Μύνδος: Η αρχαία Ελληνική πόλη που βρισκόταν απέναντι από τα Ίμια – Του Σταύρου Καπλάνογλου

Του Σταύρου Καπλάνογλου:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η Μύνδος ήταν κατά την αρχαιότητα πόλη της Καρίας, στη Μικρά Ασία, χτισμένη στη Χερσόνησο της Αλικαρνασσού ). Πρόκειται για μία από τις οκτώ Λελεγικές πόλεις της χερσονήσου της Αλικαρνασσού ή Mύνδου.

ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ
Βρισκόταν στο Δυτικό άκρο της Χερσονήσου, στα παράλια του Αιγαίου πελάγους και σε απόσταση από την Αλικαρνασσό .17 χλμ
Ακριβώς απέναντι από την Ελληνικότατη αυτή πόλη, βρίσκονται τα Ιμια που ανιστόρητα διεκδικούν εδώ και 20 περίπου χρόνια οι Τούρκοι.
Ακόμη κοντά στα Ιμια βρίσκονται τα νησιά (ξεκινώντας άπω τον βορρά) Λέρος, Κάλυμνος ,Ψέριμος ,Κως.

ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟ 1922
Στους καταλόγους του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Μητροπόλεως Ηλιουπόλεως και Θειρών του 1922 εμφανίζεται η ύπαρξη Ελληνοχριστιανικής κοινότητος με το όνομα Μύνδος και όπως συνηθίζεται αναφέρει και το Τουρκικό όνομα που υπήρχε τότε για την κοινότητα Giumusluk.
Καμιά πληροφορία δεν έχουμε για τον αριθμό των Ελλήνων που κατοικούσε τότε στην Μύνδο ,προφανώς η απομάκρυνση χιλιάδων Ελλήνων από την Μικρασιατική παραλιακή ζώνη του Αιγαίου το 1914 και εντεύθεν, από τους Νεότουρκους με σχέδιο των Γερμανών ,ανάγκασε και όσους κατοίκους της Μύνδου (Giumusluk.) γλύτωσαν από τις εξορίες να απομακρυνθούν ομαδικά από την πόλη και να καταφύγουν στα κοντινά Ιταλοκρατούμενα τότε νησιά της Δωδεκανήσου.
Κάτι τέτοιο πιθανολογείται ότι έγινε και με το διπλανό χωρίο Καρακαγία – Karakaya (απείχε 3 χλμ.), το οποίο είχαν ιδρύσει πριν κάποιους αιώνες και στα πρώτα χρονιά της εμφάνισής των Οθωμανών σε υψόμετρο 450 μέτρον προκειμένου να αποφύγουν τους πειρατές, που τότε ανεξέλεγκτοι κτυπούσαν τους παραλιακούς οικισμούς του Αιγαίου .
Οι κάτοικοι του Καρακαγία εγκατέλειψαν το χωρίο τους το 1914-1922 οποίο μέχρι το 1999 ήταν ένα χωρίο φάντασμά (κάτι ανάλογο είναι μέχρι στιγμής το χωρίο Λεβίση που βρίσκεται επίσης στην περιοχή της Καρίας κοντά στην Μάκρη ) , έκτοτε άρχισε να επανακατοικείται, όταν Γερμανός αρχιτέκτονας το αγόρασε και άρχισε να ανακατασκευάζει τα παλιά Ελληνικά πέτρινα σπίτια

— ΓΚΟΥΜΟΥΣΛΟΥΚ -GUMUSLUK
Το Gümüşlük είναι , ένα παραθαλάσσιο χωριό και λιμανάκι κοντά στην Αλικαρνασσό που βρίσκεται στα ερείπια της αρχαίας πόλης της Μύνδου . Τα ερείπια των θεμελίων των κτιρίων φαίνονται καθαρά στα νερά του πρώην πορθμού που ένωνε την πόλη της Μύνδου με το σημερινό στο νησί κουνελιών (Tavşan Adası).ή αρχαία Ιθούσα
Το νησί υπάρχουν διάσπαρτα ερείπια οικοδόμων και άλλων κτισμάτων από την αρχαιότητα και προσφέρει πανοραμική θέα στον όρμο και την παραλία του Gümüşlük
Υπάρχουν περισσότερα για το Gümüşlük από τη μικρή περιοχή κοντά στο Rabbit Island, το πραγματικό χωριό εκτείνεται πιο ενδοχώρα.
Το Gümüşlük ήταν Δήμος που ιδρύθηκε το 1999 και έκλεισε το 2015 καθώς το χωριό ενσωματώθηκε, μαζί με την υπόλοιπη περιοχή της Αλικαρνασσού στην πόλη Muğla .

–ΠΑΛΙΑ ΚΑΡΑΚΑΓΙΑ
Σε απόσταση 3 χλμ. από το Gumusluk και σε υψόμετρο 450 μέτρων από την θάλασσα μέσα σε ένα κοίλωμα του βουνού βρίσκεται το καταφύγιο των Μυνδαίων που δημιούργησαν 8 αιώνες πριν ,οι κάτοικοι της Μύνδου προκειμένου να γλυτώνουν από τις επιθέσεις ανθρώπων που επιβουλεύονταν την ζωή τους και την περιουσία τους ,το 19ο αιώνα τα σπίτια που έκτισαν, ήταν διώροφα ή τριώροφα , πέτρινα με και ξύλινη στέγη ισχυρές κατασκευές δημιουργώντας ένα πανέμορφο χωρίο με ωραιότατη θέα προς την θάλασσα
Κατοικείτο αποκλειστικά από Έλληνες και είχε 2 μαχαλάδες την Άνω και Κάτω Καρακαγία
Τελικά όλα αυτά τα δημιουργήματα τους εγκαταλείφθηκαν, προκειμένου να σώσουν την ζωή τους ,μετά το τέλος της Μικρασιατικής εκστρατείας και βεβαίως μια εγκατάλειψη που ήταν αποτέλεσμα και των διώξεων που άρχισαν μετά τους Βαλκανικούς πολέμους

Με την ανταλλαγή Ελληνικών και Τουρκικών πληθυσμών το 1923 εγκαταστάθηκαν μουσουλμάνοι πρόσφυγες από την Ελλάδα που δεν έμειναν για πολύ και το χωρίο εγκαταλείφθηκε και ερήμωσε τα δε πανέμορφα σπίτια τους άρχισαν να καταρρέουν με την φθορά που έφερνε ο χρόνος,παρόλα αυτά η γερή κατασκευή τους από πέτρα τα επέτρεψε να διατηρούν άπω μακρυά την μορφή της ύπαρξης τους
Σπίτια Ελληνικής αρχιτεκτονικής; με τους βραχώδεις τοίχους του να καλύπτονται το βουνό, το χωριό έμοιαζε σαν φυσική συνέχεια του βουνού.
Αυτά μέχρι πριν λίγα χρόνια το παλιό ελληνικό χωριό είχε σχεδόν ερημώσει Όμως, πρόσφατα ορισμένα σπίτια (35) έχουν ανακαινίστηκαν από νέους ιδιοκτήτες που έφτασαν εκεί .

ΤΟ ΟΝΟΜΑ
— Παλαιομύνδος
. Τόσο ο Πλίνιος όσο και ο Στέφανος του Βυζάντιος αναφέρουν τον Παλαιομύνδο ως έναν αρχαίο οικισμό της Καρίας κοντά στην Μύνδο ο οποίος φαίνεται να έχει εγκαταλειφθεί μετά την ίδρυση της Δωρικής Μύνδου
— Μύνδος (Μύδος)
Το 454 π.Χ. και όχι μόνον η πόλη καταγράφεται ως Μύνδος ,στα νομίσματα που κυκλοφόρησαν από το τέλος του 3ου αιώνα π.Χ. έως και στις αρχές του 3ου αιώνα μ.Χ. επίσης η λέξη Μύνδος ή Μυνδαίων στην πίσω πλευρά προσδιορίζει την προέλευση του νομίσματος .
Ονομασία που συναντούμε και στην καταγραφή των Χριστιανικών κοινοτήτων το 1922
Κατά μια εκδοχή ” Μύνδος ” σημαίνει στην γλώσσα της Καρίας ”Λατρεία της Μητέρας Θεάς ”
— Ιθούσα
Ο Πλίνιος ανέφερε ότι η Ιθούσα [σήμερα ονομάζεται Asar (Tavşan ) Adasi ή Rabbit island δηλαδή Νησί των Κουνελιών προστάτευε τον κόλπο της Μύνδου.
Η Ιθούσα ήταν μέρος της πόλης της Μύνδου ,νησάκι που συνδεόταν με την υπόλοιπη πόλη με ένα πορθμό που σήμερα έχει καταβυθιστεί.
— Αλμόπολη
Ο Κυνικός Μένιππος [310-255 π.Χ] την ονόμασε Αλμόπολη επειδή οι κάτοικοι της έπιναν άλμη.
— Γκιουμουσλούκ (Gümüşlü Liman. )
Το 1811 στο idex anatolicus η Μύυνδος είναι καταγεγραμμένη με την ονομασία Gümüşlü Liman.
Αλλά και στους καταλόγους του πατριαρχείου το 1922 σαν Τουρκικό όνομα της Μύνδου καταγράφεται ως Gumusluk ονομασία που ισχύει και σήμερα για τον παραλιακό οικισμό που βρίσκεται στην θέση της αρχαίας πόλης.
Gumus στα Τουρκικά σημαίνει ασήμι Υπήρχαν ορυχεία αργύρου στην περιοχή που λειτουργούσαν μέχρι τον Μεσαίωνα από πήρε ο οικισμός και την Οθωμανική σημερινή ονομασία .
— Καρακαγία
Στο Τουρκικό idex anatolicus συναντούμε το 1891 στην λέξη Μύνδος Karakaya mah Gümüşlük και αμέσως μετά –Karakaya ( Καρακαγία )
Όλα τα σπίτια του οικισμού ήταν πετρόκτιστα,το είδος της πετράς και η δομή του , του έδινε μια σκουράδα που έμοιαζε με μαύρο (Καρά) χρώμα

ΙΣΤΟΡΙΑ
— 2000 π.Χ
Oi πρώτοι κάτοικοι της περιοχής ήταν οι Λέλεγες και οι Κάρες.
Ιδρύθηκε από τους Λέλεγες το 2000 π.Χ., ίσως ακόμη παλαιότερα.
Ήταν μία από τις οκτώ Λελέγικες πόλεις στην χερσόνησο της Αλικαρνασσού. Οι άλλες ήταν η Τέρμερα, Μάδνασα, Πήδασα, Ουράνιον, Τελμησσός, Συάγγελα και Θεάγγελα [δες χάρτη]. Δεν ήταν μία από τις πόλεις της Δωρικής Εξάπολης.

Πριν το 6ο αιώνα π.Χ. Παλαιομύνδος
Εκτός από την Μύνδο [550π.Χ-640μ.Χ;] ίσως υπήρχε η Παλαιομύνδος [πριν το 6ο αιώνα π.Χ;] ως αρχαίος οικισμός που πρέπει να είχε εγκαταλειφθεί μετά την ίδρυση της δωρικής πόλης. Κατά τον Πλίνιο η αρχική λελέγικη οχυρωμένη πόλη ήταν στο όρος Boz, 3.5 χλμ. νότια της Gumushlu.
–Πρώτη εγκατάλειψη της πόλης 6ο αιώνα π.Χ.
Εκτιμάται ότι η πόλη εγκαταλείφθηκε τον 6ο αιώνα μ.Χ. Σήμερα τα ερείπια της αρχαίας πόλης είναι ορατά μέσα και γύρω από τον όρμο του Gumushlu.

— Συμμετοχή Μυνδίων πλοίων στις επιθέσεις της Νάξου 5ος αιών π.Χ.
Μύδια πλοία αναφέρονται στην αποστολή του Αναξαγόρα εναντίον της Νάξου. ( Ο Ηρόδοτος περιγράφει την ιστορία για το πώς ένας καπετάνιος από τη Μύνδο, Σκύλαξ, βρέθηκε ότι δεν άφησε φρουρούς στο πλοίο του ενώ μια Περσική δύναμη ετοιμάζεται να επιτεθεί στο νησί της Νάξου . Ο Πέρσης διοικητής, ο Μεγαβάζος , τον πέταξε με οργή και τον ‘απομάκρυνε οπότε ο Αρισταγόρας , ένας τύραννος από τη Μίλητο βοηθώντας αρκετούς Ναξιανούς ολιγάρχες να ξαναπαίρνουν τη Νάξο, ανακάλυψαν τι είχε συμβεί στον φιλοξενούμενο φίλο του, τον Σκύλαξ. Παρακαλώ με τον Megabates να μην ωφελήσει τον Scylax, τον απελευθέρωσε ούτως ή άλλως, προκαλώντας την οργή του Περσικού διοικητή. Η συνέπεια αυτής της πτώσης ήταν ότι, σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, ο Μεγαβάζος προειδοποίησε τους Νάξους για το τι συνέβαινε, καταστρέφοντας την εκστρατεία και με τη σειρά του ο Αρισταγόρας που, χωρίς να πάει πουθενά, προκάλεσε την επανάσταση του Ιονίου .

— Δηλιακή Συμμαχία
Τον 5ο αιώνα π.Χ η Μύνδος ήταν μέλος της Δηλιακής Συμμαχίας
— Μαύσωλος μεταφέρει τους κατοίκους βόρεια
Τον 4ο αιώνα π.X. ο σατράπης της Kαρίας, Μαύσωλος, μετέφερε τους κατοίκους της Mύνδου προς τα βόρεια, ενσωματώνοντας σε αυτήν και τους κατοίκους της πόλης Τέρμερα.
— Μεταφορά της πόλης στο λιμάνι
Περίπου το 360π.Χ, η πόλη εγκαταλείφθηκε ή μεταφέρθηκε στο λιμάνι που προστατεύεται από λόφους.
— Μέγας Αλέξανδρος.
Αργότερα, όταν ο Μέγας Αλέξανδρος πολιόρκησε τον Αλικαρνασσό, ανησυχούσε πρώτα να γίνει ο κύριος του Μύδου. αλλά όταν προσπάθησε να το πάρει με έκπληξη, οι Μύδιοι, με τη βοήθεια ενισχύσεων από τον Αλικαρνασσό τον απέρριψαν με κάποια απώλεια. (Arrian, lc ; ένωση
Σύμφωνα με τον Στράβωνα η Μύνδος είχε καλό λιμάνι και προστατευόταν από ισχυρά τείχη, φέρεται να αντιστάθηκε στον στρατό του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

.Το 334 π.Χ. ο Μέγας Αλέξανδρος «επισκέφθηκε» την Μύνδο, την πήρε υπό τον έλεγχό του, αλλά αργότερα
— Πτολεμαϊκή Δυναστεία 308-275 π.Χ.,
Μεταξύ 308-275 π.Χ., ανήκε στην Πτολεμαϊκή Δυναστεία με έδρα την Αίγυπτο.
— Ανεξάρτητη πόλη 196 π.Χ.
Η πόλη έγινε ανεξάρτητη το 196 π.Χ. και έκοψε τα δικά της νομίσματα. Σε αρκετά από αυτά παρατηρείται ο Ποσειδώνας με την τρίαινα του. Η Μύνδος συμπεριλήφθηκε[133 π.Χ.] στην επαρχία της Μικράς Ασίας κατά την περίοδο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και φημολογείται ότι το 44 π.Χ. ο Βρούτος και ο Κάσσιος κατέφυγαν εδώ, μετά την δολοφονία του Καίσαρα.
— Που βρισκόταν τελικά στην αρχαιότητα
Το μικρό λιμάνι του Gumishluk ανταποκρίνεται καλύτερα στο λιμάνι της Μύνδου του Στράβωνα, με την αρχαία προβλήτα και τον μόλο να είναι ορατά ακόμη και σήμερα.
Ο Πλίνιος αναφέρει την Ιθούσα, η οποία φέρεται ότι είχε συνδεθεί με την Μύνδο
— Παλαιοχριστιανική περίοδος
Υπάρχουν ερείπια Χριστιανικής εκκλησίας έξω από τα τείχη της αρχαίας πόλεως .
— Ιχνη παρουσίασης Το Notitiæ episcopatuum αναφέρεται σε αυτό μέχρι το 12ο ή 13ο αιώνα μ.Χ
**Το Notitiae Episcopatuum (μοναδικό: Notitia Episcopatuum ) είναι επίσημα λίστες εκκλησιαστικών επισκοπών

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΕΥΡΗΜΑΤΑ
— Η Μύνδος προστατεύεται από ισχυρά τείχη και είχε ένα καλό λιμάνι. αναφερουν Παυσανίας ,Στράβων,Αρριανός
— Ο κυνικός φιλόσοφος Διογένης της Σινώπης επισκέφθηκε τη Μύνδο και παρατήρησε πόσο μεγάλες ήταν οι πύλες της πόλης, σε σχέση με την πόλη. παρατήρησε κυνικά. “Ω άντρες της Μύδου, σας καλώ να κλείσετε τις πύλες της πόλης, καθώς η πόλη σας μπορεί να βγει από αυτές
— Ο αρχαιολόγος Πάτον μας διηγείται ότι «η Μύνδος έχει κυκλώπειο τείχος
— Υπάρχουν σήμερα ισχυρές ενδείξεις από αρχαιολογικά ευρήματα
για ύπαρξη Των ναών ,του Ποσειδώνα αλλά και άλλων θεών άγνωστων προς το παρόν.. Θεάτρου . Αγοράς Βουλευτηρίου . Λουτρόν , Ακρόπoλης και των τειχών της πόλης **
Εξοχικών κατοικιών και Νεκροπόλεων σε 3 διαφορετικά σημεία έξω από τα τείχη της πόλεως
Και παλαιοχριστιανικών εκκλησιών Και βεβαίως του αρχαιότατου τείχους των Λελέγων που κτίσθηκε πριν από το 1000π.Χ.
* Στο κολάζ των φωτογραφιών υπάρχει χάρτης
** Τα τμήματα των τειχών και της πύλης της πόλης έχουν αποκατασταθεί

ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΥΝΔΟΥ
Η Μύνδος έκοψε δικά της νομίσματα από το τέλος του 3ου αιώνα π.Χ. έως και τις αρχές του 3 αιώνα μ.Χ. επί Ρωμαίων
— Το ένα μέρος του νομίσματος τους Ελληνιστικούς χρόνους είχε τις κεφάλες κυρίως των θεών του Ολύμπου του Δία,κεφαλή με ένδειξη Zeus ,Απόλλωνα,Εκάτη, Άρτεμη,Ποσειδώνα,Στεφάνι κεφαλής του Διόνυσου , κ.α.
Επί Ρωμαίων έφεραν και τα πρόσωπα των Ρωμαίων αυτοκρατόρων ή των συζύγων τους όπως
Septimius Severus and Julia Domna ,FAUSTINA Ι κ.α.
— Το άλλο μέρος την προέλευση του νομίσματος και άλλες παραστάσεις όπως:
MYNΔ EΡMI πάνω και κάτω από την κουκουβάγια ,MYN-ΔAIΩN προς τα δεξιά και αριστερά του βωμού με κωνική κορυφή, δύο λαβες,/ MYNΔIΩN KAΛΛIΣTΡATOΣ,MYNΔIΩN ΦΙΛΩN, και κεραυνός , MYNΔIΩN AΛEXAN,Δελφίνι δεξιά, τρίαινα ,/ MYNΔAIΩ [N] MHNOΦIΛON πάνω και κάτω από φτερωτό κεραυνΟ,MYNΔI MEΛA πάνω και κάτω από την κουκουβάγια στέκεται ακριβώς πάνω σε κλαδί ελιάς κ.α.
Επί Ρωμαίων το πίσω μέρος : AΡX ΔIΩNOCTOY ΔIOΦANTOY MYNΔIΩN, η Άρτεμις στέκεται δεξιά, κρατώντας δύο κλαδιά, στραμμένη προς τον Απόλλωνα, EΠ CTΡ ΦΙΛ TYXIKOY B MY-NΔI-ΩN, MYNΔIΩN και μεγάλος τετράγωνος διακοσμημένος βωμός κ.α

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΜΥΝΔΟΥ
— Ο Αλέξανδρος του Μύνδου
Ο Αλέξανδρος του Μύνδου στην Καρία, Έλληνας συγγραφέας ζωολογίας άγνωστο πότε έζησε. Τα έργα του, που τώρα έχουν χαθεί, πρέπει να θεωρούνται πολύτιμα από τους αρχαίους, καθώς αναφέρονται συχνά σε αυτά.
Έργα του : ”Κτηνών ιστορία,”
” Περί ζώων, ”
” Περί πτηνών”
Για τα έργα αυτά μιλά ο Αθηναίος (Ο Ἀθήναιος ο Nαυκρατίτης, έζησε στα τέλη 2ου αι. μ.Χ. – αρχές 3ου αι. μ.Χ.) ήταν αρχαίος Έλληνας βιολόγος, φυτολόγος, ζωολόγος, γαστρονόμος, διαιτολόγος, ρήτορας και γραμματικός από την Ναυκράτιδα της Αιγύπτου. Έζησε στην Αλεξάνδρεια και αργότερα στην Ρώμη. )
Ο Διογένης Λαέρτιος αναφέρει έναν Αλέξανδρο του Μύνδου ως συγγραφέα ενός έργου για μύθους, του οποίου παραθέτει το ένατο βιβλίο
Ο Απολλώνιος του Μύνδου ,
Ο Απολλώνιος ήταν αρχαίος Έλληνας αστρολόγος. Τον αναφέρει ο Σενέκας γράφοντας για το εργο του ”Περί κομητών” όπου ισχυρίζεται ότι η κομήτες δεν διαφέρουν από τα άλλα αστέρια
— Ευσέβιος της Μύνδου
Ο Ευσεβιος της Μύνδου από την Καριά ήταν , ένας διακεκριμένος Νέος Πλατωνιστης και σύγχρονος του Εὐνάπιου, ( 4ος – 5ος αιώνας μ.Χ.) , ο οποίος τον αναφέρει και τον κατατάσσει στη λεγόμενη χρυσή αλυσίδα των Νέων Πλατωνιστών. Ο Ιωάννης Στοβαίος ήταν συγγραφέας ο οποίος έζησε τον 5ο αιώνα μ.Χ. , στα κηρύγματα του, διατήρησε ένα σημαντικό αριθμό ηθικών θραυσμάτων από το έργο ενός Ευσέβιου,
— Βοτρυάς της Μύνδου
Ο Βοτρυάς ήταν αρχαίος Έλληνας συγγραφέας, ήταν ένας από τους συγγραφείς τους οποίους ο Πτολεμαίος, γιος του Ηφαιστείου χρησιμοποίησε για τη σύνταξη της «Νέας Ιστορίας» του.
— Ζήνων της Μύνδου
Ο Ζήνων της Μύνδου ήταν αρχαίος Έλληνας συγγραφέας .
Αναφέρεται από τον Διογένη Λαέρτιο , ως συγγραφέας ορισμένων επιγραφών, καθώς και άλλες συνθέσεις

ΘΡΗΣΚΕΙΑ -ΠΑΙΔΕΙΑ
Η Μυνδος είχε επισκοπή στα χρόνια του Βυζαντίου
Στο Notitice episcopatuum (κατάλογο επισκόπων ) αναφέρεται σε αυτό το θεμα για μέχρι το 12ο ή 13ο αιώνα.
Ωστόσο, μόνο τέσσερις από τους επισκόπους του είναι γνωστοί:
Ο επίσκοπος ο Αρχέλαος, ο οποίος παρακολούθησε το Α’ συμβούλιο της Εφέσου το 431 μ.Χ.
Ο επίσκοπος Άλφιος που βοήθησε στο συμβούλιο της Χαλκηδόνας το 451μ.Χ.
Ο επίσκοπος Ο Ιωάννης που ήταν παρών στο Γ συμβούλιο της Κωνσταντινουπολης το 680 μ.Χ.
και ένας άλλος Ιωάννης που πήγε στο Β’ συμβούλιο της Νικαίας το 787 μ.Χ.
Την εποχή της Μικρασιατικής καταστροφής η χριστιανική κοινότητα της Μύνδου ανήκε στην Μητρόπολη Ηλιουπόλεως και Θειρών
Καμιά πληροφορία δεν υπάρχει για το όνομα της εκκλησίας στην Μύνδο (Γκιουμουσλούκ ) αλλά και στο παλιό χωρίο Καρακαγία που είχε αμιγή πληθυσμό Ελλήνων που θα ήταν απολύτως φυσιολογικό ,όπως δεν υπάρχουν πληροφορίες και για την εκπαίδευση των μικρών παιδιών

ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
Είχε ένα φιλόξενο λιμάνι και οι κάτοικοι της ασχολούντο με την ναυσιπλοΐα .
Η Μύνδος στην αρχαιότητα ήταν γνώστη για το καλό κρασί που παρήγαγε , Τα ηφαιστειοιζηματογενή εδάφη ήταν κατάλληλα και το καλό κρασί της Μύνδου έγινε γνωστό επειδή βοηθούσε την πέψη.
Το κρασί μάλιστα έπρεπε να αναμιγνυόταν με νερό της θάλασσας, δεν ήταν μεθυστικό, αλλά πικάντικο με υπερβολική οξύτητα, αυτό ήταν η αιτία που το έκανε φιλικό προς την πέψη.
Υπήρχαν λατομεία πέτρας και μαρμάρων Ο βασιλιάς Μαύσωλος της Αλικαρνασσού χρησιμοποιείσαι υλικά τόσο για το παλάτι του όσο και για το Μαυσωλείο του από αυτά τα λατομεία.
Βεβαίως υπήρχαν και λατομεία εξαγωγής κοιτασμάτων που περιείχαν ασήμι, αλλά και για την επεξεργασία στην παραλία γύρω από τον κόλπο νότια του λιμανιού έχουν βρεθεί φούρνοι επεξεργασίας ασημιού με επένδυση πηλό και τούβλα.

 
 

loading…


 
 

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.