Γιαούρτι: Ένας θησαυρός στο ψυγείο μας – Άρθρο της Διαιτολόγου Ιουλίας Ντίνα

Ελαφρύ και δροσιστικό, με φρούτα ή δημητριακά, σκέτο ή με μέλι το γιαούρτι είναι η εύκολη λύση για όλες τις ώρες. Θεωρείται μία από τις τροφές με τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά και με σημαντικά οφέλη για την υγεία. Η ικανότητά του να διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα του γάλακτος και να ελαχιστοποιεί τα μειονεκτήματά του το καθιστούν απαραίτητο στο τραπέζι κάθε οικογένειας.

Διατροφική αξία γιαουρτιού

Το γιαούρτι είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, όπως πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, ψευδάργυρο, ασβέστιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και είναι συχνά εμπλουτισμένο με βιταμίνη D και προβιοτικά, γι” αυτό περιλαμβάνεται στη λίστα των τροφίμων με την υψηλότερη θρεπτική αξία. Είναι επίσης εξαιρετική πηγή ασβεστίου και μάλιστα περιέχει λίγο περισσότερο ασβέστιο από την ίδια ποσότητα αγελαδινού γάλακτος. Ακόμη είναι καλή πηγή καλίου, ριβοφλαβίνης, βιταμίνης Β12 και φωσφόρου.

Ας δούμε κάποιες από τις σημαντικές ευεργετικές του ιδιότητες:

1. Το γιαούρτι μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης                            
Το γιαούρτι αυξάνει την απορρόφηση του ασβεστίου από τα οστά και παρέχει πλήθος βιταμινών, προλαμβάνοντας την οστεοπόρωση. Επίσης βοηθά στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της οστεοαρθρίτιδας και γενικά όλων των μορφών αρθρίτιδας                     

2. Το γιαούρτι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για υψηλή αρτηριακή πίεση                      
Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε μείωση κατά 50% του κινδύνου εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης μεταξύ των ατόμων που κατανάλωναν καθημερινά γιαούρτι

3. Το γιαούρτι με ενεργά βακτήρια (προβιοτικά) βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου                                                                                                                                
Το εμπλουτισμένο με προβιοτικά γιαούρτι μπορεί να βοηθήσει ορισμένες γαστρεντερικές παθήσεις, όπως:
-Δυσανεξία στη λακτόζη                                                                                                                   -Δυσκοιλιότητα                                                                                                                                    -Διάρροια                                                      
-Ιδιοπαθείς Φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου (ελκώδη κολίτιδα, νόσος του Cronh)                    
-Λοίμωξη από το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού (H. Pylori)

4. Το γιαούρτι με ενεργά βακτήρια (προβιοτικά) μπορεί να μειώσει τις λοιμώξεις της ουροδόχου κύστεως και του κόλπου                                                                                                                         
Σύμφωνα με μελέτες, η κατανάλωση περίπου 200gr γιαουρτιού με ζωντανά βακτήρια την ημέρα συμβάλλει στη διατήρηση της φυσιολογικής μικροβιακής χλωρίδας στον οργανισμό. Αυτό είναι σημαντικό για την πρόληψη λοιμώξεων της ουροδόχου κύστεως (κυστίτιδα) και του κόλπου (κολπίτιδα)

5. Το γιαούρτι ενεργοποιεί το μεταβολισμό και την καύση λίπους                                
Έρευνα έδειξε ότι παχύσαρκα άτομα που κατανάλωναν 3 άπαχα γιαούρτια την ημέρα έχασαν 22% περισσότερο βάρος, 61% περισσότερο σωματικό λίπος και 81% περισσότερο κοιλιακό λίπος από τα άτομα που δεν κατανάλωναν καθόλου γιαούρτι

6. Το γιαούρτι μπορεί να μας προστατέψει από διάφορες μορφές καρκίνου              
Έχει διαπιστωθεί ότι ο γαλακτοβάκιλλος Lactobacillus έχει αντικαρκινική δράση και ιδιαίτερα κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου, εμποδίζοντας τον σχηματισμό καρκινογόνων ουσιών στον εντερικό σωλήνα

Επομένως το γιαούρτι αποτελεί μια σωστή διατροφική συνήθεια για όλους εμάς που θέλουμε να καταναλώνουμε ημερησίως τροφές θρεπτικές χωρίς πολλές θερμίδες, για την πρόληψη και αντιμετώπιση της παχυσαρκίας, αλλά με πλούσια θρεπτικά συστατικά για την υγεία του οργανισμού μας.

Ντίνα Ιουλία
Πτυχιούχος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Κιν. 6976158400      e-mail: ioulieta_3@hotmail.com

Σχολιάστε