Αλησμόνητες πατρίδες: Η Καλλιμάχη και τα Δαίδαλα – Του Σταύρου Π. Καπλάνογλου



Του Σταύρου Π. Καπλάνογλου:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Βορείως της Μάκρης και σε απόσταση 25 περίπου χιλιομέτρων βρισκόταν σε πολύ μικρή απόσταση μεταξύ τους 2 αρχαίες Ελληνικές πόλεις το σημερινό Gocek που παλιά λεγόταν Καλλιμάχη ή Καλλίτσα και βορειοανατολικά υπήρχε η πόλη με το όνομα Δαίδαλα .

Η Καλλιμάχη ή Καλλίτσα και ήταν ένα λιμάνι που εξυπηρετούσε τις εμπορευματικές και άλλες ανάγκες της περιοχής και μέχρι την Μικρασιατική καταστροφή του 1922 υπήρχε ένας μικρός πληθυσμός Ελλήνων που επέζησε κάτω από συνεχείς διώξεις

Τα Δαιδαλα στέκει σήμερα σε ένα σορό ερειπίων από τους αρχαίους χρόνους, και ήταν μια πόλη που το όνομα της ήταν συνδεδεμένο με την Ελληνική μυθολογία και συγκεκριμένα με τον Δαίδαλο και τον Ίκαρο , μια κατά μια εκδοχή ο Δαίδαλος πέθανε εκεί από τσίμπημα ενός νερόφιδου σε ένα μικρο ποταμάκι που περνούσε από εκεί το Νίμους και τάφηκε σε εκείνο το μέρος δίνοντας το όνομα όχι μόνον στην πόλη άλλα και στο διπλανό βουνό.

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ
Η πόλη Δαίδαλα ή Daedala ή Daidala ή το σημερινό İnlice Asarı απέχει 6χλμ από την Καλλιμάχη (Göçek) και 19 χλμ την Μάκρη .
Η αρχαία πόλη βρισκόταν εντός των ορίων του χωριού Inlice στο βόρειο τμήμα του κόλπου της Μάκρης ή όπως αλλιώς λεγόταν ,κόλπου του Γλαύκου.
Βρίσκεται στα όρια των ιστορικών περιοχών της νοτιοδυτικής Μικράς Ασίας, της Λυκίας και της Καρίας ,
Η Δαίδαλα βρισκόταν σε έναν λόφο καταπράσινο που σήμερα κυριαρχεί στο περιβάλλον.

ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟ 1922
Πριν το 1922 σύμφωνα με την απογραφή του 1914 των Τούρκων το Gocek είχε οικισμό με 451 μουσουλμάνους και 21 Έλληνες.
Στην καταγραφή του 1921 δεν υπήρχε κανένας Έλληνας πράγμα που σημαίνει ότι εξορίστηκαν στο εσωτερικό της Τουρκιάς η ότι κάτω από μεγάλη πίεση διέφυγαν στην Ελλάδα
Η πόλη Δαιδαλα είχε από χρόνια εγκαταλειφθεί.

ΤΟ ΟΝΟΜΑ
– Δαίδαλα
*Κατά την επικρατούσα άποψη το όνομα Δαίδαλα στην πόλη δόθηκε προς τιμή του μηχανικού και πρώτου ανθρώπου που κατά την μυθολογία έδωσε στον άνθρωπο την δυνατότητα να πετάξει στον ουρανό τόσο αυτός όσο και ο γιος , μια κατά μια εκδοχή πέθανε και τάφηκε στον τόπο αυτό .

** Κατά μια άλλη άποψη το όνομα δόθηκε από τους Πελασγούς & τους Λούβιους
Αυτό το συμπέρασμα έβγαλαν ειδικοί επιστήμονες εξετάζοντας την δομή της λέξης, Συμφωνα με αυτούς ,το DA σημαίνει πεύκο ενώ το IDA σημαίνει δάσος / δέντρο. το επίθημα LA στο τέλος αντικαθιστά την κατάληξη των τοπωνυμιών στη γλώσσα Λουβίων (Luwian. ) DA+IDA +LA = Δαίδαλα
Με άλλα λόγια, πιστεύουν ότι το όνομα Daidala αναφέρεται στο δάσος και τους θάμνους θάμνος. και ειδικότερα ότι σημαίνει πευκοδάσος .

– Καλλιμάχη ή Καλλίστα ή Gocek

Η προέλευση της πρώτης ονομασίας της πόλης έχει να κάνει με το κάλος και την ομορφιά .
Για το κάλλι – ως πρόθεμα βλέπουμε στα λεξικά : καλλι- < (λόγιο) αρχαία ελληνική καλλι- < καλός (όμορφος). Δείτε και το μεσαιωνικό καλλι- πρώτο συνθετικό λέξεων που αναφέρονται στην ομορφιά αυτού που αναφέρει το δεύτερο συνθετικό
καλλιγραφία, καλλιμάρμαρος, καλλιτέχνης καλλίφωνος
κάλλος < αρχαία ελληνική κάλλος < καλός < καλϝός < πρωτοϊνδοευρωπαϊκή *kal-wo-s < of *kal- (όμορφος)

– Göcek – “Köçekli”-“Göcek” – «Göçek» ( Ελα γκεκ )

Την προέλευση της ονομασίας που δόθηκε από τους Οθωμανούς την αποδίδουν σε διάφορες αιτίες :
α) Köçek
Στο παρελθόν, το Köçek χρησιμοποιήθηκε στην περιοχή για γάμους και και διάφορες εορταστικές εκδηλώσεις που γινόταν στην περιοχή.
Όπως έγινε γνωστό, οι άνδρες που φορούν γυναικεία ρούχα και παίζουν μπροστά από ένα όργανο ονομάζονται köçek.
Αυτοί οι Köçek, οι οποίοι λέγεται προέρχοταν από τη Ρόδο, έπαιξαν και συνεργάζοταν ντόπιους μουσικούς. Αυτό το στυλ ψυχαγωγίας συνεχίστηκε στην περιοχή για μεγάλο χρονικό διάστημα.
β) Köçekli
Το όνομα του χωριού άρχισε να γίνεται γνωστό και ως “Köçekli” στους γύρω οικισμούς. Το όνομα “Köçekli”,, δεν άρεσε πολύ στους ντόπιους γιατί στην γλώσσα τους είναι κακόηχο. Γι ‘αυτό και σταμάτησαν να φέρνουν τους Köçek σε γάμους.
γ) “Göcek”
Το όνομα του χωριού άλλαξε σε “Göcek” λόγω περιφρονητικών ομιλιών για την περιοχή.
δ) «Göçek» – ‘’Ελα γκεκ ‘’
Κατά μια άλλη εκδοχή το όνομα συνδέεται με την έννοια της «μετανάστευσης».
Οι άνθρωποι της περιοχής μετακόμιζαν ( μεταναστεύουν ) συλλογικά, αρμονικά και τελετουργικά στα οροπέδια την άνοιξη και επέστρεφαν το φθινόπωρο (κάτι ανάλογο που συνέβαινε με τους κτηνοτρόφους στην Ελλάδα )
Καθώς πλησιάζει η εποχή της μετακίνησης και οριζόταν η ημερομηνία αναχώρησης και όταν όλα ήταν έτοιμα , Ξεκινούσαν φωνάζοντας ‘’ΕΛΑ ΓΚΕΚ ” που σήμαινε : Ήρθε η ώρα να φύγουμε ‘’
Λέγεται ότι αυτή η λέξη έμεινε και έγινε αργότερα το όνομα του χωριού «Göçek»

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΑΙΔΑΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΜΑΧΗΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΑΙΔΑΛΑ

Όπως είδαμε στην προσπάθεια μας να προσδιορίσουμε την προέλευση του ονόματος κάναμε αναφορά στον Δαίδαλο και τον Ίκαρο άλλα και στους Πελασγούς και του Λούβιους

Ποιοι ήταν τα δυο πρόσωπα της μυθολογίας και ποιοι οι λαοί που πιθανόν έδωσαν σε αυτή την αρχαία πόλη όνομα της

–Ποιος ήταν ο Ίκαρος και ο Δαίδαλος
Όπως έγραψε ο Απολλόδωρος ι σύμφωνα με τη ελληνική μυθολογία ο Ίκαρος ήταν γιος του Δαιδάλου και της Ναυκράτης, η οποία, κατά μια παράδοση, ήταν δούλη του Μίνωα. Ήταν περίφημος τεχνίτης και αρχιτέκτονας, στον οποίο αποδίδονται πλείστα από τα αρχέγονα έργα της αρχιτεκτονικής και γλυπτικής.
Μάλιστα το όνομά του προέρχεται από το αρχαιοελληνικό ρήμα δαιδάλω, που σημαίνει «εργάζομαι ευφυώς, με δεξιοτεχνία

Όταν ο Δαίδαλος καταδικάστηκε από τον Άρειο Πάγο επειδή είχε φονεύσει τον τεχνίτη Τάλω, έφυγε στην Κρήτη.
Εκεί κατασκεύασε τον Λαβύρινθο για να ζει μέσα ο Μινώταυρος, ο γιος της γυναίκας του Μίνωας, Πασιφάης
Η συνέχεια του μύθου έχει ως εξής:.
Η Πασιφάη ήταν η σύζυγος του βασιλιά της Κρήτης Μίνωας, κόρη του θεού Ήλιου και Περσέα.
Η Πασιφάη ερωτεύτηκε τον άσπρο ταύρο που έστειλε ο Ποσειδώνας στον Μίνωα για να τα θυσιάσει, και είχε τον Δαίδαλο να φτιάξει ένα ξύλινο άγαλμα αγελάδας για να ενταχθεί στον ταύρο.
Μπαίνει στο άγαλμα που φαίνεται ότι ήταν ζωντανό και συλλαμβάνει και γεννά τον Μινώταυρο (Μινωικό Ταύρο).
Ο Μινώταυρος ήταν μισός άνθρωπος και μισός ταύρος .
Ο Βασιλιάς Μίνωας θέλει να σκοτώσει αυτό το φοβερό πλάσμα.
Ωστόσο, η καρδιά του δεν αντέχει αυτό, και ως λύση, αποφασίζεται να τον φυλακίσουμε σε ένα μέρος που δεν θα έρθει στο φως.

Έτσι, το παλάτι του Λαβύρινθου χτίστηκε από τον αρχιτέκτονα Δαίδαλο.
Κάθε χρόνο, 7 νεαροί και 7 νεαρά κορίτσια θυσιάστηκαν στο Μινωικό Ταύρο. Όταν ο Θησέας ήρθε στην Κρήτη για να σκοτώσει τον Μινωικό Ταύρο, η Αριάδνη, η κόρη του Πασιφάη είδε τον Θησέα και τον ερωτεύτηκε.
Για να μην χαθεί στον Λαβύρινθο, όπου βρέθηκε ο Ταύρος των Μινωικών, η Αριάδνη έδωσε στον Θησέα μια κλωστή μετά από πρόταση του Δαίδαλου. Καθώς ο Θησέας προχώρησε στους περίπλοκους και σκοτεινούς διαδρόμους, άνοιξε το κουβάρι και άφησε το νήμα στο έδαφος.
Αυτό το νήμα του έδειξε την έξοδο έτσι αφού ο Θησέας σκότωσε το τέρας, κατόρθωσε να βγει από τον Λαβύρινθο .
Στη συνέχεια απήγαγε την Αριάδνη και έφτασε στη Νάξο. Ο θρύλος του πρώτου πετώντας ανθρώπου
Στη Μυθολογία αναφέρεται ότι όταν ο Δαίδαλος, ήταν αυτός που μέσω της Αριάδνης συμβούλευσε τον Θησέα να χρησιμοποιήσει το νήμα ενός κουβαριού
για είσοδο και έξοδο από το Λαβύρινθο,
Ο Βασιλιάς Μίνωας θεώρησε ότι ο Δαίδαλος ήταν ο βασικός συντελεστής
της επιτυχίας του Θησέα, θύμωσε και έκλεισε τον Δαίδαλο με τον γιο του Ίκαρο στο Λαβύρινθο, τον οποίο έχτισαν.
Ο Δαίδαλος βρήκε όμως τον τρόπο να βγει από εκεί και να διαφύγει..

Χρησιμοποιώντας τα φτερά που άφησαν τα πουλιά στα παράθυρα και το μέλι από τις χτένες μέλισσας, έφτιαξε ένα ζευγάρι φτερά για τον εαυτό του με τον Ίκαρο.
Έτσι και οι δύο πέταξαν.
Ο Ίκαρος έγινε διάσημος ως ο πρώτος άνθρωπος που πέταξε στον κόσμο.
Πριν πετάξει, ο Δαίδαλος είπε στον γιο του ούτε να πετάξει πολύ χαμηλά ούτε να ανέβει πολύ ψηλά και Του είπε να μην πλησιάσει τον ήλιο.
Ωστόσο, μετά την απογείωση, ο Ίκαρος ξέχασε την υπόσχεση του πατέρα του, ήταν περήφανος για την επιτυχία του ή ανέβηκε καθώς ανέβηκε μεθυσμένος, δεν νοιαζόταν για το φως του ήλιου, διέπραξε επίσης το έγκλημα να νικήσει τη φύση και να περιφρονήσει τον Ήλιο με τη χαρά της απόκτησης ελευθερίας.
Ο θεός του ήλιου έλιωσε το κερί κρατώντας τα φτερά του, και ο Ίκαρος έπεσε στη θάλασσα και πνίγηκε.
Για το λόγο αυτό, η θάλασσα γύρω από το νησί της Σάμου στο Αιγαίο ονομάστηκε Ικάριος. Θάλασσα και το κοντινό νησί Ικαρία

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΙΔΑΛΟΥ

Ο Μίνωας, καταδίωξε τον Δαίδαλο μέχρι τη Σικελία, όπου και θανατώθηκε από τον βασιλιά Κώκαλο μετά από παγίδα που του έστησε ο τελευταίος.
Ο Δαίδαλος έζησε μέρες δόξας στην Σικελία, που όμως τις επισκίαζε η ανάμνηση του θανάτου του Ίκαρου
Υπάρχουν διαφορές απόψεις για τον θάνατο του Δαίδαλου
α) Η επικρατέστερη άποψη για τον τόπο που πέθανε ο Δαίδαλος, είναι αυτή που τον συνδέει με την Αίγυπτο, όπου σε ένα νησάκι του Νείλου τον τιμούσαν ως θεό.
β) Υπάρχει όμως μια άλλη ενδιαφέρουσα άποψη για τον θάνατο του που είναι ο θάνατος να συνέβη κοντά στην Μάκρη και συγκεκριμένα κοντά στην Καλλιμάχη στο σημερινό Gocek.
Ο Δαίδαλος αναζήτησε το σώμα τα Ικάρου όταν έπεσε και σε βοήθεια του προσέτρεξε ο Ηρακλής το βρήκε θάβοντας το στο νησί της Ικαρίας ή στην Μικρασιατική ακτή βορείως της Μάκρης .
Κατά μια εκδοχή ο πατέρας του Ικάρου δεν είχε καλλίτερη τύχη βγήκε στην
Ανατολική ακτή του Αιγαίου κοντά στην Μάκρη και συγκεκριμένα στην περιοχή της Καλλιμάχης (σημερινό Γκότσεκ ) όπου γύρισε να επισκεφθεί τον τάφο του γιου του, θρηνώντας και βαδίζοντας στον κάμπο δίπλα από το ποτάμι Νινους (σημερινό Inigi Chai ) δαγκώθηκε από ένα φίδι νερού (νερόφιδο ), πέθανε και θάφτηκε εκεί, και εκεί χτίστηκε μια πόλη που πήρε το όνομα του Δαίδαλα (Daedala) το ίδιο όνομα δόθηκε και στο διπλανό βουνό.

ΤΟ ΜΩΣΑΙΚΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΔΑΙΔΑΛΟΥ

To 1999 βρέθηκε στην Ζεύγα του Γκαζιαντέπ της Μικράς Ασίας ένα μωσαϊκό που συμπεριλαμβάνει πολλά από τα πρόσωπα που εμφανίζονται στην ιστορία του Δαίδαλου και του Ικάρου αποκλήθηκε από τους αρχαιολόγους που το ανακάλυψαν ‘’Μωσαϊκό Πασιφάης και του Δαίδαλου ‘’φωτογραφία του οποίου υπάρχει και στο κολάζ φωτογραφιών για την Δαίδαλα που παραθέτουμε
Εκεί υπάρχουν 6 μορφές Η Πασιφάη, η κόρη του Αριάδνη, ο Τρόφωνος συνομιλούν με τον Δαίδαλο, τον Ίκαρο που ήταν γλύπτης ξύλου.
Στην κάτω δεξιά γωνία βρίσκεται ο Έρωτας κρατώντας ένα βέλος στο κομμένο κεφάλι του Μινωικού Ταύρου και το Παλάτι Λαβύρινθος στην πάνω δεξιά γωνία.

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΔΑΙΔΑΛΑΣ

Οι μύθοι άλλα και η άποψη των γλωσσολόγων για την προέλευση του ονόματος της Δαίδαλα από ην γλώσσα των Λούβιων που αναφέραμε στην αρχή οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η πόλη της Δαίδαλα ιδρύθηκε όταν ακόμη στην περιοχή υπήρχαν ακόμη οι Πελασγοί και οι Λούβιοι

– Πελασγοί και Λούβιοι
Πελασγοί :
Για τη Μ. Ασία ο Όμηρος, στην Ιλιάδα, χαρακτηρίζει τους γείτονες των Κιλίκων της Τρωάδας – Πελασγούς, και συγκεκριμένα αναφέρει πως «ο Ιππόθοος οδηγούσε τα φύλα των κονταρομάχων Πελασγών αυτών που κατοικούσαν στην εύφορη Λάρισσα».
Ο δε Μεκράτης ο Ελαΐτης θεωρεί τους Πελασγούς κατοίκους όλης της Ιωνικής ακτής.
Ακόμη όμως και ο Ηρόδοτος επισημαίνει για τους Αιολείς πως «στους παλαιότερους χρόνους και αυτοί λέγονταν Πελασγοί».

Λούβιοι:
Είναι η συλλογική ονομασία των ινδοευρωπαϊκών φύλων που εισέβαλαν στην Μικρά Ασία και σημάδεψαν το τέλος της δευτέρας φάσεως της αρχαιότερης εποχής του Ορειχάλκου (Πρώϊμη Χαλκοκρατία ΙΙ, 2600-2300 π.Χ.).Οι εισβολείς, προερχόμενοι από την Θρακική πεδιάδα, θα διαπεραιωθούν από την πλευρά των Δαρδανελλίων στην Τρωάδα, όπου θα καταστρέψουν όχι μόνον τον δεύτερο οικισμό της Τροίας (Τροία ΙΙ), αλλά και πολλούς άλλους οικισμούς σε ολόκληρη την περιοχή της δυτικής και νοτιοδυτικής Μ. Ασίας

– Αναφορές από τους ιστορικούς και άλλους επιστήμονες

*Ο Στράβων

Ο Στράβων αναφέρει τα Δαίδαλα στα Γεωγραφικά του. Και τα αποκαλεί την αρχή της Ροδιανής Περαίας, και λέει ότι η πόλη που σηματοδοτεί τα σύνορα μεταξύ Καρίας και Λυκιας

* Ο Σταδίας
Ο Σταδίας τα Δαίδαλα τα τοποθετεί 50 στάδια από την Τελμίσσο.

*Ο Τίτος Λίβιος
Ο Τίτος Λίβιος (Titus Livius, 59 π.Χ. – 17 μ.Χ) που ήταν Ρωμαίος ιστορικός, ο έγραψε μία μνημειώδη ιστορία της Ρώμης και του ρωμαϊκού λαού -Ab Urbe Condita Libri- που καλύπτει την περίοδο από τους πρώτους θρύλους της Ρώμης πριν την παραδοσιακή ίδρυσή της το 753 π.Χ. και μέσω της βασιλείας του Οκταβιανού Αυγούστου μέχρι την εποχή του Λίβιου.
Αποκαλεί την πόλη Δαίδαλα φρούριο της Περαίας.
Και ότι την απελευθέρωσε μετά από πολιορκία ο Αντίοχος Γ ‘το 190 π.Χ.,

*Ο Πλίνιος
Σε μια περιγραφή της πόλης, ο Πλίνιος ο Πρεσβύτερος (περίπου 23-79 μ.Χ.) αναφέρει δύο νησιά στα ανοικτά της ακτής.που ανήκουν στους Daedaleis. Ένα νησί ανατολικά από τις εκβολές του Μείον, ένα άλλο δυτικό από τις εκβολές. Και τα δύο νησιά υπάρχουν.
* Πτολεμαίος -Στ, Βυζάντιος
Εμφανίζεται επίσης σε γραπτά από τον Πτολεμαίο (Γεωγραφικά ) και τον Στέφανο Βυζάντιο.(Εθνικά )

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ ΤΗΣ ΔΑΙΔΑΛΑ

-Η επιγραφή

Μια αφιερωματική επιγραφή από έναν Ρόδιο αξιωματούχο στην Δωρική διάλεκτο που βρέθηκε σχετικά πρόσφατα στον σύγχρονο οικισμό του Inlice, δείχνει ότι αυτή η περιοχή πρέπει να έχει ενσωματωθεί στη Ροδιανή επικράτεια το δεύτερο αιώνα π.Χ.
–Τα ερείπια
Τα ερείπια της Δαίδαλα τοποθετούνται στο Β.Α. άκρο του κόλπου της Μάκρης στη δυτική πλευρά ενός μικρού ποταμού με το όνομα Inigi Chai, που φαίνεται να είναι ο αρχαίος ποταμός Νίνους (Ninus) .
– Δεξαμενές και σκάλες
Στον αρχαίο οικισμό όπου υπάρχουν σκορπισμένοι λίθοι και θεμέλια σπιτιών υπάρχει ένας λόφος πάνω στα βράχια του οποίου έχουν σκαλιστεί σκάλες μέχρι την κορυφή του όπου υπάρχουν και ερείπια δεξαμενών νερού.

Η ακρόπολη
Η ακρόπολη βρισκόταν σε έναν ανεξάρτητο λόφο. στις κορυφές του είναι ερείπια ενός πηγαδιού, και μια μεγάλη δεξαμενή. Αν και δεν βρέθηκαν επιγραφές , δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το μέρος ανήκε στα Δαιδαλα ( Daedala. )
–Τείχος
– Στον κύριο λόφο της ακρόπολης υπάρχει ένας δακτυλιοειδής τοίχος και -μικρό φρούριο και μια κυκλική δεξαμενή, επίσης θεμέλια σπιτιών και βράχια.
Η αρχαία πόλη Daedala, η οποία φημίζεται για το καταφύγιο των πειρατών, είναι πολύ σημαντική γιατί είναι μια πόλη σε απόκρημνα βράχια που περιβάλλεται από τείχη και από τις τρεις πλευρές.
Στην άλλη πλευρά, όπου δεν υπάρχουν τοίχοι, η απότομη πλαγιά λειτουργεί ως τοίχος.

– Τάφοι σκαλισμένοι στους βράχους
Εκτός από τα ερείπια που αναφέρθηκαν παραπάνω, υπάρχουν επίσης βραχόταφοι παρόμοιοι με φωλιές περιστεριού στη δυτική πλευρά της ακρόπολης και διάφοροι τύποι σαρκοφάγων Λυκιακού τύπου οι οποίοι
είναι και δύσκολα προσβάσιμοι
Εκτός από αυτούς τους τάφους, υπάρχουν στους βράχους τρεις τυπικοί τάφοι Λυκίων πίσω από το κάστρο στην κορυφή. Εκεί και σε ένα άλλο μικρό λόφο στην εθνική οδό Μάκρης – Μούγλων υπάρχει ένας δωρικός τάφος με τρία σκαλοπάτια

ΔΑΙΔΑΛΑ ΣΗΜΕΡΑ
Σήμερα στην θέση της Δαίδαλα υπάρχει ένας μικρός οικισμός με το όνομα Inlice Asarı
Το Asar βρίσκεται στην περιοχή Muğla περίπου 488 χλμ. Νοτιοδυτικά της Άγκυρας, πρωτεύουσα της χώρας.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΜΑΧΗΣ

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ

Η Καλλιμάχη ή Καλλίστα το σημερινό Gocek βρίσκεται 22 χλμ από το αεροδρόμιο Νταλαμάν ,170 χλμ από το αεροδρόμιο της Αλικαρνασσού ,από την Μάκρη 28 χλμ, από την Μαρμαρίδα103 χλμ και την Αττάλεια 210 χλμ
.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ

Το Gocek είναι ένα φυσικό λιμάνι που βρίσκεται στο κεφάλι του Κόλπου της Μάκρης που προστατεύεται από τους δασώδεις πρόποδες των βουνών της οροσειράς του Ταύρου

ΤΙ ΗΤΑΝ & ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ

Ήταν ένα μικρό και ήσυχο χωριό μέχρι τις αρχές του 1980, όταν οι τουρίστες άρχισαν να ανακαλύπτουν τις ομορφιές της Τουρκίας. Τα τελευταία χρόνια, το Gocek αναπτύχθηκε γρήγορα καθώς η δημοτικότητά του αυξήθηκε στην περιοχή.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Η Callimache ή το Kallimache (Αρχαία Ελληνικά: Καλλιμάχη) ήταν ένα λιμάνι της αρχαίας Καρίας. ] Το Stadiasmus Maris Magni αναφέρει την πόλη ως 50 στάδια == 50χ 182,18 μ/στ = 9,109 χλμ από την Daedala.

– Ίδρυση Καλλιμάχης ( Kalimche )
Η Καλλιμάχη ή Καλίστα ήταν ένας οικισμός των Λυκίων μεταξύ της Τελμεσσού (Μακρης ) και του Κάουνος (Ταλιάνης )και ένα ασφαλές, φυσικό λιμάνι λόγω των πολλών νησιών και όρμων που το απομονώνουν στο μεγάλο κόλπο. που πέρασε κατά καιρούς και υπό τον έλεγχο και ισχυρών πόλεων της Καρίας μια και κάπου εκεί ήταν το σύνορο Λυκίας -Καρίας

Το Gocek είναι ένας από τους αρχαίους οικισμούς της Λυκίας που βρέθηκαν μεταξύ εκείνων της Τελμισσού και του Κάουνος . Δυστυχώς, απομένουν ελάχιστα ερείπια από την αρχαία Καλλιμάχη .
Η κύρια περιοχή οικισμού είναι άγνωστη.
Ως εκ τούτου, δεν έχουν πραγματοποιηθεί περαιτέρω ανασκαφές για περαιτέρω έρευνα. Δείγματα ταφικών τάφων, μνημείων και λουτρών βρίσκονται στους κόλπους και κατά μήκος της εθνικής οδού της Μακρης (Fethiye. )Υπάρχουν επίσης κάποια ερείπια στο νησί Ταρσανάς (Tersane) που ανήκουν τόσο στην αρχαία όσο και στην πρόσφατη ιστορία.
Μπορεί κανείς να φανταστεί ότι οι θρύλοι του Δαίδαλου και του Ικάρου είναι αληθινοί για το Γκότσεκ αν δει την γεωγραφική του θέση στον χάρτη . Οι τοποθεσίες των αρχαίων πόλεων Krya, Lisai και Lydai βρίσκονται στη χερσόνησο Kapidag, η οποία είναι προσβάσιμη με πλοίο. Και πάρα το γεγονός ότι η περιοχή δεν έχει ανασκαφεί πλήρως, πρόσφατα ανακτήθηκαν πολλά αντικείμενα από αυτούς τους οικισμούς.

ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

Το Göcek χρησιμοποιήθηκε ως λιμάνι για πλοία που φορτώνουν μεταλλεύματα χρωμίου που συλλέγονται από τα ορυχεία κάτω από τα κοντινά βουνά κατά την Οθωμανική περίοδο.

– Τα αρχαία κατάλοιπα της Καλλιμάχης
Τα αρχαία κατάλοιπα της Καλλιμάχης είναι σήμερα , βραχώδεις τάφοι, μαυσωλεία και λουτρά που είναι ορατοί στους κόλπους και στο δρόμο προς την Μάκρη (Fethiye )

Δυστυχώς, για πολλούς λόγους, πολύ λίγα κτίρια έχουν σώσει από την αρχαία Καλλίτσα.

Η ΚΑΛΛΙΜΑΧΗ ΣΗΜΕΡΑ
Ο μόνιμος πληθυσμός στο Göcek σήμερα είναι περίπου 4.500.το καλοκαίρι λόγω του τουρισμού φθάνει στις 7000 άτομά.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.