Εταιρία ζητά χρήματα για χρέος του Δήμου Βελβεντού!



velvvvΓια χρέος της τάξης των 9.438 ευρώ (συν ΦΠΑ) απέναντί της, από τον πρώην Δήμο Βελβεντού κάνει λόγο, σε έγγραφό της (το οποίο έφερε στο φως το ai-vres.blogspot.com) προς το σημερινό Δήμο Σερβίων-Βελβεντού η εταιρία «Ελληνικά Δάση»! Μάλιστα, επισημαίνει πως η σύμβαση για την ολοκλήρωση μελέτης σχετικά με το δρόμο Βελβεντού-Καταφυγίου υπογράφτηκε το 2005 και παραδόθηκε το 2006, χωρίς, όμως, όπως υποστηρίζει η εν λόγω εταιρία, να της καταβληθεί το συμφωνηθέν ποσό από τον τότε Δήμο Βελβεντού!

Η εταιρία ζητά να πληρωθεί για το έργο της από το σημερινό Δήμο Σερβίων-Βελβεντού, καθώς, σε διαφορετική περίπτωση, σημειώνει πως θα ασκήσει όλα τα ένδικα μέσα. Πάντως δημιουργεί απορίες το γεγονός πως, τόσα χρόνια μετά, η εν λόγω εταιρία «θυμήθηκε» να διεκδικήσει το συγκεκριμένο ποσό, καθώς είναι άγνωστο εάν μέχρι και το Δεκέμβριο του 2010 είχε αποστείλει ανάλογο έγγραφο στην τότε δημοτική αρχή Βελβεντού. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Πρωινού Λόγου», ο δήμαρχος Σερβίων-Βελβεντού Βασίλης Κωνσταντόπουλος ήδη έχει προχωρήσει στις σχετικές ενέργειες, ώστε να διαπιστωθεί εάν όντως υφίσταται το εν λόγω θέμα με την εταιρία «Ελληνικά Δάση».

H απάντηση του Μανώλη Στεργίου

Στο θέμα για την απλήρωτη προμελέτη από την Εταιρεία «Ελληνικά Δάση» αναφέρθηκε, με γραπτή ανακοίνωσή του, ο πρώην δήμαρχος Βελβεντού και νυν πρόεδρος της ΜΚΟ Μανώλης Στεργίου. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το 1991-1992 το Δασαρχείο είχε ξεκινήσει να διαμορφώνει έναν σύντομο δρόμο ανάμεσα στην περιοχή του Αγίου Γεωργίου Βελβεντού (Ξερόλακκας) και στη θέση Λιβάδια του Καταφυγίου, με στόχο να υπάρξει συντομότερη πρόσβαση μεταξύ Βελβεντού και Καταφυγίου στη πλαγιά του βουνού πάνω από το Σκεπασμένο. Ο δρόμος αυτός είχε ανοιχτεί το 1991 για 1,5 χλμ από το εξωκλήσι του Αη-Γιώργη προς τα ανάντη του βουνού και γύρω στα 2,5 χλμ από τη θέση Λιβάδια προς τα κατάντη. Μετά ο δρόμος αυτός σταμάτησε για διάφορους λόγους και με εντολή των αρμόδιων υπηρεσιών. Έμειναν να κατασκευαστούν άλλα 6 χλμ ενδιάμεσα των δυο παλιών απολήξεων.

Λίγο αργότερα, το 1999, επί Δημαρχίας Γιάννη Σόκουτη, ανατέθηκε στην εταιρεία «Ελληνικά Δάση» από τη Θεσσαλονίκη (του κ. Λάγγα) μια μελέτη χάραξης και κατασκευής του σύντομου αυτού δρόμου η οποία και πληρώθηκε τότε, αν θυμάμαι σωστά, με το ποσό των 5 εκ. δραχμών (σημερινά 15.000 € περίπου).

Η μελέτη αυτή, συγκέντρωσε πολλές παρατηρήσεις και ενστάσεις από τις αρμόδιες δασικές υπηρεσίες. Παρόλα αυτά έφερε μια τυπική έγκριση και δυστυχώς, παρά την βούληση της τότε δημοτικής  αρχής δεν προχώρησε (ήμουν τότε απλός δημοτικός σύμβουλος).

Επί της δικής μου θητείας κάναμε σοβαρές προσπάθειες να προχωρήσουμε τον δρόμο αυτό. Φτάσαμε μάλιστα μέχρι και το Γραφείο του τότε πρωθυπουργού κ. Σημίτη, μέσω του ειδικού συνεργάτη και φίλου του Βελβεντού του κ. Φρέντι Στάμου.

Προσπαθώντας να υλοποιήσουμε το έργο, μας ζητήθηκε τότε μια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του δρόμου αυτού και απευθυνθήκαμε στην ίδια εταιρεία «Ελληνικά Δάση», που είχε κάνει την αρχική μελέτη χάραξης, όπως ανέφερα και παραπάνω, κυρίως επειδή διέθετε όλα τα τοπογραφικά δεδομένα. Με τον υπεύθυνο της εταιρείας κ Λάγγα συναντηθήκαμε αρχικά στα Γραφεία των Δασικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας, με τη παρουσία των αρμοδίων τότε υπαλλήλων και με τη συμμετοχή δημοτικών συμβούλων της τότε συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης του Δήμου Βελβεντού. Εκεί συζητήσαμε με τον κ. Λάγγα ότι μας ενδιέφερε να συνταχθεί μια μελέτη περιβαλλοντικών όρων για να συμπληρωθεί ο φάκελος του έργου, ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΟ ότι θα θεράπευε τις ενστάσεις και παρατηρήσεις  που έθεταν για την αρχική μελέτη οι αρμόδιες δασικές υπηρεσίες και το ίδιο το Υπουργείο Γεωργίας. Αυτός ήταν και ο λόγος που ζητήσαμε τη συνάντηση στο Δασαρχείο, ώστε να διασφαλιστεί το σωστό αποτέλεσμα. Αλλιώς δεν είχαμε κανένα λόγο να πληρώσουμε χρήματα για μια σταματημένη υπόθεση του 1991. Ακούσαμε τις υποδείξεις των δασικών υπηρεσιών, που είχαν ενστάσεις κυρίως για το σαθρό του εδάφους αλλά και για τη διαχείριση των προϊόντων εκσκαφής, για το φόβο φθορών του φαραγγιού του Σκεπασμένου και ενός ιστορικού μονοπατιού. Ωστόσο παρά τις διατυπωθείσες επιφυλάξεις τους, ο κ. Λάγγας μας διαβεβαίωσε, όλους ότι η μελέτη που θα έκανε θα κάλυπτε όλες τις επιφυλάξεις των αρμοδίων υπηρεσιών και θα διασφάλιζε την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου. Έτσι προχωρήσαμε στη σύναψη σύμβασης με ένα ποσό 9.500 € περίπου ανάμεσα στο Δήμο Βελβεντού και στην εταιρεία «Ελληνικά Δάση»  έχοντας όμως υπόψη όλοι μας ότι μέσα από την προμελέτη αυτή θα παίρναμε την θετική έγκριση των δασικών υπηρεσιών για το έργο. Το ποσό της αμοιβής της σύμβασης μάλιστα έμπαινε στους προϋπολογισμούς, όλων των οικ. ετών του Δήμου Βελβεντού μέχρι πρόσφατα, διότι περιμέναμε την αίσια έκβαση της υπόθεσης και ήμασταν έτοιμοι να πληρώσουμε, το ποσόν, εφόσον θα ήταν θετική.

Μετά από αρκετούς μήνες ο κ. Λάγγας κατέθεσε στο δήμο σχέδιο της προμελέτης του, για το οποίο δεν θυμάμαι αν έγινε επίσημη παραλαβή-αυτό μπορούν να σας το πουν οι υπηρεσίες του δήμου. Προείχε να στείλουμε το σχέδιο στις αρμόδιες Δασικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας και εκείνοι με τη σειρά τους θα το έστελναν σε άλλες δέκα περίπου υπηρεσίες για να πάρουμε την τελική έγκριση και να προχωρήσουμε. Αυτό όμως δεν έγινε, διότι υπήρξαν σοβαρές ενστάσεις από τις δασικές υπηρεσίες.

Τότε χρειάστηκε να γίνει μια δεύτερη συνάντηση στις Δασικές Υπηρεσίες της  Περιφέρειας με την παρουσία του κ. Λάγγα ως εκπροσώπου της εταιρείας «Ελληνικά Δάση» και πάλι με τη συμμετοχή δημοτικών συμβούλων συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης του Δήμου Βελβεντού. Δυστυχώς η μελέτη αυτή δεν εγκρίθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες και φυσικά δεν έγινε αυτό που μας υπόσχονταν ο κ. Λάγγας ότι τελικά θα εξασφαλιζόταν η οριστική έγκριση του έργου, που ήταν και ΟΡΟΣ για την πληρωμή της εργασίας που είχε εκπονηθεί από την εταιρεία του.

Αν ο κ. Λάγγας και η Εταιρεία «Ελληνικά Δάση» δεν θυμούνται τη συμφωνία κυρίων και τις διαβεβαιώσεις που μας έδωσαν, ενώπιον των αρμοδίων υπαλλήλων των Δασικών Υπηρεσιών και των Δημοτικών Συμβούλων του Βελβεντού και επιμένει να πληρωθεί για μια προμελέτη που δεν προσέφερε τίποτα στο επιδιωκόμενο έργο του σύντομου δρόμου, ενώ μας διαβεβαίωνε για το αντίθετο, τότε εμείς τι να πούμε; Ας μας κρίνουν οι πολίτες του Βελβεντού, γιατί δεν τακτοποιήσαμε την μονομερή όπως αποδεικνύεται τελικά «υποχρέωση» αυτή.

Μανώλης Στεργίου

ΥΓ.: Θα ήθελα όμως να εκφράσω και μια ευχή. Μακάρι ο φάκελος της υπόθεσης να ανοίξει ξανά. Και ο σύντομος δρόμος για το Καταφύγι να κριθεί περιβαλλοντικά σωστός από τις αρμόδιες υπηρεσίες και να προχωρήσει η κατασκευή του. Τότε βεβαίως και να πληρωθεί από τον Καλλικρατικό Δήμο το ποσό της σύμβασης αυτής. Αυτό νομίζω ότι πρέπει να είναι και το ζητούμενο».

prlogos.gr

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.