Πανελλαδικές 2022: Παρατηρήσεις για την πορεία διδασκαλίας της Χημείας – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου



Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου:

Η μεταρρύθμιση του 2018 που διπλασίασε τις ώρες και την ύλη των μαθημάτων προσανατολισμού στην Γ’ Λυκείου έκανε το λάθος να αυξήσει την ύλη της Χημείας πολύ περισσότερο από όσο έπρεπε. Αυτό φαίνεται εύκολα από τις σελίδες της ύλης στην Φυσική, Χημεία και Βιολογία. Οι σελίδες στην Χημεία είναι περίπου διπλάσιες από τις σελίδες στην Φυσική και την Βιολογία. Ακόμα φαίνεται και από την μείωση της ύλης που έγινε τα δυο προηγούμενα χρόνια λόγω της πανδημίας. Στην Φυσική η μείωση ήταν μόνο 8 σελίδες, στην Βιολογία 19 σελίδες (που περιέχουν όμως πολλά σχήματα και παραθέματα που είναι εκτός ύλης) και στην Χημεία 39 σελίδες. 

Η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή απάντησε την προηγούμενη Δευτέρα στην ερώτηση του βουλευτή κ. Κρίτωνα Αρσένη ότι το ΙΕΠ κρίνει επαρκή τον χρόνο κάλυψης της ύλης. Για την Φυσική και την Βιολογία το ΙΕΠ έχει δίκιο. Παρά τις χαμένες διδακτικές ώρες από τις καραντίνες μαθητών και καθηγητών, από την διενέργεια των rapid test η διδασκαλία της ύλης έχει επιτευχθεί, βέβαια ειδικά στην Φυσική συχνά όχι με τον σωστό τρόπο, αλλά πάντως καλύφθηκε η ύλη. 

Για την  Χημεία όμως το ΙΕΠ κάμνει λάθος. Ενώ φτάσαμε στο Πάσχα σε πολλά Λύκεια η ύλη ακόμα δεν έχει καλυφθεί. Και δεν καλύφθηκε αν και οι συνάδελφοι προχωρούσαν υπερβολικά γρήγορα, αν και συχνά δούλευαν πολύ πρόχειρα την ύλη με αποτέλεσμα να μην εμπεδώνουν την ύλη οι μαθητές, χωρίς να κάμνουν την ποιότητα και ποσότητα των ασκήσεων που απαιτεί το επίπεδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Αυτά νομίζω είναι γνωστά και από επιστολές των μαθητών προς την κ. Κεραμέως.

Και σαν να μην έφτανε αυτό το Υπουργείο Παιδείας σταματάει τα μαθήματα στο Λύκειο στις 20 Μαΐου. Αφού τόσες φωνές ακούστηκαν από κάθε κατεύθυνση, από καθηγητές, μαθητές, γονείς, συλλόγους καθηγητών, ΕΛΜΕ, ΟΛΜΕ, ότι υπάρχει δυσκολία στην κάλυψη της ύλης εξ αιτίας χαμένων διδακτικών ωρών λόγω της πανδημίας, έπρεπε το Υπουργείο να δείξει μια στοιχειώδη ευαισθησία και να αφήσει τα μαθήματα μέχρι το τέλος του Μαΐου. Αφού το Υπουργείο αποφάσισε να μην μειώσει τελικά την ύλη έπρεπε να αφήσει τουλάχιστον ακόμα μια εβδομάδα μαθημάτων. Ξέρετε πόσοι μαθητές και μαθήτριες μόλις άκουσαν την ημερομηνία ξέσπασαν σε κλάματα από την πίεση ότι δεν θα προλάβουν να προετοιμαστούν έγκαιρα ;

Ας το γνωρίζουν και η κ. Ζέττα Μακρή και το ΙΕΠ ότι για την διδασκαλία της Χημείας έκαναν λάθος εκτίμηση. Γιατί η πραγματικότητα που αρνούνται να δεχθούν και τους την φωνάζουν όλα τα Λύκεια είναι ότι χάθηκαν και φέτος διδακτικές ώρες εξ αιτίας της πανδημίας και αυτό κόστισε πολύ στην διδασκαλία της Χημείας επειδή το 2018 η μεταρρύθμιση έκανε λάθος που αύξησε υπερβολικά την ύλη στην Χημεία.  

Ένα σχόλιο στο άρθρο “Πανελλαδικές 2022: Παρατηρήσεις για την πορεία διδασκαλίας της Χημείας – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

  1. ΣΤΕΛΙΟΣ Κ.ΚΑΘΗΤΗΣ

    - Edit

    Απαντήστε

    Τα εν οικω,μη εν δήμω;
    Αληθεια,εκει στο σχολειο σας,δεν υπαρχει συλλογος καθηγητων,δεν υπαρχει Διευθυντης,σκόρπιοι είστε;
    Δεν υπαρχουν αιρετοι καθηγητες,οι οποιοι ειναι οι συνδεσμοι καθηγητων και Υπουργειου,για να μεταφερουν φλεγοντα θεματα της εκπαιδευτικης κοινοτητας;
    Ειναι δυνατον,καθηγητης δημοσιου σχολειου,να λεγει,δημοσια,οτι διδαχτηκε προχειρα η υλη της χημειας,με αποτελεσμα οι μαθητες να μην εμπεδωσουν την ύλη;
    Και διαλεξατε τα παραπανω,να τα εκθεσετε στο παζαρι,σε κοινη αναγνωση,παραμονες των πανελληνιων εξετασεων;
    Τωρα που οι μαθητες και οι γονεις τους χρεαζονται την απαραιτητη ηρεμια;
    Με ποια ψυχολογια θα πανε τα παιδια να διαγωνιστουν,διαβαζοντας στο αρθρο σας,περι προχειρης διδασκαλιας των εκπαιδευτικων;
    Αληθεια,εσειςειστε τιμητης των πάντων;
    Μιλάτε εκ μερους συμπάσης της εκπαιδευτικης κοινοτητας των Χημικων;
    Μηπως,εξ ιδιων κρινετε τα αλλότρια;
    O tempora,o mores;
    Αλλαξαν τόσο τα πραγματα και οι καθηγητες βγαζουν στο μειντάνι υπηρεσιακα θεματα,θεματα του εσωτερικου κανονισμου των σχολειων;
    Αυτες τις ανοργανωσιες και αυτες τις δημοσιες ομολογιες των καθηγητων θελει και η κεραμεως,η οποια μισεί την εκπαιδευση και ολοκληρη την εκπαιδευτικη κοινοτητα,μιας και η Νικη Αντουανετα,κορη του κεραμεως,συντριβει με την πολιτικη της,τα σχολειά,ως σκεύη κεραμεως( απ τη Μ.Εβδ)!!
    Αυτα που βγαζετε στη φόρα,ειναι βούτυρο,οχι στο ψωμι,αλλα στο παντεσπανι της Αντουανετας,της κορης κεραμεως!!
    Κυριε Παπαδοπουλε,αν θελετε αναγνωρισιμοτητα,ασχοληθειτε με τον πατριωτη μου,τον Λουδοβίκο,οχι της Αντουανετας….ξερετε εσεις!
    Ολα φόρα παρτίδα;
    Δεν πιστεύω σε επομενο άρθρο σας,να μας βγαλετε και τους βαθμούς των μαθητων σας,στη Χημεια,σε δημοσιοτητα,για να φανει στο πανελληνιο ,πόσο προχειροι και απροετοιμαστοι ειναι οι καθηγητες;
    Νε αυτα που γραψατε εδω ,μειώσατε συναδέλφους σας,οι οποιοι εργαζονται πυρετωδως,για το καλο των μαθητων τους,χωρις να υπολογιζουν ουτε κορωνοιο,ουτε τις ασθενειες του και κατι πιο σημαντικο….κυριε Παπαδοπουλε,στο σχολειο σας,μαθητες και μαθητριες ξεσπάσαν σε κλάματα,αποτελεσμα του φοβου των,για την μη ολοκληρωση της ύλης; ή ξεσπασαν σε κλαματα σ ολα τα σχολεια της Ελλαδος;
    Μήπως κατι σάπιο υπαρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας;
    Εκει στο σχολείο σας;
    Ενας παλιος καθηγητης,χρόνια πολλά υποδιευθυντής και Διευθυντής σε σχολεια της Δ/Βμιας Εκπαίδευσης!!
    Ο καθηγητης που θελει να βγαλει την ύλη του ,η, των μαθηματων του,δε φοβαται ουτε κορωνοιους,ουτε πυρηνικο πόλεμο,ουτε και τον Θεό τον ιδιο…εργαζεται μεθοδικα,οικονομεί τον χρόνο του και…και προλαβαίνει τα κλαματα των μαθητων,προλαβαινει τα ξεσπασματα!!!!
    Οση χημεια και να γνωριζεις,αν δεν εισαι δάσκαλος- παιδαγωγος,παντα προχειρος θα εισαι και οι μαθητες σου θα “δερνοκοπιουνται”….πριν τις εξετασεις..
    Καλο Πασχα και καλη επιτυχια στο σχολειό σας,στις επερχομενες εξετασεις….

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.