Τα χαρισματικά παιδιά στην Ελληνική Εκπαίδευση – Γράφει ο Σταμάτης Γαργαλιάνος



Γράφει ο Σταμάτης Γαργαλιάνος:

Η Ελλ. Εκπαίδευση προσφέρει πολλά μαθήματα με άξονα τα Αμεα, αλλά λίγα από αυτά έχουν σαν επίκεντρο τα χαρισματικά παιδιά, δηλαδή το αντίθετο με τα μειονεκτούντα παιδιά.

Αυτό σημαίνει ότι δεν υπήρχαν μέσα στις σχολικές ή ακαδημαϊκές αίθουσες ποτέ οι μηχανισμοί μέσω των οποίων οι φοιτητές αλλά και οι δάσκαλοι και καθηγητές θα ανίχνευαν αυτά τα παιδιά και θα τα προωθούσαν κατάλληλα ώστε να εξελιχθούν, προς όφελος των ιδίων αλλά και όλης της Ελληνικής κοινωνίας.

Οι μαθητές αυτοί μαραζώνουν μαζί με τα –ας πούμε- «κανονικά» παιδιά, και δεν μπορούν να δείξουν την αξία τους. Υπάρχει, βέβαια και η ζήλεια των άλλων συμμαθητών που δεν θέλουν να υπάρχουν άλλοι μαθητές πιο έξυπνοι από αυτούς, και παράλληλα οι γονείς τους που δεν πιστεύουν ότι υπάρχουν παιδιά πιο έξυπνα από τα δικά τους !

Αν οι πτυχιούχοι νηπιαγωγοί και δάσκαλοι που διδάσκουν στα ελλ. Σχολεία ήξεραν να ανιχνεύουν τέτοιες περιπτώσεις, η Ελλάδα θα είχε ένα πλούσιο δυναμικό από μελλοντικούς ΄Ελληνες και Ελληνίδες που θα πρόσφεραν πολλά δυναμικά στοιχεία σε όλη την κοινωνία.

Στα μαθήματα που ίσως μια μέρα μπουν στα Τμήματα Νηπιαγωγών, θα μαθαίνουν οι φοιτητές ειδικές τεχνικές ανίχνευσης, αλλά και τους τρόπους αξιοποίησης των παιδιών αυτών από το Ελλ. Υπουργείο Παιδείας. Διότι η αξιοποίηση είναι μια άλλη τεχνική, πολύ πιο δύσκολη από εκείνη της ανίχνευσης. Εδώ εννοούμε την δημιουργία ειδικών κέντρων (Ινστιτούτα, Ανώτατα Ιδρύματα, κ.ά.) που θα βοηθούν αυτούς τους μαθητές να αναπτυχθούν πολύ περισσότερο από όσο γεννήθηκαν και θα προωθούν κατάλληλα αργότερα σε στρατηγικές θέσεις ώστε να βοηθούν την χώρα μας. Από αυτά τα παιδιά θα βγουν οι αυριανοί ηγέτες και πολύπλευροι επιστήμονες που θα προσφέρουν νέες λύσεις σε πολλά θέματα.

Ας μην ξεχνούμε ότι στα χαρισματικά παιδιά υπάρχουν και εκείνα που ξεχωρίζουν σωματικά, και από αυτά θα βγουν οι αυριανοί Ολυμπιονίκες. Δυστυχώς η Ελλάδα είναι μια από τις τελευταίες σε θέμα επιδόσεων αθλητών στους Ολυμπιακούς…διότι στα σχετικά ΑΕΙ (ΤΕΦΑΑ) δεν έχουμε εκπαιδεύσει εκείνους τους καθηγητές Σωματικής Αγωγής που θα βοηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση…

Τέλος οφείλουμε να δηλώσουμε ότι η δοξασία περί πληθώρας χαρισματικών παιδιών στα ιδιωτικά σχολεία δεν είναι αποδεκτή, αλλά θα δηλώσουμε ότι εκεί μερικοί εκπαιδευτικοί έχουν τις αναγκαίες γνώσεις για να ανιχνεύουν και να ευνοούν τέτοιους μαθητές.

(συνεχίζεται με ερευνητικά δεδομένα)

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.