Η γνωστότερη οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη «Ο Βαφτιστικός» στην Κοζάνη – Δηλώσεις των πρωταγωνιστών

3333sedtyjetjyetyjtyjkytu

Ο Βαφτιστικός είναι η γνωστότερη οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη και σίγουρα μία από τις καλύτερες ελληνικές, ανέβηκε σε 10δες παραστάσεις τόσο σε θέατρα όσο και στη Εθνική Λυρική Σκηνή, έχει μεταφερθεί κινηματογραφικά και κλείνει φέτος τα 100 χρόνια ζωής.

Η πόλη μας θα έχει την τιμή να φιλοξενήσει 2 παραστάσεις σε μια παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, του ΟΑΠΝ και τη συμμετοχή της Ορχήστρας και της Μικτής Χορωδίας του Δημοτικού Ωδείου Κοζάνης.

Οι παραστάσεις θα δοθούν στην Αίθουσα Τέχνης στις 5 & 6 Μαίου στις 20:30 το βράδυ.
Διευθύνει μουσικά ο Χρήστος Κτιστάκης ενώ η σκηνοθεσία είναι της Κασσάνδρας Δημοπούλου.

Στους ρόλους :
Φίλιππος Μοδινός : Χαρμίδης
Μαρία Ρουκά : Βιβίκα
Δημοσθένης Σταυριανός : Ζαχαρούλης
Κασσάνδρα Δημοπούλου : Κική
Νικόλαος Καραγκιαούρης : Συνταγματάρχης
Αθανάσιος Μαργούτας : Κορτάσης – Μαρτής

Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 10 ευρώ γενική είσοδος, 7 ευρώ ανέργων – μαθητών – φοιτητών και 8 ευρώ προπώληση.
Σημεία προπώλησης: ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και Βιβλιοπωλείο Αθανασιάδης, Ιπποκράτους 8 Κοζάνη.

Η υπόθεση του έργου, που τοποθετείται χρονικά στην περίοδο της επιστράτευσης του 1918, έχει περιληπτικά ως εξής:
Το ζεύγος Ζαχαρούλη, που ζει στην Αθήνα, γιορτάζει τη δεύτερη επέτειο των γάμων του. Ο Ζαχαρούλης, επιστρατευμένος λόγω του πολέμου, έχει κατορθώσει να βγει βοηθητικός και να τοποθετηθεί στο τάγμα αυτοκινήτων. Συζητώντας με τους προσκεκλημένους του, ο Ζαχαρούλης διηγείται ότι η γυναίκα του (Βιβίκα), όταν ήταν ακόμα παιδί, είχε βαφτίσει κάποιον στη Λειβαδιά και πως ο βαφτιστικός της αυτός, βρίσκεται τώρα στρατιώτης στο μέτωπο. Η καινούργια στολή του Ζαχαρούλη που έρχεται από το ραφείο γίνεται αιτία ενός καυγά. Η Βιβίκα κατηγορεί τον άντρα της πως είναι δειλός, και «κουραμπιές». Το μόνο που την παρηγορεί, είναι ο βαφτιστικός της (ο Μάρκος Κορτάσης) που βρίσκεται στο μέτωπο και πολεμά σαν ήρωας.

Ένας στρατιώτης παρουσιάζεται βρώμικος και αξύριστος, αυτοσυστήνεται: Μάρκος Κορτάσης, μάγειρος 4ου Λόχου, 61ου Συντάγματος, ο Κεραυνός. Η Βιβίκα ενθουσιάζεται, ο Ζαχαρούλης χάνει το κέφι του. Αργότερα μαθαίνουμε ότι αυτός που παρουσιάστηκε ως Μάρκος Κορτάσης, δεν είναι άλλος από τον Πέτρο Χαρμίδη, αρχιτέκτονα από το Αίγιο. Ο Μάρκος Κορτάσης μη ξέροντας γράμματα, έβαζε αυτόν να απαντάει στην αλληλογραφία του. Εκεί του ήρθε η σκέψη να εκμεταλλευτεί το γεγονός. Παίρνει την άδεια του Κορτάση, το βιβλιάριό του και τη φωτογραφία της νουνάς του και παρουσιάζεται ως Μάρκος Κορτάσης. Ο Χαρμίδης είναι παντρεμένος.

Η Κική, παλιά φίλη της Βιβίκας από το σχολείο, έρχεται από το Αίγιο με σκοπό να παρακαλέσει τη Βιβίκα να ζητήσει από το Συνταγματάρχη θείο της άδεια για τον άντρα της. Η Κική είναι γυναίκα του Χαρμίδη. Η Κική φεύγει και ο βαφτιστικός εξομολογείται τον έρωτά του στη Βιβίκα. Την ώρα που τη φιλάει παρουσιάζεται ξαφνικά ο Συνταγματάρχης. Η Βιβίκα για να δικαιολογηθεί παρουσιάζει τον βαφτιστικό της ως άντρα της και τον Ζαχαρούλη που έρχεται σε λίγο για βαφτιστικό της. Σε λίγο φθάνει μία ορχήστρα τσιγγάνων και διασκεδάζει τους προσκεκλημένους. Όταν όλοι φεύγουν η Βιβίκα και ο βαφτιστικός της βρίσκουν ευκαιρία να χαρούν την αγάπη τους. Ο Συνταγματάρχης διηγείται στο τραπέζι ότι ερχόμενος από την Πάτρα, γνώρισε μια χαριτωμένη κυρία. Από τη συζήτηση, αποκαλύπτεται πως η κυρία του τρένου, δεν είναι άλλη από την Κική Χαρμίδη, τη φίλη της Βιβίκας.

Η Κική παρακαλεί το Συνταγματάρχη να φροντίσει για την άδεια του άντρα της. Η ορχήστρα των τσιγγάνων έρχεται για να πληρωθεί και ο Συνταγματάρχης φέρνει τον υποτιθέμενο σύζυγο της Βιβίκας, να τον γνωρίσει στην Κική. Οι δύο γυναίκες λιποθυμούν και ο Ζαχαρούλης πέφτει στην αγκαλιά του Συνταγματάρχη που του έχει ανακοινώσει ότι τον παίρνει μαζί του στο μέτωπο.

Οι συντελεστές:

Κασσάνδρα Δημοπούλου

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και ήδη από πολύ νεαρή ηλικία διακρίθηκε για το ταλέντο της στη μουσική. Σπούδασε κλασικό τραγούδι και βιολοντσέλο στην Ελλάδα (Πτυχίο Βιολοντσέλλου με «Άριστα Παμψηφεί» στο Νέο Ωδείο Θεσ/νίκης) και τη Γερμανία (Hochschule fuer Musik Detmold, Hochschule fuer Musik und Darstellende Kunst Stuttgart) από την οποία αποφοίτησε το 2003 με Δίπλωμα Μονωδίας και Εξιδίκευση στην Όπερα με Άριστα. Η καριέρα της ως λυρική τραγουδίστρια άρχισε το 2001, με την συμμετοχή της στο διεθνές φεστιβάλ και ακαδημία της Aix-en Provence και το φεστιβάλ Mozart Toujours στο Salzburg. Έκτοτε έχει εμφανιστεί σε πρωταγωνιστικούς ρόλους διεθνώς, μεταξύ άλλων στο Εθνικό Θέατρο του Λουξεμβούργου, την Όπερα της Στουτγάρδης, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και Αθηνών, το Teatro Real της Μαδρίτης, το Teatro Cilea του Reggio Calabria κ.α.

Χρήστος Κτιστάκης

Ο Χρήστος Κτιστάκης γεννήθηκε στη Λάρισα το 1969. Σπούδασε Πιάνο και Ανώτερα Θεωρητικά στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας και συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Θεάτρου του Saarland Saarbrücken (Γερμανία), όπου περάτωσε με Άριστα το Σολιστικό και Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης Πιάνου με την Prof. Kristin Merscher και το Μεταπτυχιακό Διεύθυνσης Ορχήστρας, επίσης με Άριστα, με τον Prof. Max Pommer.
Στην καλλιτεχνική του πορεία έχει διακριθεί ως πιανίστας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει εμφανιστεί ως σολίστ ή με σχήματα μουσικής δωματίου στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς επίσης στα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα και τις Ινδίες.
Το 1996 του απονεμήθηκε το Βραβείο DAAD του Πανεπιστημίου του Saarland και, την ίδια περίοδο, ηχογράφησε πολλές φορές για το Γερμανικό Ραδιόφωνο. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του παρακολούθησε πλήθος σεμιναρίων για πιάνο και διεύθυνση ορχήστρας, διηύθυνε τη Μικτή Χορωδία του Schafbrücke (1992-1998), την Παιδική Χορωδία του Bischmisheim (1995-1998) και το 1996 ίδρυσε την Polyphonia Vocale, Μικτή Χορωδία αποτελούμενη από σπουδαστές του Πανεπιστημίου του Saarbrücken, με έργα κυρίως a cappella.
Έγραψε σκηνική μουσική για είκοσι τρία θεατρικά έργα και musicals στην Ελλάδα (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Λάρισας, Συνεργείο Μουσικού Θεάτρου-ΣΜουΘ) και τη Γερμανία.

Φίλιππος Μοδινός

Γεννήθηκε στη Βρέμη. Αρχικά μελέτησε κλασικό τραγούδι με τους γονείς του, Τζων Μοδινό και Τζένη Δριβάλα, με τους οποίους άρχισε να εμφανίζεται σε παραστάσεις από παιδί. Σπούδασε φωνητική, πιάνο και διεύθυνση ορχήστρας στο Κολλέγιο Μουσικής Τρίνιτυ του Λονδίνου. Ως πιανίστας έχει συμπράξει με τους οργανισμούς «Εταιρεία Λιστ» και «Εταιρεία Αλκάν» και εμφανίστηκε σε αίθουσες συναυλιών του Λονδίνου. Συνέπραξε στην ηχογράφηση του παιδικού μιούζικαλ Πολ και Λάρα (Pol and Lara) του Δημήτρη Κατή. Έχει διατελέσει καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Casa dei Mezzo της Κρήτης (2008). Μαζί με την υψίφωνο Κασσάνδρα Δημοπούλου ίδρυσε την εταιρεία Skull of Yorick Productions. Παράλληλα με τις σπουδές του εμφανίστηκε σε πληθώρα παραγωγών, συμπεριλαμβανομένης της παγκόσμιας πρώτης παρουσίασης του έργου Κραυγή αθωότητας (Cry of Innocence).

Μαρία Ρουκά

Η σοπράνο Μαρία Ρουκά είναι ειδικός φωνής και αγωγής του λόγου ( Find Your Unique Voice Technique) και διδάσκει κλασικό και σύγχρονο τραγούδι,jazz, musical, ορθοφωνία, μελοδραματική και yoga for singers και συνεργάζεται ως καθηγήτρια τοποθέτησης φωνής με δραματικές σχολές σε όλη την Ελλάδα όπως επίσης και ως vocal coach/trainer με σπουδαία και πολυσχιδή εκπαιδευτική και καλλιτεχνική δραστηριότητα. Έχει πραγματοποιήσει πολλές και σημαντικές συναυλίες με συμφωνικές ορχήστρες, ορχήστρες σύγχρονης μουσικής, μιούζικαλ ,όπερας και τζαζ ρεπερτορίου και έχει ερμηνεύσει ρόλους του λυρικού ρεπερτορίου , ελληνικής οπερέτας και του μιούζικαλ.

Προτού αφιερωθεί στο τραγούδι μελέτησε πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Στο ωδείο ‘’Ρυθμός’’ του Βόλου, συνεχίζει τις σπουδές της στο κλασικό τραγούδι με δασκάλα την υπότροφο Μαρία Κάλλας κ.Σύλβια Τσιμπανάκου.Στη συνέχεια φοιτεί στη τάξη μονωδίας Βάσκας Ποζίδου του Δημ.Ωδείου Λάρισας από το οποίο και αποκτά Δίπλωμα Μονωδίας με βαθμό 10’ ‘’Άριστα Παμψηφεί’’. Συνεχίζει τη μελέτη της όπερας και της σύγχρονης μουσικής στο Milazzo της Σικελίας και στο Hochschule für Musik Hanns Eisler Berlin στο Βερολίνο, και παρακολουθεί σεμινάρια (Salvatore Fisichella, Luciana Serra, Bettina Pohle, Brigitte Schmidt, Philippe Forget κ.ά.)και masterclasses συμπληρώνοντας τις σπουδές της στην ερμηνεία jazz & musical theater. Επίσης ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο κλασικό και σύγχρονο χορό και παρακολούθησε τις τρίμηνες θερινές ακαδημίες στο Mediterranean opera and Festival : ‘’Body Language’’, ‘’Ορθοσωμικής’’, ’’Alexander Technique’’, ‘’Triple Threat’’ , ’’Μελοδραματικής’’.

Δημοσθένης Χρ. Σταυριανός

Ο Δημοσθένης Χρ. Σταυριανός σπούδασε Κλασσικό Τραγούδι και Ανώτερα Θεωρητικά στην Αθήνα και παρακολούθησε σεμινάρια διεθνώς. Υπήρξε υπότροφος κατόπιν διαγωνισμού (2007) του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης “La Bottega delle Voci – L’Opera dei Giovani”. Έχει εμφανιστεί σε Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Ελβετία, Αγγλία, Σκωτία, Έϊρε, Βέλγιο και Αίγυπτο. Έχει συνεργαστεί με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, την Tay Sinfonietta, την Orchestre de Chambre “Chordis Novis”, το Ensemble “Almazis”, την Camerata Musicale di Fano, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων, την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, το “Ensemble 1619” και τους “Orpheus Soloists”. Επίσης με τη “Marlowe Opera”, την “Petit Opera du Monde”, την “Αrtio” Chamber Opera, την Όπερα Δωματίου Αθηνών και την Όπερα Νέων υπό τη διεύθυνση διακεκριμένων μαέστρων.
Ερμήνευσε σημαντικούς ρόλους όπως Figaro (Barbiere di Siviglia), Guglielmo (Cosi fan tutte), Il Conte d’ Almaviva (Le Nozze di Figaro), Belcore (L’ Elisir d’Amore), Silvio (I Pagliacci), Peter (Hӓnsel und Gretel), Dr. Malatesta (Don Pasquale), Sid (Albert Herring), Escamillo (Carmen), Sharpless (Madama Butterfly) συνεργαζόμενος με καταξιωμένους σκηνοθέτες. Εμφανίστηκε σε ορατόρια όπως Elias του F. Mendelssohn, Ein deutsches Requiem του J. Brahms και κύκλους τραγουδιών όπως Lieder einesfahrenden Gesellen του G. Mahler και Winterreise του F. Schubert, καθώς και σε χορογραφημένη παραγωγή των Carmina Burana στο “Mote Dance Fest” (Maidstone 2015).
Έχει εμφανιστεί στα Φεστιβάλ Fête de la Musique d’Arsac, Perthshire Festival, Mittelland Sommerfest-Bern, Rasegna Internationale di Musica Sacra του Λορέτο, το Φεστιβάλ Όπερας Ελλάδος και το Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής Πάτμου.
Ερμήνευσε σύγχρονα έργα σε πρώτες εκτελέσεις και ηχογράφησε αρκετά από αυτά, μεταξύ άλλων και για το πρόγραμμα Μεσαιωνική και νεότερη Ελλάδα: Σπουδές για τη γλώσσα, λογοτεχνία, ιστορία και πολιτισμό του Πανεπιστημίου της Γρανάδα.

Νίκος Καραγκιαούρης

Γεννήθηκε στην Πάτρα. Σπούδασε βιολί και πιάνο στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών και μονωδία με τη Χαρά Σαβίνο στο Ωδείο Αθηνών αποκτώντας δίπλωμα. Παρακολούθησε σεμινάρια τελειοποίησης με τους Κώστα Πασχάλη, Μπίργκιτ Νικλ, Άρη Χριστοφέλλη, Δάφνη Ευαγγελάτου, Δημήτρη Καβράκο, Λαμπρινή Μπάτζιου και υποκριτική με τη Σοφία Κακαρελίδου. Απέσπασε βραβεία σε διαγωνισμούς τραγουδιού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (2004, 2006, 2010), ενώ κέρδισε την υποτροφία «Αθηνά Καρρά» της Ελληνικής Ένωσης «Βάγκνερ» για συμμετοχή στο πρόγραμμα υποτροφιών του Μπαϋρόυτ (2012). Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει σημαντικούς ρόλους σε έργα όπως Ο μαγικός αυλός [Die Zauberflöte], Η νυχτερίδα [Die Fledermaus], Κάρμεν [Carmen], Εφτά θανάσιμα αμαρτήματα [Die sieben Todsünden], Το ελιξίριο του έρωτα [L’elisir d’amore], Τζάννι Σκίκκι [Gianni Schicchi], Μποέμ [La Bohéme] κ.ά. Ερμηνεύει, επίσης, έργα θρησκευτικής μουσικής των Χαίντελ, Ροσσίνι, Μπαχ, Φωρέ. Ερμηνευτής της εθνικής ρωσικής μουσικής σχολής και της ελληνικής οπερέτας, είναι τακτικό μέλος της Ανδρικής Πολυφωνικής Χορωδίας του Ι. Ν. Αγίου Γεωργίου Καρύκη (Αθήνα). Τραγούδησε στο μιούζικαλ Οι δαίμονες δίπλα στην Άννα Βίσση (2013). Εμφανίστηκε ως Κωνσταντής και Ειρηνοδίκης στην πρώτη παγκόσμια παρουσίαση της όπερας του Γιώργου Κουμεντάκη Η φόνισσα (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 2014-15), ως Λοχίας [Μποέμ], ως Μαρκήσιος του Ομπινύ [Τραβιάτα/La traviata] (2014-15), ως Θουνίγκα και Ντανκάιρε [Κάρμεν/Carmen] (Όπερα της Βαλίτσας), Δρ. Μπάρτολο [Ο κουρέας της Σεβίλλης/Il barbiere di Siviglia] (Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολεία).

Αθανάσιος Μαργούτας

Ο Αθανάσιος Μαργούτας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε με υποτροφία στην Ανώτερη Δραματική Σχολή “Σύγχρονο Θέατρο” Βασίλης Διαμαντόπουλος, από την οποία αποφοίτησε με Άριστα (κάτοχος Κρατικού Πτυχίου ως επιτυχών στις εξετάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού). Σε ηλικία δέκα μόλις ετών πρωταγωνίστησε στην παιδική παράσταση Ο Κήπος με τις 11 Γάτες του L. Morati. Υπήρξε μέλος του Θεατρικού Εργαστηρίου Κουφαλίων “Δρώμενο”, όπου έλαβε μαθήματα υποκριτικής-αυτοσχεδιασμού από τον σκηνοθέτη Τρύφωνα Μάζνη, μετέχοντας στις παραστάσεις του Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας του Δ. Κορομηλά (2004) και Η Όπερα της Πεντάρας των B. Brecht-K. Weill (2005).
Παρακολούθησε μαθήματα Θεωρίας της Μουσικής, Σολφέζ και Μονωδίας με τους Δ. Κεχαγιά, Ν. Ιγνατιάδου, Δ. Αθανασάτου, G. Gourdier κ.α., ενώ υπήρξε μέλος εκκλησιαστικής χορωδίας για 6 χρόνια. Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα παραδοσιακών χορών, κλασικού και σύγχρονου χορού και κινησιολογίας με τους χορογράφους Α. Βασιλείου, Μ. Μπακαρτζή, Τ. Μύρκου, Ι. Μήτσικα, Π. Βόικου, Κ. Κερβανίδου, Κ. Καφαντάρη, Ε. Βάκα, A. Nari κ.α. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του αξιοσημείωτη είναι η συμμετοχή του σε σεμινάρια σωματικού θεάτρου, υποκριτικής-αυτοσχεδιασμού και ορθοφωνίας με τους Σ. Λιβαθινό, Κ. Φιλίππογλου, Η. Κουντή, Σ. Κυριακίδη, Τ. Χάνο, Ε. Τσολακίδη, ενώ στο πλαίσιο του 2ου Φεστιβάλ Performance μετείχε στο performance masterclass της Γ. Σαγρή (2011).
Το θεατρικό ντεμπούτο του έγινε το 2011 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης ως χορευτής-ηθοποιός στο μπαλέτο της όπερας Samson et Dalila του Saint-Saëns.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.