Η αξιολόγηση είναι στα χέρια μας – Της Έφης Μιχελάκη

Αναμφίβολα, ο όρος αξιολόγηση αποτελεί πολυσυζητημένη και καμιά φορά παρεξηγημένη έννοια ιδιαίτερα σε τομείς που σχετίζονται με την δημόσια σφαίρα γενικότερα. Αυτό συμβαίνει γιατί τίθεται ένα βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί και δεν είναι άλλο από το ποιος θα αξιολογήσει ποιον, με ποια κριτήρια και για ποιον στόχο. Μέσα στα πλαίσια του δημοκρατικού πολιτεύματος, θα πρέπει τα παραπάνω ερωτήματα να απαντώνται έχοντας σαν βάση τους την δικαιοσύνη, την αξιοκρατία και την διαφάνεια, βασικές αρχές που διέπουν την δημοκρατία.

Σε ότι αφορά την εκπαίδευση ο όρος αυτός εμπλουτίστηκε με συγκεντρωτικές και αυταρχικές μεθόδους που θυμίζουν άλλες εποχές, οι οποίες για το συγκεκριμένο υπουργείο μάλλον δεν αποτελούν παρελθόν. Μετά από δύο και πλέον χρόνια πανδημίας και την ανασφάλεια να κυριαρχεί σε όλους τους τομείς της ζωής, η κυβέρνηση ήρθε για ακόμη μια φορά, με τον όρο αυτό, να διχάσει τον εκπαιδευτικό κόσμο και ταυτόχρονα αντί να γίνεται μέρος μιας λύσης δημιουργεί το πρόβλημα. Η συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης στερείται διοικητικής δομής και επιστημονικής κατάρτισης, ενώ ταυτόχρονα σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί προϊόν διαβούλευσης . Από την άλλη η τιμωριτική διαχείριση από την πλευρά της ηγεσίας του υπουργείου παιδείας, το μόνο που καταφέρνουν είναι να δυσχεραίνουν ένα ήδη επιβαρυμένο κλίμα.

Οι εκπαιδευτικοί στην χώρα μας έχουν αποδείξει ότι μπορούν να ασκήσουν το συγκεκριμένο λειτούργημα κάτω από αντίξοες καμιά φορά συνθήκες και να έχουν θετικά αποτελέσματα. Θα ήταν λάθος να αιωρείται πως αρνούνται στο γενικό πλαίσιο οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης. Αντίθετα είναι καλοδεχούμενο εκείνο, το οποίο θα σέβεται την σχολική ζωή με όλες τις παραμέτρους και ταυτόχρονα θα ενισχύει την δημόσια παιδεία ουσιαστικά.

Με λίγα λόγια η αξιολόγηση μπορεί να λειτουργήσει δημιουργώντας ένα σχολείο ποιοτικό για τα παιδιά που το χρειάζονται όσο τίποτα. Ένα δημόσιο σχολείο που το προσωπικό του θα αξιολογεί τις δυνατότητες του, είτε σε ανθρώπινο δυναμικό είτε σε υλικοτεχνικές υποδομές και στη συνέχεια θα αξιολογείται και το ίδιο με στόχο φυσικά την ουσιαστική εξέλιξη του και κατ επέκταση την προσφορά στους μαθητές.

Σήμερα, αντί για αυτό, οι διενέργειες από την πλευρά της ηγεσίας του υπουργείου παιδείας μας γυρνάνε πίσω στις πιο μαύρες σελίδες της ιστορίας, σε εποχές που κανένας δημοκρατικός πολίτης δεν θέλει να θυμάται.

Στον αυταρχισμό απαντάμε με δίκαιες και τεκμηριωμένες προτάσεις που κάνουν την καρδιά της δημοκρατίας να χτυπάει δυνατά, και όσο για τους υπέρμαχους της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, θα πάρουν σύντομα την αξιολόγηση του ελληνικού λαού στα χέρια τους, για να επιστρέψει επιτέλους η χώρα μας στο φως.

Μιχελάκη Έφη
Καθηγήτρια πληροφορικής
Υπεύθυνη του τμήματος παιδείας της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Κοζάνης

3 σχόλια στο άρθρο “Η αξιολόγηση είναι στα χέρια μας – Της Έφης Μιχελάκη

  1. ” Διπλά βλέπουν όσοι έμαθαν γράμματα”
    Πυθαγόρας!
    Συγχαρητηρια!
    Η διδασκαλια ειναι μια συνεχης αξιολογηση

  2. Του Ωραιου,του Μεγαλου και τΑληθινου( στελιος)

    - Edit

    Απαντήστε

    Και αυτα που εγραψε η αρθρογραφος καταλαβες και εκεινα που δεν εγραψε τα καταλαβες πιο πολυ!!
    Ο δασκαλος αξιολογειται καθημερινα απο τους μαθητες του,τους συναδελφους τους,γονεις και κηδεμονες και απο χιλιαδες ανθρωπους,εκει εξω στην κοινωνια που στο περασμα του δασκαλου,της δασκαλας απευθυνει εκεινον τον γλυκυ χαιρετισμο,καλημερα Κύριε,καλημέρα Κυρία!
    Ποιος άνθρωπος ,μπορεί να ξεχασει, εκεινης της μακρινης εποχης πως ο δασκαλος και η δασκαλα ησαν τα πιο αναγνωρισιμα και σεβαστα προσωπα μεσα στη μικρη κοινωνια του χωριου;
    Αξιολογηση και εκπαιδευτικος ειναι λεξεις συνώνυμες,ταυτισμενες,κολλημενες α ν ε ξ ι τ η λ α η μια δίπλα στην άλλη!!
    Η αξιολογηση του εκπαιδευτικου ξεκιναει πρωι- πρωι,απ την ωρα που θα βγει στο πλατύσκαλο του σχολειου,διπλα στους συναδελφους Του και την ωρα που βρισκεται ενα σκαλοπατι πιο πανω απο τα αρίφνητα ματια των μαθητων Του!
    Η αξιολογηση αρχιζει …..πριν το μαθημα,οποιος κατάλαβε,κατάλαβε,πάντως κάποιοι κατάλαβαν,ολοκληρη η ζωη του δασκαλου και μεσα στο σχολειο και εκτος σχολειου ειναι μια συνεχης αξιολογηση!!!!!
    Ο δ α σ κ α λ ο ς αξιολογεί ο,τι πιο ομορφο και αληθηνο υπαρχει στη ζωη μας,τα παιδια μας,τους μαθητες,ψυχες και καρδιες αδολες,αγνες με μονο ανταποδοτικο τέλος το αγιαστκό Κύριε..Κυρία…
    Και αξιολογειται εφ ορου ζωης μεσα σε μια κοινωνια που ελεγχει αυστηρα τα βηματα και τη σταση ζωης του δασκαλου!
    Ο δασκαλος μετρά και ζυγιζει τη γνωση,το ηθος,τους χαρακτηρες των αγαπημενων Του μαθητων,δε μετραει χρηματα,δε ζυγιζει προιοντα,δεν ψαχνει αγοραστες,δεν ψαχνει πωλητές…..και παλι οποος καταλαβε……καταλαβε!
    Συγχαρητηρια στην αρθρογραφο!!
    “Ο ανθρωπος που εκφραζει θαρρετα και με ευπρεπεια τις θεσεις του,εχει ήδη αξιολογηθεί” ισως το παραπανω γνωμικο να μας το εμαθε καποιος δασκαλος η και δασκαλα εκεινης της μακρινης εποχης;” διπλα βλεπουν οσοι έμαθαν γράμματα”
    Η διδασκαλια ειναι μια συνεχης α ξ ι ο λ ο γ η σ η,απο εκείνη τη μακρινή μ έ χ ρ ι τη σημερινη εποχη,μεχρι….μεχρι σε λιγες ωρες που θα χτυπήσει και πάλι το κουδουνι,με εναν ήχο μαγικό και γλυκό μαζι,ήχος – οίστρος για το ξεκινημα μιας μερας γεματης γνωσεων και αξιολογήσεων…..
    Μεσα στην ξεκαρφωτη κοινωνια που ζουμε,κοινωνια δωρο και κληρονομια της πιο αναλγητης κυβερνησης,μετα τη μεταπολιτευση,εαν δεν υπηρχε το διετές διαλειμμα της του Εφιάλτου κυβερνησεως( 2012-2014,τοτε που οι μαθητες λιποθυμουσαν στα θρανια)οπου πολιτικοι μιλουν ως γιατροι,γιατροι ως πολιτικοι,δημοσιογρσφοι ως πολιτικοι και γιατροι,Δεσποταδες ως πολιτικοι,γιατροι και δημοσιογραφοι,αυτοχρισμένοι και αυτοαξιολογημένοι,μεσα σ αυτη την κοινωνια- αχταρμα,που ο καθενας ειναι ο,τι δηλωσει,ας αφήσουμε τον δασκαλο να αξιολογει ο,τι πιο ωραιο,μεγαλο και αληθινο υπαρχει σ αυτη την γκριζα κοινωνια,τα παιδια….συμφωνα με τα λογια του ΜΕΓΑΛΟΥ Κ .Παλαμα,απ τον Ολυμπιακό του Ύμνο!!
    Ποιος απ τους παραπανω αξιολογητες- αγιολογητές- προστατες,θα μας αξιολογησει- προστατεψει ποιός;

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.