Οι δύο Τυρρηνοί βασιλείς, Άγριος και Λατίνος, παιδιά της Κίρκης και του Οδυσσέα – Του Σταύρου Καπλάνογλου



Του Σταύρου Π.Καπλάνογλου:

Συνεχίζοντας την έρευνα για τους Τυρρηνούς και την Τυρρηνία μέσα από την Ελληνική Μυθολογία και μελετώντας την Θεογονία του Ησιόδου συναντήσαμε και άλλους δυο βασιλείς των Τυρρηνών τον Βασιλέα Άγριο και τον Βασιλέα Λατίνο.

Ήδη γνωρίζαμε ένα βασιλιά των Τυρρηνών τον μυθικό Έλυμο και πιθανολογούσαμε τον Αιανό τον γίο του και διάδοχο του σαν ένα ακόμη βασιλία της Τυρρηνίας

****.»Έλιμία, πόλις Μακεδονίας, Στράβων έβδομα?, άπό Έλύμου τοΰ ήραιος ή άπό Έλένου ή άπό Έλύμα τοϋ Τυρρηνών βασιλέως* τό Έθνικόν Έλιμιώ-της. ».. ‘Εθνικά des Stephanos Byzantios Ήρωδιανός I,172, » ****

Και οι δύο έζησαν στην διάρκεια του 12ου και του 11ου αιώνα ( η ίδρυση της Ελίμειας κατά τον αείμνηστο δάσκαλο Κων/νο Σιαμπανοπουλο εγινε 50 χρόνια μετά το τέλος του Τρωικού πολέμου ,που σήμερα εκτιμάται ότι εγινε το 1180 π.Χ.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΟΓΟΝΙΑ ΗΣΙΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΑΛΛΟΥΣ ΒΑΣΙΛΕΙΣ ΤΩΝ ΤΥΡΡΗΝΩΝ
Την σχετική αναφορα σε μυθικούς βασιλείς των Τυρρηνών (στίχοι 1010-1020 )

Και η Κίρκη, η κόρη του Ήλιου, του γιου του Υπερίονα,
από τον έρωτα του καρτερόψυχου Οδυσσέα
τον Άγριο και τον Λατίνο γέννησε, τον άψογο και δυνατό.
[Γέννησε και τον Τηλέγονο με τη βοήθεια της χρυσής της Αφροδίτης.]
Κι εκείνοι πολύ μακριά, στο μυχό των ιερών νησιών,
σ᾽ όλους τους ξακουστούς τους Τυρρηνούς βασίλευαν.

Μεθερμηνευόμενον ελεύθερα :
Η Κίρκη όταν ο Οδυσσέας στην περιπλάνηση του, από την Τροία έως την Ιθάκη έφθασε στον νησί της ,έγινε ερωτικός σύντροφος της και έκανε 3 παιδιά, τα δυο πρώτα ήταν ο Άγριος και ο Λατίνος και το 3ο ήταν ο Τηλέγονος Για τα 2 πρώτα γράφει ότι έγιναν βασιλείς στην Τυρρηνία, για τον Τηλέγονο το μόνο που αναφερει ειναι η βοήθεια της Θεάς Αφροδίτης στην γέννα της Κίρκης..

Για τον Τηλέγονο αργότερα από άλλη πηγή και όχι τον Ησίοδο θα μάθουμε ότι γεννήθηκε μετά την αναχώρηση του Οδυσσέα από το νησί της Κίρκης, την ύπαρξη του οποίου δεν γνώριζε και επίσης ότι ήταν ο γιος που σκότωσε κατά λάθος τον πάτερα του.

ΘΕΟΓΟΝΙΑ
Θεωρείται ότι γράφτηκε μετά τα Ομηρικά έπη, τα οποία αποτελούν πηγή του έργου, υπολογίζοντας θεωρητικά τη συγγραφή του γύρω στο 1000 ως 700 π.Χ.. Η Θεογονία του Ησιόδου αποτελεί σημαντικότατη πηγή για την αρχαία ελληνική μυθολογία, που αναφέρει το σύνολο σχεδόν των ιδεατών θεοτήτων που σέβονταν και τιμούσαν οι αρχαιοι Έλληνες

Η Θεογονία είναι επικό ποίημα του Ησιόδου που περιγράφει, , την καταγωγή των θεών της Ελληνικής μυθολογίας
Προς το τέλος του έργου του ο Ησίοδος γράφει ότι η Κίρκη γέννησε τρία παιδιά από τον Οδυσσέα: τον Άγριο, τον Λατίνο και τον Τηλέγονο.

Τα δύο πρώτοι , όταν μεγάλωσαν, βασίλευσαν επί των Τυρρηνών .

ΗΣΙΟΔΟΣ
Ο Ησίοδος υπήρξε ο δεύτερος σε σπουδαιότητα αρχαίος ποιητής μετά τον Όμηρο

Γεννήθηκε στην Αιολική Κύμη της Μικράς Ασίας αλλά το έτος της γέννησής του δεν είναι γνωστό. Υπολογίζεται ότι έζησε στα τέλη του 8ου αι. π.Χ Ο πατέρας του κατέφυγε στην Βοιωτία και ο Ησίοδος επισκεπτόμενος συχνά το όρος Ελικώνα όπου οι μύθοι έλεγαν ότι κατοικούσαν οι Μούσες έλεγε ο ίδιος ότι εκείνες του έδωσαν το χάρισμα της ποίησης. Επειδή μεγάλωσε σε αυτό το ιερό και αγροτικό περιβάλλον τα ποιήματα του έχουν διδακτικό και θρησκευτικό περιεχόμενο. Με τον Ησίοδο η Ελλάδα βγαίνει από το πεδίο αποκλειστικά του μύθου, αφού ο ίδιος αντλεί τα θέματα του όχι μόνο από τη φαντασία, αλλά και από την ζωή φέρνοντας έτσι την ποίηση πιο κοντά στον άνθρωπο.

ΚΙΡΚΗ
Στην Ελληνική μυθολογία η Κίρκη ήταν δευτερεύουσα θεότητα, και για άλλους Μάγισσα ή Νύμφη ήταν κόρη του θεού Ηλίου και της Πέρσης που ήταν μια από τις Ωκεανίδες.

Η Κίρκη ζούσε στο νησί στο οποίο ήταν βασίλισσα, την Αιαια και μεταμόρφωνε τους εχθρούς της ή όσους την προσέβαλαν σε ζώα με τη χρήση μαγικών ποτών, καθώς γνώριζε πολλά για τα βότανα και τη φαρμακευτική τους επίδραση.

Ζούσε σε ένα μέγαρο στη μέση ενός ξέφωτου, σε ένα πυκνό δάσος.
Ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του έφτασαν στη νήσο μετά την άτακτη φυγή τους από τη χώρα των Λαιστρυγόνων.

Προσάραξαν το πλοίο τους σε μια ευρύχωρη παραλία και έμειναν εκεί δύο ημέρες. Την τρίτη μέρα, ο Οδυσσέας ανέβηκε σε ένα ύψωμα προκειμένου να προσανατολιστεί και να εντοπίσει ίχνη ανθρώπινης παρουσίας

Τους πρώτους από αυτούς που την επισκέφθηκαν η Κίρκη προσκάλεσε σε γεύμα με φαγητά στα οποία είχε ρίξει κάποιο από τα μαγικά της φίλτρα.

Μετά το φαγητό, τους άγγιξε με το μαγικό της ραβδάκι και τους μεταμόρφωσε σε χοίρους .

Ένας από τους ναύτες του που την υποψιάσθηκε από την αρχή, γλίτωσε και ειδοποίησε τον Οδυσσέα . Και εκείνος ξεκίνησε να σώσει τους συντρόφους του από την Κίρκη.

Στο δρόμο τον πρόλαβε ο Ερμής και του είπε να προμηθευθεί το βοτάνι ΜΩΛΥ για να μην έχει την ίδια τύχη. Έτσι και έγινε.
Αφού τα μαγικά της Κίρκης απέτυχαν, η μάγισσα εξεπλάγη τόσο ώστε να ερωτευθεί τον Οδυσσέα και να συμφωνήσει να ξαναδώσει στους συντρόφους του την ανθρώπινη μορφή.

Στη συνέχεια ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του παρέμειναν στο νησί της επί ένα έτος και μετά τους έδωσε οδηγίες πώς να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, περιγράφοντάς τους δύο διαφορετικές πορείες.

Μεταγενέστεροι ποιητές όμως κάνουν λόγο μόνο για τον Τηλέγονο. Μόλις ο Τηλέγονος μεγάλωσε, η μητέρα του τον απέστειλε να βρει τον Οδυσσέα, που στο μεταξύ είχε επιστρέψει από καιρό στην Ιθάκη, αλλά όταν έφθασε εκεί, σκότωσε κατά λάθος τον πατέρα του.

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΚΙΡΚΗΣ
Πολλοί στην σύγχρονη εποχη αλλά και στην αρχαιότητα προσπαθούσαν να προσδιορίσουν που βρισκόταν οι τόποι που αναφερει στην Οδύσσεια ο Όμηρος

Ηταν αληθινοί ή αποκυήματα φαντασία του ;
Από τα χρόνια του Ησίοδου ως το τέλος του αρχαίου κόσμου η συζήτηση για τους τόπους που περασε ο Οδυσσέας δεν είπε να σταματήσει.

Σχετικές πληροφορίες βρίσκουμε στον Ηρόδοτο, στον Θουκυδίδη, στον Ελλάνικο, στον Έφορο, στον Πλάτωνα, στον Θεόφραστο, στον Λυκόφρονα, στον Κράτη, στον Ποσειδώνιο, στον Στράβωνα, στον Πλούταρχο, ακόμα στους Ρωμαίους, τον Τάκιτο, τον Κικέρωνα, τον Βιργίλιο, τον Οράτιο, τον Οβίδιο, τον Πλίνιο, τον Σίλιο τον Ιταλικό.

Ανάμεσα σε αυτούς τους τόπους που αναζητούσαν ήταν και το νησί της Κίρκης η Αιαία

*** Ποια ήταν η Αιαία***-
Η Αιαία (Αία) είναι το μυθικό νησί, όπου σύμφωνα με τον Όμηρο βρισκόταν το παλάτι της Κίρκης

. Από τις περιγραφές του Οδυσσέα πληροφορούμαστε ότι επρόκειτο για ένα δασώδες νησί με χαμηλό έδαφος στο οποίο υπήρχαν μεγάλοι δρόμοι καθώς και ένα ποτάμι. Από τα μετέπειτα λόγια της Κίρκης, μαθαίνουμε ότι στο νησί υπήρχαν και σπήλαια. Σχετικά με την πανίδα του νησιού, αναφέρεται: ένα ελάφι, εξημερωμένοι από την Κίρκη ορεσίβιοι λύκοι και λιοντάρια, γουρούνια και πρόβατα.
****Ποία τα νησιά αυτά υποτίθεται ότι ειναι η Αιαία***

—Ustica ,
Το Ustica είναι το όνομα ενός μικρού νησιού, μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων, το οποίο βρίσκεται 52 χιλιόμετρα βόρεια του Capo Gallo στην Τυρρηνική΄Θάλασσα . Περίπου 1.300 άτομα ζουν σήμερα στον κοινό δήμο με το ίδιο όνομα. Υπάρχει τακτική υπηρεσία πορθμείων από το νησί στο Παλέρμο της Ιταλίας.

–Torre Paola
Πρόσφατα μια σπηλιά σε νησί Torre Paola στην κεντρική Ιταλία αρχαιολόγοι.πιστεύουν ότι εντόπισαν το μέρος που ζούσε η Κίρκη,
Πρόκειται για το νησί Τόρε Πάολα, όπου οι αρχαιολόγοι βρήκαν τη σπηλιά μήκους περίπου 30 μέτρων και φέρεται να είχε την οικία της η μάγισσα Κίρκη η οποία μεταμόρφωνε τους εχθρούς της ή όσους την προσέβαλαν σε ζώα με τη χρήση μαγικών ποτών, καθώς γνώριζε πολλά για τα βότανα και τη φαρμακευτική τους επίδραση.
Οι σπηλαιολόγοι εισήλθαν στην καρσική ρωγμή που εντόπισαν στους πρόποδες του ακρωτηρίου της Κίρκης στην Τόρε Πάολα και ανακάλυψαν τη σπηλιά όπου υποθέτουν ότι προσάραξε το πλοίο του Οδυσσέα.

–Νησιά του Αιόλου
ο Ησίοδος ήταν ο πρώτος που τοποθέτησε τις πλάνες του Οδυσσέα στο νότιο Τυρρηνικό πέλαγος, στα βορινά της Σικελίας· σ’ ένα από τα νησιά του Αιόλου, αλλιώς Λιπαρές, είχε λέει το παλάτι της η Κίρκη (απόσπ. 390 M.W. και Θεογ. 1011 κκ.).

–, Μλγέτ της Γιουγκοσλαβίας
Άλλοι λένε ότι της Κίρκης το νησί είναι, το Μλγέτ της Γιουγκοσλαβίας, βορειότερα από το Ντούμπροβνικ στην Αδριατική
ΠΟΙΑ ΠΙΣΤΕΥΤΑΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΤΑ ΒΟΤΑΝΑ ΤΗΣ ΚΙΡΚΗΣ
Προκαλούσαν παραισθήσεις και η συμπεριφορά των ανθρώπων γινοταν ζωώδης.

** Ντατούρα Datura stramonium

Το Στραμώνιο.Datura stramonium – Δατούρα η στραμώνιος, διαβολόχορτο.τατούλα, οικογ Στρυχνοειδή (Solanaceae)
Προκαλεί σχεδόν πάντα ντελίριο, πραγματικές ψευδαισθήσεις και, σε σπάνιες περιπτώσεις, θάνατο.

**Η νυχτοπούλα του Enchanter ( Circaea lutetiana ) “πόλη μάγισσας”

Πήρε το όνομα από την Κίρκη Της οικογ.Onagraceae .
Το Circaea lutetiana είναι ένα πολυετές ποώδες φυτό με απλά, απλά φύλλα, σε λεπτούς, πράσινους μίσχους. Τα λουλούδια είναι λευκά, εμφανίζονται το καλοκαίρι. Η άνθηση πραγματοποιείται από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο

Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν ότι αυτό το φυτό παράγει δηλητήρια.
Μετά την κατάποση, τα συνηθισμένα συμπτώματα περιλαμβάνουν βλάβη της μνήμης, αυταπάτες και ψευδαισθήσεις.

**Solanum dulcomara

Το Solanum dulcamara , επίσης γνωστό ως γλυκόπικρη , γλυκόπικρη νύμφη , πικρή νυχτοκίτρινη , , κόκκινο μούρο , snakeberry κατακόρυφη, γλυκόπικρη , καραμελωμένη , ιώδη άνθηση ή ξυλώδη νωπός , είναι ένα είδος αμπέλου στο γένος Solanum οικογ. Solanaceae .
Αν και οι θανατηφόρες ανθρώπινες δηλητηριάσεις είναι σπάνιες, πολλές περιπτώσεις έχουν συμβεί. Το δηλητήριο πιστεύεται ότι είναι σολανίνη

ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΟΥ ΕΡΜΗ

** Μωλη Galanthus nivalis Γάλανθος ο χιονώδης ή Όμηρος Οικογ.Amaryllidaceae (Αμαρυλλίδες)

Το αντίδοτο που έδωσε ο Ερμής στον Οδυσσέα
Πολυετές βολβώδες φυτό ύψους 15cm, με γραμμωτά, πράσινα φύλλα και λευκά, με μία πράσινη κηλίδα άνθη, τα οποία όταν τελειώσει η ανθοφορία τους αντικαθίστανται από φύλλα.

Χρησιμοποιείται ως βελτιωτικό της μνήμης. Λόγω της παρουσίας της γαλανταμίνης θεωρείται χρήσιμο στην επιβράδυνση της εξέλιξης της νόσου Αlzheimer’s .

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ

Οι αναφερόμενες περιπτώσεις
1.ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΤΥΡΡΗΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΓΟΡΔΥΝΙΑ
Υπάρχουν πολλές εκδοχές για τον θάνατο του, μια από αυτές ειναι και η δολοφονία του, από Τυρρηνούς στην πόλη που ίδρυσε ο ίδιος την Γορδυνία στην σημερινή Δ.Μακεδονία
Για το πως βρέθηκε στην περιοχη αυτή γραψαμε στην προηγούμενη δημοσίευση μας.

Υπάρχει όμως και μια δεύτερη εκδοχη και αφορά μια προφητεία του Μάντη Τειρεσία που έχει ως εξής :

Σημειώνουμε εδώ ότι στη διάρκεια της Οδύσσειας ο Οδυσσέας είχε κατέβει στον Άδη για να συμβουλευτεί τον μάντη Τειρεσία. Αυτός, μεταξύ άλλων, προφήτευε ότι θα σκοτωθεί από τη θάλασσα και από το γιό του.

Ο Τειρεσίας, τον είχε επίσης συμβουλεύσει ότι για να εξευμενίσει τον Ποσειδώνα έπρεπε, όταν θα γύριζε στην Ιθάκη, να πάρει ένα κουπί στον ώμο και να ταξιδέψει στη στεριά μέχρι να βρει κάποιον που να μην γνωρίζει τη θάλασσα και τι είναι το κουπί. Εκεί να θυσιάσει στους θεούς. Αυτό και έκανε ο Οδυσσέας.
Έφυγε από την Ιθάκη και έφτασε στη Θεσπρωτία.

Περπατώντας στο εσωτερικό της χώρας, με το κουπί στον ώμο, κάποια στιγμή κάποιοι άνθρωποι τον ρώτησαν γιατί κουβαλούσε μαζί του το «λιχνιστίρι», το ξύλο δηλαδή που ανακατεύουμε τα κομμένα στάχυα. Ο Οδυσσέας κατάλαβε ότι αυτό είναι το μέρος που εννοούσε ο Τειρεσίας. Οι άνθρωποι δεν ήξεραν ότι το ξύλο ήταν κουπί άρα δεν ήξεραν και τη θάλασσα. Έμπηξε στη γη το κουπί και θυσίασε στον Ποσειδώνα.

Αναρωτιόμαστε ξεκινώντας από την Θεσπρωτία προς το εσωτερικό της χώρα πια περιοχη δεν έχει θάλασσα και εκείνη την εποχη δεν ήξεραν το κουπί πέρα από την την Τυρρηνία
Εν πάση περίπτωση μπορεί ο Οδυσσέας να έφθασε στην Τυρρηνία αλλά το γεγονός της δολοφονίας του από του Τυρρηνούς φαντάζει χλωμό μια και όταν έφθασε στην περιοχη αυτή τον υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό.

2. ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΗΛΕΓΟΝΟ (η επικρατούσα άποψη)
.Ο Τηλέγονος, αναζητώντας τον βιολογικό του πατέρα, βρίσκεται στην άγνωστη γι’ αυτόν Ιθάκη, την οποία και λεηλατεί. Ο Οδυσσέας συγκρούεται μαζί του και σκοτώνεται από τον Τηλέγονο του οποίου το τόξο είχε αιχμή δηλητηριώδη αγκάθι ψαριού .
Ο Οδυσσέας ήταν ενήμερος, από το Μαντείο, για την πιθανότητα να σκοτωθεί από τον γιο του… (και βέβαια σκεπτόταν , τον Τηλέμαχο, ).
Μαθαίνοντας ότι ο Τηλέμαχος απουσιάζει στην Σπάρτη, συγκρούεται με έναν «ξένο», όπως νόμιζε, επιδρομέα, πλην όμως ο…ξένος δεν ήταν άλλος από τον Τηλέγονο, επίσης γιο του από την Κίρκη.Ο Οδυσσέας, λίγο πριν πεθάνει, μαθαίνει την ταυτότητα του φονιά του.

ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΕΚΔΟΧΕΣ
3. Μια άλλη εκδοχή ειναι αυτή που μιλά για πνιγμό στον ωκεανό από ανεμοθύελλα κατά την εποχη που έφυγε από την Ιθάκη προς την Ιβηρική χερσόνησο όπου ίδρυσε την Λισσαβόνα και βέβαια μετά την επιστροφή του από την Τροία

4.Υπάρχει και η εκδοχή , εξορισμένος από τον Νεοπτόλεμο να πεθαίνει στην Αιτωλία σε βαθιά γηρατειά, αφού πρόλαβε να κάνει έναν τελευταίο γάμο και να σπείρει ένα ακόμη παιδί.

5.Τέλος υπάρχει η εκδοχή που κάθε άλλο ήταν αντάξιος ενός τόσου μεγάλου ήρωα ,του θανάσιμου τυχαίου τραυματισμού του από…. κουτσουλιά, αντίθετα ερχόμενου ερωδιού και σύγκρουση τους στην οποία μέσα υπήρχε επιπλέον αγκάθι ψαριού.

3 .ΤΗΛΕΓΟΝΟΣ
Μόλις ο Τηλέγονος μεγάλωσε, η μητέρα του τον απέστειλε να βρει τον Οδυσσέα, που στο μεταξύ είχε επιστρέψει από καιρό στην Ιθάκη, αλλά όταν έφθασε εκεί, σκότωσε κατά λάθος τον πατέρα του.
Επέστρεψε με το σώμα του Οδυσσέα στην Αιαία, φέρνοντας μαζί του τη χήρα του την Πηνελόπη και τον Τηλέμαχο .
Εκεί, η Κίρκη τους έκανε αθάνατους και παντρεύτηκε τον Τηλέμαχο, ενώ ο Τηλέγονος νυμφεύθηκε την

ΟΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΣΑΝ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
Από την Πηνελόπη
Τηλέμαχος,Αρκεσίλαος,Πολιπορθής
Από την Κίρκη
Άγριος και Λατίνος (που έγιναν Βασιλείς των Τυρρηνών), Αύσωνας,Ρώμος , Αντείας ,Αρδέας, Κασσιφόνης ,Κασσιφόνη και Τηλέγονος που αθελα του τον σκοτωσε.
Από την Καλυψώ
Ναυσίθοος,Ναυσίνοος
Από την Καλλιδίκη
Πολιποίτης
Από την Ευίππη
Λεοντόφρονας η΄Ευρύαλος που τον σκότωσε ο ίδιος ο Οδυσσέας μετά από την συκοφαντική υπόδειξη της Πηνελόπης
Από την κόρη του Θόαντα
Λεοντοφόνος

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Η αιτία παρουσίασης της συνάντησης του Οδυσσέα και της Κίρκης, αλλά και της αναζήτησης του τόπου όπου ο Οδυσσέας θα έκανε την θυσία για να εξευμενίσει τον Ποσειδώνα με το κουπί στην πλάτη , ειναι η αναζήτηση της ιστορίας των Τυρρηνών και της Τυρρηνίας όπου η έδρα του τότε βασιλιά Ελύμου ήταν η Τύρισσα (θέση της η Κοζάνη )

1.Αναζητούσε λέει ο Οδυσσέας ένα τόπο που δεν ήξερα τι ειναι το κουπί στο εσωτερικό της χώρας ξεκινώντας από την σημερινή Θεσπρωτία που είχε θάλασσα σε ένα τόπο χωρίς θάλασσα που κάτοικοι αγνοουσαν τα κουπιά και τα θεωρούσαν λιχνιστήρια, ήταν και ειναι η Δυτική Μακεδονία, ο τόπος που λένε ότι βρισκοταν η προϊστορική Τυρρηνία.

2. Η αναζήτηση της Κίρκης εγινε γιατί ο Ησίοδος έγραψε στην Θεογονία ότι 2 παιδιά της που έκανε με τον Οδυσσέα έγιναν Βασιλείς των Τυρρηνών.

Όπως ξαναγράψαμε η Ετρουρία που βρισκεται στην κεντρική Ιταλία και η αρχαίοι Έλληνες την αποκαλούσαν Τυρρηνία ή Τυρσηνία την εποχη του Τρωικού πολέμου δεν υπηρχε εμφανίσθηκε μετά τον 9ο αιώνα π.Χ. για ποιας λοιπόν Τυρρηνίας βασιλιάδες μπορούσε να μιλά ο Ησίοδος εκτός από αυτή την προϊστορική .Δ.Μακεδονία.

3. Αναζητήσαμε στην ξένη βιβλιογραφία τους βασιλείς της Ετρουρίας-Τυρρηνιας δεν βρικαμε πουθενά κάποιο βασιλικό όνομα ή βασιλικό κλάδο είδαμε όμως βασιλείς της Ρώμης τον .Ο Lucius Tarquinius Superbus (πέθανε το 495 π.Χ. ,ο Servius Tullius Ο 6ος βασιλιας της Ρωμης το 535 π.χ κ.α.

4. Όλοι οι τόποι που εκτιμούν ότι βρισκόταν το νησί της Κίρκης ειναι στο Τυρρηνικό πέλαγος ή την Αδριατική, περιοχές που δραστηριοποιούνταν οι Έλληνες ναυτικοί στην αρχαιότητα

Φυσικά όλα αυτά που γράφουμε ειναι υποθέσεις και υπάρχουν υπερβολές ,

Εμείς το μόνο που προσπαθούμε να κάνουμε ειναι η άντληση, μέσα από μύθους,ψήγματα ιστορίας για μια εποχη που τίποτα δεν έχει καταγραφεί, αλλά από στόμα σε στόμα ,γεγονότα πέρασαν στις επόμενες γενιές.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.