Η καθηγήτρια Αγγλικών Lucy David πρωτοπορεί και φέτος στην Κοζάνη με τα νέα της εφόδια για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας



H καθηγήτρια Αγγλικών Lucy David,  μας εκπλήσσει ευχάριστα για ακόμη μία φορά με τις καινοτόμες αλλά και πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας που εφαρμόζει για την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας.

Οι διαδραστικές μέθοδοι διδασκαλίας που εφαρμόζει, είτε μέσα στην αίθουσα, είτε εκτός αίθουσας, είτε μέσω ειδικής διαδικτυακής πλατφόρμας, υποδεικνύουν εκ του αποτελέσματος την άρτια δουλειά και τον επαγγελματισμό της. Εκείνο που  τροφοδοτεί περισσότερο την ίδια, είναι να μαθαίνει όσα περισσότερα μπορεί για να τα μεταλαμπαδεύει στα παιδιά και αυτός είναι ο λόγος που η δια βίου μάθηση για τη Lucy, είναι τρόπος ζωής.

Αυτή τη φορά απέκτησε το πτυχίο Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Canterbury Christ Church της Αγγλίας και με αυτό τον τρόπο συμβάλλει στα ερευνητικά δεδομένα που έλειπαν από την Ελλάδα, αλλά και στην αυτορύθμιση των παιδιών και στην ενίσχυση τη μαθησιακή διδασκαλίας.

Χωρίς ιδιαίτερες συστάσεις, η κα. Lucy David, έχει αφιερώσει κυριολεκτικά όλη της ζωή στην Αγγλική γλώσσα, αναζητώντας συνεχώς νέους τρόπους και μεθόδους, που θα κάνουν την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας, κυριολεκτικά ένα παιχνίδι.

Σήμερα με τα νέα της “εφόδια”, βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Η ίδια δήλωσε στο KOZANILIFE.GR:

-Γιατί αποφασίσατε  να σπουδάσετε Ψυχολογία αφού είστε καταξιωμένη καθηγήτρια στην πόλη μας αλλά και στο Λονδίνο;

 Πιστεύω ότι κάθε επάγγελμα που έχει σχέση με τον ψυχισμό του ατόμου πρέπει να γνωρίζει από  ψυχολογία κι ακόμα περισσότερα αν έχει να κάνει με παιδιά.  Ο εκπαιδευτικός δεν αρκεί να είναι μόνο ένας απλός καθηγητής και ένας επιμελής επιστήμονας. Χρειάζεται να γίνει ένας προσεκτικός και μεθοδικός παρατηρητής της κοινωνίας των μαθητών και της ζωής, ένας ουσιαστικός μέντοράς τους. Να αντλεί στοιχεία εκπαίδευσης και αγωγής από την καθημερινή ζωή, γιατί το σχολείο δεν μπορεί να ικανοποιεί τις ανάγκες και τις φιλοδοξίες των μαθητών απομονωμένο από τα «σημάδια των καιρών του».      

Φέτος τελείωσα τις σπουδές μου στην Ψυχολογία με First Class (Άριστα) και μου ζητήθηκε να παρουσιάσω την έρευνά μου στο ΧΙΙΙ Διεθνή και ΧVIII Εθνικό Συνέδριο της Κλινικής Ψυχολογίας στην Ισπανία το Νοέμβριο.

-Τι θέμα έχει η πτυχιακή σας εργασία;

Το Παιχνιδοποιημένο Διαδραστικό Σύστημα Απόκρισης και η επίδρασή του στην ανάπτυξη κοινωνικών, γνωστικών και παραγόντων κινήτρων της αυτορρύθμισης των εκπαιδευομένων

-Πείτε μας κάτι για αυτήν

 Η καινοτομία της πτυχιακής εργασίας έγκειται στο να εισαχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία στοιχεία «παιχνιδιού», σε συνδυασμό με την εκμάθηση της αγγλικής γραμματικής και του λεξιλογίου καθώς και η χρήση του Παιχνιδοποιημένου Διαδραστικού Συστήματος Απόκρισης (student response system, SRS), για να ενισχυθεί η ικανοποίηση από τη μαθησιακή διαδικασία, με στόχο την ανάπτυξη των γνωστικών και κοινωνικών παραγόντων αλλά και των κινήτρων των μαθητών.

Οι συμμετέχοντες του πειράματος ήταν μαθητές από το κέντρο ξένων γλωσσών, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.  Η μία ομάδα παρακολουθούσε μαθήματα αγγλικών με τη χρήση του παιχνιδοποιημένου διαδραστικού συστήματος απόκρισης κι η ομάδα ελέγχου παρακολουθούσε την ίδια ύλη με τον παραδοσιακό τρόπο.  

-Τι είναι το Παιχνιδοποιημένο Διαδραστικό Σύστημα Απόκρισης και πως συνδυάζεται σε ένα μάθημα ; 

Αποτελείται από έναν πομπό και ένα clicker για κάθε μαθητή και ένα clicker για τον καθηγητή, που συνδέονται στο διαδραστικό πίνακα.  Οι μαθητές παρακολουθούν  την ύλη του βιβλίου στο διαδραστικό πίνακα και στο τελευταίο εικοσάλεπτο συνδυάζεται το παιχνιδοποιημένο διαδραστικό σύστημα απόκρισης (SRS).  Η καθηγήτρια με την βοήθεια του πομπού και του clicker εμφανίζει δύο ομάδες 15 ερωτήσεων στον πίνακα στην αγγλική γλώσσα. Η πρώτη έχει σχέση με τη γραμματική του μαθήματος ενώ η δεύτερη έχει σχέση με το λεξιλόγιο.  Οι μαθητές πρέπει να απαντήσουν στις ερωτήσεις με τα clicker τους κι έχουν στη διάθεσή τους 30 δευτερόλεπτα για κάθε ερώτηση. Στα τελευταία 10 δευτερόλεπτα ακούγεται  ένας ήχος από τα ηχεία ώστε οι μαθητές να απαντήσουν έγκαιρα.  Όταν τελειώνουν τα δευτερόλεπτα εμφανίζετε ένα ραβδόγραμμα με ποσοστά για τις σωστές και λανθασμένες απαντήσεις. Επειδή τα παιδιά το βλέπουν σαν παιχνίδι δεν καταλαβαίνουν ότι κάνουν επανάληψη όλη την ύλη διασκεδάζοντας. 

-Τι ήταν το αποτέλεσμα της έρευνας;

Στο τέλος του πειράματος,  υπήρξαν στατιστικές διαφορές στην αυτοαντίληψη,  αυτό-αποτελεσματικότητας, ενδιαφέρον και στην ανοιχτή επικοινωνία.  

-Γιατί είναι σημαντική η έρευνά σας;

H έρευνα συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση του εάν η τεχνολογία έχει παιδαγωγική αξία στη μαθησιακή διαδικασία γενικότερα αλλά και στην εκμάθηση ξένων γλωσσών ειδικότερα.  Επίσης, είναι σημαντικό γιατί συμβάλλει στα ερευνητικά δεδομένα που έλλειπαν στην Ελλάδα για να στηρίξει ότι ο διαδραστικός εξοπλισμός, και ειδικά το SRS, στα κέντρα ξένων γλωσσών βοηθά στην ανάπτυξη των παραγόντων αυτορρύθμισης των εκπαιδευομένων και συνεπώς στην καλύτερη εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Τέλος, στα πλαίσια της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται τέτοιου τύπου εφαρμογές για την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας.

-Τι ετοιμάζετε για τη φετινή χρονιά;

Με την καινούρια σχολική χρονιά έχω ετοιμάσει ακόμα ένα καινοτόμο εργαλείο ώστε να είμαστε πανέτοιμοι για τυχόν επανάληψη της πανδημίας που θα ωφελήσει όλους τους μαθητές σε περίπτωση  lockdown. 

Είναι μια πλατφόρμα που προσφέρει άμεση επικοινωνία με τους γονείς και τους μαθητές μας. Θα υπάρχει η ευκαιρία για αδιάκοπη σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση και δυνατότητα ψηφιακής παρακολούθησης του μαθήματος χωρίς τεχνικά προβλήματα. Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα γρήγορης πρόσβασης στην ύλη και σε ψηφιακές βιβλιοθήκες καθώς και πολλές άλλες δυνατότητες.

 

 

Το Κέντρο Ξένων Γλωσσών David βρίσκεται επί των οδών Τακιατζήδων και Αραπίτσης 2, στο κέντρο της Κοζάνης
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2461041570 / 6948532999
Βρείτε το στο facebook – Κλικ εδώ

Εγγραφές από 24 Αυγούστου 

Καθημερινά 10:30 – 13:00 & 17:30 – 20:00

 

Αργυρώ Ζιάμπα για το KOZANILIFE.GR

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.