Ο Χ. Κάτανας περί της πιθανής αύξησης του Φόρου Πολυτελείας στα ΙΧ αυτοκίνητα και της απίθανης είσπραξης των επιπλέων φόρων από το κράτος.

Ας είμαστε επιτέλους ρεαλιστές…..

Η οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας έχει επιφέρει τεράστιο πρόβλημα στους πολίτες – ιδιοκτήτες αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού. Η επιβολή τεκμηρίων διαβίωσης και φόρου πολυτελείας στα οχήματα υψηλού κυβισμού αντί να επιφέρει αύξηση των εσόδων στα ταμεία του Κράτους, προκάλεσε κύματα καταθέσεων των πινακίδων κυκλοφορίας εκ μέρους των ιδιοκτητών προκειμένου να γλιτώσουν τους δυσβάσταχτους φόρους και τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας. Από το 2009 έως σήμερα υπολογίζεται ότι ο αριθμός των πινακίδων που κατατέθηκαν στις Εφορίες ανά την Ελλάδα είναι περίπου 750.000. Με δεδομένο ότι η πλειοψηφία αυτών των οχημάτων είναι υψηλού κυβισμού και λαμβάνοντας έναν μέσο όρο τελών κυκλοφορίας μαζί με τον φόρο πολυτελείας στα 800€, τότε το ποσό που απωλέσθηκε από τα κρατικά ταμεία αντιστοιχεί σε 600 εκατομμύρια ευρώ. Δίχως αλλαγή στον τομέα φορολόγησης και των τελών Κυκλοφορίας είναι εξαιρετικά πιθανό να συνεχιστεί αυτό το κύμα κατάθεσης πινακίδων και φέτος.

Σε όλα τα παραπάνω οφείλουμε να λάβουμε υπ’ όψιν και τα απολεσθέντα έσοδα του Κράτους από τον υπόλοιπο οικονομικό κύκλο, όπως είναι η συντήρηση και τα έσοδα από ΦΠΑ και φορολογία, τα έσοδα από τα καύσιμα, από τα διόδια και την πολλαπλασιαζόμενη αξία του χρήματος που κυκλοφορεί στην αγορά.

Καλό και φρόνιμο θα ήταν οι συνάδελφοι της συγκυβέρνησης να ξαναδούν την πιθανή αύξηση των τελών κυκλοφορίας  αλλά και το  εξαιρετικά σοβαρό θέμα του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης όπως επίσης και τον Φόρο Πολυτελείας, Τεκμήρια Διαβίωσης, και Διόδια.

Επίσης να θυμηθούν και τις προεκλογικές δηλώσεις του υπεύθυνου Φορολογικής Πολιτικής της ΕΚΚΕ Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ,  κ. Δημήτρη Γελαλή (http://www.enikonomia.gr/auto/11752,SYRIZA-8a-allaxei-rizika-h-forologia-sta-aytokinhta.html).

Σχολιάστε