Οι top 10 εταιρίες αυτοκινήτων σε ταξινομήσεις – Ποιο είναι το αγαπημένο αυτοκίνητο των Ελλήνων



Η τελευταία χρονιά της δεκαετίας που μας πέρασε (2010-2019) έκλεισε στις 114.109 μονάδες, επίδοση βελτιωμένη κατά 10,3% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2018 (103.431 ταξινομήσεις). Αυτή είναι η 7η συνεχόμενη χρονιά με θετικό πρόσημο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου από το ιστορικό χαμηλό των 58.482 πωλήσεων το 2012.

Και σε αυτή την χρονιά που μας πέρασε, το μεγαλύτερο μερίδιο στις πωλήσεις, το είχαν οι εταιρικές πωλήσεις φτάνοντας τις 52.279 μονάδες (52%) σε σχέση με τις λιανικές πωλήσεις. Αρκετές εταιρείες είδαν μερικά από τα μοντέλα τους να έχουν ποσοστά πάνω από το 80% στις εταιρικές πωλήσεις, οι οποίες αφορούν, είτε προς εταιρείες βραχυχρόνιας μίσθωσης (car rental), είτε προς μακροχρόνιας μίσθωσης (leasing).

Η κατηγορία των SUV απέσπασε το 2019 το 35,5% της εγχώριας αγοράς επιβατικών, ενισχυμένη σε σύγκριση με το 2018 κατά 6,3%, ενώ ως καύσιμο προτιμήθηκε η βενζίνη έναντι των πετρελαίου. Έτσι, το 2019 το 65,1% των νέων επιβατικών που πωλήθηκαν χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη βενζίνη, έναντι 59,3% το 2018. Πετρέλαιο χρησιμοποιεί το 26,6% των καινούργιων επιβατικών που πωλήθηκαν στη διάρκεια του 2019 από 35,7% το 2018. Αυξημένο είναι το μερίδιο των υβριδικών, που από το 3,8% του 2018, ανέβηκαν στο 5,8% το 2019.

Τέλος, αξιοσημείωτο είναι η επανεμφάνιση της Mazda στην ελληνική αγορά, το πολύ χαμηλό ποσοστό (κάτω της μονάδας) των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (επαναφορτιζόμενα plug-in και με συσσωρευτές), στο 0,4% το 2019 από 0,3% το 2018, και η ταξινόμηση 2 Maserati και 2 Tesla αυτοκινήτων μέσα στο 2019.

Πώς έκλεισε η αγορά το 2019

Η Toyotaδιατήρησε την πρώτη θέση για ακόμα μια χρονιά με 12.581 πωλήσεις και μερίδιο αγοράς 11,03%. HPeugeotανέβηκε άλλη μια θέση σε σχέση με πέρσι, καταλαμβάνοντας τη 2η θέση με 9.827 πωλήσεις και μερίδιο 8,61 %. Η VW έπεσε μια θέση (σε σχέση με πέρσι) και ήρθε 3η με 9.463 πωλήσεις και μερίδιο αγοράς 8,29%. Η κερδισμένη του 2019 ήταν ηHyundaiπου ήρθε 4η στις πωλήσεις με 7.921 αυτοκίνητα (με μια εντυπωσιακή άνοδο +38,4% σε σχέση με το 2018) και μερίδιο αγοράς 6,94%, ενώ η Opel ήρθε 5η με 7.413 πωλήσεις και μερίδιο αγοράς 6,50%. Η Fiat έπεσε μια θέση και κατέλαβε το 2019 την 6η θέση με 7.319 αυτοκίνητα και μερίδιο 6,41 % της αγοράς, ενώ ηCitroen ανέβηκε 2 θέσεις και ήρθε 7η με 6.963 πωλήσεις και μερίδιο 6,10 %. Στην 8η θέση βρίσκεται η Suzuki με 6.504 πωλήσεις και μερίδιο 5,7%, ενώ στην 9η θέση έπεσε η Nissan (από την 4η θέση του 2018) με 6.322 πωλήσεις και μερίδιο 5,54 %. Την δεκάδα κλείνει η Mercedes η οποία επέστρεψε ξανά στο τοπ 10 (από το 2017) καταγράφοντας 4.524 ταξινομήσεις και μερίδιο 3,96 %.

Αξιοπρόσεκτη επίσης, είναι η άνοδος τηςAudi το 2019 με 4.020 πωλήσεις (αύξηση +51% σε σχέση με το 2018), η άνοδος της LandRover με 319 ταξινομήσεις (αύξηση +74,3% σε σχέση με το 2018) και η άνοδος της Mitsubishiμε 505 μονάδες και αύξηση 72,9 % σε σχέση με το 2018. Εξωπραγματικό θεωρείται και το ποσοστό αύξησης που κατέγραψε η Mazda το 2019 με αύξηση 16.100%!!! Αυτό συμβαίνει διότι βάση των στοιχείων του ΣΕΑΑ, η Mazda κατέγραψε 2 ταξινομήσεις το 2018 (παρόλο που επίσημα σαν εισαγωγική εταιρεία δεν δραστηριοποιούταν στην ελληνική αγορά), οπότε το 2019, όπου ξανά λειτούργησε η μάρκα στην ελληνική αγορά (κάτω από την ομπρέλα του ομίλου Συγγελίδη), κατέγραψε 324 πωλήσεις το 2019.

Αντίθετα, οι μάρκες που κατέγραψαν σημαντικές απώλειες στην αγορά το 2019, ήταν η SsangYong (-50%), η Jeep (-48,8%) και η AlfaRomeo (-42,2%) σε σχέση με το 2018.

Για ακόμα μία χρονιά, το Toyota Yaris βρέθηκε στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Να υπενθυμίσουμε, ότι είναι Νο1 στην Ελλάδα συνεχόμενα, από το 2013 έως το 2019. Το δημοφιλές μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο έφτασε το 2019 τις 6.992 ταξινομήσεις, πολύ μπροστά από το δεύτερο Corsa (3.891). Στην τρίτη θέση τερμάτισε το VW Polo (3.822), ενώ τις ίδιες ακριβώς ταξινομήσεις σημείωσαν το Citroen C3 και το Fiat Panda (3.764 έκαστο). Το Peugeot 208 πραγματοποίησε 3.508 ταξινομήσεις, ενώ 7ο ήρθε το bestseller τηςNissan (το Qashqai) με 3.442 ταξινομήσεις. Στην 8η θέση βλέπουμε το RenaultClio με 3.000 πωλήσεις, ενώ 2 μοντέλα της Hyundaiκαταλαμβάνουν την 9η και 10η θέση με 2.476 και 2.459 πωλήσεις αντίστοιχα.

 

Σε θέματα αμαξώματος, το 2019, οι αγοραστές επέλεξαν τα μικρά αυτοκίνητα, αλλά και τα SUV, ακολουθώντας την Ευρωπαϊκή τάση. Η κατηγορία Β (Toyota Yaris, VWPolo, Ford Fiesta, κοκ) είχε το μεγαλύτερο ποσοστό από όλα τα segments φτάνοντας το 32,90 % της αγοράς, τα δε SUV συνολικά (A-SUV, B-SUV, C-SUV, D-SUV, E-SUV και F-G-SUV) κατέλαβαν ένα μερίδιο της τάξης του 35,5%. Η κατηγορία Α, είχε ένα ποσοστό 14,10 %, ενώ διατήρησε της δυνάμεις της η C κατηγορία (Mercedes-Benz A-Class, Ford Focus, Toyota Corolla, κοκ) με ποσοστό 13,50%.

Ως καύσιμο, προτιμήθηκε η βενζίνη έναντι των πετρελαίου, έτσι το 2019 το 65,1% των νέων επιβατικών που πουλήθηκαν χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη βενζίνη, έναντι 59,3% το 2018. Πετρέλαιο χρησιμοποιεί το 26,6% των καινούργιων επιβατικών που πωλήθηκαν στη διάρκεια του 2019 από 35,7% το 2018. Αυξημένο είναι και το μερίδιο των υβριδικών, που από το 3,8% του 2018, ανέβηκαν στο 5,8% το 2019.

Δείτε περισσότερα στοιχεία στην huffingtonpost.gr

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.