Το μάθημα της φυσικής αγωγής στα σχολεία και η παρακμή της κοινωνίας μας – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου



Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου:

«Η κοινωνία που δεν λέει την αλήθεια στους νέους της είτε για να τους κολακέψει είτε επειδή τους φοβάται, είναι κοινωνία παρακμής» έλεγε ο μεγάλος σοφός Πλάτων. Ότι το ελληνικό σχολείο έχει πολύ υποβαθμιστεί και όχι παιδεία αλλά συχνά δεν παρέχει ούτε εκπαίδευση στα ελληνόπουλα είναι σε όλους μας γνωστό. Και το τραγικό αστείο είναι ότι, πολλοί από τους κυβερνήσαντες την Ελλάδα που το κατάφεραν αυτό, κάποτε φώναζαν στο Πολυτεχνείο «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία».

Ανάμεσα στα μαθήματα που υποβαθμίστηκαν περισσότερο είναι το μάθημα της φυσικής αγωγής. Και ο λόγος; Κάτι πολύ απλό. Η φυσική αγωγή, είτε κάνουν ασκήσεις οι μαθητές με τις οδηγίες του γυμναστή είτε παίζουν οτιδήποτε, τους κάμνει να ιδρώνουν. Και πως θα παρακολουθήσουν μετά τα υπόλοιπα μαθήματα ιδρωμένοι ;

Εσείς θα μπορούσατε να κάμνετε μάθημα και να είστε παπάκια στον ιδρώτα ; Όχι βέβαια. Επομένως η λύση είναι απλή. Δεν κάμνουν γυμναστική και περνούν την ώρα της γυμναστικής με όσο λιγότερη κίνηση γίνεται ! Δεν ακούγεται σαν ανέκδοτο ;

Μα θα πείτε, δεν υπάρχει κάποια λύση ; Μα φυσικά υπάρχει. Αυτό που γινόταν όταν ήμασταν εμείς μαθητές και το μάθημα της γυμναστικής ήταν από τα καλύτερα μαθήματα. Όταν λοιπόν στα δικά μας μαθητικά χρόνια είχαμε γυμναστική, κουβαλούσαμε κι ένα σάκο που είχε μέσα τα ρούχα που θα φορούσαμε στην γυμναστική κι έτσι μόλις κτυπούσε το κουδούνι και είχαμε γυμναστική τρέχαμε στα αποδυτήρια και αλλάζαμε ρούχα. Έτσι όσο και να ιδρώναμε στην γυμναστική δεν μας πείραζε, αφού μετά θα αλλάζαμε ρούχα και θα παρακολουθούσαμε άνετα το υπόλοιπο πρόγραμμα του σχολείου.

Είναι λοιπόν τόσο δύσκολο να γίνει αυτό και σήμερα κι έτσι οι μαθητές να ωφελούνται από το τόσο σπουδαίο μάθημα της γυμναστικής ; Ναι στην δική μας κοινωνία είναι, γιατί προφανώς είναι κοινωνία παρακμής. Θυμηθείτε τα λόγια του Πλάτωνος. Πως θα υποχρεώσουμε τους μαθητές μας να κουβαλούν μαζί τους και τα ρούχα της γυμναστικής, που συχνά δεν κουβαλούν ούτε τα βιβλία τους; Αφού τους έχουμε μάθει ότι έχουν μόνο δικαιώματα. Εξάλλου η αλλαγή των ρούχων είναι και μπελάς για τους μαθητές, θα κουράζονται. Η «προοδευτική» κοινωνία μας τους έχει περάσει την άποψη ότι τα αγαθά κόλποις κτώνται και όχι κόποις που έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι.

Μα θα μου πείτε εμείς βλέπουμε στις αυλές των σχολείων μαθητές να παίζουν ποδόσφαιρο, μπάσκετ κι άλλα παιχνίδια. Αγόρια βλέπετε ή κορίτσια ; Κυρίως αγόρια γιατί αυτά με μια δεύτερη μπλούζα που πιθανόν να έχουν μαζί τους αλλάζουν εύκολα. Ναι αλλά το θέμα είναι ότι δεν μπορούν να απολαύσουν το μάθημα, όπως μπορούσαμε εμείς.

Μα θα μου πείτε γίνονται και αγώνες με άλλα σχολεία. Ναι γίνονται και πάντα χάνοντας οι μαθητές ώρες από άλλα μαθήματα.

Και φυσικά κοροϊδευόμαστε γιατί για να διακριθεί το σχολείο πρέπει οι μαθητές να είναι σε ομάδες, γιατί πόση προπόνηση να κάνουν οι μαθητές στο σχολείο ; Φυσικά αυτές οι διακρίσεις φαίνονται προς τα έξω, ενώ η ουσιαστική δουλειά του σχολείου, δηλαδή το τι ωφελείται ο κάθε μαθητής, δεν φαίνεται.

Βλέπετε τους «προοδευτικούς» που κυβερνούσαν τόσα χρόνια την Ελλάδα δεν τους ενδιέφερε να γίνεται ουσιαστική δουλειά στα σχολεία, αλλά μόνο το τι φαίνεται, τα πυροτεχνήματα. Έτσι απαγόρευσαν την είσοδο των ιερέων που εξομολογούσαν τους μαθητές στα σχολεία, κατάργησαν την ποδιά των μαθητριών, έβαλαν τον συνδικαλισμό στα σχολεία … Κι εμείς τι κάναμε ; Μα εμείς τους χειροκροτούσαμε. Γιατί πολύ απλά και εμάς δεν μας ενδιέφερε η ουσία, το βάθος, αλλά η επιφάνεια. Και που φτάσαμε ; Αν οι περισσότεροι μαθητές του σχολείου ψηφίσουν να γίνει κατάληψη του σχολείου για οποιοδήποτε λόγο, κλείνουν το σχολείο για όσο θέλουν κι εμείς καμαρώνουμε τα δυναμικά παιδιά μας !

Μια που βρισκόμαστε στην Μεγάλη Εβδομάδα ας θυμηθούμε τον όχλο που την Κυριακή των Βαΐων φώναζε «ωσαννά» και επευφημούσε και ζητωκραύγαζε τον Χριστό και την Μεγάλη Παρασκευή ο ίδιος όχλος παρασυρμένος από τους άρχοντές του φώναζε «άρον, άρον, σταύρωσον αυτόν». Μην απορείτε. Αν δείτε ψύχραιμα την δικιά μας συμπεριφορά σ’ αυτά που έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα, ο ίδιος όχλος είμαστε κι εμείς.

27 σχόλια στο άρθρο “Το μάθημα της φυσικής αγωγής στα σχολεία και η παρακμή της κοινωνίας μας – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

  1. Εχετε απόλυτο δίκιο,κε Παπαδόπουλε!Υποχρεωτικά με ποδιές τα παιδιά στο σχολείο,υποχρεωτικός εκκλησιασμός και κατηχητικό,κούρεμα με την ”ψιλή” και ξύλο στους απείθαρχους και στα ”κούτσουρα” απο τους δασκάλους!Είναι γνωστό σε όλους πως επι χούντας η Ελλάδα έβγαζε επιστήμονες με το τσουβάλι!Πόσο θλιβερός είστε…

    1. Ρώτησαν κάποτε την καμήλα “τι σ΄αρέσει, ο ανήφορος ή ο κατήφορος ; κι απάντησε : γιατί δεν υπάρχει το ίσιωμα ; Δηλαδή εμείς στην Ελλάδα ή θα είμαστε στην υπερβολική αυστηρότητα ή στην ασυδοσία ; Δεν μπορούμε να είμαστε στην μέση οδό και να υπάρχει πραγματική πρόοδος ;

  2. Ποσο θλιβερος!ποσο αναχρονιστικος!ποσο επικινδυνος ο λογος σας!τα σημερινα παιδια,εχουν μια αγνοτητα και μια αδολη καρδουλα,εχουν χαρουμενα και γλυκα και καθαρα προσωπα!Δεν εχουν ξυρισμενα κεφαλια,δεν φορανε την ιδια ποδια,εχουν καθαριο και λαμπερο βλεμμα!Τα παιδια μας ειναι μυριπνοα λουλουδια με ολα τα χρωματα τους και θελουν “νερο” και “ηλιο” για να ανθισουν!θελουν αγαπη και γνωση!Δεν θελουν δασκαλους σκοταδιστες,ευσεβιστες,πουριτανους και ιδρωμενους απο την πολυ χουντοποιηση τους!Οι Μεταξικες σας και Παπαδοπουλικες σας ιδεες στο σπιτι σας!Ποσο σκληροκαρδος ειστε!αμφισβητειτε μια γενια που αγωνιστηκε για μια καλυτερη κοινωνια!Θελετε ανθρωπους αθυρματα στα χερια Αγραμματων καθοδηγητων!Θελετε κουρεμενα κεφαλια και ιδιες ποδιες για να πνιξετε την διαφορετικοτητα,θελετε κλωνοποιημενους μαθητες ,θελετε στρατιωτακια ακουνητα ,αμιλητα,αγελαστα!Θελετε κουστουμια και γραβατες τυποποιημενων ανθρωπων,”καθως πρεπει ανθρωπων”,θελετε,θελετε!και σεις δεν ξερετε τι θελετε!Μαλλον φαγατε πολυ ξυλο σαν μαθητης και θελετα αυτο το ξυλο να διαιωνιζεται σε ολες τις γενεες!ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ και πανδημια να μην ειχαμε,ο λογος σας και μονο ειναι μια πανδημια.Πριν σας ευχηθω καλη ανασταση,σας ευχομαι καλη ΔΙΑΣΤΑΣΗ,γιατι ζειτε οντως σε αλλη διασταση

    1. Με σας υπάρχει το εξης παράδοξο. Απο την μιά λέτε οτι βλέπετε τόση ομορφιά στα νέα παιδιά κι απο την άλλη υποφέρετε απο το σύνδρομο της Χούντας. Ως πότε όποιον διαφωνεί με τις απόψεις σας θα του βάζετε την ταμπέλα του χουντικού ; Μην είστε και πολύ σίγουρος για τα καλά αισθήματα που λέτε οτι έχετε. Η καλή ανάσταση που έφερε ο Χριστός ειναι η ανάσταση απο τον κακό εαυτό μας. Αυτό τον εαυτό γνωρίζετε οτι υπάρχει ή ειναι και αυτό χουντικό ;

  3. Αν και Βολιωτης,θα σου πω μια παροιμια ποντιακη..τεξ του βουδ λαλεις κσι μια πασχαλινη..5 βουδε τρια ζευγαρια

  4. Καμπανάκι από την Κομισιόν: Η «εκπαιδευτική φτώχεια» απειλεί τους 15χρονους Ελληνες.
    Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την κάκιστη εικόνα που παρουσιάζουν οι επιδόσεις των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου σε έκθεσή της για την «παρακολούθηση και κατάρτιση 27|09|2019.iefimerida.gr

    1. Όταν στα σχολεία διδάσκουμε την Ιστορία διαμελισμένη, όταν τα παιδάκια εξ απαλών ονύχων μαθαίνουν τη γλώσσα μας μέσα από σχολικά ανθολόγια με συνταγές μαγειρικής κι όχι από τον λογοτεχνικό μας θησαυρό, όταν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές έχουν απεργήσει για όλα τα άλλα εκτός από το περιεχόμενο των σπουδών, τότε αυτή η χώρα πάει για προτεκτοράτο.

    2. Ανωνυμε 09:32
      Για να εχουν επιδοσεις
      οι μαθητες γυμνασειου
      και λυκειου
      θα πρεπει να κανουν
      μαθημα στα σχολεια.
      Ολο τον χρονο
      ποσες μερες λες να
      εκαναν μαθημα;;
      Πανω απο 20 μερες
      αμφιβαλω.

  5. Καμπανακι απο την κομισιον;οι καλυτεροι γιατροι του κοσμου ,που παλευουν τωρα με τον ιο,ειναι Ελληνες και νεα παιδια.Ειναι παιδια που γεννηθηκαν μετα το 1980,μακρυα απο καθεστωτα ,που νοσταλγει ο “αρθρογραφος “της ιδρωμενης φανελας απο την παχυλη του αγνοια και απυθμενη αγνωσια

  6. Στους νοσταλγους της χουντας,επιβαλλεται να βγει ο κακος μου εαυτος,ως μνημοσυνο ελαχιστο,στην μνημη νεων παιδιων ,που αγωνιστηκαν για ψωμι ,παιδεια και ελευθερια.Και ως ενας ελαχιστος των ελαχιστων εκπαιδευτικων,που υπηρετω το σχολειο 35 ολοκληρα χρονια,ειμαι υποχρεωμενος να υπερασπιζομαι,χωρις καμια ανταποδοση ,τους αγαπημενους μου μαθητες,αποτιωντας ελαχιστο φορο τιμης στον καθημερινο τους αγωνα,να αποκτησουν στην κοινωνια ,μια θεση αξιοπρεπειας και θεση ελευθερου ανθρωπου,μακρυα απο θεσεις φαντασματων του παρελθοντος.

    1. Πολλοί αγωνιζόντουσαν δήθεν για το καλό αλλά τελικά αποδείχθηκε οτι περισσότερο ζημίωσαν παρά ωφέλησαν την κοινωνία γιατί είχαν ζήλο χωρίς επίγνωση. Προφανώς αγνοείτε οτι η χούντα και η απόλυτη ελευθερία ειναι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος.

    2. Ανωνυμε 09:32
      Για να εχουν επιδοσεις
      οι μαθητες γυμνασειου
      και λυκειου
      θα πρεπει να κανουν
      μαθημα στα σχολεια.
      Ολο τον χρονο
      ποσες μερες λες να
      εκαναν μαθημα;;
      Πανω απο 20 μερες
      αμφιβαλω.

  7. Στο αρθρο σας κ.παπαδοπουλε,δεν εξηγειτε τη σχεση που εχει η γυμναστικη κ η αθληση στο σχολειο με τους αγωνες της νεολαιας για ελευθερη σκεψη .υποτιματε τους νεους κ την προσπαθεια τους να επιβιωσουν σε μια ελευθερη κοινωνια.ο λογος σας εχει οντως αρωμα χουντας!στις ελευθερες κοινωνιες τα αγαθα κοποις κτωνται κ οχι κολποις!

  8. Δεν ισχυρηθηκα :οσοι διαφωνουν με μενα ειναι χουντικοι,αντιθετως επιμενω πως το “αρθρο” που διαβασα,γεμει ανακολουθιων και ειναι ενας υμνος στην επταετια.Φαινεται οτι ο ανθρωπος νοσταλγει εκεινη την περιοδο.Εσεις ως συνηγορος του κυριου,απο που και πως και γιατι ενοχληθηκατε;Οπως κανετε κριτικη σε μενα κανω και εγω κριτικη στον γραφοντα.Αφου συμφωνειτε και συντασσεσθε,διακτινισθειτε στην εποχη της νοσταλγιας σας.Η νεολαια μας ειναι πολυ καλυτερη και αγνοτερη,χωρις ξυρισμενα κεφαλια και ιδιες ποδιες και οι δασκαλοι μας πολυ καλυτεροι απο τους παλιους,με πολλες-πολλες γνωσεις και με αγνο χαμογελο

    1. Σε ποια σχολια αναφερεστε τα οποια προσβαλλουν την εικονα του ιστιολογιου?δεν υπαρχει ελευθερια εκφρασης; Μηπως υπαρχει για καποιους ευκολια να λεν οτι τους κατεβει κ να μη παιρνουν απαντησεις;αυτο ειναι σημαδι σκοταδισμου .οταν λοιπον καποιος παιρνει θεση σε τοσο σοβαρα ζητηματα θα περιμενει κριτικη.

  9. Ακρα του ταφου σιωπη απο τον κυριο παπαδοπουλο….οντως ειναι λεπτες οι ισορροπιες αναμεσα στην απολυτη ελευθερια κ στη σωστη χρηση της ομως κ γιαυτο ευθυνη εχουν οι εκπαιδευτικοι σαν τον κ.Παπαδοπουλο .Πρεπει να προσεχουν τι λενε κ πως το εφαρμοζουν .σε καμια περιπτωση ομως δε συγχεουμε τη χουντα με την ελευθερια!

    1. Επεται συνεχεια.συμφωνω με τον ανωνυμο των 23:51οπως π.χ.η γλωσσα κοκαλα δεν εχει κ κοκαλα τσακιζει…

  10. Αυτα να λεμε τωρα?να θυμισω πως εκεινα τα μαυρα χρονια του 50 κ 60 χρειαζοταν ναχεις χαρτι κοινωνικων φρονηματων για να σπουδασεις λες και δεν αρκουσε η φτωχεια και η δυστυχια ειχες και να απολογηθεις γιατι ο πατερας σου ανεβηκε στο βουνο ,για εναν καλυτερο κοσμο ,ελευθερο-δημοκρατικο.Τοτε εκεινα τα μαυρα χρονια,τα αγαθα ΚΟΛΠΟΙΣ αποκτουσες.

    1. Απο δω το πηγες απο κει το εφερες ανακατεψες κ τον φιλοσοφο ξεκινησες απο τη γυμναστικη που δεν κανουν τα κοριτσια στο σχολειο και κατεληξες εκει που ηθελες.τοχες καημο που σταματησαν οι παπαδες να ξομολογουν τα παιδια για τις αβασταχτες αμαρτιες που εχουν ,καημο για τις ποδιες κ ποιον αραγε αλλο κρυφο καημο να κρυβεις!μπορει τα λογια σου κ τα αρθρα σου να χαιδευουν καποια λιγοστα θελω να πιστευω αυτια μα πιστεψε το εχουν γνωση οι φυλακες!

  11. ΠΡΟΣ το ιστολόγιο KOZANILIFE

    Ελέγξτε την ποιότητα των σχολίων γιατί δημιουργείται ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ στο σοβαρό ιστολόγιό σας .

  12. Η γλωσσα μου η κοφτερη σε πειραξε και σε πειραξε πολυ!Εγω δεν σφαζω με μαχαιρια,σφαζω με τα 24 γραμματα του αλφαβητου,που ειναι δυστομα μαχαιρια.Υπαρχει μια παροιμια για μας τους θεσσαλους,οφις εδηξε θεσσαλον και απεβιωσε ο οφις,το οποιο σημαινει:φιδι τσιμπησε θεσσαλο και ψοφησε το φιδι.λογοκρισιες και ελεγχους συνειδησης δεν δεχομαστε,κλεισαμε.Παρε κανενα πλεξιμο ,καραντινα εχουμε,να πλεξεις τους καυμους σου και τους σναστεναγμους σου

  13. Ακομα ενα τετοιο αρθρο να γραψεις και θα βγαλουμε την καραντινα ζαχαρη η το καστανο θελει κρασι
    Και το καρυδι μελι
    Και το κοπελι κοπελια
    Και η κοπελια κοπελι

  14. Απο δω το πηγες απο κει το εφερες ανακατεψες κ τον φιλοσοφο ξεκινησες απο τη γυμναστικη που δεν κανουν τα κοριτσια στο σχολειο και κατεληξες εκει που ηθελες.τοχες καημο που σταματησαν οι παπαδες να ξομολογουν τα παιδια για τις αβασταχτες αμαρτιες που εχουν ,καημο για τις ποδιες κ ποιον αραγε αλλο κρυφο καημο να κρυβεις!μπορει τα λογια σου κ τα αρθρα σου να χαιδευουν καποια λιγοστα θελω να πιστευω αυτια μα πιστεψε το εχουν γνωση οι φυλακες!

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.