Σαράβαλα ασθενοφόρα και μεγάλη έλλειψη προσωπικού οι 2 πληγές του ΕΚΑΒ Δυτ. Μακεδονίας

asthenoforo_mera98679Αρρυθμία επικρατεί στο ΕΚΑΒ Δυτικής Μακεδονίας εξ’ αιτίας της μεγάλης έλλειψης προσωπικού, αλλά και της ασθενοφόρων, τα οποία κατά κύριο λόγο είναι σαράβαλα και έπρεπε να είχαν αποσυρθεί και αντικατασταθεί.

Η προμήθεια 14 καινούργιων ασθενοφόρων που ανακοίνωσε προχτές η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας θα λύσει το πρόβλημα του μηχανοκίνητου στόλου, όμως θα πάρει χρόνο καθώς ακόμη βρίσκεται στη διαδικασία προέγκρισης, ωστόσο, το πλέον σοβαρό πρόβλημα είναι αυτό της έλλειψης προσωπικού. Χαρακτηριστικά, όπως δήλωσε διασώστης του ΕΚΑΒ, «βγάζουμε τα μισά πληρώματα ανά βάρδια, επειδή ακριβώς δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό για να στελεχώσει ένα ασθενοφόρο». Ενδεικτικά σημείωσε ότι «το παράρτημα Κοζάνης βγάζει από δύο ασθενοφόρα σε κάθε βάρδια (πρωί, απόγευμα, βράδυ), ενώ σύμφωνα με τις ανάγκες θα έπρεπε να έβγαζε τρία ασθενοφόρα. Όλοι οι άλλοι τομείς της Πτολεμαΐδας, της Φλώρινας, της Καστοριάς και των Γρεβενών βγάζουν από ένα ασθενοφόρο στην κάθε βάρδια, αλλά οι πραγματικές ανάγκες απαιτούν από δύο ασθενοφόρα». Όμως, όπως εξηγεί ο διασώστης, δεδομένου ότι το κάθε ασθενοφόρο έχει πλήρωμα δύο διασωστών, αλλά λόγω έλλειψης προσωπικού δεν μπορούμε να επανδρώσουμε τα ασθενοφόρα που απαιτεί η κάθε βάρδια σε κάθε νομό, αναγκαζόμαστε να βγάζουμε τα μισά ασθενοφόρα σε σχέση με αυτά που προβλέπονται». Αυτό έχει σαν συνέπεια κάποιες φορές την καθυστέρηση έλευσης του ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά ευτυχώς, σύμφωνα πάντα με τους εργαζόμενους, «δεν θρηνήσαμε κάποιο θύμα λόγω αυτής της κατάστασης».

Σε επίπεδο μηχανοκίνητου εξοπλισμού το ΕΚΑΒ Δυτικής Μακεδονίας διαθέτει 18 ασθενοφόρα, εκ των οποίων τα περισσότερα δεν είναι αξιόπιστα. Ορισμένα μάλιστα έχουν διανύσει σχεδόν 400.000 χιλιόμετρα. Σε σχέση με το ανάγλυφο της περιοχής και την κακή κατάσταση των δρόμων, παρουσιάζονται πολλά προβλήματα στην κίνηση. «Οι τεχνικοί μας προσπαθούν να τα κρατήσουν με νύχια και με δόντια στην κυκλοφορία», δήλωσε εργαζόμενος στον «Π», προσθέτοντας ωστόσο «δεν μπορείς να ξεκινάς για επείγον περιστατικό με ασθενοφόρα εικοσαετίας. Αυτό αποτελεί κίνδυνο και για τον ασθενή και για το πλήρωμα». Σε μια τέτοια περιοχή χρειάζονται αυτοκίνητα 4Χ4, αλλά μόνο τα 7 από τα 18 έχουν τετρακίνηση. Να σημειωθεί ότι τα 7 ασθενοφόρα είχαν παραχωρηθεί με την Ολυμπιάδα του 2004, τα οποία ουσιαστικά είναι πλέον ακατάλληλα. Πολύ πιο ακατάλληλα είναι άλλα 6, η προμήθεια των οποίων είχε γίνει πριν από το 2000. Τα μόνα αξιόπιστα είναι 5 ασθενοφόρα, τα οποία είναι «δωρεά των εφοπλιστών» το 2010.

Στο μεταξύ, χτες το πρωί πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο δήμο Κοζάνης, μεταξύ του διευθυντή του ΕΚΑΒ, των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου και της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για το θέμα του νέου κτιρίου του ΕΚΑΒ, που προγραμματίζεται να κατασκευαστεί στην έξοδο της πόλης της Κοζάνης προς Θεσσαλονίκη. Αν και δεν έχει προχωρήσει αρκετά η ωρίμανση του έργου, ο διευθυντής του ΕΚΑΒ Κοζάνης κ. Παπαγγελής, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι «αν δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια από σήμερα». Επίσης, αναγνώρισε το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει με την έλλειψη προσωπικού, αλλά πρόσθεσε ότι έγινε προκήρυξη για 200 θέσεις διασωστών και εξέφρασε την πεποίθηση ότι «οι προσλήψεις θα γίνουν εντός του τρέχοντος έτους».

ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ
e-ptolemeos.gr

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.