Πρωτοβουλία πολίτων Πτολεμαΐδας / Εορδαίας Για την Ανάπτυξη: Αναγκαία μια νέα σιδηροδρομική γραμμή



 

Περιμέναμε να καταλαγιάσει λίγο ο κουρνιαχτός από τις συμφορές που βρήκαν τον τόπο μας από τις πυρκαγιές και τις πλημμύρες για να σχολιάσουμε απλά πράγματα που άλλες χώρες έχουνε λύσει δεκαετίες πριν.

Αρχικά συμπάσχουμε και συμπαραστεκόμαστε με όποιον τρόπο μας δίνεται η ευκαιρία στους πληγέντες και από τις πυρκαγιές και από τις πλημμύρες.

Όμως στην Ελλάδα της Ε.Ε. εν ετει 2023 είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να υπάρχει ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ είτε οδική, είτε σιδηροδρομική που να ενώνει την πρωτεύουσα ή καλύτερα την Βόρεια με την Νότια Ελλάδα.

Είναι δυνατόν με την παραμικρή βροχή ή χιόνι η Ελλάδα να κόβεται στα δύο για μέρες;;

Δηλαδή γιατί πρέπει να απολαμβάνει τις υπηρεσίες του σιδηρόδρομου του προαστικού και του μετρό οι κάτοικοι του λεκανοπέδιου και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες να πληρώνουν μόνο;;;

Σε όλη την σύγχρονη Ευρώπη ο σιδηρόδρομος είναι το δείγμα πολιτισμού και ανάπτυξης μιας χώρας, και μόνο στην Ελλάδα υποβαθμίζεται αντί να αναβαθμίζεται, παρά τις χρηματοδοτήσεις από την Ε.Ε.

Γιατί δηλαδή να μην υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο π..χ. από Άρτα μέχρι τα Ιωάννινα και την Καστοριά και από εκεί με παράλληλες συνδέσεις να βγαίνει είτε στο σχεδιαζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο Κοζάνης – Καλαμπάκας είτε να κουμπώνει σε ένα νέο σιδηροδρομικό δίκτυο του σχεδιαζόμενου δηλαδή Ιεροπηγής (Καστοριάς) με Θεσσαλονίκη.

Είναι σκόπιμο εδώ να βάλουμε ένα κομμάτι από άρθρο του Ευπατρίδη κύριου Γιάννη Κορκά που μας δείχνει πόσο μπροστά βλέπουν άλλα κράτη και πριν πόσα χρόνια για τα σιδηροδρομικά τους έργα και όχι μόνο. Γράφει λοιπόν ο κ.Κορκάς. «Η πρόταση αυτή μου θύμισε τη Φινλανδία, από όπου έχω προσωπικές σχετικές εμπειρίες. Τον Ιανουάριο λοιπόν του 1980, προ 41 ενός χρόνων βρέθηκα στην Φινλανδία μαζί με την Εθνική ομάδα Βόλλεϋ για αγώνες, ως αρχηγός συνοδός της ομάδας, καθώς ετύγχανα τότε αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Βόλλεϋ. Ταξιδέψαμε αεροπορικώς μέσω Στοκχόλμης στο Ελσίνκι. Στις 12 το βράδυ η θερμοκρασία ήταν μείον 30 βαθμοί. Μας παρέλαβε εκπρόσωπος της Φινλανδία μαζί με την Εθνική ομάδα Βόλλεϋ για αγώνες, ως αρχηγός συνοδός της ομάδας, καθώς ετύγχανα τότε αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Βόλλεϋ. Ταξιδέψαμε αεροπορικώς μέσω Στοκχόλμης στο Ελσίνκι. Στις 12 το βράδυ η θερμοκρασία ήταν μείον 30 βαθμοί. Μας παρέλαβε εκπρόσωπος της Φινλανδικής ομοσπονδίας, μας συνόδευσε στο ξενοδοχείο και εκεί ενημερωθήκαμε ότι οι αγώνες θα διεξάγονταν στην πόλη Πιεξαμάκι, 600 χλμ στα βόρεια της Φινλανδίας. Έπρεπε να ταξιδέψουμε με τραίνο, σε περιοχή μάλιστα, κοντά στην οποία ζούνε οι Εσκιμώοι. Την άλλη ημέρα το πρωί με άνετο τραίνο και πολύ καλή θέρμανση ξεκινήσαμε για το Πιεξαμάκι. Τα πάντα χιονισμένα, οι λίμνες παγωμένες (ως γνωστόν η Φινλανδία έχει 100 χιλιάδες λίμνες), ψαράδες έσπαζαν την παγωμένη λίμνη και ψάρευαν, τα δένδρα κρυσταλλωμένα (όπως είναι γνωστό, από τα δένδρα της Φινλανδίας παράγεται το δημοσιογραφικό χαρτί). Όταν φθάσαμε στα 500 χλμ, το χιόνι είχε κλείσει τις γραμμές λόγω συσσώρευσης μεγάλου όγκου χιονιού από χιονοθύελλα και ήταν αδύνατο να συνεχίσει το τραίνο. Ανησυχήσαμε πολύ μήπως παραμείνουμε αποκλεισμένοι, γνωρίζοντας τι συμβαίνει στη χώρα μας. Το τραίνο έκανε πίσω δύο χιλιόμετρα και ακολούθησε άλλη σιδηροδρομική γραμμή, που ήταν παράλληλη της πρώτης, όπως μας είπε ο συνοδός μας, ώστε φθάσαμε κανονικά στο προορισμό μας, στο Πιεξαμάκι. Ήταν δείγμα οργανωμένου κράτους και μάλιστα προ σαράντα χρόνων. Ανέφερα τα παραπάνω, για να δείξω πόσο χρήσιμη είναι η δεύτερη γραμμή και πόσο δίκαιο έχει ο κ. Σωτηρόπουλος. Προσωπικά, έχουμε αποκλειστεί και ταλαιπωρηθεί πολλούς χειμώνες και στην Καστανιά Βερμίου και στον Σαραντάπορο, μείναμε αποκλεισμένοι και στην Ελασσόνα, κλείνει παγωμένη και η Κέλλη Φλωρίνης (στη διαδρομή Φλώρινα-Θεσσαλονίκη) και στα Γρεβενά προς Καλαμπάκα- Θεσσαλία. Ο Γενικός Γραμματέας της Δυτικής Μακεδονίας και οι τοπικοί βουλευτές θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλία και να θέσουν το ζήτημα στα αρμόδια υπουργεία, ώστε να αποφασιστεί η εκτέλεση του σοβαρού αυτού έργου, για να συνδεθεί η Δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία αλλά και τις γύρω περιοχές. Αναμένουμε λοιπόν. »

Όλοι μας αντιλαμβανόμαστε την ύψιστη σημασία για την πρόταση στην οποία αναφέρεται ο κ.Κορκάς.

Ναι είναι η πρόταση που ψήφισε το Δημοτικό Συμβούλιο Εορδαίας στις 18-10-2021 και είναι η 113/2021 και ΑΔΑ: ΩΔ9ΗΩΡ6-ΑΜ2.

Είναι η πρόταση που η «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» δίνει τους αγώνες της για την υλοποίηση της.

ΤΟ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Ένα σχόλιο στο άρθρο “Πρωτοβουλία πολίτων Πτολεμαΐδας / Εορδαίας Για την Ανάπτυξη: Αναγκαία μια νέα σιδηροδρομική γραμμή

  1. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΜΑΡΚΟΣ

    - Edit

    Απαντήστε

    ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ…..
    10.16. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών έχουν σχεδιαστεί
    παράλληλα με τους αυτοκινητόδρομους να λειτουργούν
    αμαξοστοιχίες υψηλών ταχυτήτων και προδιαγραφών.
    https://www.artemis-sorras.gr/esy/programmatikes-diloseis-politikoy-foirea-ellinon-syneleysis-6199-04-09-2015
    https://www.e-sy.gr/

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.