Ανωφελή πλέον ερωτήματα δια τον Ιωακείμ ανδριάντα – Του Β. Π. Καραγάννη



Του Β. Π. Καραγάννη:

Στο περιθώριο των θριαμβευτικών, λυρικών ή κι οργίλων τοποθετήσεων για τον ανδριάντα που πρόεκυψεν εν μέσω κορωνοϊου κ. α δαιμόνων, μας έρχονται κάποιες, κάπως αιρετικές σκέψεις, (μπορεί και να σφάλουμε, αλλά απ’ ό,τι διάβασα γράφω και κρίνω) τις οποίες καταθέτω, όχι για να λάβω απαντήσεις που προφανώς δεν περιμένω, πέραν των συνήθων ανώνυμων ημισχετλιαστικών σχολίων, αλλά βάζοντας για συζήτηση, μετά από έρευνα φυσικά, κάποιες πτυχές του βίου του.

1. Ο μητροπολίτης στερήθηκε του θρόνου του από την Σύνοδο της Εκκλησίας το 1945 με την κατηγορία εγκατάλειψης του ποιμνίου του σε καιρό πολέμου και σε συνθήκες κατοχής. Αντ’ αυτού ο τότε φλογερός αρχιμανδρίτης Αυγουστίνος Καντιώτης έσωσε την πόλη από την πείνα με τα συσσίτια που σύστησε, ο δε άλλος Ιωακείμ – Λιούλιας, εμαρτύρησεν.

2. Ο μητροπολίτης κατά την διάρκεια της ποιμαντορίας του στην Κοζάνη ελειτουργήθη σε όλα τα πολιτικά δόγματα: δημοκρατίας, δικτατορίας, βασιλείας, αριστεράς, συμπεριφορά που ονομάζεται και καιροσκοπική.

3. Οσο ζούσε στην Αθήνα σχολάζων επίσκοπος πλέον βρήκε καταφύγιο σε ένα σωματείο συντηρητικών αρχών των «Φίλων του Λαού» στο οποίο και άφησε την περιουσία του (μεγάλη σε ακίνητα στην Αθήνα). Στην Κοζάνη άφησε την ιερατική στολή του και κάποια ασήμαντα βιβλία.

4. Ποιά η δράση του στο βουνό (και πού) πέραν του «ευλογητός» στην έναρξη των συνεδριάσεων της ΠΕΕΑ;

5. Ποιά η συμπεριφορά του μητροπολίτη της μητροπόλεως Σερβίων και Κοζάνης, στα γεγονότα με τους παραδοθέντες εκατοντάδες κατοίκους των χωριών Οινόης, Βαθύλακκου, Ροδίτη κ.α που ανήκαν στην ΠΑΟ και σε άλλες αντικομμουνιστικές οργανώσεις και που κατηγορήθηκαν για δοσιλογισμό. Ενώ περίμεναν να δικαστούν από την νόμιμη κυβέρνηση, εκτελέστηκαν σε μια νύχτα από τον ΕΛΑΣ. Εις μάτην ζητούσαν από τον μητροπολίτη τους, τη χριστιανική συνδρομή για τη σωτηρία τους.

6. Ο μητροπολίτης απεχθανόταν την Κοζάνη, το γράφει σε επιστολές του, δεν άντεχε η πληθωρική του προσωπικότητά στον περιορισμένο της χώρο, ήθελε με κάθε τρόπο να φύγει απ’ αυτήν, να γίνει Θεσσαλονίκης (ήταν εκεί στην απελευθέρωσή της εν αναμονή, κι όχι στην απελευθέρωση της Κοζάνης που ήταν η έδρα του) ή και αρχιεπίσκοπος αν επικρατούσε το ΕΑΜ, όπως πίστευε, όταν βγήκε στο βουνό.

7. Ο μητροπολίτης Ιωακείμ (Αποστολίδης) ήταν μια εκρηκτική κι αμφιλεγόμενη προσωπικότητα που δεν τον χωρούσε ο μικρός τόπος και ο τρόπος του. Με θετικά κι αρνητικά στοιχεία προσέγγιζε περισσότερο σε πολιτικό παρά θρησκευτικό ηγέτη. Με βίο καθόλου συμβατικό αλλά ταραχώδη δεν κατάφερε τελικά να ενώσει το ποίμνιό του. Είχε κάποιο κοινωνικό και θρησκευτικό έργο το οποίο όμως δε μπορεί να συγκριθεί με εκείνο πολλών από τους προκατόχους του.

Δεν ήταν ο ήρωας της πόλης για να σηματοδοτεί με την ανάγλυπτη υπερμεγέθη παρουσία του την ιστορία της στο άλλοτε και στο τώρα της. Μια λιτή προτομή στον αύλειο χώρο του επισκοπείου ήταν αρκετή μαζί με την προτομή του Μητροπολίτη Διονυσίου (ούτε συζήτηση για πνευματική σύγκριση μεταξύ τους).

7 σχόλια στο άρθρο “Ανωφελή πλέον ερωτήματα δια τον Ιωακείμ ανδριάντα – Του Β. Π. Καραγάννη

  1. ΕΠΕΙΔΗ ΓΕΝΙΚΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΜΑΣ ΕΙΧΑΝ ΦΤΙΑΞΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΑΠΠΑ.
    ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΛΗΘΕΙΕΣ.
    ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ ΜΑΡΤΥΡΗΣΑΝ ΥΠΟ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΩ ΚΥΡΙΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΑΝΗΚΑΝ ΚΑΝ ΟΥΤΕ ΣΕ ΠΑΟ,ΟΥΤΕ ΣΕ ΜΑΟ ΟΥΤΕ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ.

  2. Α ναι;και ποιοι ηταν αυτοι οι αγιοι για πες;παο-τζηδες μηπως;μη το παρουμε απο την αρχη!μηπως μαο-υ ,μαο-υ;

  3. Ακος ψυχης θεολογος

    - Edit

    Απαντήστε

    Εναν επισκοπο ποτε μα ποτε δεν τον αποκαλουμε κυριο ακομα κ ας εκανε το μεγιστο των παραπτωματων.στην συγκεκριμενη περιπτωση η λεξη κυριε ειναι ιεροσυλια κ σκυλευση.να το εκλαβω ως ομολογια πιστεως;μηπως δεν εισαι μελος παραεκκλησιαστικης οργανωσης;
    Αποριαν ποιουμαι!

  4. Ακος ψυχης -Θεολογος

    - Edit

    Απαντήστε

    Κε Καραγιαννη παραθεσατε την παραεκκλησιαστικη σας κ οργανωσιακη σας μαρτυρια αναμενω και την μαρτυρια της επισημου εκκλησιας!και ποιος εμποδισε την τοποθετηση του αντριαντα του Αυγουστινου ακριβως απεναντι απο τον αντριαντα του Δεσποτα;και συ τεκνον Βρουτε;

  5. Β.Π.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ εισαι και με τον χωροφυλαξ και με τον αστυφυλαξ!Οι θεσεις σου ειναι τοσο αξιολογες που θα γραψουν τη δικη τους Ιστορια!Αριστοκεντροδεξιοστροφες μεγαλοπνοες εξαρσεις που προκαλουν εξεγερσεις και ταραζουν συθεμελα τσακισμενες συνειδησεις!κοβονται με την καρδια ενος μαρουλιου!στην τελικη εισαι απο καποια πολυ σκοτεινη πλευρα οραματιστης!προηγηθηκες απο τον δικαιο Αριστειδη!στην πολη της Κοζανης θα μπει και το δικο σου λιθαρακι που υποσκαπτει την επανατοποθετηση του αντριαντα!ΑΞΙΟΣ ΕΣΥ!Ειπα δεν θα ξαναγραψω αλλα ξαναεγραψα γιατι με επνιξε ο εμετος που προκαλεσε οχι αυτο που εκανες αλλα ο υποχθονιος λογος που το εκανες!τα σχολια στο παρον σχολιο μου θα ειναι χιλιομασημενα κ αναμενομενα κ μαφηνουν παγερως αδιαφορο!ΕΓΡΑΨΕΣ

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.