Τρόφιμα και Ποτά της Δυτικής Μακεδονίας: Για πρώτη φορά ας δράσουμε στο σωστό timing – Του Κ. Καραμάρκου και Κ. Νίκου



Αν στις δράσεις του παρελθόντος το timing είχε μία σημασία και βαρύτητα πχ. 10, σε αυτήν την παγκόσμια συγκυρία το timing έχει σημασία 1010. Επομένως, οι όποιες ενισχυτικές δράσεις προς τις επιχειρήσεις παραγωγής διατροφικών προϊόντων της περιφέρειας  μπορούν να υλοποιηθούν, θα πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα, το αργότερο εντός του 2020 δλδ και φυσικά μεθοδικά, συντεταγμένα και με την υποστήριξη έμπειρων ανθρώπων που θα συνδέσουν τις πραγματικές επιχειρηματικές ανάγκες, με τα κάθε είδους δυνητικά εργαλεία χρηματοδότησης.

Είναι σίγουρα μια ευκαιρία να “κάνουμε έγκαιρα ως branding Δυτικής Μακεδονίας  μια δυναμική εμφάνιση” και να βρεθούμε έτοιμοι να εισέλθουμε σε αγορές που δύσκολα θα πιστεύαμε παλαιότερα πως θα μπορούσαμε να κατακτήσουμε μερίδιο. Βοηθά και η έξωθεν καλή μαρτυρία που έχει την τρέχουσα περίοδο η Ελλάδα, οπότε αυτό το περιφερειακό branding μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά για την αύξηση της κατανάλωσης, κυρίως στις χώρες εντός της Ε.Ε. αλλά και γιατί όχι εντός Ελλάδος.

  1. Τι δράσεις θέλουμε να υποστηρίξει / χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια ή το κράτος για να καλύψει το κενό παραγωγής/κατανάλωσης που έχει δημιουργήσει ο ιός;
    1. Άμεση χρονικά οικονομική ενίσχυση για τη δημιουργία, προβολή και προώθηση πολυγλωσσικών ηλεκτρονικών καταστημάτων εμπορίου (e-commerce) των επιχειρήσεων αγροδιατροφής, π.χ. e-shop για εκπαίδευση, προβολή, προώθηση των  επιχειρήσεων του κλάδου της αγροδιατροφής. 
    2. Πολύ σημαντικό κόστος για τη λειτουργία αυτών των καταστημάτων είναι το κόστος των αποστολών. Θα μπορούσε η Περιφέρεια να ενισχύσει το shipping cost, αυτών των αποστολών, ώστε να είναι άμεσα διαθέσιμα τα αγροδιατροφικά προϊόντα της ΠΔΜ ακόμη και σε απομακρυσμένες περιοχές εντός Ελλάδος και εντός Ε.Ε. 
    3. Ενίσχυση πρόσληψης και απασχόλησης προσωπικού πωλήσεων (π.χ. για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων, αλλά και για την προβολή των επιχειρήσεων στα social media), μέσω σημαντικής ελάφρυνσης των ασφαλιστικών, εργοδοτικών εισφορών ή και με επιδότηση σημαντικού ύψους και του μισθολογικού κόστους.
    4. Να εξεταστεί – όπου είναι αυτό εφικτό – και συνέργεια αγροδιατροφικών επιχειρήσεων για κοινή χρήση και εκμετάλλευση των ηλεκτρονικών καταστημάτων (ιστοσελίδες τύπου Skroutz αποκλειστικά για προϊόντα αγροδιατροφής της ΠΔΜ ).
    5. Χρηματοδότηση αποστολής δειγμάτων σε “εν δυνάμει” αγοραστές/ εκθέσεις / διαγωνισμούς προϊόντων (π.χ. οίνου) / αξιολογητές / δημοσιογράφους / κριτικούς.
    6. Άμεση ενίσχυση για συμμετοχή στις πρώτες ΑΛΛΑ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ Εκθέσεις που θα λάβουν χώρα μετά την άρση των μέτρων σε κάθε κατηγορία & που αφορούν στην Αγροδιατροφή, με κάλυψη των εξόδων συμμετοχής έκθεσης στην Έκθεση, κατασκευής περιπτέρου, μετακινήσεις – διαμονές κλπ. 
    7. Ενίσχυση για την υλοποίηση προσκλήσεων επαγγελματιών του  κλάδου (fam-trips), με επισκέψεις στις αγροδιατροφικές επιχειρήσεις της ΠΔΜ σε συνδυασμό με διήμερη παραμονή σε ελκυστικά παραθαλάσσια μέρη στη Βόρεια Ελλάδα , για να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί και δελεαστικοί, σε σχέση με τον ανταγωνισμό (αεροπορικά, μετακινήσεις, διαμονή,  δώρo / καλάθι της ΠΔΜ και επιλογή για αποστολή με courrier) 
    8. Ανάλογα με το μέγεθος και την εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεων να υποστηριχθεί / χρηματοδοτηθεί η συνεργασία με «πρεσβευτές αγροδιατροφής της Δυτικής Μακεδονίας» στις αγορές στόχους. 
    9. Υποστήριξη προωθητικών ενεργειών σε μονοπώλια (πχ Σουηδία, αλλά και Καναδάς) μέσα στα καταστήματα του μονοπωλίου με αγορές θέσεων και εκπτωτικές ενέργειες στο ράφι, όπως και καταχωρήσεις σε περιοδικά και σε ιστοσελίδες.
    10. Με υποστήριξη του κόστους αποστολής και της αξίας δειγμάτων στα σημεία εστίασης και στο χονδρικό εμπόριο.
    11. Με “ενίσχυση”  των τελικών σημείων κατανάλωσης.
    12. Με δημιουργία εξειδικευμένου και επαγγελματικού επιπέδου προωθητικού υλικού (π.χ. βίντεο, ιστοσελίδες SEO) για αναπαραγωγή στις αγορές / στόχους.
    13. Με δημιουργία αλλά και αναπαραγωγή ειδικών εκπομπών (γαστρονομικές, ταξιδιωτικές, οικονομικές) στα ΜΜΕ, διαδικτυακές πλατφόρμες, τηλεόραση, ακόμη και σε δελτία ειδήσεων, αξιοποιώντας τις σχέσεις της Περιφέρειας με αυτά. Πολλές από αυτές μπορεί να έχουν την οικονομική στήριξη της Περιφέρειας ή να έχουν ανταποδοτικά χαρακτηριστικά.  

 

  1. Χώρες-στόχοι εντός της Ε.Ε., στις οποίες θέλουμε να επιτύχουμε άμεσα μεγαλύτερη προβολή/ αναγνωρισιμότητα/ κατανάλωση με υψηλή προστιθέμενη αξία;

Γερμανία, Κύπρος, Ολλανδία, Βέλγιο, Μ. Βρετανία.

  1. Περιοχές-στόχοι εντός της Ελλάδος, στις οποίες θέλουμε να επιτύχουμε άμεσα μεγαλύτερη προβολή/ αναγνωρισιμότητα / κατανάλωση με υψηλή προστιθέμενη αξία;

Αττική, Θεσσαλονίκη, Κυκλάδες, Κρήτη, Ιόνιο, Θεσσαλία. 

Επί χρόνια δεν έχει υπάρξει αποτελεσματική χρήση οριζόντιων σύγχρονων προωθητικών μεθόδων σε νέες αγορές.

Επί χρόνια οι ΜμΕ σε μεγέθυνση επιλέγουν την κατά μόνας αναζήτηση αγορών & φως στο τούνελ (ενίοτε και το ίδιο το τούνελ), ενώ ανέκαθεν υπήρχαν διαθέσιμες χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ, που δεν αξιοποιήθηκαν.

Οι συνέπειες της μεταλιγνιτικής και της πανδημίας έχουν ήδη αρχίσει να αφήνουν αποτυπώματα στην οικονομία μας και ενδεχομένως να μην έχουμε ακόμη φανταστεί το μέγεθος τους.

Πριν από τα κάθε είδους σενάρια αντίδρασης χρειάζονται οι κατάλληλες fast track κινήσεις: γρήγορα, άμεσα, τώρα, χθες …

Κ.Καραμάρκος, Σύμβουλος Στρατηγικής

Κ.Νίκου, Σύμβουλος Επιχειρήσεων

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.