Πώς «έκαναν φτερά» από την Εθνική Πινακοθήκη τα τρία έργα τέχνης ανεκτίμητης αξίας



Πώς «έκαναν φτερά» από την Εθνική Πινακοθήκη τα τρία έργα τέχνης ανεκτίμητης αξίας

Δύο πίνακες και ένα σχέδιο μεγάλης αξίας είναι η συνολική λεία των διαρρηκτών που μπήκαν λίγο πριν από τις 5 τα ξημερώματα στην Εθνική Πινακοθήκη, που βρίσκεται στη Βασ. Κωνσταντίνου 50, απέναντι από το ξενοδοχείο Χίλτον.

Οι άγνωστοι εισέβαλαν στο κτίριο, πιθανώς από την είσοδο της πίσω πλευράς και άρπαξαν τρία έργα τέχνης (δύο πίνακες και ένα σχέδιο) και στη συνέχεια τράπηκαν σε φυγή. Στις 04:52 τα ξημερώματα χτύπησε ο συναγερμός της Εθνικής Πινακοθήκης και ο φύλακας, που δεν είχε αντιληφθεί τίποτα μέχρι εκείνη τη στιγμή, είδε ένα άτομο να απομακρύνεται τρέχοντας από το κτίριο.

Οι αστυνομικοί βρήκαν ακόμα ένα έργο στο δάπεδο της Πινακοθήκης, το οποίο από ό,τι φαίνεται οι δράστες δεν κατάφεραν να πάρουν μαζί τους. Πρόκειται για έναν σημαντικό πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου, Πιετ Μοντριάν που απεικονίζει ένα τυπικό αγρόκτημα. Το ένα από τα δύο έργα που εκλάπησαν είναι το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο, το οποίο είχε δωρηθεί στην Εθνική Πινακοθήκη τη δεκαετία του 1940.

Το δεύτερο έργο είναι ένας πίνακας του Ολλανδού Ζωγράφου, Πιετ Μοντριάν που φιλοτεχνήθηκε το 1905 και απεικονίζει έναν ανεμόμυλο κατά μήκος του ποταμού. Εκλάπη, επίσης, ένα σχέδιο του Ιταλού Γκουλιέλμο Κάτσια, γνωστού ως Μονκλάβο, που απεικονίζει τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους. Το έργο δωρήθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη το 1907.

Σημειώνεται ότι αυτές τις ημέρες πάντως γίνεται έκθεση έργων μεγάλων ζωγράφων στον ειδικό χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., την 04.30′ ώρα περίπου σήμερα στο κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης επί της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου 50, άγνωστος ή άγνωστοι δράστες, αφού απενεργοποίησαν τον συναγερμό και παραβίασαν πόρτα αλουμινίου εξωτερικού χώρου (μπαλκόνι), εισήλθαν στον εσωτερικό χώρο της έκθεσης από τον οποίο αφαίρεσαν:

Ένα πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56 Χ 40, του Ισπανού ζωγράφου Pablo Picasso που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1939 και απεικονίζει γυναικείο κεφάλι. Το έργο αυτό αποτέλεσε το 1949 δωρεά του καλλιτέχνη προς τον Ελληνικό λαό, σαν τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση του κατά την διάρκεια της ναζιστικής κατοχής, στο πλαίσιο της δωρεάς έργων Γάλλων καλλιτεχνών. Ένα πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35 Χ 44, του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού. 

Το έργο αυτό αγοράσθηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική πινακοθήκη. Ένα έργο σε χαρτί, πέννα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 Χ 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικονίζει τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους. Το έργο απετέλεσε δωρεά το 1907 του Γρηγορίου Μαρασλή προς την Εθνική πινακοθήκη.

Κατά το χρόνο τέλεσης της πράξης, ενεργοποιήθηκε ο ανιχνευτής κίνησης στον χώρο των περιοδικών εκθέσεων, στον οποίο έσπευσε αμέσως ο φύλακας, εντοπίζοντας ένα δράστη τον οποίο και καταδίωξε. Κατά τη διαφυγή του ο δράστης εγκατέλειψε στον χώρο ένα επίσης σημαντικό πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian , που απεικονίζει ένα τυπικό αγρόκτημα. Ο χρόνος, που μεσολάβησε από την είσοδο του δράστη στο χώρο της Πινακοθήκης μέχρι την αποχώρησή του, υπολογίζεται σε επτά λεπτά περίπου.

Στη συνέχεια ο φύλακας ενημέρωσε την ιδιωτική εταιρία διαχείρισης των ηλεκτρονικών συστημάτων συναγερμών και ενημερώθηκε το κέντρο της Άμεσης Δράσης. Ειδικότερα, όπως προέκυψε, ο άγνωστος ή οι άγνωστοι δράστες, την 19.58΄ ώρα χθες απενεργοποίησαν δέσμη συναγερμού και παραβίασαν μπαλκονόπορτα, χωρίς όμως να την ανοίξουν, με αποτέλεσμα όταν ήχησε ο συναγερμός και ο φύλακας ήλεγξε εσωτερικά τον χώρο, να μην διαπιστώσει παρουσία ατόμων ή ίχνη διάρρηξης και να απενεργοποιήσει τον συναγερμό.

Στη συνέχεια και άλλες φορές ο άγνωστος δράστης ή οι δράστες, ενεργοποίησαν διαφορετικές δέσμες συναγερμού, χωρίς να εισέρχονται στον χώρο. Σε όλες τις περιπτώσεις ο φύλακας δεν διαπίστωνε παρουσία προσώπων. Οι άγνωστοι δράστες στο τελικό στάδιο της επιχείρησης διάρρηξης, αφού άνοιξαν την πόρτα που ήδη είχαν παραβιάσει, εισήλθαν στο εσωτερικό και από τον χώρο της έκθεσης αφαίρεσαν τα έργα τέχνης, βγάζοντας τα από τις κορνίζες τους.

Ενεργείται προανάκριση από την Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής, εκδόθηκαν διεθνείς αναζητήσεις για τον εντοπισμό των έργων τέχνης και διενεργούνται εκτεταμένες έρευνες για τον εντοπισμό και την σύλληψη των δραστών.

newpost

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.