Μηνύματα από την Κυριακή των Μυροφόρων – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου



Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου:

Χριστός Ανέστη ! Κάποια φορά έλεγε ο Χριστός μας ότι όταν ορμάει ο λύκος στα πρόβατα ο τσομπάνης που είναι μισθωτός αφήνει τα πρόβατα και φεύγει γιατί δεν τον ενδιαφέρει τι θα γίνουν τα πρόβατα, ενώ ο καλός τσομπάνης μένει κοντά στα πρόβατα κι αν χρειαστεί θυσιάζει και την ζωή του για αυτά, γι’ αυτό και τα πρόβατα τον αναγνωρίζουν. Έτσι και τώρα οι καλοί παπάδες μέσω του διαδικτύου στηρίζουν και δυναμώνουν τους πιστούς. Με την ευκαιρία της χθεσινής Κυριακής των Μυροφόρων ο π. Χριστοφόρος στο κανάλι του στο youtube παρουσίασε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γυναικείας φύσης.

Ενώ ήξεραν οι Μυροφόρες πως ήταν ο τάφος του Χριστού, ότι φυλασσόταν από στρατιώτες παρ’ όλα αυτά πήγαιναν κι έλεγαν ποιος θα μας κυλίσει τον λίθον ; Η Μαρία η Μαγδαληνή είχε πολύ αγάπη προς τον Χριστό κι αυτή η αγάπη έγινε πόνος. Οι γυναίκες είναι πολύ ευαίσθητες, είναι πολύ συναισθηματικές. Είναι περισσότερο ψυχή και λιγότερο μυαλό. Αυτή λοιπόν η ψυχή αγαπάει περισσότερο και δεν μπορεί να συγκρατηθεί, η δε λογική υποσκελίζεται από την ψυχή και κυριαρχεί το συναίσθημα. Πηγαίνει εκεί και ουσιαστικά το μυαλό της δεν λειτουργούσε, πηγαίνει και θέλει να βρει μια παρηγοριά ξέροντας ότι μέσα είναι το σώμα του αγαπημένου Κυρίου.

Κι όταν τον βλέπει ανοιχτό δεν καταλαβαίνει τι γίνεται, δεν θυμάται τα λόγια του Χριστού ότι θα αναστηθεί, δεν την παραξενεύει που λείπουν οι στρατιώτες, αλλά σε μια κατάσταση πανικού τρέχει στο υπερώον που είναι κρυμμένοι οι μαθητές και τους λέει ότι κλέψανε τον Χριστό. Δεν είχε την αίσθηση του τι γίνεται γι’ αυτό πήγε να ζητήσει την επιβεβαίωση από τους μαθητές κι αυτοί έτρεξαν και μπήκαν στον τάφο.

Φαίνεται αυτή η υπεροχή της καρδιάς, της αγάπης έναντι της λογικής κι από άλλα σημεία. Οι μαθητές μετά την ταφή του Χριστού έφυγαν αλλά η Μαρία έμεινε στον τάφο κι έκλαιε. Η υπεροχή λοιπόν της γυναικείας φύσης είναι το συναίσθημα, η ψυχή στην γυναίκα. Το γυναικείο φύλο διακρίνεται για την λεπτότητα των αισθημάτων του, κι έχει μεγαλύτερη τάση προς οίκτο. Υπάρχουν πολύ βασικές διαφορές στην δομή, στην κατασκευή, στην ψυχοσύνθεση του άντρα και της γυναίκας. Εδώ υπάρχει μια παρεξήγηση. Η διαφορετικότητα δεν σημαίνει διαφορά στην αξία. Το να προβάλλουμε ένα πλεονέκτημα ή μειονέκτημα του άντρα ή της γυναίκας δεν σημαίνει ότι ο ένας είναι ανώτερος από τον άλλο. Για παράδειγμα, δίνει ένας εκατό χιλιάδες ευρώ και αγοράζει έναν αρχαίο πάπυρο και άλλος με τα ίδια χρήματα αγοράζει ένα κομμάτι χρυσού. Ποιος έχει το πιο πολύτιμο αντικείμενο ; Και οι δυο το ίδιο έχουν, την ίδια αξία, αλλά είναι εντελώς διαφορετικό το ένα από το άλλο. Είναι δυο αντικείμενα ίδιας αξίας, εντελώς όμως διαφορετικών χαρακτηριστικών. Ούτως ή άλλως στην Βασιλεία του Θεού «ουκ έστιν άρσεν και θήλυ», καταργούνται. Όσα λέει η Εκκλησία για την διαφορετικότητα άντρα και γυναίκας δεν έχουν να κάνουν με την αξία τους. Η διαφορετικότητα έρχεται και δημιουργεί την αλληλοσυμπλήρωση. Αν λόγου χάρη το αντρόγυνο πρέπει να επιτελέσει δέκα υποχρεώσεις ο άντρας από την φύση έχει το χάρισμα να επιτελέσει τις πέντε, η γυναίκα τις άλλες πέντε και έτσι ζουν αρμονικά. Ενώ αν ο καθένας έκανε κάτι που δεν ήταν στην φύση του θα τον κούραζε υπερβολικά. Αυτή η διαφορετικότητα έρχεται και φέρνει την ολοκλήρωση.

Αυτό που είπε ο Θεός στον Αδάμ «ου καλόν τον άνθρωπον είναι μόνον» σημαίνει ότι ο Αδάμ είχε μια ελλειμματικότητα κι αυτήν ήρθε να καλύψει η Εύα. Να ξεφύγουμε από τα παραμύθια, όπως του φεμινισμού. Ναι, υπάρχει μια διαφορετικότητα. Οι άντρες λοιπόν έχουν μια πιο ψυχρή λογική, και αυτό τους τόδωσε ο Θεός γιατί επωμίζονται την εργασία έξω, τον βιοπορισμό, που απαιτεί σκληρότητα. Κι έχουν αυτήν την λογική που δεν επηρεάζεται τόσο από τα συναισθήματα. Γι αυτό και οι μαθητές πήγαν στον τάφο κι είχαν ανάγκη να πάνε στον τάφο, να αγγίξουν τα οθόνια, να βεβαιωθούν ότι δεν κλάπηκε το σώμα, να δουν τα λογικά στοιχεία για να πειστούν σιγά σιγά για την Ανάσταση, ενώ οι Μυροφόρες θέλανε να πάρουν αυτήν την πληροφορία μέσα στην ψυχή τους. Από την ψυχή περνάει η πληροφορία για τις Μυροφόρες, γι αυτό πήρανε τις πρώτες πληροφορίες από αγγέλους και από τον ίδιο τον Χριστό. Για την αγάπη, τον πόνο που είχε η Μαρία πήρε μεγάλο μισθό. Αυτό που δεν είδαν οι μαθητές, το είδε πρώτη η γυναίκα, αγγέλους και τον Χριστό. Επειδή δεν ήταν υψηλή η διάνοια της γυναίκας για να συμπεράνει από τα οθόνια την Ανάσταση του Χριστού, της εμφανίστηκαν και άγγελοι πάνω στον τάφο, ώστε κατ’ αρχήν να ανακουφιστεί από την λύπη της και να παρηγορηθεί. Λίγα της λένε και σιγά σιγά συμπέρανε την Ανάσταση.

Αυτό το γεγονός ο Θεός το χειρίστηκε ανάλογα με την φύση του ανθρώπου. Η γυναίκα ως πιο συναισθηματική από τον άντρα, ως πιο πνευματώδης από τον άντρα, της μιλάει πνευματικά και βλέπει αγγέλους. Ο άντρας ως πιο ψυχρός, πιο λογικός δεν μπορούσε να πάρει το μήνυμα από τον Χριστό, αλλά με λογικά στοιχεία πρώτα. Είναι η διαφορετική μας φύση, αυτό που πρέπει να αναγνωρίσουμε και να καλλιεργήσουμε. Δεν σημαίνει αυτό σε καμία περίπτωση ότι ο ένας είναι ανώτερος από τον άλλο. Δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι Μυροφόρες ήταν πιο πιστές από τους μαθητές. Γιατί ήταν οι Μυροφόρες τόσο έτοιμες ; Γιατί την φύση τους την καλλιέργησαν, δεν την λέρωσαν, δεν την κακοποίησαν και δεν την άφησαν κυρίως να υποδουλωθεί στη λογική. Πως το έκαναν; Μ’ ένα τρόπο που όταν το ακούν οι γυναίκες αισθάνονται θιγμένες. Έκαναν υπακοή. Πολύ μεγάλο πράγμα, είναι το θεμέλιο της πνευματικής ζωής του ανθρώπου. Χωρίς υπακοή ο άνθρωπος δεν μπορεί να κάνει απολύτως τίποτα. Και ο Χριστός συνέχεια έλεγε «ου ποιώ το θέλημα το εμόν, αλλά του πέμψαντός με πατρός». Ποιος άνθρωπος πάει μπροστά;

Αυτός που κάνει υπακοή. Οι Μυροφόρες ήταν συνέχεια στην αφάνεια. Ακολουθούσαν παντού τον Χριστό, πρόσφεραν πολλές υπηρεσίες στον Χριστό, αλλά ποτέ δεν φαινόντουσαν. Δεν ένοιωθαν όμως ότι περιφρονούνται, ότι ο Χριστός τις υποτιμά, ότι είναι κάτι παραπεταμένο, επειδή είχαν ταπείνωση. Κι αυτό τις βοήθησε να μην μολυνθούν από τον ορθολογισμό.

Η εκκλησία μας δεν λέει απλά να κάνουμε υπακοή, μιλάει για το μυστήριο της υπακοής. Κι όταν λέμε υπακοή είναι κάτι που δεν μπορεί να το περιγράψει η λογική, αλλά όμως είναι κάτι που ενεργείται με την χάρη του Θεού. Πιο πρακτικά, όταν η γυναίκα κάμνει υπακοή σ’ αυτό που λέει ο άντρας δεν το κάνει επειδή αυτή δεν έχει μυαλό, δεν καταλαβαίνει, αλλά για να μην επιτρέψει στον εγωισμό να φουντώσει, για να μην ισχυροποιηθεί το θέλημά της και να σκλαβωθεί έτσι στο εγώ της. Και κάνοντας υπακοή στον άντρα της, στα παιδιά της … καλλιεργεί την σχέση της με τον Θεό και με τον άνθρωπο κι επιτρέπει στον Θεό να την ελεήσει. Βέβαια είναι πολύ παρεξηγημένο γιατί εμείς την υπακοή την ανάγουμε στον χώρο της λογικής. Δηλαδή θα κάνω ότι θέλει, δεν θα έχω άποψη ; Η υπακοή σχετίζεται με το κόψιμο της πονηριάς από μέσα μου. Όταν βλέπεις ότι μέσα σου βγαίνει ένα πείσμα, ένας εγωισμός, δάγκασε τη γλώσσα σου και μην πεις τίποτα. Νοιώθεις ότι θέλεις να γίνεται το δικό μου, κάνε μια μικρή υποχώρηση, δέξου να γίνει και κάτι άλλο κι ας μην είναι και τόσο καλό και τόσο σωστό. Άσε και τον άλλο να μιλήσει, ας μην είναι η δική σου κουβέντα η τελευταία. Ας πούνε και μια φορά και κάτι στραβό χωρίς να το σχολιάσεις.

Για παράδειγμα, ετοιμάζεται να βγει έξω ο άντρας σου κι βλέπεις λεκέ στο πουκάμισο, του το λες, το κοιτάει και σου λέει δεν είναι τίποτα. Όταν γυρίσει μην αλλάξεις το πουκάμισό του, γιατί αυτό είναι πονηριά. Άλλαξτο όταν το ζητήσει μόνος του, αυτό είναι υπακοή. Με την υπακοή στα απλά αυτά την πονηριά μας κόβουμε, και έτσι θα αρχίσουμε να καταλαβαίνουμε τον μεγάλο εχθρό που έχουμε μέσα μας και τον πολεμάμε. Πες την γνώμη σου μια το πολύ δυο φορές και άφησε τον άντρα σου να αναλάβει τις ευθύνες του. Η ανευθυνότητα είναι το μεγάλο κουσούρι των αντρών. Όταν η γυναίκα θέλει όλα να τα κανονίζει αυτή, τότε και ο άντρας επαναπαύεται. Πας σ’ ένα σπίτι, άσε και κάτι να μην το σχολιάσεις.

Αυτά τα χαρακτηριστικά της γυναίκας έχουν πολεμηθεί πάρα πολύ, και θέλουν η γυναίκα να γίνει άντρας. Η γυναίκα θα έχει άποψη που πρέπει να την επιβάλει, θα πρέπει να σκέφτεται πάνω από την φύση της, θα πρέπει να έχει το δικό της πορτοφόλι, την δική της καριέρα. Αυτά δηλαδή που θα έπρεπε να τα δέχεται έτοιμα από τον άντρα της, θα πρέπει να τα εξασφαλίζει μόνη της. Αν η γυναίκα δεν βγάζει λεφτά αισθάνεται ότι δεν προσφέρει τίποτα κλπ. Αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα να κακοποιείται η γυναικεία φύση. Η Παναγία μας γιατί κέρδισε την θέση που έχει, υψηλοτέρα κι από τους αγγέλους ; Γιατί έγινε μητέρα του Χριστού και γιατί στάθηκε σαν μάννα. Κι όμως, πόσο έχει πολεμηθεί αυτή η μητρότητα, στο όνομα της καριέρας, του να βγάζω λεφτά, του να είμαι ανεξάρτητη…
Φτάνουμε λοιπόν σε μια κακοποίηση της γυναικείας φύσης.

Κακοποιήθηκε η τρυφερότητα, το μητρικό ένστικτο επειδή οι γυναίκες έγιναν λογικές. Δέστε πως μεγαλώνουμε τα παιδιά μας. Στο ίδιο σχολείο αγόρια κορίτσια, με ίδιους στόχους. Ούτε σκέψη ότι εσύ θα πρέπει να ετοιμαστείς για να γίνεις μάνα, θα πρέπει να είσαι βασίλισσα του σπιτιού. Εμείς όπως τα αγόρια έτσι και τα κορίτσια. Να μάθουν τέχνη, να σπουδάσουν… Και φτάνουν τα κορίτσια να παντρεύονται και είναι κακοποιημένα. Και βλέπεις μέσα στο σπίτι να υπάρχουν δυο άντρες, ο ένας βέβαια με την μορφή γυναίκας, αλλά ουσιαστικά με τον ίδιο τρόπο λειτουργίας.
Και οι δυο να σκέφτονται, και οι δυο να φορτώνονται τις ίδιες ευθύνες … Και συχνά αρχίζει η γυναίκα λίγο να το χάνει.

Όταν έρχεται όμως ο άνθρωπος και ιδιαίτερα η γυναίκα και ισχυροποιεί αυτή την λογική και κακοποιεί την ψυχή, τότε η ψυχή αρχίζει και σφίγγει και ο άνθρωπος μπαίνει στην απομόνωση. Αν δεν μάθω να κάνω λίγη υπακοή, να δείχνω λίγη ανοχή, θα φτάσω να είμαι μόνος μου. Θα φτάσω να είμαι κλεισμένος στον εαυτό μου γιατί θα έχω μάθει, όλα να τα ελέγχω, να τα διευθετώ εγώ, και να τα δίνω στους άλλους έτοιμα και δεν θα μπορώ να εμπιστευτώ τον άντρα μου κα να του πω διαχειρίσου τα οικονομικά μας, τους μισθούς μας, τα δάνειά μας … όπως θέλεις. Όχι βέβαια, γιατί αυτός δεν μπορεί και φορτώνονται φορτώνονται οι γυναίκες και σφίγγει η ψυχή και όταν φτάσει η ψυχή να σφίξει μετά δεν μπορεί να ανοιχτεί ούτε σε άνθρωπο, ούτε και στον Θεό. Και εδώ είναι ακριβώς το μεγάλο πρόβλημα. Έτσι εμείς αρχίζουμε να διορθώνουμε τα λάθη του άντρα μας, δεν μαθαίνουμε να αφήνουμε χώρο στον άλλο άνθρωπο και δεν μαθαίνουμε να αφήνουμε χώρο και στον Θεό.

Βλέπετε προσευχόμαστε στον Θεό και το μόνο που κάνουμε είναι να Του λέμε τι να κάνει. Και χρησιμοποιούμε και τον Θεό σαν παραπαίδι μας. Βλέπετε σήμερα γιατί είμαστε έτσι, γιατί δεν αναγνωρίζουμε τον Θεό ; Μα γιατί έχουμε μπει στη λογική. Κι αυτή η λογική έχει κυριαρχήσει, κι έχει κυριαρχήσει αρρωστημένα. Κι ερχόμαστε και λέμε ότι κολλάμε αρρώστιες από την Θεία Κοινωνία;

Η Θεία Κοινωνία, η Θεία Λειτουργία είναι ένα θαύμα. Το θαύμα δεν έχει λογική. Από τη στιγμή όμως που ένας άνθρωπος έχει μάθει όλα να τα βλέπει με την λογική, που έχει μάθει όλα να τα περνάει από το μυαλό του για να τα δεχθεί, έχει στερήσει από τον εαυτό του την δυνατότητα να ζήσει ένα θαύμα. Για παράδειγμα, το παιδί μου κάνει κάτι επικίνδυνο, θα το συμβουλέψω και μετά θα γαληνέψω, θα προσευχηθώ για μένα, και θα το αφήσω στην δική του την ευθύνη και στα χέρια του Χριστού.

Γιατί να πρέπει να τα ελέγχω όλα ; Το πρόβλημα της λογικής δέστε το από τα απλά πράγματα. Κάντε λίγη υπακοή στους ανθρώπους σας και αφήστε στα μικρά να γίνει και κάτι στραβό. Αφήστε από τον άλλο να πάρει ένα κομμάτι της ζωής σας, δεχτείτε λίγη βοήθεια, γιατί έτσι θα μαλακώσει η δική μας η ψυχή. Οι Μυροφόρες ήτανε γυναίκες. Ήταν ευαίσθητες, είχαν αγάπη, καρδιά και δεν στηριζόντουσαν στην λογική τους όπως εμείς. Δυστυχώς σήμερα μιλάς μ’ έναν άντρα και βρίσκεις πιο πολύ καρδιά και συναίσθημα από ότι με μια γυναίκα, επειδή οι γυναίκες έχουν γίνει πολύ σκληρές. Πρέπει όλοι, άντρες και γυναίκες, να γυρίσουμε και να αναγνωρίσουμε τα χαρακτηριστικά που έχει η φύση μας.

Μετά το προπατορικό αμάρτημα υπήρξε μια διαστροφή στη φύση. Το χάρισμα έγινε πάθος. Ο Θεός έδωσε στον Αδάμ το ηγεμονικό χάρισμα, να κυριαρχεί πάνω στην φύση και να είναι ο Βασιλιάς. Η πτώση στην αμαρτία έκανε τον Αδάμ ανεύθυνο. Βλέπεις τώρα τους άντρες τρέχουν να επαναπαυτούν, πίσω από τη μάνα τους, τη γυναίκα τους… Έδωσε στη γυναίκα τα χαρακτηριστικά και την θέση να είναι βοηθός του Αδάμ, υπακοή λοιπόν. Μετά την πτώση αυτή η υπακοή έγινε επιβουλή, αυταρχισμός, φιλοδοξία και θέλει η γυναίκα να κόβει και να ράβει. Δεν είναι το θέμα αν είναι καλύτερη ή χειρότερη από τον άντρα, το θέμα είναι ότι παραβιάζει την ίδια της την φύση. Πρέπει να ξεφύγω από τα λάθη των άλλων. Η ταπείνωση, η υπακοή, το να αφήνω περιθώριο στον άλλο, το να παίρνει ένα κομμάτι της ζωής μου έρχονται και μας δένουν και μας κάνουν ανθρώπους κοινωνικούς. Κι έτσι τελικά μαθαίνω να κάνω υπακοή και στον Θεό.

Το μόνο που μπορώ να προσθέσω στα λόγια αυτά του π. Χριστοφόρου, είναι αυτό που είπε ο Χριστός «ο έχων ώτα ακούειν, ακουέτω». Αμήν.

28 σχόλια στο άρθρο “Μηνύματα από την Κυριακή των Μυροφόρων – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

  1. Αμαν,αμαν αμαν!τετοια λογικη συνδεση στις ιδεες ενος ανθρωπου δεν εχω ματαδει!κυριε των δυνσμεων και θαυμαστα τα εργα σου!λοιπον γυναικες μη τυχον δειτε κανα λεκε εις το υποκαμισον του αντρος σας και διανοηθειτε να του το αλλαξετε,αφηστε τον ετσι τον λετσο!το πολυ πολυ να το πλυνει καμια φιλιναδιτσα!βρε τι αλλο εχουν να ακουσουν τα ευηκοα ωτα μου!να προσθεσω και γω η τασπεινη:,που διαθετω συναισθημα κ οχι και τοσο νουν :γιατι κ.παπαδοπουλε δε. Μας λυπαστε κ γραφετε ολα οσα γραφετε?ελεος μερα που ξημερωνει!

  2. Το θεμα που βαζετε κ.Παπαδοπουλε απευθυνεται στο ιδιο κοινο που θα τρεξει να προσευχηθει μολις ανοιξουν οι εκκλησιες!παρολα αυτα δεχεται πλουσιο σχολιασμο και να τον αναμενετε μολις ξημερωσει με το καλο!θα κανω κ γω ενα αν μου το επιτρεπετε:προτεινω μιας κ αυριο ανοιγουν τα κομμωτηρια ολες οι γυναικες να. Βαψουν το μαλι ξανθο κ οσες ειναι φυσικες ξανθιες να το ξανοιξουν λιγακι!ετι για να μηξν εχουν μονο τονομα αλλα κ την χαρη!

  3. Προς σαπιο μηλο:καλημερα!
    Αφου λοιπον διαβασεις το αρθρο του κ.παπαδοπουλου εχεις ακομα μια ευκαιρια με τα μαθηματικα!ας αφησουμε τους φανταστικους κ ας μιλησουμε για τους φιλιους αριθμους.ΟΡΙΣΜΟΣ:λεγονται δυο αριθμοι αν ο καθενας τους ισουται με το αθροισμα των γνησιων διαιρετων του αλλου!π.χ.ο 220 κ ο 284.!ο 220 ειναι το ολον κ ο 284 ο λεξαριθμος της λεξης ΘΕΟΣ!Θεος κ ολον συνδεονται με φιλια!
    Ως ετερος εγω ο Πυθαγορας οριζει τον φιλο,οχι το αλλο μισο,αλλα τον αλλο εαυτο!
    Ξανασκεψου λοιπον τι επιλογες εχεις !αλαμπουρνεζικα ο ενας κινεζικα ο αλλος!εκτος κ αν το παρουμε απο την αρχη:1+1=2.τι λες;

    1. Μαθηματικέ τους φίλιους αριθμούς τους έμαθα πρόσφατα από μια ελληνική ταινία που είδα, Έτερος Εγώ! Δεν το γνώριζα. Με εξέπληξε το ίδιο και όταν έμαθα ότι υπάρχουν άπειροι πρώτοι αριθμοί. Αγαπημένα μαθηματικά!

  4. Προς καταμαγια:ελεος!απο δω το πηγε απο κει το εφερε ανακατωσε το συμπαν κ κατεληξε που αλλου;στην θεια κοινωνια!ομολογω παντως πως τετοια εκθεση ιδεων εχω να διαβασω απο τα γυμνασιακα μου χρονια πριν απο πολλα-πολλα χρονια!κατα τα αλλα σχολιο ουδεν!σε ποια ωτα απευθυνεται ο ανθρωπος αυτος;θα τρελλαθω!

    1. Πιο συναισθηματικές οι γυναίκες ναι. Όχι όμως και πιο πνευματώδεις. Αν είναι έτσι να αρθρογραφούν μόνο γυναίκες!

      Παρότι τον συγκεκριμένο κύριο έχω αρχίσει να τον συμπαθώ για τον απλοϊκό, αδόκιμο τρόπο που εκφράζεται (παραβλέπω διάφορα σχόλια που τον καυτηριάζουν για τις πολιτικές του θέσεις) οι ιδέες του είναι εξαιρετικά αναχρονιστικές.

      Αν είχαμε περισσότερους πνευματικούς ανθρώπους στην εκκλησία, θεωρώ πως αυτοί δε θα επέπλητταν τα δύο φύλα για την ανταλλαγή ρόλων. Αντίθετα θα ενθάρρυναν την εξερεύνηση και του αντρικού συναισθήματος και της γυναικείας λογικής, αφού οι καιροί αυτό επιττάσουν με την έξοδο των γυναικών στην αγορά εργασίας και την παραμονή των αντρών περισσότερο χρόνο στο σπίτι.

  5. Το ποιος το χανει ειναι πια φανερο!το ποιος θα το βρει ειναι ενα προβλημα μαθηματικο που δεν εχει λυση.να μη το παρουμε παλι απο την αρχη!η αληθεια ειναι πως δεν ξερω απο που να πιαστω κ να αρχισω να λεω μπλα,μπλα,μπλα………..!ελεος κ.Παπαδοπουλε ειστε κ χριστιανος δεν εχετε συμπονοια στα ευηκοα ωτα μας;

  6. Τωρα καταλαβα πληρως γιατι τρεχουν οι αντρες πισω απο τα φουστανια των μαναδων τους!νασαι καλα κ.Παπαδοπουλε ελυσες την απορια μου που με βασανιζε επι σειρασ ετων!θα προτεινα ακομα μια φορα να αρθρογραφειτε για κατι σχετικο με την χημεια κ να προσπαθησετε μεσα απο αυτην να βρειτε τη σχεση των 2 φυλων!για να σας διευκολυνω πιαστε το απο την αρχη2 Η2+Ο2=2Η2Ο.
    Σε καθε περιπτωση μπορειτε να μας υποδειξετε τον τροπο παρασκευης της σοδας(ΝaHCO3)μπας κ χωνεψουμε τα οσα ενδιαφεροντα αναφερετε!

  7. Σαπιο μηλο:αν κ πολλα υπαρξιακα θεωρηματα αμφισβητηθηκανεν τουτοις κανενας εργατης της μαθηματικης επιστημης κατα την συνεχη εφαρμογη αυτων αντιληφθηκε κατι το απαραδεκτο η επικινδυνο!χωρις τα υπαρξιακα θεωρηματα το μεγαλυτερο μερος των μαθηματικων κλαδων ακομα κ των μοντερνων,θα ηταν ανυπαρκτο κ η μαθηματικη επιστημη δε θα ειχε την εξελιξη που απεκτησε δια μεσου των αιωνων κατα φυσικη δε συνεπεια κ καθε αλλη επιστημη!αγαπημενα μαθηματικα!ειναι παντα ο καλυτερος μου φιλος!

  8. Εχουμε διαιωμα να αναβουμε ενα κερι,στην Παναγια ολου του κοσμου;μηπως χρειαζεται ομολογια πιστεως σε εσας και στους ομοιους σας;

  9. Ντο να λεω θεμ,επουγαλευτα!αραευω αραευω,ατος ο αγνον αριφς εκοσκιντζεν το κιφαλιμ ετοιμαουμε να εβγονω οξουκες και ειμαι αμον παλαλος!τερω και το καμισιμ αν εν πισκον

  10. Εσυ αφεντη παρεκκλησιατη,οχετε,παλι να χυδαιολογησεις;αφησες την Μερκελ και μας αποστομωσες;!εσυ με τι γραφεις τις καλλιγραφιες του ΣΩΤΗΡΑκι και ΖΩΗιτσας;σε περιμενω ,γραψε κατι !1

  11. Ανωνυμε των 14:45:
    Στις καλλιγραφιες απαντουμε με καλλιγραφιες!το αν προερχονται απο τα οπισθια του συμπαθεστατου ζωου γραψε εσυ ενα καλλιγραμμενο αρθρο κ θα κριθεις με τα οπισθια που προτιμας!

    1. Προς αμάν πια:
      Εσύ δεν άκουσες πως σειρά δεν έχει ο θάνατος;
      Αφού λοιπόν δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει πρόσεχε λιγάκι μη τυχόν δηλητηριαστείς από το δικό σου φαρμάκι!πάντως να μην ανησυχείς σου έχουμε έτοιμο έναν επικήδειο που θα αφήσει εποχή!

  12. Κυριε Παπαδοπουλε,ενας σχολιασε εγκωμιαστικα το αρθρο σου!ο οχετος που ασχολειται με τα οπισθια της μαιμους!μια αλεπουδιτσα με στρογγυλα γυαλακια!
    Κοιταξε αλεπου με το ιδιο τριχωμα χειμωνα καλοκαιρι απο τσιγκουνια,το στρουμπουλο σου ξασπρισμενο δαχτυλακι θα το σηκωνεις σε κοτουλες στερημενες!κοιτα να μην σαρπαξει κανενα κουταβακι ημερων απο το ατριχο λαιμουδακι σου και σε ταρακουνησει και εμεξεις οτι εχεις στα αλαδωτα αντερακια σου!
    Μαιμου της Μερκελ εισαι και φαινεσαι!
    Πεντικον ετσιλτεψε(κατουρησε) και εποικεν μερτικον ση θαλασσα!
    Παραεκκλησιαστικε!πηγαινε στο παντοπωλειο της εκκλησιας να παρεις φακες και ριγανη!
    Tilki fare gibi(_αλεπου σαν ποντικι!

  13. Αυτα που γραφει ο κ.Παπαδοπουλος σε ποιον απευθυνονται;μηπως σε ζωολογικο κηπο;εκεινο που δεν καταλαβες κ.ανωνυμε ειναι πως με το προσωπο του συμπαθους κατα τα αλλα κυριου Παπαδοπουλου δεν εχω τιποτε απολυτως,ουτε κ την αγνοτητα του χαρακτηρα του.ομως δε μπορει ο καθενας να πιανει το μολυβι κ το χαρτι κ να μεταδιδει θρησκοληπτικες-απλοικες-ασυμβατες με την απλη λογικη σαχλαμαρες.Ας τις γραψει ανωνυμα αν προσβαλλεται η συγγραφικη του ικανοτητα.Απαντω γιατι οφειλω μιαν εξηγηση στον κ.Παπαδοπουλο κ οχι στην δικη σου χαμηλη κατα τα αλλα κριτικη.Η χυδαιοτητα στην φρασιολογια μακρια απο μενα.αν εχεις κατι να πεις επι της ουσιας πες το !

  14. Καλή παρέα είστε………………. Γνωρίζεστε και μεταξύ σας. Η γκαραντίνα σας έκανε να γράφετε εδώ, Κρλιμα σε μας που διαβάζουμε τις @@@@@ σας.

    Δουλειά δεν είχε ο διάολος γ@@@@@σε τα παιδιά του!

  15. Εσυ με ποιον τροπο μας διαβαζεις;δουλεια δεν εχεις;η μηπως εχεις ετοιμες τις μονοτονες πλεον κ γνωστες σου μεθοδους να μας αποστομωνεις!εκτονωσου με πιο παραδοσιακους τροπους κ βγαλε τα εσωψυχα σου επιτελους μπας κ ηρεμησεις.φιλικη συμβουλη χωρις βρισιες ,χωρις ειρωνειες κ με θερμους χαιρετισμους!

  16. Ρυπαρε Αμαν πια,τωρα η καραντινα τελειωσε!εξασκησου στο αθλημα σου και εκτονωσου,γυμναζοντας το με το πιο γυμναμενο σου χερακι!ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ προς τον σχολιαστη”αμαν πια”

    1. Μου αρέσει που η τέταρτη ηλικία είναι τόσο “ζωντανή” σε τούτο τον τόπο. Είναι ωραίο να βλέπεις μια κλειστή ομάδα οπισθόβολων να “γράφει” και να αλληλοσυγχαίρεται.
      Μη νομίζεις ότι όλοι κάνουμε την ίδια γυμναστική με σένα. Βολέψου με τους “όμοιούς” σου και όταν φτάσεις στην πέμπτη ηλικία θα σου στείλουμε και λουλούδια!

      Άντε και καλό κατευόδιο!!!

  17. Αναρωτιεμαι αν αυτα που γραφετε τα ξαναδιαβαζετε,οχι για τυχον ορθογραφικα λαθη,αλλα να δειτε τις αντιφασεις που εχετε μεσα στο κειμενο σας.π.χ.καπου λετε πως ο αντρας εχει πνευμα κ μυαλο κ η γυναικα συναισθημα και παρακατω λετε ο αντρας εχει καρδια κ ειναι συναισθηματικος ,ενω η γυναικα ειναι σκληρη κ.λ.π.
    Οταν λοιπον σας σχολιαζουν γιατι σας ενοχλει;
    Αποφασιστε πρωτα εσεις τι πιστευετε κ μετα προσπαθειστε να πεισετε με τον λογο σας,διοτι θα δικαιωσετε αυτον που ειπε:τα λογια πετανε,τα γραπτα μενουν!
    Και δεν ηταν η μονη αντιφαση δυστυχως απλα αυτη ειναι πολυ ηχηρη!
    Λυπαμαι αλλα εχω αδικο;

  18. Ειναι ξεκαθαρο:
    Ο ανθρωπος θελει να φορεσουν οι γυναικες φερετζε,να κατσουν στα σπιτακια τους βασιλοπουλες,να αφησουμε τα παιδια μας να κανουν εστω και κατι επικινδυνο-ας προσεχε-να προσευχηθουμε για την παρτυ μας αφου γαληνεψουμε κ να τα αφησουμε στο ελεος του θεου!
    Η εγω δεν ξερω να διαβαζω η η ανυπακοη μου ειναι αδιορθωτη!
    Διοτι δεν ειναι δυνατον να διαβασω το κειμενο αυτο 5 φορες κ να μη βγαζω ακρη!

  19. Η γκαραντινα κ απο δω κ μπρος γκιλοτινα!αμε τι νομισατε;βγηκαμε εξω λευτεροι πια κ ολα καλα;απο δω κ μπρος κυριοι κ κυριες(χωρις να θελω να γινω μαντης κακων)θαμαστε δυστυχως μαρτυρες κακων κ δεν εννοω τον κορονοιο !

  20. Κυριε Παπαδοπουλε!δια μιαν αλλην φοραν θα ειπω απευθυνομενος αγαπητικως και φιλικως προς υμας,οτι ειστε υπερ του ΔΕΟΝ συμπαθης και γλυκυς,οι θεσεις υμων ομως πασχουσαι εκ παχυλης αγνοιας εις τα περι την θεολογιαν θεματα!Ακουμπησατε εις την βακτηριαν της επιστημης σας και ελευθερως ποιησατε λογον δημοσιον,λογον καινον!οι παρατιθεμενες θεσεις υμων μονην την φαντασιαν αωρων παιδων(βλεπε : ο Ζητιανος του Καρκαβιτσα) εξαπτουν και διεγειρουν και ουχι σκεψιν εχεφρονονων νοων!Λογος απλοικος!λογος κενος!Αλλα ουχι πονηρος!Καποιος εκ της τριανδριας υμων,οχι ο εγκυπτων και ο ομιλων περι “λεπτης ειρωνειας και περι διορθωσεως ανθρωπων,(,λες και η ειρωνεια ειναι η θια η Παγωνα,ποτι εινι χουντρι κι ποτι εινι λοιπτει!
    Αναφερομαι εις τον ετερον Καππαδοκην,στον επιπληττοντα υμας,το ψοφοηδες αλεπουδακι,το οποιον επεχειρησεν φασιστικως και ακρα ηγεμονικως,να επιπληξει και το φιλοξενον και ελευθερον Καναλι,γιατι δεχεται σχολια σχολιαζοντων!εξημανη σαν πεντικον με ονυχας λεοντος ισχυρου!Ποιος;ο υμνητης της μερκελ,ο υμνητης της γερμανιας,ο υμνητης γερμανων που εκπαιδευσαν τους Κεμαλικους τουρκους και κατεσφαξαν τον Ποντιακο Ελληνισμο!(αυτα απο βιβλια τουρκικα,κιταπλαρ τουρκτσε,μιας και κατεχω την τουρκικην γλωσσαν,πιναρ ντιλι τουρκτσε,pinar dili Tourkeye,πηγες τουρκικης γλωσσας).οι γερμανοι που κατεσφαξαν την Ελλαδα 1941_1944οι γερμανοι που μας κατασφαζουν οικονομικα χρονια τωρα,γιλαρ σιμντι,yilar simdi!Αυτος ο ανθρωπος ο ανθρωπος!(o adam insana!)
    Ο υμνητης της επταετιας,γιλ γεντι,οπου τα παντα ηταν τελεια!Ωραια!μεγαλα!και αληθινα(λεξεις αποτον υμνο τον Ολυμπιακο,Παλαμας)
    Αυτος που αποκαλεσε θρασυδειλους τους σχολιαστες και αποφοιτους του 12,Μαθηματικους και Θεολογους,αυτος ο ποντικομαμουλης και ιεροεξεταστουλης,διαβαζει ολα τα σχολια μας με λεπτομερεια!και καταλαβε ενα πραγμα!και το εχει σαν καδρονι μεσα στο ματι του!πως δεν ειμαστε Μαθηματικοι και Θεολογοι του 12,αλλα του δωδεκα και ημισυ!εσυ ο τριτος εισαι επικινδυνος πολυ επικινδυνος!Χαρακτηρισμος των τριων σωματοφυλακωντου κοινωνικου παντοπωλειου της Εκκλησιας,αν και παραεκκλησιαστικον λογων φεροντες!Ο Κυριος Παπαδοπουλος δεκα με αριστα το εικοσι!γιρμι!ο ομιλων περι λεπτης ειρωνειας ,9,49!οι αριθμοι και στα τουρκικα ιδιοι ειναι,ρακα τουρκεντε αινα ντιρ!με ,9,49 δεν περνας!
    και ο κακομοιρης τον λυπαμαι κιολας!βαθμο εικοσι!για την καλη αναλυση του στον Παιανα του…ολη δοξα ολη χαρη!και εμεις ξερουμε τουρκικα αλλα δεν γλειφουμε τον σφαγεα ερντογαν,εσυ εμαθες δυο κολυβογραμματα απο γερμανικες λεξεις και εγινες μερκελιωτερος της μερκελ!βρηκες ανθρωπο νσ γλειφεις!

  21. Καλημερα!
    Κλεινοντας,θα ηθελα να ξαναευχαριστησω
    1)το kozani life για την φιλοξενια του
    2)το σαπιο μηλο για την πολυ ευχαριστη συζητηση -τοποθετηση του στα αρθρα που γραφτκαν κ για το ενδιαφερον του στην επιστημη των μαθηματικων!
    3)στην καταμαγια για τις ακριβεις απαντησεις τΙ ς γεματες χιουμορ κ οχι μονο!(θα σου ταιριαζε ο τιτλος σαiτα)
    4)τον πουγαλεμενο (αν κ δε συνηθιζεται να ευχαριστεις τον εαυτο σου)για το χιουμορ του κ για την εξασκηση της ποντιακης γλωσσας που ειχα ,αφου εδω κ πολλα χρονια δεν τα μιλω μη εχοντας ποντιους φιλους πια!
    5)δεν θα εξαιρεσω τον φιλο”πυρηνικο φυσικο”που ηταν ο πρωτος ανθρωπος που μου ζητησε συγνωμη κ ελπιζω οχι ο τελευταιος!ειναι πολυ σημαντικο στη ζωη να ζητας συγνωμη κ σπανιο επισης!
    Ευχομαι δυναμη στα δυσκολα που θα ακολουθησουν αδελφια
    Υ.Γ.:ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΑΚΟΣ ΨΥΧΗΣ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ ΠΩΣ ΑΘΕΗ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΤΡΙΜΜΕΝΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ ,ΕΧΩ ΤΟΝ ΘΕΟ ΣΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΘΕΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΑΛΛΑ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ Κ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕ ΚΡΑΤΑ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΥΠΟΛΑΤΡΕΙΑ.ΕΣΥ ΘΑ ΕΙΣΑΙ Η ΑΙΤΙΑ ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΝΑ ΑΝΑΒΩ ΕΝΑ ΚΕΡΑΚΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΝΙΩΣΩ.ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ Κ ΙΔΕΕΣ ΣΟΥ!
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ “ΚΑΘΩΣ ΠΡΕΠΕΙ” ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΣΧΟΛΙΟ ΟΥΔΕΝ!

  22. Εκ παραδρομης εστειλα σαν ακος ψυχης το σχολιο.το σωστο ειναι:Μαθηματικος!ζητω συγνωμη απ’ολους! Κ κυριως απο τον ακος ψυχης που δανειστηκα κατα λαθος το ονομα του!

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.