Ο λάθος τρόπος προαγωγής των μαθητών στο Λύκειο – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου



 

Πριν αρχίσω να υπηρετώ στην Δημόσια Εκπαίδευση πίστευα ότι οι οποιεσδήποτε αλλαγές στο Εκπαιδευτικό Σύστημα γινόντουσαν μετά από έρευνα σε βάθος και με σύνεση. Δυστυχώς χρόνια μετά κατάλαβα ότι γινόντουσαν ανάλογα με την κατεύθυνση που φυσούσε ο άνεμος. Για παράδειγμα το 1998 η μεταρρύθμιση Αρσένη όρισε οι μαθητές στο Λύκειο να προάγονται στην επόμενη τάξη αν βγάζουν μέσο όρο από όλα τα μαθήματα 10. Αυτό έγινε επειδή ορίστηκε οι μαθητές της Β΄ και της Γ΄ Τάξης τον Ιούνιο να δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα και άρα λόγω της αυξημένης δυσκολίας θα είχαν χαμηλή βαθμολογία. Όποιος δεν έπιανε το 10 απ’ ευθείας έμενε στάσιμος.

Έλα όμως που την ίδια χρονιά πολλοί μαθητές στην Ελλάδα έμειναν στάσιμοι ; Το αλλάζουν αμέσως. Όχι στάσιμοι, θα μένουν μετεξεταστέοι και θα ξαναδίνουν Εξετάσεις στο μάθημα. Το 2004 καταργήθηκαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για την Β΄ Λυκείου και τα μαθήματα που δίνει η Γ΄ Λυκείου με Πανελλαδικές μειώνονταν σιγά σιγά και τελικά ξανάγιναν 4 όπως ήταν και πριν το 1998. Άρα δεν υπήρχε πλέον ο λόγος οι μαθητές να προάγονται με μέσο όρο από όλα τα μαθήματα 10. Ναι αλλά, ποιος Υπουργός Παιδείας θα είχε τα κότσια να καταργήσει ένα τόσο ευνοϊκό υπέρ των μαθητών μέτρο ;

Ας δούμε λοιπόν σήμερα ποιος είναι ο τρόπος προαγωγής των μαθητών στο Λύκειο. Για παράδειγμα στην Α΄ Λυκείου διδάσκονται 14 μαθήματα. Από αυτά στα 8  ας τα πούμε βασικά μαθήματα, δίνουν γραπτές εξετάσεις τον Ιούνιο με μισά θέματα από την τράπεζα θεμάτων και μισά από τον καθηγητή που διδάσκει το μάθημα. Ο τελικός βαθμός ανά μάθημα είναι ο μέσος όρος της προφορικής βαθμολογίας των 2 τετραμήνων και της γραπτής προαγωγικής εξέτασης τους Ιουνίου. Στα υπόλοιπα 6 μαθήματα ο τελικός βαθμός ανά μάθημα είναι ο μέσος όρος μόνο της προφορικής βαθμολογίας των 2 τετραμήνων.

Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα μαθητή της Α΄ Λυκείου που δεν τον ενδιαφέρει να μάθει τίποτα. Τώρα για ποιο λόγο βρίσκεται στο Λύκειο μάλλον δεν το γνωρίζει ούτε ο ίδιος. Ο μαθητής στα 8 βασικά μαθήματα είναι εύκολο να πάρει προφορική βαθμολογία 11 μιας και ο καθηγητής δεν θα του βάλει εύκολα κάτω από 10 για να του δώσει ελπίδες ότι μπορεί να βελτιωθεί αν το θελήσει (δεν μιλάμε για καθηγητές εξαιρέσεις). Άρα στα Αρχαία Ελληνικά, την Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, την Ιστορία, την Άλγεβρα, την Γεωμετρία, την Φυσική , την Χημεία και τα Αγγλικά ας πούμε ότι ο μαθητής αυτός έχει 11 στην προφορική βαθμολογία των 2 τετραμήνων. Τελικά ο μαθητής επέλεξε να μείνει άσχετος και τον Ιούνιο σε όλα αυτά τα βασικά μαθήματα δίνει λευκή κόλλα και παίρνει 01. Άρα βγάζει μέσο όρο σε κάθε μάθημα 06.

Στα υπόλοιπα 6 μαθήματα ας πούμε ότι έχει στην Φυσική Αγωγή 20 (θα κινείται λίγο να ξεπιάνεται), Θρησκευτικά 18 (μη θυμώσει και πάρει απαλλαγή), Γερμανικά ή Γαλλικά 20 (να τον καλοπιάσουμε για να επιλέγει το μάθημα), Πολιτική Παιδεία 16, Βιολογία 18 (για το ανθρώπινο σώμα, σαν παραμύθι), Υπολογιστές 19 (περνάει κι ευχάριστα στο διαδίκτυο). Δεν έχουν πρόβλημα και υψηλότερη βαθμολογία να του βάλουν οι καθηγητές αφού δεν εξετάζονται γραπτά σ’ αυτά τα μαθήματα και άρα δεν κινδυνεύουν οι συνάδελφοι να εκτεθούν.

Αυτός λοιπόν ο μαθητής που έδωσε σε 8 βασικά μαθήματα λευκή κόλλα δηλαδή δεν ξέρει τίποτα στα Αρχαία Ελληνικά, την Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, την Ιστορία, την Άλγεβρα, την Γεωμετρία, την Φυσική , την Χημεία και τα Αγγλικά, τελικά προάγεται στην Β΄ Λυκείου επειδή βγάζει μέσο όρο από όλα τα μαθήματα 11,3 δηλαδή πάνω από 10.Τελικά αυτός ο μαθητής με παρόμοιο τρόπο θα προαχθεί και από την Β΄ Λυκείου στην Γ΄ και από την Γ΄ με παρόμοιο τρόπο θα πάρει και Απολυτήριο Λυκείου. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Για ποιο λόγο υπάρχει στην Ελλάδα η βαθμίδα εκπαίδευσης που ονομάζεται Λύκειο ; Νομίζω υπάρχει για να παίρνουν ΟΛΟΙ οι μαθητές κάποιο επίπεδο επιστημονικής μόρφωσης σε όλα τα μαθήματα.  Δυστυχώς όμως στο στυλ που είναι οικοδομημένο το Λύκειο, παράλληλα με το Φροντιστήριο, ακόμα και οι περισσότεροι καλοί μαθητές αδιαφορούν για πολλά μαθήματα. Βλέπετε μας στέρησαν οι Υπουργοί Παιδείας την δυνατότητα να μπορούμε να τους πιέσουμε έστω με την βαθμολογία, μήπως και ενδιαφερθούν λίγο για όλα τα μαθήματα. Τέτοια ΠΑΙΔΕΙΑ την θεωρώ κατάντια για την Ελλάδα μας !

Μου δημιουργείται το ερώτημα. Οι πολιτικοί που αυτές τις μέρες μας ζητάνε να τους ψηφίσουμε είναι σίγουρο ότι επιθυμούν να μορφωθούν τα παιδιά του Λαού ; Ναι αλλά ο μεγάλος Σωκράτης έλεγε «η σοφία αποκτιέται με το ζόρισμα» ενώ αυτοί κάμνουν ότι μπορούν να μη ζορίζονται οι μαθητές.

 

Ένα σχόλιο στο άρθρο “Ο λάθος τρόπος προαγωγής των μαθητών στο Λύκειο – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

  1. Αυτός που δίνει λευκή κόλλα και παίρνει 01,έχει φυσική αγωγής 20
    Θρησκευτικά 18,γερμανικά η γαλλικά 20,βιολογία 18!!
    Ξέρεις πολλούς μαθητές που δίνουν λευκή κόλλα κι έχουν στα
    παραπάνω μαθήματα,20,18,20,18,16;
    Αυτός ο μαθητής είναι φαινόμενο και πανέξυπνος.
    Με 01 σε γραπτα,παίρνει 20 γαλλικα;18 βιολογια;
    Μου θύμισες το ανέκδοτο,τι δουλειά κάνει ο γιος σου;
    Δουλεύει στο πανεπιστήμιο.
    Που ακριβως;
    Στην πύλη πουλάει κουλούρια.
    Ή είστε σε σχολείο ή ονειρεύεστε πως είστε καθηγητης.
    Ειρωνευεσαι και υποτιμάς μαθητές και καθηγητες!
    Είναι δυνατόν μια καθηγήτρια να βάλει 20 σ έναν μαθητή στα γαλλικά,μόνο και μόνο γιατί προτίμησε να επιλέξει γαλλικά αντί των γερμανικων;
    Καπου- κάπου κοιτάζουμε και τη λήξη τους!!!
    Δε ζορίζονται σήμερα οι μαθητες;
    Και τα παιδιά που περνάνε ιατρικές,νομικές,φιλολογικές,στρατιωτικές σχολές και άλλες σχολές που δεν περνάνε αν δε γράψουν πάνω από 16 έως 18,500 μόρια και πιο πανω;δε ζοριζονται;δεν ξενυχτανε;δε λιποθυμάνε απ το υπερβολικό διάβασμα και το άγχος και την αγωνια;
    Διάβασε κανεναν Λουδοβίκο και καμιά Αντουανετα κι άφησε τα παιδιά ,αυτές τις ημερες στο διάβασμα τους ,χρειάζονται ηρεμία.
    Τα παραπάνω στο καφενειο ,εκεί που παίζετε πρέφα και μπουρλότ.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.