Πανελλαδικές 2023 – Μαθηματικά, Αρχαία Ελληνικά, Βιολογία: Σχολιασμός θεμάτων από τα Φροντιστήρια εν τάξη



ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΛ

Τα θέματα των Μαθηματικών παρουσίαζαν κλιμακούμενη δυσκολία και κάλυπταν ευρύ φάσμα της ύλης. Οι ασκήσεις ήταν απαιτητικές από πλευράς χρόνου ενώ απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή στους ορισμούς της ανάλυσης όπως παραγωγισιμότητα, μονοτονία, εφαπτομένη, σύνολο τιμών και εμβαδόν.

Το θέμα Α δεν παρουσίαζε ιδιαίτερα προβλήματα και παγίδες με αναμενόμενη απόδειξη και χωρίς ισχυρισμούς που συνήθως δυσκολεύουν τους μαθητές.

Το θέμα Β ήταν σαφέστατο αλλά απαιτητικό ως προς τη διαχείριση του χρόνου για την επίλυση του, ενώ το θέμα Γ προϋπόθετε ιδιαίτερη γνώση στις έννοιες της ανάλυσης. Πιο συγκεκριμένα, ο μαθητής όφειλε να επιδείξει προσοχή στα ερωτήματα Γ3, Γ4 γιατί εύκολα θα μπορούσε να παρασυρθεί σε λανθασμένες απαντήσεις.

Τέλος, το θέμα Δ ήταν αρκετά απαιτητικό αλλά με λιγότερες δυσκολίες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τα ερωτήματα Δ3 και Δ4 απευθύνονταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές.

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΕΛ

Τα θέματα στο  μάθημα των αρχαίων ελληνικών απευθύνονταν σε καλά διαβασμένους και προετοιμασμένους μαθητές.

Το διδαγμένο κείμενο αποτελούνταν από δύο αποσπάσματα, και τα δύο από τα Πολιτικά του Αριστοτέλη. Η ερμηνευτική, που αφορούσε το πρώτο απόσπασμα των Πολιτικών ήταν διατυπωμένη με σαφήνεια και πληρότητα. Στην ερώτηση του παράλληλου κειμένου οι μαθητές κλήθηκαν να παρουσιάσουν τα χαρακτηριστικά του φανταστικού «Υπερανθρώπου», όπως  αυτά περιγράφονται στο 2ο απόσπασμα του Αριστοτέλη και στο απόσπασμα του Ανώνυμου Ιαμβλίχου. Η λεξιλογική άσκηση είχε ένα μόνο ζητούμενο, ενώ τα προηγούμενα χρόνια ήταν δύο τα υποερωτήματα. Η άσκηση θεωρείται βατή, το ίδιο και το ερώτημα της εισαγωγής που ζητούσε να κυκλώσουν την ορθή απάντηση.

Στο αδίδακτο κείμενο, 17 στίχων, το εισαγωγικό σημείωμα ήταν αρκετά μεγάλο και βοηθητικό για την κατανόηση του κειμένου. Το ζητούμενο απόσπασμα για μετάφραση ήταν ένα κείμενο,10 στίχων, ενώ για πρώτη φορά η βαθμολόγηση του αγνώστου αξιολογείται με  20 μονάδες. Η ερμηνευτική ερώτηση, που κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές, αφορούσε για πρώτη φορά ένα συγκεκριμένο απόσπασμα του αδίδακτου κειμένου και ήταν αρκετά σαφής. Η γραμματική και συντακτική παρατήρηση δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερη δυσκολία, θυμίζοντας στη διατύπωση θέματα παλαιότερων ετών.

 

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΛ 

Τα θέματα της Βιολογίας περιλαμβάνουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης και απαιτούν κατανόηση του μαθήματος από τους εξεταζόμενους ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο χρονικό διάστημα της εξέτασης.

Στο πρώτο και στο δεύτερο θέμα τα ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν, από τους μαθητές που είχαν προετοιμαστεί, σε ικανοποιητικό βαθμό. Στο 3ο και ιδιαίτερα στο 4ο θέμα θα έπρεπε, εκτός από την κατανόηση των ερωτήσεων, να επιδείξουν μεγάλη παρατηρητικότητα και ταχύτητα ώστε να μπορέσουν να εντοπίσουν τις απαντήσεις ιδιαίτερα στα θέματα Δ3 και Δ4. Γενικά τα θέματα παρουσίαζαν αυξανόμενη δυσκολία από το πρώτο μέχρι το τέταρτο θέμα και χρειαζόταν μεγάλη προσπάθεια για την εξασφάλιση υψηλής βαθμολογίας.

Θέματα – Απαντήσεις

https://www.en-taksi.gr/frontistiria/panelladikes2023/

https://www.en-taksi.gr/frontistiria/kozani/

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.