στήλες (πχ. ευρωπαϊκά θέματα), ασχολούμαστε πολύ με την ενέργεια και τα θέματα απολιγνιτοποίησης, θεωρώντας ότι η εφημερίδα πρέπει να είναι ένα πεδίο προβληματισμού και ανταλλαγής επιχειρημάτων.

Πως κρίνεις τη δημοσιογραφία σήμερα; Θεωρείς ότι μέσω της εφημερίδας ένας δημοσιογράφος λειτουργεί πιο επαγγελματικά; Πόσο δύσκολο είναι να εργάζεται ένας δημοσιογράφος σε ένα έντυπο σήμερα; 

Δεν μου αρέσουν γενικώς τα “κουτάκια”. Πιστεύω ότι ένας δημοσιογράφος που κάνει έντιμα τη δουλειά του, είναι παντού καλός. Και στην εφημερίδα και στο site και στο ραδιόφωνο. Στην εφημερίδα, ωστόσο, τα όποια σωστά και λάθη σου μένουν ως αποτύπωμα στο χρόνο. Δεν αναιρούνται ή τροποποιούνται, όπως μπορεί να συμβεί για παράδειγμα στο διαδίκτυο. Οι σημερινές δυσκολίες της δουλειάς σ’ ένα έντυπο μέσο, έχουν να κάνουν με την πίεση του χρόνου, που είναι αμείλικτος και λόγω του διαδικτύου, αλλά και της ανάγκης να διαφοροποιηθείς από αυτό που δίνουν όλοι.

Από τι απειλείται το έντυπο στις μέρες μας και τι είναι αυτό που το κάνει να παραμένει ένα παραδοσιακό και αυθεντικό μέσο; 

Γενικώς το χαρτί θέλει μεγαλύτερη προσπάθεια και από την πλευρά του αναγνώστη. Σε μια εποχή που θέλουμε λίγο-πολύ να τα βλέπουμε όλα μπροστά μας, χωρίς να καταβάλουμε ιδιαίτερη προσπάθεια, οι εφημερίδες ξεκινούν μ’ ένα μειονέκτημα. Οπότε το έντυπο απειλείται από το φαστ-φουντ της ενημέρωσης. Αυτό που το βοηθά να παραμένει αυθεντικό, είναι ότι απευθύνεται σε εκείνο το κομμάτι του κοινού που ξέρει τι ζητά και που θα το βρει. Κι αυτό είναι το μεγάλο μας στοίχημα.

 

 

 

 

 

 

2 σχόλια στο άρθρο “Συνέντευξη με τον εκδότη της εφημερίδας Ο ΧΡΟΝΟΣ Γιάννη Κωσταρέλλα – «42 χρόνια ο ΧΡΟΝΟΣ της Κοζάνης ανοίγει γέφυρες επικοινωνίας»

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.