Δημιουργία ιστοσελίδων: Χρήσιμα tips για ένα σύγχρονο website



Ένας πρακτικός οδηγός με όλα όσα χρειάζεται μία ιστοσελίδα το 2022 για να είναι ελκυστική 

Το 2022 είναι σίγουρα μία χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας αναμένεται να σημειωθούν τεχνολογικά άλματα στο κομμάτι της δημιουργίας ιστοσελίδων, καθώς ολοένα και περισσότερα σύγχρονα και άκρως καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία κάνουν την εμφάνισή τους. Σίγουρα η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα μία ιστοσελίδα δεν θυμίζει σε τίποτα τις ιστοσελίδες πριν από 10 ή ακόμη και 5 χρόνια. Οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι άλλωστε ραγδαίες ενώ το διαδίκτυο είναι αυτό στο οποίο απευθυνόμαστε για να ψυχαγωγηθούμε, να ενημερωθούμε, να διασκεδάσουμε, να επικοινωνήσουμε ή απλά να «σκοτώσουμε» την ώρα μας. 

Σε αυτόν τον διαρκώς μεταβαλλόμενο και αναπτυσσόμενο ψηφιακό κόσμο είναι πολύ σημαντικό να διαθέτουμε μία ιστοσελίδα σύγχρονη, εύχρηστη και μοντέρνα που θα συμβαδίζει με τα δεδομένα της εποχής και φυσικά θα προσφέρει μία ιδανική εμπειρία πλοήγησης στους χρήστες. Είτε διαθέτουμε ήδη ένα website είτε σκοπεύουμε να απευθυνθούμε σε κάποιον ειδικό για να αναλάβει τη δημιουργία της νέας ιστοσελίδας μας υπάρχουν μία σειρά από παράγοντες που πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας, αν θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα ελκυστικό περιβάλλον για τους επισκέπτες μας και παράλληλα να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες. Άλλωστε μία ιστοσελίδα μπορεί να αποτελεί μέσο προβολής της δουλειάς μας αλλά και ένα σημαντικό όπλο στην προσέλκυση νέων πελατών και στην αύξηση των εσόδων μας. 

Πλέον οι περισσότερες ιστοσελίδες σχεδιάζονται θέτοντας ως προτεραιότητα τον χρήστη. Αν αναλογιστεί κανείς πόσες εκατοντάδες χιλιάδες ιστοσελίδες υπάρχουν στο διαδίκτυο και πόσο εύκολα μπορεί ένας χρήστης να επισκεφθεί μία εξ’ αυτών, αντιλαμβάνεται πλήρως πως το ζητούμενο δεν είναι μόνο η προσέλκυση επισκεπτών αλλά και το πως θα καταφέρει κάποιος να χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί τους και να τους μετατρέψει σε «μόνιμους» επισκέπτες. Σήμερα τα περισσότερα brands άλλωστε διαθέτουν ενεργούς ιστοτόπους, τους οποίους χρησιμοποιούν για να προβάλλουν τα αγαθά και τις υπηρεσίες που προσφέρουν, να έρθουν σε επαφή με πιθανούς πελάτες τους και να αναπτύξουν μία σχέση αλληλεπίδρασης. Αντίστοιχα αξιοποιούν και όλα τα οφέλη που προσφέρει το digital marketing για την προβολή των ιστοσελίδων τους, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας online διαφημιστικές καμπάνιες που έρχονται να προστεθούν στην προσπάθεια δημιουργίας μίας ισχυρής διαδικτυακής παρουσίας. 

Τι χρειάζεται λοιπόν να έχει ένα σύγχρονο website ώστε να είναι ελκυστικό στον μέσο χρήστη και να κεντρίσει το ενδιαφέρον του; 

  1. Ευανάγνωστη ιστοσελίδα 
  2. Υψηλής ποιότητας φωτογραφίες 
  3. Προσθέστε Call to Action 
  4. Δημιουργία mobile-friendly ιστοσελίδων
  5. Εύκολη πλοήγηση 
  6. Προσοχή στα social media 
  7. Αξιοποιήστε το SEO 

 

  1. Ευανάγνωστη ιστοσελίδα 

Μπορεί ένας επισκέπτης να καταλάβει τι λέτε μέσα στην ιστοσελίδα σας; Αυτή είναι η πρώτη ερώτηση που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας όταν δημιουργείτε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας, για να αντιληφθείτε εάν βάζετε – άθελά σας – εμπόδια στους χρήστες που έρχονται στο website σας. Αποφύγετε τα μεγάλα και δυσνόητα κείμενα και επιλέξετε μικρές, σύντομες προτάσεις και εξίσου μικρές παραγράφους. Τοποθετήστε επικεφαλίδες και υπότιτλους, που θα βοηθήσουν τα κείμενά σας να γίνουν πιο εύκολα κατανοητά, ενώ παράλληλα μπορείτε να επισημάνετε με έντονη γραφή [το γνωστό bold] όσα τμήματα ενός κειμένου θεωρείτε πιο σημαντικά. Εφαρμόζοντας τέτοιου είδους έξυπνα tips θα μπορέσετε να δημιουργήσετε μία ιδιαίτερα ελκυστική ιστοσελίδα. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις άλλωστε που ένας επισκέπτης στη θέα ενός τεράστιου και μονοκόμματου κειμένου, εγκαταλείπει ένα website καθώς δεν είναι πρόθυμος να ξοδέψει τόσο χρόνο και κόπο για να το διαβάσει. 

  1. Υψηλής ποιότητας φωτογραφίες 

Κατά την δημιουργία ιστοσελίδων οι φωτογραφίες που θα τοποθετήσετε στην ιστοσελίδα σας συνεχίζουν να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Αυτό που επικρατεί σαν τάση είναι η αξιοποίηση υψηλής ποιότητας φωτογραφιών, οι οποίες διακρίνονται για την μεγάλη ευκρίνεια και ζωντάνια τους. Οι φωτογραφίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μεταδώσουν ένα μήνυμα, να κάνουν πιο ευανάγνωστη τη σελίδα μας και να βοηθήσουν τους επισκέπτες να περιηγηθούν μέσα σε αυτή. Αξίζει άλλωστε να επισημανθεί πως ένα μεγάλο μέρος των χρηστών του διαδικτύου «σκανάρει» πολύ γρήγορα μία ιστοσελίδα για να αντιληφθεί εάν πρόκειται για περιεχόμενο που έχει ενδιαφέρον ή όχι, και συνεπώς μία υψηλής ποιότητας φωτογραφία μπορεί να κεντρίσει σίγουρα τα βλέμματα και την προσοχή. Πέραν των άλλων οι ποιοτικές φωτογραφίες είναι δείγμα επαγγελματισμού και προσθέτουν κύρος και αξιοπιστία σε μία ιστοσελίδα. Συνεπώς, αν κατά τη δημιουργία του website σας επιλέξετε χαμηλής ποιότητας φωτογραφίες τότε σίγουρα θα χάσετε πολλούς «πόντους» στη μάχη διεκδίκησης νέων επισκεπτών. 

  1. Προσθέστε Call to Action 

Οι Call to Action (CTA) επιλογές είναι κάθε παρότρυνση προς έναν χρήστη να προβεί σε μία αντίστοιχη ενέργεια. Αν για παράδειγμα θέλουμε οι επισκέπτες της ιστοσελίδας μας να κάνουν εγγραφή στο newsletter μας πρέπει να τους το ζητήσουμε. Εδώ ακριβώς έρχονται τα CTA, όπως «μείνετε ενημερωμένοι κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας εδώ», τα οποία καλούν τον επισκέπτη της σελίδας μας να ολοκληρώσει μία επιθυμητή ενέργεια. Ένα σύγχρονο website δίνει μεγάλη βαρύτητα στα Call To Action μίας και είναι αυτά που αυξάνουν την επισκεψιμότητα και τον χρόνο παραμονής των χρηστών στην σελίδα μας – μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε CTA για να «κρατήσουμε έναν χρήστη, πχ. διαβάστε περισσότερα – καθώς και τα έσοδα μας από το website. Στη δημιουργία ιστοσελίδων τα CTA διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο και χρειάζεται μεγάλη προσοχή και μελέτη το που ακριβώς θα τοποθετηθούν αλλά και το λεκτικό που θα χρησιμοποιηθεί, ώστε να είναι ελκυστικά και να πετυχαίνουν τον σκοπό τους. 

  1. Δημιουργία mobile-friendly ιστοσελίδων

Είναι γνωστό πως οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου συνδέονται σε αυτό μέσω κινητών τηλεφώνων. Ωστόσο ακόμη και σήμερα υπάρχουν αρκετές ιστοσελίδες που δεν είναι mobile-friendly. Σχεδιάστε μία ιστοσελίδα πρωτίστως φιλική προς τις κινητές συσκευές, ώστε κάθε φορά που την επισκέπτεται κάποιος από το κινητό να απολαμβάνει ταχύτητα, ευχρηστία και ευκολία στην αναζήτηση πληροφοριών. Όσο πιο φιλική προς κινητά είναι μία ιστοσελίδα τόσο μεγαλύτερη είναι και η οργανική επισκεψιμότητα που κερδίζει, ενώ και η εν γένει εμπειρία πλοήγησης που απολαμβάνει ο χρήστης είναι αισθητά πιο βελτιωμένη. Σε αντίθετη περίπτωση το πιο πιθανό είναι οι χρήστες να εγκαταλείψουν μία ιστοσελίδα αν δεν μπορέσουν να συνδεθούν σε αυτή από τα κινητά τους ή αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα [αργεί να φορτώσει, δεν εμφανίζονται σωστά οι κατηγορίες, οι εικόνες κλπ.] και να στραφούν φυσικά σε κάποια άλλη, ενδεχομένως ανταγωνιστική. 

  1. Εύκολη πλοήγηση 

Το άλφα και το ωμέγα στη δημιουργία ιστοσελίδων είναι η ευχρηστία. Τι νόημα έχει μία εντυπωσιακή στην όψη ιστοσελίδα πάνω στην οποία έχουν ενσωματωθεί τα πιο σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία αν ο ίδιος ο χρήστης δεν μπορεί να την επισκεφθεί με άνεση και να περιηγηθεί εύκολα και απλά σε αυτή. Αποφύγετε τις ακρότητες και επιλέξετε τον μινιμαλισμό στη σχεδίαση της ιστοσελίδας σας, προτάσσοντας το περιεχόμενο. Δώστε βάση σε απλές λεπτομέρειες, όπως η σωστή κατάταξη των πληροφοριών του website σας, η ενσωμάτωση ενός εύχρηστου μενού αλλά και η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας σας, ώστε κάθε φορά που κάποιος την επισκέπτεται να μπορεί μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα να βρει αυτό ακριβώς που ψάχνει.  

  1. Προσοχή στα social media 

Είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένο όταν σχεδιάζετε μία ιστοσελίδα να συμπεριλάβετε σε αυτή links με τα αντίστοιχα social media που διαθέτετε ώστε οι χρήστες να μπορούν να συνδέονται εύκολα μαζί σας και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο θέλει μεγάλη προσοχή το που θα τοποθετήσετε τα αντίστοιχα links – κουμπιά που θα κατευθύνουν τους χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σας. 

Τα σύγχρονα websites σχεδιάζονται τοποθετώντας τέτοιου είδους παραπομπές στο κάτω μέρος της σελίδας, είτε μετά από κάποιο κείμενο και όχι τόσο στο πάνω μέρος ή τη μέση. Με τον τρόπο αυτό οι χρήστες καθ’ όλη τη διάρκεια της πλοήγησής τους παραμένουν συγκεντρωμένοι σ’ αυτό καθ’ αυτό το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και τίποτα δεν τους αποσπά την προσοχή. Στην ίδια λογική χρειάζεται μέτρο και στη χρήση τυχόν pop-up παραθύρων. 

Αρκετές ιστοσελίδες διαθέτουν τέτοιου είδους εργαλεία ώστε να πείσουν έναν χρήστη να κάνει μία εγγραφή στο newsletter τους ή να αγοράσει κάποια υπηρεσία που βρίσκεται σε προσφορά. Ωστόσο συνήθως αυτά μπορούν να γίνουν και ενοχλητικά, αν εμφανίζονται συνέχεια ή σε εντελώς λάθος μέρη. Μία καλή πρακτική είναι να εμφανίζεται ένα τέτοιο παράθυρο μόνο όταν ο χρήστης επιχειρεί να εγκαταλείψει την ιστοσελίδα σας, δίνοντάς του πρακτικά ένα επιπλέον κίνητρο να παρατείνει την παραμονή του.

  1. Αξιοποιήστε το SEO 

Στις μέρες μας ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και σκληρός. Σε αυτή τη μάχη λοιπόν κανένα όπλο δεν μπορεί να μένει ανεκμετάλλευτο. Tο SEO (Search Engine Optimization) σας βοηθά να βρεθεί η ιστοσελίδας σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης για τις λέξεις φράσεις που σας ψάχνουν οι πελάτες σας. Σίγουρα ένας επαγγελματίας του digital marketing μπορεί να αναλάβει να σας κατευθύνει σχεδιάζοντας βήμα, βήμα κάθε online διαφημιστική εκστρατεία του eshop σας. Μην ξεχνάτε άλλωστε πως τα αποτελέσματα κάθε ενέργειας που περιλαμβάνεται στην digital marketing στρατηγική σας είναι μετρήσιμα και ανά πάσα στιγμή γνωρίζετε τι αποδίδει και τι όχι για την ιστοσελίδα σας. 

Στοιχεία επικοινωνίας WEBONE

https://webone.gr

Διεύθυνση: Αγίας Σοφίας 41, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

Τηλέφωνο: 2310-254007

Email: info@webone.gr

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.