Κατακόρυφη πτώση του τζίρου στα εμπορικά της Κοζάνης



kozani_apo_plateia_zoom_kosmosΑπό τις πόλεις, όπου καταγράφεται η μεγαλύτερη πτώση τζίρου σε πανελλαδικό επίπεδο είναι η Κοζάνη με ποσοστό που φτάνει στο 40%, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν στη δημοσιότητα η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) και οι εμπορικοί σύλλογοι όλης της χώρας.

Συγκεκριμένα τη μεγαλύτερη πτώση τζίρου παρουσιάζει η Φλώρινα με -60% και ακολουθούν η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Λευκάδα, η Ξάνθη, η Κοζάνη και η Χαλκίδα με πτώση του τζίρου μέχρι 40%, κυρίως στα καταστήματα ένδυσης – υπόδησης.

Η Καστοριά, η Βέροια, η Αλεξανδρούπολη, οι Σέρρες, τα Ιωάννινα και η Σύρος δηλώνουν πτώση μέχρι 30%. Οι σύλλογοι στο Βόλο, τη Λάρισα, την Κέρκυρα, την ¸δεσσα και την Πτολεμαΐδα αναφέρουν πτώση 20%-25%, ενώ μικρότερα ποσοστά απώλειας τζίρου δηλώνουν οι σύλλογοι σε Καβάλα (-10%), Λιτόχωρο (-10% έως -15%), Πάτρα (-15%), Ρόδο (-15%) και Κρήτη (-3%).

Η βαθιά κρίση που πλήττει την αγορά την τελευταία τριετία συνεχίστηκε και φέτος, καθώς, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, από την πορεία των εκπτώσεων τις τρεις πρώτες εβδομάδες (15 Ιουλίου – 10 Αυγούστου) η μείωση του τζίρου φτάνει μεσοσταθμικά σε όλη τη χώρα στο 25%, ενώ πέρσι η πτώση την ίδια εποχή ήταν στο 15% και το 2009, που ουσιαστικά ξεκίνησε η καθοδική πορεία, κυμάνθηκε στο 20%.

Από την έρευνα των Εμπορικών Συλλόγων όλης της χώρας, που συγκέντρωσε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), προκύπτει ότι 8 στους 10 εμπόρους επιβεβαιώνουν την πτωτική πορεία του τζίρου τους, 2 στους 10 δηλώνουν ότι ο τζίρος τους κινείται στα ίδια, εξίσου χαμηλά περσινά επίπεδα, ενώ υπάρχουν σύλλογοι που αναφέρουν πτώση του τζίρου μέχρι και 60%.

Το κέντρο της Κοζάνης, σύμφωνα με τα στοιχεία της καταγραφής, εμφανίζει μεγάλη συγκέντρωση κλειστών επιχειρήσεων αναλογικά με το πλήθος αυτών που είναι εγκατεστημένες στους εμπορικούς δρόμους. Αναλυτικά, στο σύνολο των υπό εξέταση εμπορικών δρόμων, σχεδόν το 18,8% είναι κλειστό, ενώ ορισμένοι μεγάλοι σε έκταση εμπορικοί δρόμοι εμφανίζουν ποσοστό κλεισιμάτων από 22% έως 30%. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι γενικά ο νομός Κοζάνης έχει τη μεγαλύτερη συγκέντρωση επιχειρήσεων σε σύγκριση με τους άλλους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας.

Η ΕΣΕΕ σημειώνει ότι τα μεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων στις βιτρίνες των καταστημάτων, από την πρώτη κιόλας μέρα, δε συγκίνησαν τους καταναλωτές, οι οποίοι είναι πολύ διστακτικοί και ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους, παρά τις κατά τουλάχιστον 15% φτηνότερες φετινές εκπτωτικές τιμές, ενώ προσθέτει ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών τη θερινή περίοδο περιορίστηκε στις περιπτώσεις άτοκων δόσεων και γενικά ήταν και πάλι μειωμένη «λόγω της υπερχρέωσης των καρτών των καταναλωτών και των υψηλών επιτοκίων χρέωσης». Οι έμποροι σημειώνουν την ανασφάλεια και έλλειψη ρευστότητα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, παραδέχονται όμως ότι και η παρατεταμένη περίοδος των προσφορών, για μεγάλο χρονικό διάστημα πριν από την έναρξη των επίσημων θερινών εκπτώσεων, δε βοήθησε την αγορά και έκανε τον καταναλωτή περισσότερο… καχύποπτο. ¼πως διαπιστώνουν χαρακτηριστικά, «οι φετινές εκπτώσεις είναι σαν να μην ξεκίνησαν ποτέ».

Ο Χρόνος

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.