Επιστρέφουν τα τρένα στη Δυτ. Μακεδονία!

treno875879Eναν χρόνο μετά την αναστολή των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε όλο το δίκτυο δυτικά της Eδεσσας, η σιδηροδρομική εταιρεία επιστρέφει πίσω στις ράγες της Φλώρινας και του Αμυνταίου, με τη σύμπραξη, αυτή τη φορά, της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας, μέσα στην άνοιξη.

Την Τρίτη ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης συγκάλεσε ειδική σύσκεψη για την επανέναρξη λειτουργίας της γραμμής ¸δεσσας – Φλώρινας, με τη συμμετοχή των βουλευτών, κ. κ. Ε. Κωνσταντινίδη και Γ. Λιάνη, του δημάρχου Φλώρινας, κ. Γ. Βοσκόπουλου, εκπροσώπων του Δήμου Αμυνταίου και του πρόεδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Θ. Ζηλιασκόπουλου.

Ο κ. Βορίδης έδωσε εντολή να εξεταστεί η επαναλειτουργία της γραμμής, ενώ οι εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας δεσμεύτηκαν να συνεργαστούν με τον ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την καλύτερη προώθηση του ζητήματος.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη έρχεται έπειτα από πολύμηνες ζυμώσεις που είχαν ξεκινήσει από τον τότε υφυπουργό Υποδομών, κ. Σπ. Βούγια, καθώς, λόγω της διακοπής των δρομολογίων, εκδηλώθηκε οξύτατη αντίδραση τόσο από τους φίλους του σιδηροδρόμου της Δυτικής Μακεδονίας όσο και από την τοπική κοινωνία, ενώ η αναστολή χρήσης της γραμμής παρολίγον να προκαλέσει την ανάκληση των κοινοτικών πόρων που δόθηκαν για τον εκσυγχρονισμό της από την Ευρωπαϊκή Eνωση.

Eπειτα από συζητήσεις, αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένα χρηματοοικονομικό «μπουκέτο», στο οποίο θα μπουν 600.000 ευρώ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περίπου 150.000 ευρώ από τη ΔΕΗ, ενώ άλλα 250.000 ευρώ υπολογίζεται ότι θα είναι ο τζίρος των εκδρομών, τις οποίες έχουν δεσμευτεί να οργανώσουν δήμοι και σχολεία.

Δηλαδή, θα συγκεντρωθεί ένα εκατ. ευρώ, το οποίο θεωρείται ικανό για να κρατήσει τα δρομολόγια στη σιδηροτροχιά.

Ειδικότερα, όπως προέκυψε και από τη σύσκεψη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αντλήσει πόρους από τα κέρδη των αρτηριακών δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη, η ΔΕΗ θα αγοράσει διαφημιστικό χώρο στους συρμούς έναντι 150.000 ευρώ, η Περιφερειακή Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης θα διοργανώσει μαθητικές εκδρομές προς την περιοχή, ενώ ο δήμος Θεσσαλονίκης θα συνδρέμει με εκδρομές Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ).

Παράλληλα, οι δήμοι Φλώρινας και Αμυνταίου θα παράσχουν λεωφορεία, τα οποία θα μεταφέρουν τους επισκέπτες σε αξιοθέατα της περιοχής.

Επίσης, σημαντικό είναι ότι ο κ. Βορίδης ζήτησε όλη αυτή η σύμπραξη να συμβασιοποιηθεί με την σιδηροδρομική εταιρία για ευνόητους λόγους.

Το υπουργείο Υποδομών είχε κλείσει την γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμύνταιο – Φλώρινα, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εισέπραττε 800.000 ευρώ και δαπανούσε 2,3 εκατ. ευρώ. Για να προχωρήσει το σχέδιο, η εταιρία θα επικαιροποιήσει το επιχειρηματικό της σχέδιο. Τα δρομολόγια εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία, με την πιο αισιόδοξη ημερομηνία να καθορίζεται στα τέλη Φεβρουαρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ερώτηση του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πρασίνων, κ. Μιχ. Τρεμόπουλου για την αναστολή των δρομολογίων στη συγκεκριμμένη γραμμή, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν και επίτροπος Μεταφορών, κ. Σιμ Κάλλας τόνισε, μεταξύ άλλων ότι η Ευρωπαϊκή

Επιτροπή «θα εξετάσει, βάσει των πληροφοριών που διαβίβασε η Ελλάδα, κατά πόσον θα έχουν εφαρμογή οι σχετικές διατάξεις των κανονισμών για τα διαρθρωτικά ταμεία. Σε περίπτωση επιβεβαίωσης η Ελλάδα μπορεί να υποχρεωθεί να επιστρέψει μέρος του ποσού αυτού».

Το έργο του εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής της Δυτικής Μακεδονίας κόστισε πάνω από 67 εκατ. ευρώ. Το τμήμα της γραμμής Aρνισσα – Αμυνταίο – Φλώρινα έχει χρηματοδοτηθεί με 42,5 εκατ. ευρώ, ενώ το σκέλος Αμύνταιο – Κοζάνη με 25 εκατ. ευρώ.

tovima.gr

 

Σχολιάστε