Η απάντηση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης στις κατηγορίες των τελευταίων ημερών που έχει δεχτεί

Με απόλυτο σεβασμό προς το Δη.Πε.Θέατρο Κοζάνης, τον οργανισμό που εργάζομαι και εκπροσωπώ νόμιμα ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής, οφείλω να δώσω κάποιες απαντήσεις σε όσα έχουν ειπωθεί, αν και γενικά προσπαθώ να αποφεύγω κάθε δημόσια αντιπαράθεση.

Διάβασα το άρθρο του Πρωινού Λόγου(14/10/2019) για το Δη.Πε.Θε και την επιστολή- απάντηση στις 16/10/2019 του κ. Καραχισαρίδη.
Για αρχή θα μείνω στην επιστολή του κ. Γ.Καραχισαρίδη που ειλικρινά με ξάφνιασε αφενός που μπήκε στην διαδικασία να απαντήσει και αφετέρου οι αναφορές του σε εμένα. Κι αυτό γιατί τον συνάντησα μόλις το προηγούμενο Σάββατο και η κατ’ ιδίαν συζήτηση μας γενικά ήταν σε άλλο πνεύμα από τα γραφόμενα του.

Ουσιαστικά με κατηγορεί ότι κατόπιν σχεδίου έστησα μια πλεκτάνη περιμένοντας να φύγει το απερχόμενο Δ.Σ. και στο ενδιάμεσο να «αλωνίσω». Όλα αυτά σε βάρος του οργανισμού και των συνεργατών μας αντίστοιχα.

Αυτό δεν ισχύει και παραθέτω ορισμένα στοιχεία προκειμένου να διαφωτίσω τη συζήτηση. Το ΔΗΠΕΘΕ πήρε επιχορήγηση από το ΥΠ.ΠΟ. (35.000ευρώ) τον Ιούνιο του 2019, επειδή -ως οφείλαμε, καταθέσαμε τον προγραμματισμό μας για την χρονιά 2019-2020 με επίσημο έγγραφο στις 13 Απριλίου. Υπό αυτή την προϋπόθεση πήραμε τα χρήματα. Οι ηθοποιοί για τους οποίους κατηγορούμαι ότι έκλεισα τον Σεπτέμβριο για όλες μας τις παραγωγές, ήταν κλεισμένοι από τον Απρίλιο του 2019. Αν δεν είχε συμβεί αυτό εγκαίρως από τον Απρίλιο σήμερα το Δη.Πε.Θεάτρο Κοζάνης δεν θα είχαμε κανένα προγραμματισμό και καμία παραγωγή εν εξελίξει. Και θα γίνω πιο σαφής: η παράσταση Εφηβικό Μανιφέστο ξεκίνησε πρόβες από 20 Αυγούστου για να μπορέσει να κάνει πρεμιέρα στις 8 Οκτωβρίου. Ο Γιώργος Κοντορίκος ξεκίνησε πρόβες με την παράσταση Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ Παντελής από τον Ιούνιο για να μπορέσει να κάνει πρεμιέρα στις 18 Οκτωβρίου. Επίσης, ο Μιχάλης Πιτένης για να γράψει το μιούζικαλ Χριστούγεννα ξανά ξεκίνησε την συγγραφή από τον Απρίλιο το ίδιο και η Ματίνα Μόμτσιου για Τα Στ’χειά. Ταυτόχρονα το ίδιο συνέβη και με τους ηθοποιούς της παράστασης Τριαντάφυλλο στο στήθος που τους έκλεισα από τον Απρίλιο. Δεν κατανοώ ως εκ τούτου που αποσκοπεί το διακινούμενο σενάριο.

Όλοι οι πολίτες της περιοχής πιθανά θα διακρίνουν την προσπάθεια μου το θέατρο να μην είναι ποτέ κλειστό. Να έχουμε δηλαδή, κάθε Σαββατοκύριακο δική μας ή φιλοξενούμενη παραγωγή. Αν περίμενα να έρθει η 13η Οκτωβρίου για να ψηφιστεί ο προγραμματισμός και τότε να ξεκινήσουν οι πρόβες, αυτό θα σήμαινε ότι το θέατρο μέχρι τον Ιανουάριο θα ήταν κλειστό χωρίς παραγωγές, άρα χωρίς έσοδα, αθετώντας την προγραμματική μας σύμβαση. Κατηγορούμαι στην επιστολή για «απαράδεκτες ενέργειες». Θεωρείται λοιπόν «απαράδεκτη ενέργεια» που από 8 Οκτωβρίου ως Δη.Πε. Θέατρο έχουμε μια ενεργή εφηβική σκηνή που δίνει παραστάσεις σε όλα τα σχολεία του νομού και φυσικά φέρνει έσοδα;

Αν κάτι αποδέχομαι ως παράλειψη και αστοχία, λόγω της καλοπιστίας μου ίσως, και βασιζόμενος στην καλή συνεργασία –ήταν η έλλειψη πίεσης στο προηγούμενο Δ.Σ. να ψηφίσει τον προϋπολογισμό, ως όφειλε, βάσει του κατατεθειμένου προγραμματισμού στο Υπουργείο Πολιτισμού. Αναλαμβάνω το βάρος, αλλά βασικό μου μέλημα ήταν το θέατρο να λειτουργεί για τους πολίτες αυτής της πόλης και ολόκληρης της Δυτικής Μακεδονίας.

Γίνεται αναφορά σε ασύμφορο προϋπολογισμό που σε καμιά περίπτωση το Δη.Πε.Θέατρο δεν θα μπορέσει να πληρώσει. Πέρυσι με λιγότερα έσοδα από τις πάγιες επιχορηγήσεις μας και με έξοδα που πληρώναμε από το ταμείο του θεάτρου για την ανακαίνιση της αίθουσας, ανεβάσαμε τις παραστάσεις: “Οιδίπους Τύραννος” (συμπαραγωγή), “Αισθητικές χαρές”, “Ένας κόμπος στη μέση του Γαλαξία”, “Βραδιάζει κυρία Γαλάτεια”, “Ιστορίες τρόμου από την ελληνική παράδοση”, “Με το φως των κεριών” (Χριστουγεννιάτικη συναυλία με παραμύθια), “Σώστι τ’Σκ’ρκα”, “Το φάντασμα του Καντρεβίλ”, “Έντα Γκάμπλερ”(συμπαραγωγή), τα JourFixe (λογοτεχνικά και μουσικά αναλόγια), “Ένα ζευγάρι στο φεγγάρι”, τις παραστάσεις των θεατρικών μας εργαστηρίων “Μελίσα”, “Τέσσερα”, “Πάμε Ξανά;”, “Η Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων”, καθώς και «Romeo και Ιουλιέτα» μια ακριβή παραγωγή, με περιοδεία σε 12 πόλεις στην Ελλάδα και επίσκεψη στο εξωτερικό σε 3 πόλεις, την παράσταση “Κατάδικος” επίσης μια επαγγελματική παραγωγή με κόστος και τέλος «Το Τάβλι» σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

Ταυτόχρονα για να γίνουν οι παραγωγές μας όσο το δυνατόν πιο άρτιες, επενδύσαμε σε φωτιστικό εξοπλισμό με αγορά 24 προβολέων. Και ο απολογισμός της σεζόν δια των γραφομένων του κ. Καραχισαρίδη ήταν επί λέξει:

“Ο απελθών πρόεδρος του ΔΣ κ. Λιάκος παρέδωσε μια οικονομικά υγιέστατη επιχείρηση. Οι υποχρεώσεις που εμφανίζονται την 31η Αυγούστου είναι απολύτως διαχειρίσιμες και δεν υπάρχουν συσσωρευμένα χρέη παλαιότερων ετών. Οπότε από την πλευρά μου, του αποδίδω τα εύσημα για την επιτυχημένη παράδοση του”.

Αυτά ειπώθηκαν, και φέτος δεν έχουμε δυνατότητα να κάνουμε τίποτα; Υπονοείται στο κείμενο ότι φέτος το Δη.Πε.Θέατρο αν κάνει την παράσταση «Τριαντάφυλλο στο στήθος» θα βρεθεί χρεωμένο… ενώ πέρυσι κάναμε όλες αυτές τις παραγωγές και καταφέραμε να τις ξεχρεώσουμε όλες. Δεν μπορώ να καταλάβω αυτή την αρνητική στάση απέναντι μου. Ζούμε σε μια δημοκρατική κοινωνία και αν η δημοτική αρχή επιθυμεί να αλλάξει Καλλιτεχνικό Διευθυντή, έχει κάθε δικαίωμα και οφείλουμε να το σεβαστούμε όλοι αυτό. Αυτό απέχει όμως πολύ από το να δέχομαι μια προσωπική ανελέητη επίθεση σαν να είμαι ο άνθρωπος που κατέστρεψα το Δη.Πε.Θέατρο, ως αποδιοπομπαίος τράγος. Ευτυχώς στο δρόμο με σταματάνε συμπολίτες μας κι αυτά που μου λένε μου δίνουν δύναμη.

Ο κ. Καραχισαρίδης αναφέρει ότι δεν γνωρίζει το έργο μου για την περασμένη χρονιά γιατί έλειπε. Ο ίδιος είναι έμπειρος για να μπορεί να δεί τον προγραμματισμό που κάναμε και να έχει καλλιτεχνική άποψη. Θα περίμενα από μέρους του περισσότερη γενναιοδωρία, συναδελφικότητα και αναγνώριση της πραγματικότητας καθώς είναι ο άνθρωπος που για επτά ολόκληρα χρόνια βρέθηκε στο τιμόνι του θεάτρου και γνωρίζει καλά τις δυσκολίες.

Δεν ξέρω αν έχει νόημα να απαντήσω αναλυτικά σε όλα όσα έχουν ειπωθεί. Θεωρώ ότι όλα αυτά κάνουν μόνο κακό στο θέατρο μας, το οποίο βάλλεται δι’ εμού. Κατηγορήθηκα ότι έδωσα ψευδή προϋπολογισμό. Είπα 51.000 και ήταν 92.000 ευρώ. Ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής έδωσα στον πρώην πρόεδρο το καθαρό κόστος. Εγώ δεν είμαι λογιστής και δεν μπορώ να ξέρω τι κρατήσεις και τι ΙΚΑ έχει ο καθένας πράγμα που ήταν γνωστό και εμφανές στα χαρτιά. Αλλά εδώ θα επιμείνω: γιατί να θέλει να αποδομήσει τόσο πολύ την εικόνα μου και κυρίως το έργο του θεάτρου;

Τέλος, όσο αφορά το πρώτο δημοσίευμα του Πρωινού Λόγου στις 14/10/19 που ήταν γεμάτο με ανακρίβειες, σας ενημερώνω πως έχω ήδη κινηθεί νομικά. Όλα έχουν κι ένα όριο, το οποίο ξεπεράστηκε πολλάκις από την συγκεκριμένη εφημερίδα.

Σας παρακαλώ μην χτυπάτε άλλο το Δη.Πε.Θέατρο. Σήμερα θα έπρεπε να κάναμε συνέντευξη τύπου για τις παραγωγές μας που ακολουθούν και όχι δημόσια αντιπαράθεση. Επ’ ευκαιρίας σας θυμίζω ότι σήμερα έχει πρεμιέρα η εξαιρετική κωμωδία Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ Παντελής σε σκηνοθεσία Γιώργου Κοντορίκου.

Με εκτίμηση,
Λευτέρης Γιοβανίδης
Καλλιτεχνικός Διευθυντής
Δη.Πε.Θεάτρου Κοζάνης

5 Shares

2 σχόλια στο άρθρο “Η απάντηση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης στις κατηγορίες των τελευταίων ημερών που έχει δεχτεί

  1. Δεν ξέρεις με ποίους έχεις να κάνεις μάστορα 5 χρόνια τέτοια πείνα που έπεσε θα φάνε και εσένα όλα στα μουτκα θα γίνουν δε θα πάρει χαμπάρι κανένας τίποτα.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.