Ο ανυπόφορος βασιλιάς – Άρθρο του Απόστολου Παπαδημητρίου



Ο Χριστός υπήρξε το πλέον αμφιλεγόμενο πρόσωπο στην μετά από Αυτόν ανθρώπινη ιστορία. Αγαπήθηκε τόσο, ώστε πολλοί θυσίασαν ακόμη και τη ζωή τους, προκειμένου να εμμείνουν στην ομολογία πίστης στη θεότητά Του. Μισήθηκε τόσο, ώστε να αμφισβητηθεί, να διακωμωδηθεί, να χλευαστεί και να πολεμηθεί, όσο κανένα άλλο ιστορικό πρόσωπο, αν και κάποιοι έφθασαν να αμφισβητήσουν ακόμη και την ιστορικότητά Του! Και επειδή ο Χριστός ανέστη, εστράφησαν κατά των πιστών Του μαθητών, τους οποίους μέχρι σήμερα ειρωνεύονται, χλευάζουν, διώκουν και μάχονται με απύθμενο πάθος πολλές φορές.

Περιοριζόμαστε να αναλύσουμε τον αντιχριστιανισμό των νεωτέρων χρόνων. Γιατί άραγε ενοχλεί, κατά τη νεωτερικότητα και μετανεωτερικότητα, τόσο πολύ ένας, εδώ και δύο χιλιάδες έτη, νεκρός και γιατί διώκονται οι πιστοί στην Ανάστασή Του; Δίδονται διάφορες ερμηνείες από τους εμπαθείς πολεμίους Του, προκειμένου αυτοί να δικαιολογήσουν τη στάση τους. Κατηγορούν τον Χριστό ως σπορέα της μεγαλύτερης ουτοπίας στο διάβα της ιστορίας, την υπόσχεση απολαβής των καταφρονεμένων σε έναν άλλο κόσμο, τον κόσμο της βασιλείας Του. Επικρίνουν τη διδασκαλία Του, επειδή καλλιεργεί δουλόφρονες χαρακτήρες, πρόθυμους να υποταχθούν και να υπηρετήσουν την κοσμική εξουσία. Για να στηρίξουν τη δεύτερη κατηγορία φέρουν πλείστα όσα παραδείγματα «χριστιανών», οι οποίοι με τη στάση βίου έδωσαν πλήθος αφορμών. Θα έπρεπε όμως αυτοί να επικριθούν για την προδοσία της πίστεως, την οποία, υποτίθεται, είχαν αποδεχθεί και με βάση την οποία έπρεπε να πορευθούν στον βίο τους. Αλλά η προδοσία της πίστης προς τον Χριστό δεν απασχολεί διόλου τους εμπαθείς πολεμίους του Χριστού, οι οποίοι ταυτίζουν με ιδιαίτερη χαιρεκακία τον Χριστό με τους ολισθήσαντες περί την πίστη και περιφρονήσαντες την ευαγγελική διδασκαλία. Η πίστη δεν περιλαμβάνει μόνο τη δογματική αλλά και την ηθική διδασκαλία, την εξ ίσου ουσιώδη για τη σωτηρία του ανθρώπου. Η περικοπή της μελλούσης κρίσεως, η διδασκαλία περί συγχώρησης και αγάπης ακόμη και των εχθρών το μαρτυρούν αυτό κατά τρόπο εμφατικό. Και ο Χριστός στέκεται προκλητικά έναντι των πολεμίων του και θέτει το ερώτημα: «Τις ελέγχει με περί αμαρτίας;».

Οι πιστοί στον Χριστό αντιδρούν πολλές φορές με φανατισμό κατά των επικριτών του Σωτήρα τους μη θέλοντας να εξετάσουν βαθύτερα τις αιτίες που προκαλούν το μένος κατά του Χριστού. Θα εξετάσουμε δύο κεφαλαιώδη πανανθρώπινα ιδανικά, την ελευθερία και τη δικαιοσύνη, για τα οποία χύθηκε πολύ αίμα, καθώς χωρίς αυτά δεν είναι δυνατόν να επικρατήσει τρίτο, η ειρήνη. Κατά τη νεωτερικότητα, στον δυτικό κόσμο, ο οποίος ελέγχει ακόμη τον πλανήτη, μορφώθηκαν δύο κοινωνικοπολιτικά συστήματα, τα οποία ανταγωνιζόμενα προκάλεσαν συμφορές στους λαούς. Και τα δύο προήλθαν από μήτρες κακέκτυπου χριστιανισμού, ο οποίος καλλιεργήθηκε στη Δύση, με την τρομερή παραχάραξη της ευαγγελικής διδασκαλίας. Το αστικό καθεστώς, που εδραιώθηκε με την ανατροπή της εκφυλισμένης φεουδαρχίας των «ευγενών», έχει πολλά χαρακτηριστικά της προτεσταντικής ηθικής. Στον κόσμο αυτό η ασυδοσία περί το δόγμα καλλιέργησε και ασυδοσία περί το ήθος. Οι αστοί με παιάνες θριάμβου διασάλπισαν την κατάρρευση του ολοκληρωτισμού και διακήρυξαν την κατοχύρωση της ελευθερίας μέσω των δικαιωμάτων του ατόμου. Άγευστοι όμως της ευαγγελικής διδασκαλίας, την οποία καταπολέμησαν με δικαιολογία τις τρομακτικές αυθαιρεσίες του Βατικανού, δεν ήταν δυνατόν να κατανοήσουν τί είναι ελευθερία. Τη συρρίκνωσαν τρομακτικά περιορίζοντάς την στις μορφές της εθνικής και κοινωνικοπολιτικής, αγνοούντες κατά τρόπο τραγικό την πνευματική ελευθερία των αγίων. Σήμερα οι λαοί ζουν την κατάρρευση των κοινωνιών τους υπό βαθύτατη ηθική κρίση στις δυτικές χώρες, εν μέσω πλησμονής από καταναλωτικά «αγαθά», λογαριάζοντας ως μόνη αξία το χρήμα, και οι άλλοι γευόμενοι την κραυγαλέα κοινωνική αδικία εκ της απληστίας των ισχυρών αστών εξουσιαστών του πλανήτη. Και οι χριστιανοί σιωπούν κατά τρόπο θλιβερό μπροστά στην κοινωνική αδικία σαν να μη καταδίκασαν με καυστικότατο τρόπο την απληστία τόσο ο Χριστός, όσο και οι κοινωνικοί Πατέρες της Εκκλησίας. Περιορίζονται μόνο να μουρμουρίσουν κάτι, «για την τιμή των όπλων», όταν το αστικό κοινοβούλιο νομοθετεί παραβαίνοντας προκλητικά την ευαγγελική διδασκαλία!

Η ανέφικτη, υπό αστικές προϋποθέσεις, επικράτηση κοινωνικής δικαιοσύνης οδήγησε στην εμφάνιση των κινημάτων σοσιαλιστικού, αρχικά, και κομμουνιστικού, στη συνέχεια. Οι θρησκευτικοί ηγέτες της Δύσης είχαν σπεύσει να συμβιβαστούν με τους νέους εξουσιαστές, αν και κήρυκες εκείνοι της φυσιοκρατικής υλιστικής φιλοσοφίας, ώστε να διατηρήσουν τα προνόμιά τους και υπό το νέο καθεστώς. Οι αντιτιθέμενοι στο καθεστώς της κοινωνικής αδικίας, άμοιροι της διδασκαλίας του Χριστού και των έργων των Πατέρων της Εκκλησίας, βρήκαν αφορμή, όπως προηγουμένως και οι αστοί, να πλήξουν τον Χριστό και την Εκκλησία Του. Και οι μεν σοσιαλιστές υποτάχθηκαν τάχιστα στη λαγνεία του καπιταλισμού, παραμένοντες όμως πολέμιοι της πίστης, οι κομμουνιστές όμως επέτυχαν την επικράτησή τους σε περιοχές του πλανήτη κηρύσσοντας λυσσαλέο τον πόλεμο κατά της Εκκλησίας κατά τόπους και περιόδους. Υποσχέθηκαν κοινωνική δικαιοσύνη στραγγαλίζοντας προκαταβολικά την κοινωνικοπολιτική ελευθερία (δικτατορία επί του προλεταριάτου και όχι δικτατορία του προλεταριάτου). Ποιοι όμως διώχθηκαν; Οι «χριστιανοί» ή οι χριστιανοί; Οι πρώτοι, εκκοσμικευμένοι και διεφθαρμένοι δεν είχαν λόγους να καταστούν μάρτυρες. Ακλόνητοι στην πίστη τους και διωχθέντες μέχρι θανάτου υπήρξαν οι όντως χριστιανοί. Και εμείς, εδώ στις χώρες της «ελευθερίας», συμπαραταχθήκαμε με τους πλουτοκράτες, τους «ένθεους», για να πολεμήσουμε τον άθεο κομμουνισμό.

Ακόμη και σήμερα, ο κόσμος του καθολικισμού και ο προτεσταντικός, ότι απόμεινε δηλαδή από αυτούς, δεν έχουν προβεί σε αυτοκριτική και καταδίκη των τραγικών ολισθημάτων του παρελθόντος. Και εμείς οι ορθόδοξοι ρέπουμε σε συγχρωτισμό μ’ αυτούς με συνθήματα αγαπολογίας, ενώ ο πλανήτης στενάζει τόσο από ανελευθερία, όσο και από αδικία. Προδώσαμε τον Χριστό και το Ευαγγέλιό Του. Δώσαμε πλήθος αφορμών να στραφούν κατά του σωτήρα μας με πάθος πλήθος πολεμίων, οι οποίοι τον ξανασταυρώνουν. Μας διέφυγε όμως κάτι εξαιρετικά σημαντικό: Εμείς, με την κραυγαλέα ασυνέπειά μας, τον παραδώσαμε στους εχθρούς Του. Ο Απόστολος Παύλος τόνισε σε επιστολή του: «Το όνομα του Θεού εξ αιτίας μας βλασφημείται από τα έθνη (τους εκτός Εκκλησίας)».

Ο Χριστός μας υπέδειξε απαράμιλλο τρόπο άσκησης της εξουσίας υποδεικνύοντας να είναι ο πρώτος υπηρέτης όλων. Αυτό είναι άκρως προκλητικό και αποκρουστικό για τους πάσης φύσεως εξουσιαστές, εκτός αλλά και εντός Εκκλησίας. Εισήλθε στα Ιεροσόλυμα, επευφημούμενος ως βασιλιάς, καθισμένος σε γαϊδουράκι. Μπροστά στους εμπαθείς εχθρούς του της ιουδαϊκής ιεραρχίας παρέμεινε γαλήνιος. Μπροστά στον Πιλάτο το ίδιο. Επάνω στον σταυρό συγχώρησε τους εχθρούς Του. Τόσο Αυτός, όσο και οι πραγματικοί μαθητές Του μας υπέδειξαν τρόπους στάσης έναντι της εξουσίας. Το ότι οι εχθροί Του τον πολεμούν με τυφλή εμπάθεια, δεν δικαιώνει εμάς που τους δίνουμε αφορμές. Αυτοί «ουκ οίδασι τί ποιούσι». Εμείς γνωρίζουμε;

Ο Χριστός δεν υπήρξες σπορέας ουτοπίας, όπως τόσοι και τόσοι εγκόσμιοι «σωτήρες». Αποκάλυψε, με την ενανθρώπισή Του, τον Θεό και το θέλημά Του στον άνθρωπο. Υπήρξε ο άρχων της ειρήνης. Μακριά απ’ Αυτόν ούτε ελευθερία ούτε δικαιοσύνη θα γευθεί ποτέ ο άνθρωπος. Μήπως τον πολεμούμε, οι εκτός και οι εντός Εκκλησίας, επειδή δεν πληρούμε τα κριτήρια που έθεσε για την είσοδο στη βασιλεία Του;

«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»

3 σχόλια στο άρθρο “Ο ανυπόφορος βασιλιάς – Άρθρο του Απόστολου Παπαδημητρίου

  1. Ούτε ο Χριστός ενοχλεί,ούτε η Παναγία,ούτε και οι άγιοι.Εκείνο που ενοχλεί είναι η μαγαζάρα που στήθηκε και τα αφεντικά που τρώνε με δέκα μασέλες,εις υγείαν των κορόιδων.

  2. Μιγκέλ ντε Θερβάντες!Σ.Κ

    - Edit

    Απαντήστε

    ” αυτα που βλεπετε εκει περα,δεν ειναι γιγαντες,ειναι ανεμομυλοι”,αποκριθηκε ο Σαντσο!!
    ” οχι,ειναι γιγαντες” τονισε ο Δον Κιχωτης,επιμένοντας!!!
    Οι Χριστιανοι αγαπαμε τον Χριστο μας,οι αλλοθρησκοι,ετεροδοξοι,αθεοι σέβονται το Προσωπο του Χριστου!!
    Μαλλον οι αντιπροσωποι του Χριστου,οι ” εις τύπον και εις τόπον” Χριστου,οι μεγαλοσχημοι της Ιεραρχιας,χρησιμοποιουν ως Δούρειο ιππο, τον Χριστο μας,για να πεταγονται απ το κοιλωμα του,οι “αχαιοι στρατιώτες” του φαρισαισμου και της Υποκρισιας!
    Αυτα που βλεπετε,κυριε Παπαδημητριου,ειναι ανεμομυλοι και οχι γίγαντες,απλα βλεπετε παντού εχθρους φανταστικους του Χριστου,αποκρύπτοντας,τους τυπολάτρες ,που υποκρινονται τους πιστους,τους πραγματικους εχθρούς του Χριστού μας!!!

  3. Θα μπορουσε καποιος,να γραψει εδω τομους βιβλιων για να φανει η υποκρισια των υποκριτων!!
    10 Ιουλιου 2020 και το ΣΤΕ της τουρκιας αποφασιζει τη δευτερη ιστορικα επανιδρυση της Αγιας Σοφιας,ως Τσαμι!!
    10 Ιουλιου 2020,ημερα καυσωνα,ημερα άπνοιας απ ακρου εις άκρον!!
    Μεγαλυτερη απ την άπνοια του καυσωνα,εκεινη την ημερα,ηταν η γαλήνη,η ηρεμία και η νηνεμια στους κολπους της Ιεραρχιας,ουτε μια διαμαρτυρια,ουτε φύλλο δεν ταραχτηκε!
    Οχι μονον,δεν τολμησαν να κατεβασουν τον λαο σ ενα συλλαλητηριο,οπως εκαναν παλαιοτερα,κατεβάζοντας χιλιαδες ανθρωπους για ελάσσονα ζητήματα,αλλα κλειστηκαν στα γραφεια τους με το Air Condition,στο φούλ,για να δροσιζεται η υποκρισια τους!!!!
    Ουτε ενα λεπτο,το χτυπημα πενθιμης καμπανας,ουτε μια φωνη διαμαρτυριας,αποδεχτηκαν παθητικα την αποφαση του Τουρκου Προεδρου!!
    Υποκριτες και φαρισαιοι,για την Αγιά Σοφιά,μπορειτε να γραψετε τόμους βιβλίων,για να δειξετε τις κούφιες γνωσεις σας και την πολυμαθεια σας,για εσωτερικη καταναλωση,για την Αγια Σοφιά,δεν κρατησατε, ενος λεπτου Σιγή,μαζί με το Εκκλησίασμα σας,ενα δακρυ,δεν κυλησε απ τα παγερά προσωπα σας!!
    Οταν περυσι ο Ερντογαν εγκαινιασε το ” σπιτι της τουρκιας” στην Αμερικη,το Παλατι του,το δικο του Μπουρτζ χαλίφα,ποιός κρατουσε την κορδελα και καθόταν δίπλα στον Ταγίπ;
    Ο Αρχιεπισκοπος Βορειου και Νοτιου Αμερικης,ο Απ- ελπιδοφόρος!!!
    Και ποιος ηταν διπλα του;
    Ο Ψευτοπροεδρος της τουρκικης ψευδοδημοκρατιας,ο Ερσίν Ταταρ!
    Βρε απελπιδοφόρε,γνωριζεις τα δεινα της κυπρου,γνωριζεις,πως ο Ερντογαν μετετρεψε την Αγια Σοφιά σε τζαμί,για δευτερη φορά,μετα το 1934 και κρατας την κορδελα μαζι με τον τουρκο προεδρο;μήπως το ψαλιδι που εκοψε την κορδελα,ηταν δώρο δικο σου και ειχε πανω του σκαλισμενο το Μέγα Μοναστήρι;
    Υποκριτες,υποκριτες και οι εγχώριοι της Ιεραρχιας και οι ” εξωχώριοι της Ιεραρχιας,οταν ο Πατριαρχης .Βαρθολομαιος εμαθε πως οι Ρωσοι δεν τον μνημενευουν,ειπε” σκασίλα μου”
    Και εγω παρακολουθώντας ολες τις πραξεις υποταγης και οσφυοκαμπτισμου ΣΑΣ,λεγω” σκασίλα σας,που η Αγία Σοφία εγινε τζαμί,σκασίλα σας,που το 39% του Χρυσοπράσινου Φύλλου, βρισκεται υπο τουρκικη κατοχη”
    Βγαζατε τους ανθρωπους στα πεζοδρομια,κρατωντας τα ιερα εξαπτερυγα,για να βροντοφωναξετε” οχι στις νεες ταυτοτητες” και ” οχι στα 666″ και σε ενα σωρο ,αλλα μεσαιωνικα ευτράπελα και δε χτυπήσατε τρεις φορες πενθιμα την καμπανα,μια για την Αγία,μια για τη Σοφία( του Θεου) και μια για την Κυπρο( που δεν το κανατε,απο το Σαββατο 20 Ιουλιου του 1974!!!!
    Αφου κουραστειτε πολύ την Μεγαλη Εβδομαδα,στειλτε κι ενα καλαθακι κόκκινα αυγά στον Ρετζέπ Ταγιπ,για το δώρο που μας έκανε…κάνοντας το Συμβολο του Χριστιανισμού,χώρο Παρασκευιάτικης προσευχης!!!
    Ειστε 82 απογονοι βυζαντινων αυτοκρατόρων και τρέμετε και φοβαστε,μην τυχόν και ο Σουλτάνος ακουσει τους πενθιμους,τρεις χτύπους της καμπάνας;
    Καλη Ανάσταση!

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.