Χρήσιμες συμβουλές από τους καθηγητές του Φροντιστηρίου Μ.Ε. «Επιλογή» για τις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις



Οι πανελλήνιες εξετάσεις βρίσκονται μία ανάσα πριν από την επίσημη έναρξή τους. Το άγχος των παιδιών κορυφώνεται τέτοιες στιγμές, όμως η σκέψη όλων θα πρέπει να είναι κοντά στα παιδιά αυτές τις μέρες που δίνουν τον δικό τους αγώνα.

Οι καθηγητές του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Επιλογή» Μ. Ιορδανίδης και Ν. Δ. Πάπιστας στην Κοζάνη, απαντούν σε μερικά από τα ερωτήματα του KOZANILIFE.GR.

– Τι θα συμβουλεύατε στα παιδιά που βρίσκονται προ των πυλών των πανελλαδικών εξετάσεων;

Λογικό είναι τα παιδιά να έχουν κάποιο άγχος. Όλοι όταν συμμετέχουμε σε μια οποιαδήποτε εξέταση έχουμε άγχος. Αυτό το άγχος όμως πρέπει να είναι σε λογικά επίπεδα και ελεγχόμενο κατά το δυνατόν. Πολλές φορές όμως το περιβάλλον συντελεί αρνητικά και το αυξάνει υπέρμετρα. Τα παιδιά πρέπει να ξέρουν ότι είναι και αυτή μια εξέταση σαν τις άλλες στις οποίες έχουν ήδη υποβληθεί στα προηγούμενα χρόνια της σχολικής τους ζωής και ίσως και με καλύτερους όρους. Εξάλλου πρέπει να ξέρουν πως η επιτυχία στη ζωή τους δεν εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τις εξετάσεις αυτές. Ενδεχομένως η επιτυχία στη σχολή της προτίμησής τους να αποτελέσει ένα καλό εφόδιο αλλά αυτό δεν είναι και απόλυτα σίγουρο. Πολλές φορές συναντάμε νέες και νέους που πέτυχαν στη σχολή πρώτης προτίμησής τους και ή την εγκατέλειψαν ή πήραν μεν το πτυχίο αλλά δεν το χρησιμοποίησαν επαγγελματικά.

– Είναι λογικό τα παιδιά να είναι αγχωμένα μπροστά σε ένα τόσο μεγάλο γεγονός και πολλές φορές το άγχος τους, αποτελεί σημαντικό παράγοντα στο αποτέλεσμα. Επικρατεί όμως ένας φόβος για τη δεύτερη προσπάθεια, που μερικές φορές αποβαίνει και καλύτερη, με την προϋπόθεση ότι είναι πιο στοχευμένη. Ποια είναι η γνώμη σας για τη δεύτερη ευκαιρία;

Η δεύτερη ευκαιρία πράγματι αποτελεί μια καλή διέξοδο στην περίπτωση που έχουμε αποτύχει στην πρώτη. Απαιτεί βέβαια σημαντική προσπάθεια αλλά όχι ανυπέρβλητη.

– Πολλές φορές, οι γονείς είναι ένας μοχλός πίεσης και κάποιες φορές κατευθύνουν τα παιδιά σε επιλογές που θεωρούν οι ίδιοι καλύτερες, χωρίς όμως αυτό να είναι επιλογή των παιδιών. Τι θα συμβουλεύατε στους γονείς;

Οι γονείς φυσικά και πρέπει να είναι σύμβουλοι των παιδιών τους. Σύμβουλοι όμως και όχι οι συντάκτες του μηχανογραφικού τους. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να συμβουλευτούν τους γονείς τους αλλά και κάθε άλλο άτομο που του έχουν εμπιστοσύνη, όπως για παράδειγμα τους καθηγητές τους. Όχι όμως θείες, θείους, γειτόνισσες και γενικά άτομα που δεν τους είδαν ποτέ στα 18 τους χρόνια.

– Υπάρχει μια θεωρία συνήθως για την προσέγγιση των βάσεων στις πανελλαδικές εξετάσεις κάθε χρόνο, τέτοια εποχή. Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει πραγματική προσέγγιση των βάσεων;

Η προσέγγιση των βάσεων είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση που πρέπει να την βλέπουμε με πολύ μεγάλη προσοχή. Πολλές φορές βλέπουμε στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης προβλέψεις πριν καν αρχίσουν οι εξετάσεις. Αυτές είναι πραγματικά σκουπίδια. Μια προσέγγιση αλλά όχι σίγουρη μπορεί να γίνει όταν το Υπουργείο ανακοινώσει τους βαθμούς επίσημα σε κάθε μάθημα, αλλά και πάλι δεν είναι ασφαλής η προσέγγιση. Πολλές φορές ακούμε πως «ένας θείος μας είναι βαθμολογητής στο εξεταστικό κέντρο Παραμυθίας και διόρθωσε 100 γραπτά Βιολογίας και στο 98% έβαλε 19,9. Το συμπέρασμα του θείου είναι πως οι βάσεις στην Ιατρική θα πάνε στα 19.850 μόρια»! Αυτές είναι επίσης προβλέψεις σκουπίδια.

-Υπάρχει τελικά μυστικό για την επιτυχία στις Πανελλαδικές εξετάσεις;

Μυστικό δεν υπάρχει. Σωστή προετοιμασία σε όλα τα χρόνια της μαθητικής ζωής και ιδιαίτερα στις 3 τελευταίες τάξεις του λυκείου.

Στην ιστοσελίδα του φροντιστηρίου «Επιλογή» fepilogi.wordpress.com μπορείτε να βρείτε αρκετά χρήσιμα νέα για τις πανελλαδικές και όχι μόνο.

Α.Ζ. για το KOZANILIFE.GR

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.