Από τη «πρίζα» της Κοζάνης ξεκινά η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

 

electricarΣταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους μέσα στο 2011 στη πόλη της Κοζάνης, που θα αποτελέσει έτσι το πρώτο οργανωμένο ελληνικό πείραμα στον τομέα αυτό.
Το σχέδιο που βασίζεται σε πρόταση της ΔΕΗ στα πλαίσια προγράμματος που έκανε αποδεκτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προβλέπει την καταρχήν τοποθέτηση στην πόλη 15-16 οικιακών και 5-6 δημόσιων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την επιλογή για το που ακριβώς θα εγκατασταθούν να εναπόκειται στον Δήμο. Τουλάχιστον σε πρώτη φάση οι σταθμοί θα φορτίζουν 15 περίπου ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που η ΔΕΗ θα τα εκμισθώσει με leasing, και τα οποία θα διατεθούν για τις ανάγκες της δημοτικής αρχής.
Το πρόγραμμα είναι ένα από τα 5 νέα πιλοτικά έργα τρίτης γενιάς που θα χρηματοδοτήσει από του χρόνου η Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο της δράσης «Green eMotion». Τα 5 αυτά πιλοτικά έργα, που αφορούν επίσης στη Ρώμη, στη Βαρκελώνη, στη Βουδαπέστη και στη Μουρχία (Ισπανία), έχουν σαν στόχο αφενός να διερευνηθεί η ενσωμάτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο ηλεκτρικό δίκτυο των πόλεων, αφετέρου να υποστηριχθεί η όσο δυνατόν μεγαλύτερη διείσδυση των ΑΠΕ.
Διότι για να είναι πραγματικά πράσινη η αυτοκίνηση, δηλαδή μηδενικών εκπομπών, και να προκαλεί ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, θα πρέπει η τροφοδοσία του οχήματος να γίνεται αποκλειστικά από πηγές παραγωγής μηδενικών εκπομπών, που είναι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (όπως ζητούν έντονα διάφορες οργανώσεις στην Ολλανδία), και όχι από λιγνίτη ή φυσικό αέριο.

Γιατί Κοζάνη…
Σχετικά με την Κοζάνη, ο λόγος που προτάθηκε από ελληνικής πλευράς (αντί π.χ. της Αθήνας) και επελέγη από την Ε.Ε. στηρίζεται στο εξής σκεπτικό : Αφενός για να μετρηθούν πιο εύκολα τα συμπεράσματα επειδή πρόκειται για μια μικρή πόλη, αφετέρου για να δοθεί ένα «πράσινο» μήνυμα επειδή λόγω ακριβώς του λιγνίτη κατατάσσεται στη λίστα με τις πιο επιβαρυμένες περιβαλλοντικά περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όσο για το ερευνητικό πρόγραμμα «Green eMotion», συμμετέχουν 40 εταίροι, από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες ηλεκτρισμού και μεγάλα ερευνητικά κέντρα, μέχρι ανεξάρτητοι Δήμοι. Στόχος του είναι να αναβαθμίσει κάποια από τα ήδη υπάρχοντα πιλοτικά, αλλά και να εγκαταστήσει τρία νέας γενιάς τέτοια έργα, ενσωματώνοντας στα συμπεράσματα που έχουν προκύψει από τα πρώτα, τις τεχνολογικές εξελίξεις, την τυποποίηση των υποδομών, τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης των οδηγών αλλά και τη συνέργεια με τις ΑΠΕ.

Αν και ακριβότερα, όχι απαγορευτικά
Επειδή η τεχνολογία τους είναι ακόμη καινούργια, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζουν ακριβότερα απ’ ότι τα συμβατικά (γι’ αυτό και πολλές κυβερνήσεις επιδοτούν την αγορά τους).
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του i-miev του νέου μοντέλου της Mitsubishi το οποίο θα βγει στην αγορά με κόστος 35.000 ευρώ, με την κατασκευάστρια εταιρεία να εγγυάται για την μπαταρία του δέκα χρόνια ζωής. Στον κύκλο αυτό των 10 ετών, θεωρείται ότι η αυξημένη τιμή του οχήματος αντισταθμίζεται από το μειωμένο λειτουργικό κόστος που θα έχει λόγω της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας, αντί για βενζίνη.

energypress.gr

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.