Κοζάνη: Πλατεία – κίνδυνος από ποδήλατα! Αγανάκτηση μητέρας έπειτα από τον τραυματισμό του 3χρονου παιδιού της από ποδήλατο!



etyjedtyjutyujyutDSC_0001

Σας μεταφέρουμε την αγανάκτηση μητέρας που περιγράφει ατύχημα στην κεντρική πλατεία της Κοζάνης με τον τραυματισμό 3χρονου παιδιού:

«Χτες είχα πάει με τα δυο μικρά μου παιδιά στην πλατεία για βόλτα. Αν μπορείς βέβαια να θεωρήσεις “βόλτα” το γεγονός ότι κάνεις ένα βήμα και περνάει σφαίρα ένα ποδήλατο από δίπλα σου, ότι σφίγγεις από το χέρι τα παιδιά σου και τους λες σε κάθε βήμα “ΣΤΟΠ!”. Και αυτό συμβαίνει κάθε φορά στην πλατεία.

Ώσπου χτες ήταν το αποκορύφωμα! Ένα ποδήλατο το οποίο οδηγούσε ένα αγόρι ηλικίας περίπου 10 χρονών και το οποίο έτρεχε -όπως και πολλά άλλα- με πολύ μεγάλη ταχύτητα με συνεχείς ελιγμούς χωρίς ορατότητα ανάμεσα από τον κόσμο που παρακολουθούσε μια συναυλία και ανάμεσα από τα πολλά παιδάκια που έπαιζαν “ανέμελα”, χτύπησε δυνατά τον 3ων ετών γιό μου ο οποίος έπεσε κάτω με φόρα και χτύπησε άσχημα το χέρι του!

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ να έχει γίνει η πλατεία χώρος ποδηλατικών αγώνων με εμπόδια! Τι θα γινόταν αν ο γιος μου είχε σπάσει το χέρι του;

Μεγάλη ανευθυνότητα των γονιών που αφήνουν τα μεγάλα παιδιά με τα ποδήλατα εκεί και μεγάλη η αναισθησία του Δήμου που το επιτρέπει και των υπόλοιπων πολιτών που δεν διαμαρτυρόμαστε!

ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΝΤΑ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΠΑΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ;»

Ν.Α. για το KOZANILIFE.GR

47 σχόλια στο άρθρο “Κοζάνη: Πλατεία – κίνδυνος από ποδήλατα! Αγανάκτηση μητέρας έπειτα από τον τραυματισμό του 3χρονου παιδιού της από ποδήλατο!

  1. Κι όμως αυτή είναι η αλήθεια! Δεν μπορεί να περπατήσει κανείς άνετα λόγω των ποδηλάτων γιατί τα παιδιά τρέχουν και τα αντανακλαστικα τους δεν είναι τα καλύτερα! Θα πουν όμως μερικοί παιδιά είναι, δεν διαφωνώ αλλά σκεφτείτε έναν ηλικιωμένο πόσο εύκολα μπορούν να τον ρίξουν γιατί η ισορροπία του δεν είναι η καλύτερη ή στην προκειμένη περίπτωση η μητέρα με το παιδί της! Καλό θα είναι τα ποδήλατα να μην μπαίνουν στο χώρο της πλατείας γιατί παίζουν κ τρέχουν πολλά μικρά παιδάκια!

    1. παντου υπαρχουν κινδυνοι. και που να παιξουν τα παιδια? σε παιδικη χαρα και μονο? Λάθος!! Η πλατεία νομίζω εγινε ετσι γιαυτο το λογο..

      1. Δεν νομίζω πως η πλατεία έγινε για τα παιδιά…..και οι παιδικές χαρές τοτε για ποιόν έγιναν???Έχω παιδιά και πιστεύω πως η πλατεία ειναι ακατάλληλη,εκει χανει η μανα το παιδι και το παιδι τη μαννα και αυτοι που καθοντε εκει και πινουν καφε,ειδικα αν δεν εχουν παιδια, τους λυπαμαι…..φασαρια τσιριδες…τι καφες ειναι αυτος???

      2. Το λάθος είναι ότι θεωρείτε παιχνίδι το να οδηγούν ποδήλατο κάποια παιδιά σε ανάρμοστο χώρο και να πέφτουν πάνω σε ανθρώπους.

  2. Σαν κάτοικος Ολλανδίας πολλά χρόνια να πω το εξής,απαγορέυεται σε πλατειές και πεζόδρομους το ποδήλατο,υποχρεωτικά κατεβαίνεις και περπατάς δίπλα στο ποδήλατο.τωρα αν δεν έχουμε ποδηλατόδρομους είναι άλλη συζήτηση,η κυρία έχει καθε δίκιο.

  3. Να ξεκαθαρίσω ότι το παιδί μου δεν τραυματίστηκε όπως αναφέρει ο τίτλος αλλά χτύπησε δυνατά όπως έγραψα το χέρι του. Αν είχε τραυματιστεί θα ζητούσα ευθύνες προσωπικές και δε θα αναλωνόμουν σε ένα άρθρο-διαμαρτυρία. Τα ποδήλατα δεν ενοχλούν αν δεν ενοχλούν και τα ίδια τους πεζούς. Αν πέφτουν πάνω τους και είναι γύρω γύρω με ταχύτητα και δεν μπορείς να κάνεις βήμα, φυσικά και ενοχλούν. Όπως το παιδί μου δεν ενοχλεί κανέναν αν πάρει το νεροπίστολό του στην αυλή, ενώ θα ενοχλούσε αν έβγαινε στο δρόμο και έβρεχε περαστικούς! Ή αν το άφηνα να πάρει κι αυτό το ποδήλατό του στην πλατεία και έριχνε κάτω τα παιδάκια της/του κυρίας/κυρίου Γ. που διαφωνεί πιο πάνω. Δικαίωμά σας να διαφωνείτε και σεβαστό γιατί το κάνετε τουλάχιστον με όμορφο τρόπο. Δε μας ενοχλούν όλους τα ίδια πράγματα, ωστόσο υπάρχει και μια κοινή λογική, κάποιοι κοινοί κανόνες καλής συμπεριφοράς και καλό θα είναι να υπάρχει και σεβασμός. Ευχαριστώ.

    1. Χτύπησε δυνατά ο ποδηλάτης τον γιο σας και αυτός έπεσε κάτω με φόρα και χτύπησε άσχημα το χέρι του ή δεν χτύπησε τελικά;;;;; Άλλο είναι ο τραυματισμός;;;;
      Προφανώς το πρόβλημά σας είναι ότι δεν θέλετε ποδήλατα στην πλατεία… Τι να κάνουμε, και εγώ δεν θέλω παιδιά στην πλατεία να τρέχουν και να φωνάζουν ούτε και αδέσποτα, αλλά έχει και από τα 2!

      1. Σχολίασα απλά ότι η λέξη “τραυματισμός” δεν ήταν δική μου. Μην μένετε στις λέξεις. Και επίσης σχολίασα ότι δεν έχω πρόβλημα με τα ποδήλατα αν δεν πέφτουν πάνω σε πεζούς.

  4. giati epititheste sti ginaika? den mporei na pei to provlima tis? kati pou sinaivei kai simvainei kathimerina? dikio exei gia mena, kati prepei na ginei me auto to mpaxalo pou iparxei genikotera…
    (traumatismos einai auto pou perigrafete sto simvan sas pantos, apla glitosate ta xeirotera!)

    1. Σας ευχαριστώ για την κατανόηση. Δεν ήθελα τραβηγμένες λέξεις επίτηδες. Όπως και δεν είπα καν λέξη στο παιδί που χτύπησε το παιδί μου, ούτε και αναζήτησα τον κηδεμόνα του αν και ίσως θα έπρεπε.

      1. Η περιγραφή σας είναι χαρακτηριστική πάντως! Ατύχημα ήταν, με τραυματισμό ή χτύπημα του παιδιού, το ίδιο είναι. Το πρόβλημα υπάρχει όσο και αν δεν αρεσει σε καποιους η περιγραφή της κυρίας.

  5. Πρόβλημα παιδειας ειναι η αποψη μου… Γενικευμένο και γενικοτερο! Σε ολα! Και στη σωστή χρήση της πλατειας..

        1. το περασες το μνμ εσύ μεγαλε, μπραβο για την εξυπναδα, που σας φταιει για ολα ο δημαρχος,,,,, σας πονεσε πολυ που δεν βγηκατε μετα απο 25χρονια ξανα ε? δεν πειραζει

  6. Απαραδεκτο αυτο που γινετε με τα ποδηλατα δεν μπορεις να περπατησεις χωρις να ρθει καποιος να σε χτυπησει

  7. χωρις πολλα μπλαμπλα ,οι πλατειες ειναι για τους πολιτες τα ποδηλατα για τους καταλληλους χωρους γι ‘αυτα,οι παιδικες χαρες για τον σκοπο που εγιναν κ.τ.λ.Εξαλλου πεζοδρομος και πλατεια ειναι για τους ανθρωπους και οχι σε καθε ειδους τροχοφορων.Αν θελουμε να κυκλοφορουν ποδηλατα ,ας γινει ειδικη λωριδα κινησης αυτων.Εν πασει περιπτωση για να μην φτασουμε στο σημειο οτι θελει κανει ο καθενας και γινεταιτηςπ…,ας υπερξει και αναλογη προσοχη και απο τους πεζους και απο τους οδηγους που κινουντε στους χωρους αυτους.Παντως η καταγγελουσα μητερα ,εχει εκατο της εκατο δικιο,γιατο συμβαν,γεγονος που το βιωσα κι εγω αλλα και αλλοι συμπολιτες μας

  8. Συμφωνώ η πλατεία είναι για όλους….ελεύθεροι πολίτες δεν είμαστε. Ο καθένας με το χόμπι του…ποδήλατο, ρακετες, ποδόσφαιρο, πατινια αααα να μην ξεχάσω skateboard,παιδιά είναι και αυτά. Ελλάς το μεγαλείο σου!!!Η ελευθερία είναι παντού φίλοι μου αρκεί να υπάρχει και η ανάλογη παιδεία και ο κατάλληλος σεβασμός κυρίως στα παιδιά και στους ηλικιωμένους.Γιατι πολλοι από αυτούς αποφεύγουν να πηγαίνουν πλέον….λέτε από χόμπι???Αυτή είναι η ελευθερία λοιπόν και αυτή η παιδεία ορισμένων.!!!Σεβαστή λοιπόν η άποψη σας .bibian.

  9. Η κυρία έχει όλο το δίκιο με το μέρος της.
    Το ίδιο σκέφτηκα και εγώ την τελευταία φορά που πήγα με τον 2,5 χρονών γιο μου. Τα ποδήλατα ήταν πολλά και οι ταχύτητες από κάποια, ξεπερνούσαν τα όρια της αντίληψης για τα παιδιά μικρότερης ηλικίας. (απορώ με τους γονείς που αφήνουν ανεξέλεγκτα τα παιδιά τους με τα ποδήλατα να τρέχουν μέσα στην πλατεία, τι είδους γονείς είναι αυτοί; )
    Τα αντανακλαστικά των μικρών παιδιών δεν μπορούν να διαχειριστούν μεγάλες ταχύτητες…εδώ τρέχουν και πέφτουν το ένα πάνω στο άλλο, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ποδήλατα…και άλλο να πέσει ένα παιδάκι πάνω σε ένα παιδάκι και άλλο να πέσει με φόρα ένα ποδήλατο σε ένα παιδάκι. Και εγώ θα είχα ενοχληθεί.
    Προσωπικά πιστεύω τα ποδήλατα ανήκουν στον ποδηλατόδρομο και οι πλατεία στους πεζούς.
    Εννοείτε οτι δεν ξαναπήγα στην πλατεία, την θεωρώ το χειρότερο μέρος για να διασκεδάσει ένα μικρό παιδί.

  10. Αν δεν υπήρχε ελεύθερος χώρος για να παίζουν τα παιδιά και ταυτόχρονα να είναι ξέγνοιαστοι οι γονείς, θα λέγατε γιατί δεν φτιάξανε χώρο για να παίζουν τα παιδιά μας ελεύθερα ; τώρα, με την τωρινή πλατεία φταίει που υπάρχει χώρος αλλά παίζουν επικίνδυνα τα παιδιά, ποιος φταίει ο δήμος ή οι γονείς ;

  11. Του κοτρουλη ο γάμος γινεταιστην πλατεία εμένα δεν μου άρεσε απο την αρχή Ετσι οπως την έκαναν.αλλα πάντα Ετσι γίνεται κάποιους τους βολευει και καποιουςοχι

  12. Τσαντισμένη στο φουλ

    - Edit

    Απαντήστε

    Δεν ξέρω τι να πω με αυτα που βλέπω. Παλια που η πλατεία ήταν χάλια( υπήρχε κίνδυνος να πέσουν και οι μεγάλοι αλλά και τα παιδιά) παραπονιωσασταν! Τώρα που έχουμε μια πλατεία μια χαρά σας πειράζουν τα παιδιά με τα ποδήλατα! Στο κατω- κάτω που να παίξουμε κι’ αυτά! Δεν ειστε ευχαριστημένοι με τίποτα!

    1. Γιατί δεν τα αφήνεις τότε τα καημένα τα παιδιά να πάρουν το ποδήλατο μέσα στο σπίτι να σου το κάνουνε λίμπα? Λίγο να παίξουνε θέλουνε κι αυτά! Πού να παίξουν τα καημένα???? Να δούμε μετά τη δικιά σου ευχαρίστηση! Που είσαι και τσατισμένη στο φουλ!!!!

  13. μονο στο ελλαδισταν οι πλατειες ειναι χωρος για ποδηλατες και αδεσποτα!!!πουθενα στον πολιτισμενο κοσμο δε συναντας τετοιο χαος!!!

    θελουμε να θεωρουμαστε και προοδευτικοι , τρομαρα μας!!!

  14. είμαστε άθλιοι σαν λαος, κάνουμε οτι γουστάρουμε και οπως γουστάρουμε και όποτε γουστάρουμε, αδιαφορωντας για τους αλλους, κρύβουμε την βλακεία μας και την αμορφωσιά μας πίσω απο τις λέξεις δημοκρατια, ελευθερια, φιλοζωία ….ειμαστε άξιοι της μοίρας μας!!!

  15. Εχει δικιο…ημουνα και εγω στην πλατεια οτανειχε την συναυλια και ενας νεαρος κατεβηκε τα σκαλια με το ποδηλατο και αμα δεν ειχα τραβηξει εγκαιρως το καροτσι θα μου ειχε γκρεμισει το μωρο….δεν ενοχλουν τα ποδηλατα αρκει να σεβονται τους πεζους

  16. σκυλιά αδέσποτα,,ποδήλατα με οδηγούς δεκάχρονα να κάνουνε ελιγμούς επικινδύνους ανάμεσα σε 2χροναπαιδακια πεζα η σε μωρα με καρότσια, κάποιοι να γκαρίζουν,,σορρυ να τραγουδάνε στην πλατεια παρακεί γυφτοι να εχουνε παιδακαι με απλωμένα χερια για επετεια παρακατω πλανοδοιοι να πουλανε την πραματια τους χωρις αδεια χωρις αποδιξει κτλ παγκακια του δημου να εχουνε αποκλειστη απο της καφετερεις της πλατεια παρανομα με τραπεζο καθίσματα παρακει σκετμποραδες να εχουνε κανει καταληψη τη ραμπα στον αι νικολα ποιο κει μαγκες της διας με τον καφε στο χερι να κοιτανε κανα κολο απο καμια μικρη η τρανη…φακατα..και ολα αυτα στο οναμα της ελευθεριας και αμα βρεθει να πει κανενας το αυτονοητο ..εισαι φασιστας ,δεν εισαι ζωοφιλος ,,να πεθανεις..και αλλα χαριτομενα αυτο δεν ειναι ελευθερια ειναι ανομια …κ ολα στα α@@@@ια μας.αλλα αμα γινει κατι στι δικια σας την καμουρα μονο τοτε θα πονεσει αν δαγκωσει πχ ενα αδεσποτο αν χτυπισει καποιο παιδι με το ποδιλατο καποιο μικροτερο παιδι το δικο σου αμα καμια πιασει καμια μερα το τρελο καποιος και τα σπασει ολα τα τραπεζια που κλεινουνε τα παγκακια του δημου παρανομα αμα της αρπαξει κανας αντιδημαρχος στη μεση του πουθενα λεμε τωρα ποσα να ανεχτει ενας” φασιστας” σε τοση “δημοκρατια”
    υγ οταν λεμε πεζοδρομος ενοουμε για πεζους κ μονο μη το μπερδευετε με τον ποδηλατοδρομο,,,οταν σοσοσυνε η διας με τους καφεδες ισως διωξουνε προτα τα παρανομα σκουτερα κια και αυτοκινητα και τα αλλα ,,βλεπουμε υπαρχει και δημοτικη αστυνομια για τα ποδιλατα και σκυλια ο δημος

  17. ΣΕ ΟΤΙ ΜΑΣ ΒΟΛΕΥΕΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΙ. ΣΕ ΟΤΙ ΔΕ ΜΑΣ ΒΟΛΕΥΕΙ, ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΑΛΙΜΠΑΝ.
    ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ!!! ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ… Σ@@@Α ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΜΑΣ ΡΕ!

  18. Πες τα χρυσοστομη εχω να πω. Οσο για τα σχόλια, λυπαμαι που θα σας απογοητευσω ολους οσους θεωρειτε καποια πραγματα κοινης λογικης παραλογα αλλα καταλαβαινω οτι δεν εχετε βγει μαλλον πολυ απο τα ορια της περιοχης μας και ειναι φυσιολογικη η αντιδραση σας. Για να σας ενημερωσω ειναι οντως ευθυνη του δημου (δυστυχως) η διαχειρηση των δημοτικων εργων για να μην «υποβαθμιζεται ο κοινοχρηστος χαρακτηρας τους» οπως λεει ο νομοθετης. Δειτε αυτο https://www.synigoros.gr/resources/docs/202827.pdf σαν ευγενικη χορηγια. Καταλαβαινω την εκπληξη σας γιατι στην Ελλαδα δυσκολα αυτο εφαρμοζεται. Ειναι για να το κανω λιανα σα να βαζεις καφους για σκουπιδια κσι να μην τους αδειαζεις. Επισης, αν μας λειπει η κοινη λογικη να μην ξεριζωνουμε τα λουλουδια και να τρεχουν τα παιδια μας με τα ποδηλατα αναμεσα σε αλλα παιδια και θελουμε σηματα, χρειαζεται να το φροντισει ο δημος. Αυτο σημαινει διαχειρηση. Ο πατερας του μικρου ποδηλατη που χτυπησε το δικο μου 5χρονο ειπε «δεν απαγορευονται τα ποδηλατα κυρια μου!». Καθε διαχειριστης οριζει τους κανονες αναλογα με το ποιο οχλο εχει να διαχειρισει. Αν αρχισουνε και στηνουμε τραμπολινα στο σταδιο η στην πλατεια καποιος δε θα κανει καμια παρατηρηση δηλαδη; Σηματα για συγκεκριμενους χωρους με απαγορευση σε ποδηλατα και σκυλια χωρις λουρι εχει και η κουτση Μαρια αλλα εδω οι Κοζανιτες ειμαστε υπευθυνοι και δεν τα χρειαζομαστε. Η πολυ πιο εξυπνοι ως συνηθως. Και αυτο το πραγμα ρε παιδια καθε σχολιο να αποδιδεται σε προεκλογικο πλανο ξεπεραστε το πια και μεγαλωστε λιγο! Ποτε θα μαθουμε να ακουμε την κριτικη για να βελτιωνομαστε σε αυτη τη χωρα! Ναι ευθυνη τον γονιων αλλα αφου δεν εχουμε τροπο να καλεσουμε την αρχη για αστυνομευση για το πως μεγαλωνει ο καθενας το παιδι του, ας κανουμε το ελαχιστο δυνατο πια μπας και βγουμε ολοι μια βολτα! Οσο για τον αν εγινε παιδοτοπος πολυ μιζερια να εχουμε δυο χωρους σε αυτη την πολη που να μας επιτρεπουν να παμε οταν ο καιρος ειναι καλος καπου με τα παιδια μας! Γιατι δε συζηταω για το καπνισμα στα εστιατορια και τις καφετεριες για να παει κανεις με τα παιδια του. Τα εχουν πει αλλοι χρονια τωρα ποσο υποβαθμισμενοι ειμαστε σε αυτη τη χωρα.

  19. Κώδικας οδικής κυκλοφορίας ποδηλάτου
    Κώδικας οδικής κυκλοφορίας ποδηλάτου
    Κ.Ο.Κ και Ποδήλατο

    Στις μέρες μας η κυκλοφορία στους δημόσιους δρόμους με το ποδήλατο έχει αυξηθεί σημαντικά και ολοένα περισσότεροι πολίτες χρησιμοποιούν το ποδήλατο σαν μέσο μετακίνησης ,άθλησης και ψυχαγωγίας.

    Πρέπει όλοι μας να γνωρίζουμε το Κ.Ο.Κ. για το ποδήλατο , τους νόμους, τα άρθρα καθώς και τα πρόστιμα από το σύνταγμα ώστε να συμμορφωνόμαστε και να προσέχουμε για μια νόμιμη και ασφαλή οδήγηση.

    Γνωρίζεται ότι τα ποδήλατα δεν πρέπει να κυκλοφορούν στους αυτοκινητόδρομους και στους οδούς ταχείας κυκλοφορίας ή ότι πρέπει να έχουν μπροστά και πίσω αντανακλαστικό φώς ή οτι πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ένα κουδούνι? Ενημερωθείτε για μια καλύτερη οδήγηση….

    Παρακάτω αναφέρονται τα άρθρα για το ποδήλατο σύμφωνα με τον νόμο 2696/1999 και την τροποποίηση αυτού σύμφωνα με τον νόμο 3542/2007.
    Άρθρο 1/ν.3542/2007

    1. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 2 ο ορισμός «Ποδήλατο» αντικαθίσταται και προστίθεται με την οικεία αλφαβητική σειρά ορισμός ως εξής:

    Ποδήλατο: Το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών το οποίο κινείται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25 KW και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ/ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση.

    2.Η περίπτωση γ ́ της παραγράφου 2 του άρθρου 2 αντικαθίσταται ως εξής:

    γ. οποιοδήποτε μικρό όχημα χωρίς κινητήρα ή δίκυκλο ή τρίκυκλο όχημα με κινητήρα, ο οποίος δεν είναι σε λειτουργία.
    Άρθρο 2 ν.2696/1999

    Ποδηλατόδρομος: Οδός ή τμήμα οδού αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτων.
    Άρθρο 16 ν.2696/1999 Θέση επί της οδού

    Στο οδικό δίκτυο της χώρας ισχύει η δεξιά κατεύθυνση κυκλοφορίας. Ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται, τηρουμένων των διατάξεων των άρθρων 12 παρ. 1 και 17 παρ. 6 του παρόντος Κώδικα, να οδηγεί το όχημά του πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος και αν ακόμη ολόκληρο το οδόστρωμα είναι ελεύθερο.
    2. Ο οδηγός, με εξαίρεση την περίπτωση απολύτου ανάγκης, υποχρεούται να κινείται αποκλειστικά στις καθορισμένες για την κατηγορία του οχήματός του ειδικές οδούς, οδοστρώματα και λωρίδες κυκλοφορίας όπου υφίστανται τέτοιες ………… οι δε οδηγοί μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων και μη μηχανοκίνητων οχημάτων, καθώς και οι οδηγοί ζώων, υποχρεούνται να κινούνται κατά μήκος οποιουδήποτε προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας βατού ερείσματος της οδού, εφόσον υπάρχει, και δεν προκαλείται δυσχέρεια στους χρησιμοποιούντες αυτό, άλλως πλησίον του άκρου δεξιού του οδοστρώματος.
    Άρθρο 14 ν3542/2007

    Η παράγραφος 8 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής:

    8. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις των μεν παραγράφων 1 έως και 3 του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ.
    Άρθρο 17 ν.2696/1999 Κυκλοφορία σε στίχους

    1.Ο οδηγός επιτρέπεται να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα μόνον εφόσον μπορεί να το κάνει χωρίς κίνδυνο ή παρακώληση της κυκλοφορίας και εφόσον προιδοποιήσει έγκαιρα για αυτό,σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ.2 του παρόντος κώδικα.

    2.Το προσπέρασμα επιτρέπεται ,κατα κανόνα απο τα αριστερά.Κατ΄εξαίρεση το προσπέρασμα επιτρέπεται απο τα δεξιά αν ο προπορευόμενος οδηγός έχει δώσει σήμα οτι προτίθεται να στρίψει αριστερά και έχει μετακινήσει το όχημα ή το ζώο του προς την πλευρά αυτήν.

    3.Το προσπέρασμα απαγορέυεται γενικά στις εξής περιπτώσεις

    δ)Αμέσως προ ή επί μη κυκλικού ισόπεδου οδικού κόμβου, εκτός αν:

    δδ)Το όχημα το οποίο προσπερνάται είναι ποδήλατο,μοτοποδήλατο ή μοτοσικλέτα χωρίς καλάθι.
    Άρθρο 21 ν.2696/1999 Κανόνες για τους ελιγμούς των οχημάτων

    Ο οδηγός που προτίθεται να εκτελέσει ελιγμό, οφείλει προηγουμένως να βεβαιωθεί ότι μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών της οδού, οι οποίοι κινούνται πίσω, μπροστά ή πλάι του, ή ετοιμάζονται να τον προσπεράσουν, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση την κατεύ8υνση και την ταχύτητά τους.

    2. Πριν από κάθε ελιγμό, ο οδηγός υποχρεούται να καταστήσει έγκαιρα γνωστή την πρόθεσή του αυτή, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτόν τους δείκτες κατεύθυνσης, αν δε αυτοί δεν λειτουργούν, υποχρεούται να δώσει τα ακόλουθα σήματα με το χέρι:
    α) Έκταση του βραχίονα για στροφή προς την κατεύθυνση αυτού.
    β) Κάμψη του βραχίονα προς τα πάνω για στροφή προς την αντίθετη πλευρά αυτού.
    γ) Κάμψη του βραχίονα προς τα κάτω, για τον ελιγμό στάθμευσης.

    Η προειδοποίηση που δίνεται με τους δείκτες κατεύθυνσης επιβάλλεται να συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια του ελιγμού και να παύει όταν ολοκληρωθεί ο ελιγμός.
    Άρθρο 19 ν3542/.2007

    Η παράγραφος 4 του άρθρου 21 αντικαθίσταται ως εξής:

    4. Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρ θρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ. Αυτός που επιχειρεί στην οδό συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς και κίνηση που εγκυμονεί κίν− δυνο για τους λοιπούς χρήστες της οδού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700,00) ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα.
    Άρθρο 29 ν.2696/1999 Κίνηση οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους,οδούς ταχείας κυκλοφορίας

    1.Στους αυτοκινητόδρομους και στους οδούς ταχείας κυκλοφορίας,οι οποίες διακρίνονται απο τις ειδικές πινακίδες σήμανσης και στις οδούς εισόδου εξόδου εξ αυτών ,απαγορέυεται η κυκλοφορία πεζών,έφιππων,ζώων.ποδηλάτων,ζωήλατων οχημάτων και γενικά οχημάτων που δεν κινούνται με κινητήρα ως και μηχανοκίνητων οχημάτων τα οποία εξ υπολογισμού ή εκ κατασκευής ή εξ άλλης αιτίας δεν μπορούν να αναπτύξουν σε οριζόντια οδό ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 χιλιομέτρων την ώρα.
    Άρθρο 35 ν.2696/1999
    Κανόνες χρήσης φώτων εντοπισμού θέσης

    Τη νύκτα και οποτεδήποτε η ορατότητα είναι ανεπαρκής, η παρουσία μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων οχημάτων που βρίσκονται σε στάση ή στάθμευση πρέπει να επισημαίνεται με τα μπρος και πίσω φώτα θέσης ή στάθμευσης.

    Εξαιρούνται:
    β) Τα δίτροχα ποδήλατα, δίτροχα μοτοποδήλατα ή δίτροχες μοτοσικλέτες χωρίς καλάθι, που βρίσκονται σε στάση ή στάθμευση στα άκρα του οδοστρώματος σε κατοικημένη περιοχή και δεν είναι εφοδιασμένα με συσσωρευτή (μπαταρία).
    Άρθρο 39 ν.2696/1999
    Συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς

    1.Όλοι οι οδηγοί πρέπει να αποφέυγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς.

    3.δ) Οι πεζοί δεν πρέπει να εμποδίζουν χωρίς λόγο να την κυκλοφορία των οχημάτων.
    Άρθρο 40 ν.2696/1999
    Ειδικοί κανόνες για τους οδηγούς ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων

    Οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων, απαγορεύεται:

    α) Να ρυμουλκούνται από άλλο όχημα.
    β) Να ρυμουλκούν ή ωθούν διάφορα αντικείμενα.
    γ) Να μεταφέρουν αντικείμενα, τα οποία εμποδίζουν την οδήγηση του οχήματος τους ή εκθέτουν σε κίνδυνο τους λοιπούς χρήστες της οδού.
    δ) Να κινούνται ανά δύο ή και πλείονες παράλληλα.
    ε) Να σύρουν μαζί τους ζώα δεμένα με λουρί.
    στ) Να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές. Από τη διάταξη αυτήν εξαιρούνται ακουστικά και κεφαλόφωνα ανοικτής ακρόασης φορητών συσκευών ραδιοεπικοινωνίας, που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία σε μικρή
    απόσταση μεταξύ των οδηγών. Ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών ή μεταξύ των οδηγών των οχημάτων αυτών και σταθμών βάσης ή άλλων κινητών σταθμών ραδιοδικτύων, καθώς επίσης και μεταξύ των οδηγών εκπαιδευτικών μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών και των εκπαιδευτικών αυτοκινήτων κατά τις φάσεις της εκπαίδευσης ή της εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.
    ζ) Να χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.

    2. Οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων υποχρεούνται,όταν οδηγούν, να κρατούν το τιμόνι και με τα δύο τους χέρια, εκτός αν δίνουν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κώδικα.

    3. Οι οδηγοί ποδηλάτων υποχρεούνται να κατεβαίνουν από αυτά και να τα οδηγούν βαδίζοντας, όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος για την κυκλοφορία των πεζών.

    4. Οι οδηγοί ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες
    στα οχήματά τους. Κατ` εξαίρεση, επιτρέπεται η μεταφορά ενός μόνο επιβάτη σε ποδήλατο που έχει δύο ζεύγη ποδοστροφάλων και διαθέτει, από κατασκευή, μόνιμο πρόσθετο κάθισμα, ως και σε μοτοποδήλατο, που διαθέτει, από κατασκευή, προσαρμοσμένο σταθερό πρόσθετο κάθισμα.
    Οι οδηγοί μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων, επιτρέπεται να μεταφέρουν επιβάτη μόνο μέσα στα ειδικό καλάθι, αν υπάρχει για το σκοπό αυτόν και σε πρόσθετο κάθισμα, το οποίο είναι σταθερά προσαρμοσμένο, απόκατασκευή, πίσω ή δίπλα από τη θέση του οδηγού.

    5. Σε οδούς, οι οποίες έχουν λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων ή μοτοποδηλάτων, απαγορεύεται στους οδηγούς αυτών να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος.
    Άρθρο 38 ν.3542/2007

    Η παράγραφος 6 του άρθρου 40 αντικαθίσταται ως εξής:

    Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ, πλην των περιπτώσεων στ` και ζ της παραγράφου 1, όπου ο παραβάτης τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150,00) ευρώ και αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για τριάντα (30) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα.”
    Άρθρο 42 ν.2696/1999
    Οδήγηση υπο την επίδραση οινοπνέυματος φαρμάκων ή τοξικών ουσιών

    1.Απαγορέυεται η οδήγηση κάθε ειδικού οχήματος σε οδηγό , ο οποίος βρίσκεται υπο την επίδραση οινοπνέυματος,τοξικών ουσιών ή φαρμάκων που σύμφωνα με τις τις οδηγίες χρήσης τους ενδέχεται να επηρεάζουν την ικανότητα του οδηγού.
    Άρθρο 45 ν.2696/1999

    1. Οι οδηγοί οχημάτων και πεζοί υποχρεούνται να συμμορφώνονται στο σήμα στάσης το οποίο δίνουν τα αστυνομικά όργανα που φορούν στολή.
    Άρθρο 49 ν.2696/1999
    Αγώνες στους οδούς και στις πίστες

    Αγώνες ζωήλατων οχημάτων ,ζώων,ποδηλάτων,αυτοκινήτων,τρίτροχων οχημάτων,μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων στις δημόσιες ή ιδιωτικές οδούς και χώρους,επιτρέπεται να γίνουν μόνο ύστερα απο σχετική άδεια.

    β)για τους αγώνες ποδηλάτων στις κατα τόπους Αστυνομικές Διευθύνσεις ή Διευθύνσεις Τροχαίας, μετά προηγούμενη αίτηση των ενδιαφερομένων και εισήγηση της Ε.Ο.Π.
    Άρθρο 46 ν.3542/2007

    1. Η παράγραφος 1 του άρθρου 52 αντικαθίσταται ως εξής:

    1. Μέτρα που αφορούν στη ρύθμιση της κυκλοφορίας, στον καθορισμό των μονοδρόμων, ποδηλατοδρόμων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, στην προτεραιότητα οδών, στην αλλαγή της διατομής του οδοστρώματος ή της οδού, στον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώ− ρους και γενικά στον καθορισμό χώρων στάθμευσης και στην επιβολή περιορισμών ή απαγορεύσεων κυκλο− φορίας ή στάθμευσης, λαμβάνονται με αποφάσεις του Νομαρχιακού ή Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου με βάση μελέτες, που έχουν εκπονηθεί από τις αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοί− κησης. Οι αποφάσεις αυτές εγκρίνονται από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας.

    Κατ’ εξαίρεση, τα μέτρα του προηγούμενου εδαφίου λαμβάνονται με βάση μελέτες που έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες κυκλοφορίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δη− μόσιων Έργων ή της Περιφέρειας, με αποφάσεις των κατά τόπους αρμόδιων Αστυνομικών Διευθύνσεων ή Διευθύνσεων Τροχαίας, όταν αυτά αφορούν:
    Αρθρο 54 ν.2696/1999
    Έλξη οχημάτων

    1.Τα οδικά οχήματα εκτός απο τις μοτοσυκλέτες,τα μοτοποδήλατα και τα ποδήλατα ,επιτρέπεται να έλκουν άλλο όχημα.
    Άρθρο 53 ν.3452/2007
    Τροχοπέδηση Ποδηλάτων

    Η παράγραφος 2 του άρθρου 59 αντικαθίσταται ως εξής:

    1.Τα ποδήλατο επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με δύο συστήματα τροχοπέδησης, ανεξάρτητα μεταξύ τους, άμεσης και αποτελεσματικής ενέργειας, εκ των οποίων το μεν ένα θα επενεργεί στο μπροστινό, το δε άλλο στον πίσω τροχό.

    2. Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί ποδήλατο, που δεν είναι εφοδιασμένο με σύστημα τροχοπέδησης, το οποίο να λειτουργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο αυτό, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40,00) ευρώ.
    Άρθρο 76 ν.2696/1999
    Φώτα ποδηλάτων

    Τα ποδήλατα επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με ένα λευκό ή κίτρινο φως μπροστά και ένα ερυθρό φως και αντανακλαστικό στοιχείο πίσω, ως και με έναν τουλάχιστον αντανακλαστήρα σε κάθε πλευρά. Ομοίως αντανακλαστικό στοιχείο κίτρινου χρώματος επιβάλλεται να τοποθετείται σε κάθε ποδομοχλό. Εξαιρούνται της υποχρέωσης να φέρουν τα ως άνω φώτα, εφόσον δεν κυκλοφορούν τη νύκτα, τα ποδήλατα των οποίων η διάμετρος τροχού δεν υπερβαίνει τα 500 χιλιοστά, τα αγωνιστικά και τα ορειβατικά ποδήλατα.
    Άρθρο 70 ν.3452/2007

    Η παράγραφος 2 του άρθρου 76 αντικαθίσταται ως εξής:

    2.Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί ποδήλατο, το οποίο δεν είναι εφοδιασμένο με τα πιο πάνω προβλεπόμενα φώτα και αντανακλα στικά στοιχεία, που να λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40,00) ευρώ.
    Άρθρο 81 ν.2696/1999 ν.
    Μηχανισμοί, εξαρτήματα και συσκευές οχημάτων

    6. Τα ποδήλατα, εκτός από τα χρησιμοποιούμενα σε αθλητικούς αγώνες, επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με ένα κουδούνι.

    Στέφανος Λυραντωνάκης
    Καθ.Φυσικής Αγωγής
    Διευθυντής Ειδικού Γυμνασίου Χανίων
    π.Πρωταθλητής Ελλάδος Ποδηλασίας

  20. Δείξε μου έναν σοβαρό ποδηλατόδρομο μέσα στην πόλη και δεν θα με βρεις ποτε ξανα μπροστα σου.
    10 χρόνια τώρα γίνονται προσπάθειες να αυξηθεί η χρήση ποδηλάτου πανευρωπαικα και έρχεται ο καθένας απροκάλυπτα και μηδενίζει την χρηση του , Σε έναν χώρο (την πόλη της Κοζάνης ) που δεν υπάρχουν καν υποδομές !!!!

    Εύγε…

    1. Και χώρος για σκοποβολή και ξιφασκία μπορεί να μην υπάρχει. Να βγούμε στην πλατεία και γι’αυτά τα χόμπι???? Αν θεωρείς απροκάλυπτο το γεγονός ότι συνεχώς ποδήλατα χτυπάνε μικρά παιδάκια τότε οκ….

Γράψτε απάντηση στο τρελαμενη Ακύρωση απάντησης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.