Porsche 911: Από το 1964 ως σήμερα

porsche_911_986iygfhioΑν υπάρχει ένα αυτοκίνητο που δημιουργεί αντρικά απωθημένα, αυτό δεν είναι άλλο από την Porsche. Και για να είμαστε απολύτως συνεπείς με αυτό που γράφουμε, όχι οποιαδήποτε Porsche, αλλά η -μία και μοναδική- 911. Τα πράγματα δε θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά. Η 911 είναι η επιτομή της διαχρονικότητας. Δεν παίζει την παραμικρή σημασία εάν είναι παλιά (ως μοντέλο) ή καινούρια, γιατί παραμένει πάντοτε η πιο εμβληματική Porsche και το πιο εμβληματικό μοντέλο παραγωγής που έχει παρουσιαστεί ποτέ στον πλανήτη.

Άλλωστε, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι καμία άλλη Porsche, όσο καλή, όσο ποιοτική, όσο εξαιρετική κι αν είναι στο δρόμο, ποτέ δεν κατάφερε να φτάσει την αίγλη και την ακτινοβολία της 911.

Υπό αυτό το πρίσμα, αποτελεί ικανοποίηση ενός απωθημένου για κάθε λάτρη των τεσσάρων τροχών το να βρεθεί κάποια στιγμή πίσω από το τιμόνι μιας 911 ή, στη χειρότερη περίπτωση, να καθίσει στο δεξί μπάκετ κάθισμα του συνοδηγού και να απολαύσει τον υπέροχο ήχο του κινητήρα και τη μοναδική οδηγική εμπειρία που προσφέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Κάθε 911, ακόμη και μια καινούρια, είναι η πεμπτουσία της παλιάς Porsche. Το μοντέλο ακολουθεί τον ίδιο βασικό σχεδιασμό, με το προφίλ να είναι σε σχήμα δακρύου. Ένα άλλο ανεξίτηλο στοιχείο που συνοδεύει την 911 από την πρώτη κιόλας γενιά του 1964 είναι ο 6κύλινδρος κινητήρας boxer (οριζόντια διάταξη κυλίνδρων), που βρίσκεται πάντα τοποθετημένος στο πίσω μέρος του οχήματος. Η διάταξη «κινητήρας πίσω και κίνηση στους πίσω τροχούς» ήταν κάτι οικείο για τον Φέρντιναντ Πόρσε, τον άνθρωπο που σχεδίασε και κατασκεύασε το VW Bettle, το αυτοκίνητο του λαού.

Όταν, το 1964, οι ειδικοί είδαν τον κινητήρα στο πίσω μέρος της 911, χαμογέλασαν κάτω από τα μουστάκια τους υπονοώντας ότι αυτή η επιλογή ήταν 100% αναχρονιστική, αφού η κατεύθυνση που έδινε εκείνη την εποχή η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και η οποία εδραιώθηκε με την πάροδο των χρόνων ήταν ο κινητήρας εμπρός. Όμως, κάποιες τέτοιες στρατηγικές επιλογές ενάντια στο ρεύμα είναι που κάνουν την 911 ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, τις οποίες μάλιστα ακολούθησαν με την πάροδο των χρόνων κι άλλες φίρμες κατασκευής supercars ανταγωνιστικές προς την Porsche (βλέπε Ferrari, Lamborghini κ.ά.).

Η συνταγή της επιτυχίας είναι η μοναδικότητά της, καθώς η 911 καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από οποιοδήποτε αυτοκίνητο και να συνδυάσει προφανείς αντιθέσεις, όπως ο σπορ χαρακτήρας και η καθημερινή πρακτικότητα, η παράδοση και η καινοτομία, ο σχεδιασμός και η λειτουργικότητα. Όπως ήταν λοιπόν αναμενόμενο, καθεμία από τις επτά πλέον γενιές 911 έχει γράψει τη δική της, ξεχωριστή επιτυχημένη ιστορία.

Η τελευταία γενιά της 911 Carrera έχει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και παράλληλα μικρότερες εκπομπές ρύπων, ενώ πλέον είναι ελαφρύτερη κατά 45 κιλά και γρηγορότερη. Στην έκδοση Carrera S η νέα 911 εφοδιάζεται με τον boxer 6κύλινδρο κινητήρα των 3,8 λίτρων, ο οποίος αποδίδει πλέον 400 ολοζώντανα άλογα και συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 7 σχέσεων, με την κίνηση φυσικά να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 1,5 λίτρο βενζίνης/100 χλμ. παρά την αύξηση της ισχύος κατά 15 ίππους. Πλέον η μέση κατανάλωση της 911 Carrera S προσδιορίζεται από τη γερμανική εταιρεία στα 8,7 λίτρα/100 χλμ.

Πηγή:www.capital.gr

Ο ήχος του κινητήρα εξακολουθεί να είναι μπάσος. Στις χαμηλές στροφές είναι αρκετά διακριτικός, ενώ όσο ο οδηγός πιέζει το πόδι του στο γκάζι, τόσο ο ήχος που βγάζει το μοτέρ θυμίζει λιοντάρι που βρυχάται. Και πώς θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά τα πράγματα από τη στιγμή που η κορυφαία 911 χρειάζεται μόλις 4,5 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα, ενώ με το γκάζι σανιδωμένο, ο οδηγός θα δει το δείκτη του κοντέρ να φλερτάρει ζωηρά με τα 300 χλμ./ ώρα (τελική 304 χλμ./ώρα).

Στην τελευταία γενιά της 911 υπάρχουν δύο στοιχεία που πραγματικά εντυπωσιάζουν. Το πρώτο έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά. Στον τομέα αυτό οι μηχανικοί της Porsche έχουν κάνει εκπληκτική δουλειά, αφού, παρά τα 400 άλογά της, η Carrera S είναι υποδειγματική. Όσοι, παρασυρμένοι από κάποιες εικόνες που δείχνουν τα οπίσθια της 911 να ξεκολλάνε από το δρόμο και να παίζουν στο όριο της καταστροφής, περιμένουν να δουν κάτι ανάλογο από την ολοκαίνουρια 911 Carrera S έχουν χάσει.

Με αρκετά πρόσθετα συστήματα ασφάλειας στο στάνταρ εξοπλισμό, η νέα 911 Carrera S μένει πιστά υπάκουη στις εντολές που δίνει ο οδηγός με το τιμόνι. Λάθη, σπασμωδικές είσοδοι και έξοδοι από στροφές, απότομες τιμονιές, όλα πλέον συγχωρούνται, κάτι που ασφαλώς θα εκτιμήσει ένας νέος ιδιοκτήτης της 911. Αυτοί όμως που γνωρίζουν την Porsche από παλιά και θέλουν να βλέπουν τους εαυτούς τους σε ρόλο θηριοδαμαστή θα παραξενευτούν από την εικόνα της. Η νέα 911 είναι ίσως η πιο cool που έχει παρουσιαστεί.

Το εσωτερικό της μοιάζει μ΄ εκείνο της τετράθυρης Porsche Panamera. Χάρη στο αυξημένο κατά 8,9 εκατοστά μεταξόνιο, τώρα πλέον μπορεί κάποιος να βολευτεί στο μικρό πίσω κάθισμα, έστω κι αν χρειαστεί να κάνει αρκετές παραχωρήσεις.

Η πρώτη 911: Όχι απλώς το πρώτο μοντέλο, αλλά και το πρώτο που κατασκευάστηκε

Στο σασί φέρει τον αριθμό 300049. Κατασκευάστηκε το 1964 και σήμερα ανήκει στον Τζέρι Σέινφιλντ. Το όνομα αυτό ασφαλώς και δε λέει τίποτα σε κανέναν. Όμως, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει τη δική του ιστορία, αφού πρώτος ιδιοκτήτης του ήταν ο Φέρι Πόρσε. Αυτός είναι ο λόγος που η συγκεκριμένη 911 έχει πολλά στοιχεία εξοπλισμού τα οποία δε συναντάμε σε άλλα αυτοκίνητα της ίδιας εποχής, όπως, για παράδειγμα, τα δερμάτινα καθίσματα, η ηλιοροφή, τα προσκέφαλα στα καθίσματα και φυσικά το σκούρο γκρι μεταλλικό χρώμα.

Το αυτοκίνητο βρίσκεται τώρα σε ένα υπόστεγο κοντά στο αεροδρόμιο της Σάντα Μόνικα στις ΗΠΑ. Όσοι το έχουν δει κάνουν λόγο για την άψογη κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Το τιμόνι είναι ξύλινο και έχει το λογότυπο της Porsche από δέρμα στο κέντρο του. Η κεντρική κονσόλα είναι κατασκευασμένη από ξύλο και δέρμα. Το ταχύμετρο βρίσκεται εμπρός ακριβώς από το μάτι του οδηγού.

Η πρώτη 911 έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1963, ενώ οι πωλήσεις της ξεκίνησαν στις αρχές του επόμενου χρόνου. Ο πρώτος κινητήρας ήταν ένας 6κύλινδρος, 12βάλβιδος, αερόψυκτος τύπου boxer, 1.991 κ.εκ., με απόδοση 130 ίππων στις 6.100 σ.α.λ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδινε η ίδια η γερμανική φίρμα, η 911 ανέπτυσσε μέγιστη ταχύτητα 211 χλμ./ώρα, ενώ για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα χρειαζόταν 8,7 δευτερόλεπτα. Η πρώτη 911 πουλήθηκε στην Αμερική το Φεβρουάριο του 1965 έναντι 6.500 δολαρίων.

Αναδημοσίευση από το τεύχος Απριλίου Νο8 του περιοδικού “Esquire”.

kourdistoportocali.com

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.