Κλειστά ξανά τα Τέμπη έξι μήνες μετά – Όλες οι παρακαμπτήριες



1490221_540_355Λίγους μήνες μετά την εκτέλεση του έργου όπου οι ιθύνοντες διατυμπάνιζαν πως το πέρασμα των Τεμπών είναι πλέον ασφαλές ήρθε άλλη μία βραχόπτωση για να μας θυμίσει το τραγικό περιστατικό με την κατολίσθηση όπου έχασε τη ζωή του ένας ιταλός μηχανικός.

Ο βράχος έπεσε σε διερχόμενο φορτηγό με αποτέλεσμα να διακοπεί προσωρινά η κυκλοφορία στην Εθνική Οδό. Η κατάπτωση έγινε στις 14.30, πιθανότατα λόγω των πρόσφατων βροχοπτώσεων στην περιοχή. Από τις πέτρες έσπασε η ζάντα του φορτηγού και ο δρόμος έκλεισε για λίγο.

Κλειστή είναι η εθνική οδός στην κοιλάδα των Τεμπών, μετά το περιστατικό που συνέβη το απόγευμα, όταν μικρός βράχος έπεσε στο οδόστρωμα, προκαλώντας ατύχημα με διερχόμενο φορτηγό. Ύστερα από εκτίμηση της κατάστασης και για προληπτικούς λόγους λόγω και της συνεχούς βροχόπτωσης, αποφασίστηκε σήμερα το βράδυ το κλείσιμο των Τεμπών...

Σε σχετική ανακοίνωσή της η “Αυτοκινητόδρομος ΑΙΓΑΙΟ” επισημαίνει: «Ύστερα από την αρχική αξιολόγηση του συμβάντος και τα αναμενόμενα έντονα καιρικά φαινόμενα, σε συνεννόηση με τις αρμόδιες αρχές, διακόπτεται η κυκλοφορία εντός της κοιλάδας των Τεμπών, μέχρι να ολοκληρωθεί αύριο Σάββατο διεξοδική επιθεώρηση της περιοχής από ειδικούς γεωλόγους-αλπινιστές».

Η κυκλοφορία επί της εθνικής οδού θα διεξάγεται και πάλι από παρακαμπτήριες οδούς.

Εξάλλου, το βράδυ πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην περιφέρεια Θεσσαλίας, προκειμένου να εκτιμηθεί η κατάσταση και από πλευρά της περιφέρειας. Ιδιαίτερο προβληματισμό όμως, προκαλούν οι πληροφορίες που θέλουν το σημείο που έγινε η νέα βραχόπτωση να είχε εξαιρεθεί από τις εργασίες προστασίας της κοιλάδας των Τεμπών που ολοκληρώθηκαν το Πάσχα.

Τα Τέμπη είχαν ανοίξει τον Μάιο μετά την πρώτη φονική κατολίσθηση και τότε αναφερόταν στην ανακοίνωση πως “οι εργασίες προστασίας των πρανών από τις βραχοπτώσεις καθώς και οι εργασίες αποκατάστασης ολοκληρώθηκαν με επιτυχία και πιο σύντομα απ’ ότι ήταν προγραμματισμένο.

Οι εναλλακτικές διαδρομές

Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη:

(1). Τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων και τα τουριστικά λεωφορεία , θα εκτρέπονται:

α. Από τον ανισόπεδο κόμβο Νίκαιας [Χ/Θ 346+300 Π.Α.Θ.Ε], προς την περιφερειακή οδό Λάρισας-Τρικάλων και στη συνέχεια μέσω Ε.Ο. Λάρισας –Τρικάλων –Καλαμπάκας-Γρεβενών, θα εισέρχονται στην Εγνατία Οδό.

β . Από τον ανισόπεδο κόμβο Γυρτώνης [Χ/Θ 365+550 Π.Α.Θ.Ε.], όπου θα συνεχίζουν στην Επαρχιακή Οδό Γυρτώνης – Αμπελώνα – Τυρνάβου – Ελασσόνα-Κοζάνης-Εγνατία οδό και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε., στο ύψος κλειδί Ημαθίας.

(2). Τα Ι.Χ.Ε. και τα φορτηγά έως 3,5 τόνων και τα λεωφορεία ΚΤΕΛ, θα εκτρέπονται από τον κόμβο του Πλατυκάμπου [Χ/Θ 349+396 Π.Α.Θ.Ε.] προς Αγιά και μέσω της Ε.Ο. Λάρισας-Αγιάς-Αγιοκάμπου-Βελίκας-Κόκκινο Νερό-Στόμιο-Ομόλιο, θα εισέρχονται στον Αυτοκινητόδρομο προς Θεσσαλονίκη από δ/ση Στομίου [Χ/Θ 390+700 Π.Α.Θ.Ε.].

Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα:

(1). Τα φορτηγά μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και τα τουριστικά λεωφορεία θα εκτρέπονται από τον κόμβο Κλειδί Ημαθίας [Χ/Θ 474+500 Π.Α.Θ.Ε.] προς Βέροια (Εγνατία Οδό) – Κοζάνη και από εκεί:

(α). Είτε, μέσω Ε.Ο. Κοζάνης – Ελασσόνας – Τυρνάβου – Αμπελώνα – Γυρτώνης έως τον ανισόπεδο κόμβο Γυρτώνης, θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε.

(β). Είτε, μέσω Ε.Ο. Κοζάνης –Γρεβενών –Καλαμπάκας-Τρικάλων -Λάρισας και εν συνεχεία διά της περιφερειακής οδού Λάρισας-Τρικάλων, θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. από τον ανισόπεδο κόμβο Νίκαιας.

(2). Όλα τα Ι.Χ.Ε. τα φορτηγά μέχρι 3,5, τόνους και τα λεωφορεία ΚΤΕΛ, που θα προέρχονται από Θεσσαλονίκη, θα εκτρέπονται στο ύψος της Δ/σης Στομίου καιθα ακολουθούν τη διαδρομή Ομόλιο-Στόμιο-Κόκκινο νερό –Βελίκα-Αγιόκαμπο-Αγιά-Κόμβο Πλατυκάμπου-Π.Α.Θ.Ε.

γ. Εξαιρούνται απ’ τις παραπάνω ρυθμίσεις, προκειμένου διευκολύνεται η κοινωνικοοικονομική ζωή των κατοίκων της περιοχής, απ’ την οποία διέρχεται η εναλλακτική διαδρομή του Ανατολικού άξονα(παραλιακή Αγιοκάμπου), καθώς και κατοίκων των Δήμων Κάτω Ολύμπου & Ευρυμενών :

Φορτηγά , για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά και μόνο, αναγκώντοπικού ως άνω χαρακτήρα(λ.χ. τροφοδοσία τοπικών επιχειρήσεων, τουριστικών καταλυμάτων κλπ, συλλογή γάλακτος με βυτιοφόρα γαλακτοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, εφοδιασμός κτηνοτροφικών μονάδων με ζωοτροφές κ.ά.).

πηγή: newsit.gr

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.