Όλη η αλήθεια για το υδρογόνο. Υπάρχει;



Μετά το τελευταίο άρθρο στο “car and driver” (https://www.caranddriver.gr/eidiseis/arthro/oli_h_alitheia_gia_to_ydrogono_kai_tin_ilektrokinisi_video-7733644/) για τη “μεγάλη” ΑΛΗΘΕΙΑ του υδρογόνου και της ηλεκτροκίνησης, αλήθεια – και είναι πραγματική αλήθεια, χαμογελούμε!!!

Υπάρχει η αντικειμενική αλήθεια; Είναι ένα πολύ παλιό φιλοσοφικό ερώτημα. Ας θυμηθούμε τον Σωκράτη που έλεγε ότι η αλήθεια είναι μία για όλους τους ανθρώπους είτε ζουν στην Ελλάδα είτε στην Ασία. Ο Σωκράτης έψαχνε να τη βρει με τη μαιευτική όπως ονομάσθηκε μέθοδο, μέσα δηλαδή από ερωτήσεις που προσπαθούσαν να ξεκαθαρίσουν τις πλάνες, τις λαθεμένες αντιλήψεις για τα πράγματα.

Τα αυτοκίνητα… αντικατέστησαν τα άλογα. Τότε ήταν επικίνδυνα τα αυτοκίνητα!

Λαθεμένες αντιλήψεις είναι να παίρνεις αποσπασματικές πληροφορίες για να κατευθύνεις την γνώμη όσων δεν έχουν βασικές γνώσεις ή αναζητήσεις της αλήθειας που στην πορεία της ζωής η αναζήτηση είναι ατελείωτη.

Μπορούμε άραγε να συγκρίνουμε έναν έφηβο με ένα μωρό για το ποιος είναι πιο αποδοτικός στο τρέξιμο; Η αλήθεια είναι ότι είναι ο έφηβος… και επίσης είναι αλήθεια ότι χαμογελούμε με αυτό που γράφουμε όπως χαμογελούμε με όσα διαβάσαμε από τον συντάκτη του άρθρου που αναφέραμε στην αρχή.

Όταν τα αυτοκίνητα υδρογόνου θα φτάσουν… όπως λέει το βίντεο τα 3.000.000 που έχουμε τώρα ηλεκτρικά, τότε θα διαπιστώσουμε… ότι ηλεκτρικά δεν θα υπάρχουν πια. Γιατί; Μα γιατί πέρα από κάθε αμφιβολία, το υδρογόνο είναι το καύσιμο του ΑΜΕΣΟΥ μέλλοντος. Όταν από το 2004 το πρώτο πρόγραμμα υδρογόνου χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με συντονιστή τον Δρ. Αθανάσιο Στούμπο, Διευθυντή Ερευνών και Διευθυντή του Ινστιτούτο Πυρηνικών και Ραδιολογικών Επιστημών και Τεχνολογίας, Ενέργειας και Ασφάλειας (ΙΠΡΕΤΕΑ), ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», ενός μεγάλου αριθμού πανεπιστημίων, αυτοκινητοβιομηχανιών και ερευνητικών κέντρων ξεκίνησε ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ η μελέτη για τα υλικά και τις διεργασίες αποθήκευσης, παραγωγής και χρήσης του υδρογόνου. Ναι, τότε, όλα ήταν μετέωρα. Μετά από τους στόχους της Αμερικής για την αυτοκίνηση υδρογόνου, η Ευρώπη, η Ασία και η Ωκεανία λειτούργησαν βασανιστικά και επίμονα θα έλεγα προς την κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης με σκοπό να απεξαρτηθούμε από τα ορυκτά καύσιμα.

Σήμερα είναι πλέον όλα στην τελική ευθεία με δεκάδες υδρογονάδικα να ξεπηδούν μέσα από επενδύσεις εταιρειών ενέργειας. Μέχρι και η statoil έγινε equinor, η Shell έγινε και Shell Hydrogen… αλλάζουμε ρότα να πω λαϊκά. Το υδρογόνο είναι επικίνδυνο αν έχουμε λαθεμένες αντιλήψεις όπως είπε ο Σωκράτης.

Η πιο καθαρή μορφή ενέργειας χωρίς άνθρακα έτοιμη να δώσει ζωή και ισορροπία ξανά στον πλανήτη μας γιατί πρέπει να καταλάβουμε επιτέλους… οι ρύποι είναι παγκόσμιοι.

Οι μεγάλες εγκαταστάσεις ηλεκτρόλυσης που παράγουν υδρογόνο μπορούν αυτή τη στιγμή να ανταγωνιστούν το κόστος παραγωγής μεθανίου.

Τα συμπεράσματα δικά σας όπως αναφέρει και ο αγαπητός κος Αδάναλης…

Δρ. Σοφοκλής Μακρίδης
Εκλεγμένος Αναπληρωτής Καθηγητής
Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος
Πανεπιστήμιο Πατρών
Email: smakridis@upatras.gr

Δρ. Εμμανουήλ Σταματάκης
Ερευνητής «Σταύρος Νιάρχος»
Τεχνολογίες Υδρογόνου – ΙΠΡΕΤΕΑ
ΕΚΕΦΕ «Δημοκριτος»
Email: manos@ipta.demokritos.gr

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.