Μανώλης Χατζημανώλης: Με δάκρυα στα μάτια συνέθεσαν ένα τραγούδι για την τραγωδία των Τεμπών – Δείτε τι αναφέρει στο kozanilife.gr



Μερόπη Βαχτσεβάνου για το KOZANILIFE.GR 

‘Πάρε με όταν φτάσεις’ ένα καινούργιο τραγούδι, γροθιά στο στομάχι, που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες στις 4 Μαΐου του 2024 σε στίχους του Γιώργου Λεκάκη, μουσική σύνθεση και φωνή του Μανώλη Χατζημανώλη και φωνή της Σοφίας Τσέρου.

Ο μουσικός Μανώλης Χατζημανώλης από το Βελβεντό Κοζάνης, αφηγήθηκε στο www.kozanilife.gr, την ιστορία και τη διαδρομή αυτού του τραγουδιού. Πώς έφτασε στα χέρια του, ποια τα συναισθήματά του, αλλά και τη συνεργασία του με τον στιχουργό Γιώργο Λεκάκη.

Η συνεργασία του με τον στιχουργό Γιώργο Λεκάκη και τους υπόλοιπους συνεργάτες 

‘Ο Γιώργος Λεκάκης ανέβασε τον στίχο στο Facebook ακριβώς μία μέρα μετά που έγινε το συμβάν. Αντέδρασα αμέσως, του λέω Γιώργο έχω τη μελωδία μέσα μου και θέλω να καθίσω να το γράψω. Μου απαντάει δυστυχώς το έδωσα αλλού. Η συνεργασία με το Γιώργο ξεκίνησε όταν μου έδωσε και ένα άλλο κομμάτι με τίτλο ‘Είμαστε στο εγώ’, το οποίο είναι το πρώτο τραγούδι που κάναμε ξεκίνησα εγώ το έφτιαξα είναι ανέκδοτο ακόμη δεν έχει βγει έχει ηχογραφηθεί αλλά δεν έχει βγει. Το αφήνουμε το θέμα και μετά από λίγο καιρό, μόλις έγιναν οι καταστροφές των δασών στη Δαδιά, οι πλημμύρες στη Λάρισα, το φονικό που έγινε στη Λιβύη ανεβάζει έναν άλλο στίχο που λέγεται ‘Κασσελάκη -πετιμέζι’ δηλαδή ο κόσμος καίγεται και τα ΜΜΕ ασχολούνται με τον Κασελάκη το οποίο το ηχογραφήσαμε με τραγουδιστή τον Δημήτρη Σταρόβα. Αξίζει να το ακούσει ο κόσμος γιατί είναι ένα τραγούδι αντίδρασης στην όλη κατάσταση. Εκείνο το μελοποίησα καμία σχέση με αυτό τώρα, είναι ένα λαϊκό τραγούδι, ένα απτάλικο και κατέβηκα να το τελειώσουμε στην Αθήνα’.

Πως έφτασαν οι στίχοι του τραγουδιού στα χέρια του

‘Την ώρα που είμασταν στο studio, μου λέει ο Γιώργος, το κομμάτι που γράψαμε στα Τέμπη δεν μπόρεσε να το μελοποιήσει άλλος γιατί έκλαιγε. Αν θέλεις το παίρνεις. Μου το ξαναστέλνει το αντιγράφω. Το έχω για πάρα πολύ καιρό στο πιάνο, δεν ασχολούμαι αμέσως γιατί είχε περάσει η φλόγα τότε. Το φοβερό είναι ότι τραγουδούσα μια άλλη μελωδία μέσα μου έντονα, αλλά εκείνο το timing δεν ήταν σωστό’.

Ο ‘περιορισμός’ του στιχουργού, το έναυσμα  και η συνεργασία με την Σοφία Τσέρου

‘Ξαφνικά ακούω ένα βίντεο με την. κ. Καρυστιανού στην ευρωβουλή που μιλούσε για το συμβάν. Με μια δύναμη φεύγω και πηγαίνω στο πιάνο. Θα ήθελα να σημειώσω πως ο Γιώργος μου ‘επέβαλε’ έναν περιορισμό εάν αναλάβω το κομμάτι, να είναι ντουέτο. Να αναφέρεται στην μάνα και στον πατέρα που περιμένουν το παιδί. Κάθομαι στο πιάνο αρχίζω και φτιάχνω το μέρος του άντρα, μου πήρε πολλές μέρες για να το τελειώσω γιατί δεν είναι και εύκολο τραγούδι, τη στιγμή που είναι ντουέτο πρέπει να δώσεις ουσιαστικό ρόλο και στον έναν και στον άλλον. Μετά από πέντε- έξι μέρες το τελειώνω. Σε τηλεφωνική επικοινωνία του λέω το έφτιαξα. Ο Γιώργος χαμογέλασε, μειδίασε. Του λέω ζορίζομαι, δεν ξέρω τι είδους να το κάνω αυτό το κομμάτι. Δεν θέλω να το εμπιστευτώ σε κανέναν άλλον θέλω να το κάνω εγώ και κατέληξα στο ότι μόνο για συμφωνική ορχήστρα θα μπορούσε να γίνει αυτό. Εκ των υστέρων αποφάσισα και σε κάποιο σημείο έβαλα χορωδία. Έτσι κατέληξε αυτό το κομμάτι, μας πήρε καιρό.

Πριν δύο μήνες κατέβηκα στην Αθήνα το ηχογράφησα, τα υπόλοιπα μετά τα ανέλαβε ο Γιώργος.

Με παίδεψε πάρα πολύ να βρω τη γυναικεία φωνή γιατί η γυναίκα που θα το τραγουδούσε θα ήθελα να είναι μητέρα πρώτα από όλα και δεύτερον να ταιριάζει με τη δική μου την φωνή, μα πάνω από όλα να μπορεί να εκφράσει το κομμάτι.

Σκεφτήκαμε αρκετές τραγουδίστριες, αλλά τελικά κατέληξα στη Σοφία, την γνωρίζω χρόνια, έχουμε τραγουδήσει μαζί και ήξερα ότι θα μου δώσει αυτό το αποτέλεσμα’.

Μέσα από τη μουσική σύνθεση και εκτέλεση του κομματιού δίνουν το δικό τους μήνυμα για την ανείπωτη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη στους γονείς και στην κοινωνία για τις ψυχές των νέων που χάθηκαν τόσο άδικα

Δεν έχω συναισθήματα οργής, έχω συναισθήματα συμπόνιας’

Η περιγραφή του κ. Μανώλη για αυτό το δημιούργημα ήταν άκρως παραστατική και έντονα φορτισμένη. Ο ίδιος με πάθος και θλίψη για το συνταρακτικό συμβάν κατέθεσε την ψυχή του για να αποτυπώσει στο τελικό αποτέλεσμα τη δύναμη στους ανθρώπους και γονείς να συνεχίσουν τον αγώνα τους και στην κοινωνία το γεγονός να μην ξεχαστεί ‘νιώθω ότι έκανα κάτι σημαντικό. Η φωνή που μίλησε μέσα μου, έδωσε κάτι σε αυτούς τους ανθρώπους για να μην σταματήσει ο αγώνας τους. Έτσι απλά, δηλαδή θα μπορούσαν να είναι και τα δικά μου τα παιδιά. Έτσι μίλησε η φωνή μέσα μου και από εσωτερική ανάγκη βγήκε αυτό το τραγούδι. Να δώσω και εγώ κάτι ώστε να πάει λίγο παραπέρα αυτό το θέμα. Να το ακούσει ο κόσμος γιατί δεν είναι κάτι που πρέπει να ξεχαστεί. Δεν έχω συναισθήματα οργής, έχω συναισθήματα συμπόνιας σε αυτούς τους ανθρώπους. Ήμουν συγκινημένος όταν το έγραφα γιατί τραγουδούσα και το δικό μου το μέρος, τραγουδούσα και της γυναίκας. Δεν είναι απλώς ένα τραγούδι, είναι ένα μικρό εργάκι’.

Ο καλλιτεχνικός κόσμος δεν αντέδρασε σε ένα τόσο σημαντικό γεγονός – Η αναφορά στο τραγούδι ‘Κασσελάκι -Πετιμέζι’

Ο ίδιος εξέφρασε την ανησυχία και πιρκία του καθώς θα ήθελε και περίμενε περισσότερη αντίδραση από τον καλλιτεχνικό κόσμο ‘χαίρομαι γιατί είμαι ένας από τους καλλιτέχνες που μίλησαν για αυτό το θέμα. Γιατί διακρίνω σιωπή. Κανένας, δεν ξέρω τί φοβούνται, τί κάνουν. Εννοείται άμα δεν αντιδράσει ο καλλιτεχνικός κόσμος, ποιος θα αντιδράσει πρώτα οι καλλιτέχνες που είναι ο Θεοδωράκης και ο Χατζηδάκης; Αυτοί θα αντιδρούσαν. Δεν βλέπω τίποτα άλλο πέρα από τι ωραία που περνάμε, τι ωραία που τραγουδάμε σε εκείνο το μαγαζί… περίμενα μια αντίδραση. Νομίζω πως ένας ακόμη συνθέτης έδωσε το στίγμα του έγραψε και αυτός ένα τραγούδι αντίστοιχο πέρυσι’.

Για το κομμάτι ‘Κασσελάκι -Πετιμέζι ’ανέφερε ‘πήρα πολύ αρνητικές απαντήσεις από αρκετούς τραγουδιστές γιατί δεν ήθελαν, φοβόντουσαν . Το συγκεκριμένο τραγούδι όμως δεν σχολιάζει το πρόσωπο του Κασσελάκη, αλλά την κατάσταση που ζούμε στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα τραγούδι πολυσυμμετοχικό. Είμαστε τέσσερις τραγουδιστές με μπροστάρη τον Σταρόβα που ήμασταν και παλιά συνάδελφοι στους ‘Άγαμους Θύτες’ και γνωριζόμαστε καλά με όλα τα παιδια’.

‘Πάρε με όταν φτάσεις’ 4 Μαΐου 2024 

ΣΤΙΧΟΙ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΕΚΑΚΗΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΗ: ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗΣ

ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ: ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗΣ, ΣΟΦΙΑ ΤΣΕΡΟΥ

ΕΠΑΙΞΑΝ ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ: ΑΝΤΡΕΑΣ ΜΠΟΥΤΣΙΚΑΚΗΣ – ΠΙΑΝΟ ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗΣ – ΤΡΟΜΠΕΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΠΙΤΛΟΓΛΟΥ

ΗΧΟΛΗΨΙΑ-ΜΙΞΗ-MASTERING: ΝΙΚΟΣ ΠΙΤΛΟΓΛΟΥ, ARION STUDIO

ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ: ΝΕΦΕΛΗ ΝΑΟΥΜ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΕΚΑΚΗΣ, ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗΣ

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.