Παρέμβαση του ΚΚΕ στη Βουλή για την έλλειψη προσωπικού σε πολλά περιφερειακά αεροδρόμια – Με έναν εξουσιοδοτημένο υπάλληλο AFIS το αεροδρόμιο της Κοζάνης



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Σχετικά με την έλλειψη προσωπικού σε πολλά μικρά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ειδικά στον κλάδο AFIS (Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου)

Παραμένουν οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, σε πολλά μικρά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ειδικά στον κλάδο AFIS (Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου), με αποτέλεσμα πέρα από την υποβάθμιση ποιότητας των υπηρεσιών, να διαμορφώνεται μια επικίνδυνη κατάσταση με κενά ασφάλειας, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το ίδιο το πτητικό έργο. Τα προβλήματα δε, μετά τη λήξη της θερινής περιόδου έχουν ενταθεί.

Επανειλημμένα με επιστολές του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας έχει επισημάνει, ότι στους αερολιμένες Καστελόριζου, Λέρου, Αστυπάλαιας, Κυθήρων και Σύρου δεν υπηρετεί κανείς εξουσιοδοτημένος υπάλληλος AFIS και η λειτουργία τους καλύπτεται από συνεχείς μετακινήσεις – αποσπάσεις. Στους αερολιμένες Μήλου, Νάξου, Ικαρίας, Κοζάνης, Κάσου και Καστοριάς υπηρετεί μόνο ένας εξουσιοδοτημένος υπάλληλος AFIS.

Η λειτουργία των τμημάτων των υπολοίπων Αερολιμένων (εκτός AFIS) καθίσταται και αυτή προβληματική, λόγω της υποστελέχωσής τους (Μύκονος, Σαντορίνη, Σκύρος, Σκιάθος από 1 άτομο). Σε πολλά τμήματα αεροδρομίων το προσωπικό δεν επαρκεί για να καλύψει όλες τις βάρδιες και οι βάρδιες στη ΣΑΔ καλύπτονται με τον ελάχιστο αριθμό ατόμων.

Παρά το γεγονός ότι η ΥΠΑ σε απαντητικό έγγραφό της στην υπ’ αρ. 4703/02.03.21 ερώτησή μας, αναγνωρίζει – αν μη τι άλλο – το πρόβλημα της υποστελέχωσης, δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο για να αντιμετωπιστεί ουσιαστικά το ζήτημα σε μακροχρόνια βάση. 

Ούτε το κλείσιμο του αεροδρομίου της Μήλου δυο φόρες, της Ικαρίας και της Κοζάνης από μια φορά, αλλά και η απαίτηση για επέκταση του ωραρίου στον αερολιμένα της Σύρου, όπου δεν υπηρετεί κανένας εξουσιοδοτημένος υπάλληλος AFIS, κινητοποίησε τους αρμόδιους να επιλύσουν το ζήτημα.

Έτσι λοιπόν, υπό αυτές τις αντίξοες συνθήκες οι ανάγκες καλύπτονται με διαρκείς μετακινήσεις των υπαλλήλων από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, τόσο από τον κλάδο AFIS, αφού χωρίς την παρουσία υπαλλήλου AFIS, ειδικά στα μικρά αεροδρόμια, δεν νοείται η λειτουργία τους, όσο και από άλλες ειδικότητες.

Μάλιστα δεν μπορεί να μην αναφερθεί ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εξουσιοδοτημένων προς μετακίνηση υπαλλήλων από τον κλάδο AFIS έχει εξαντλήσει το όριο των προβλεπόμενων 120 ημερών.

Με όλες αυτές τις μετακινήσεις όμως, όχι μόνο δεν λύνεται το πρόβλημα, αντιθέτως έχουν ως συνέπεια να υπολειτουργεί και η Διεύθυνση Τηλεπικοινωνιών της κεντρικής υπηρεσίας, η οποία καλείται να ασκήσει τα κρίσιμα καθήκοντα του τηλεπικοινωνιακού έργου με τον ελάχιστο αριθμό υπαλλήλων.

 Εάν προστεθεί σ’ αυτό η περαιτέρω μείωση του προσωπικού με τις συνταξιοδοτήσεις και με τις μετατάξεις υπαλλήλων του κλάδου στην ΑΠΑ, καθώς και με τις μετατάξεις 57 υπαλλήλων στον κλάδο των ηλεκτρονικών, σε εφαρμογή του άρθρου 20 παρ. 7 του Π.Δ. 85/2018, αντιλαμβάνεται κανείς την κρισιμότητα της κατάστασης και την αναγκαιότητα να ληφθούν δραστικά μέτρα για να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Παρόλα αυτά εξακολουθούν να εκκρεμούν 19 αιτήσεις προς μετάταξη στον κλάδο AFIS ανυπόγραφες στο υπουργείο. Άλλες 3 μετατάξεις υπαλλήλων από το προσωπικό της ΥΠΑ σε αεροδρόμια AFIS, κωλυσιεργούν στη Διεύθυνση προσωπικού της κεντρικής υπηρεσίας. 

Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση της υποστελέχωσης, που διαιωνίζεται, έχει ως αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι του κλάδου στα αεροδρόμια να εργάζονται εξαντλητικά, σε 24ωρη βάση καθημερινά, σε βάρος της υγείας τους και της οικογενειακής και προσωπικής τους ζωής, χωρίς ρεπό και άδειες. Είναι χαρακτηριστικό ότι οφείλονται άδειες από το 2020.

Μάλιστα, παρά τις τόσο δύσκολες συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται στα αεροδρόμια οι υπάλληλοι του κλάδου – πολύ περισσότερο, που, εξαιτίας της αύξησης της αεροπορικής κίνησης, αν και λιγότεροι, αναγκάζονται να παρέχουν περισσότερο έργο – υπέστησαν και μείωση στην αποζημίωση του eurocontrol κατά 50%, από τον Αύγουστο του 2019 έως τον Αύγουστο του 2021.

Επιβεβαιώνεται ότι η σημερινή εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν τα περιφερειακά αεροδρόμια δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για συνειδητή, μεθοδευμένη δράση, με τη σφραγίδα τόσο της σημερινής κυβέρνησης, όσο και διαχρονικά όλων των προηγούμενων, με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησής τους.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

  • Ποια μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε να σταματήσει η υποστελέχωση των αερολιμένων, με την ενίσχυσή τους με επαρκές, μόνιμο και εκπαιδευμένο προσωπικό για την άσκηση του έργου Πληροφοριών Πτήσεων στους Πύργους Ελέγχου, αλλά και για τις υπόλοιπες κρίσιμες για το υπηρεσιακό έργο ειδικότητες, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ροή και η ασφάλεια των πτήσεων;
  • Για ποιο λόγο δεν προωθούνται οι 22 αιτήσεις για μετάταξη υπαλλήλων στον κλάδο και πότε θα προχωρήσει η διαδικασία;

Οι βουλευτές

Κατσώτης Χρήστος

Κομνηνάκα Μαρία

Μανωλάκου Διαμάντω 

Στολτίδης Λεωνίδας

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.