«Τα παιδεία παίζει… ιστορία»: Βιωματικές δράσεις των γυμνασίων Κρόκου και Ανατολικού Εορδαίας



Ο Ολλανδός ιστορικός του πολιτισμού Johan Huizinga χαρακτηρίζει τον άνθρωπο ως «Homo Ludens» (Ο παίζων άνθρωπος). Θεωρεί ότι το παιχνίδι μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη βιολογική και πνευματική ανάπτυξη καθώς και τη δημιουργικότητά μας. Γι’ αυτό και η μάθηση μέσα από το παιχνίδι μπορεί να είναι ιδιαίτερα ελκυστική αλλά και αποτελεσματική.

Στα πλαίσια συνεργασίας και αμοιβαίων επισκέψεων των Γυμνασίων Κρόκου και Ανατολικού Εορδαίας, την Τετάρτη 16 Μαΐου 2018 μαθητές της Α΄ τάξης από το Γυμνάσιο Κρόκου μαζί με συνοδούς καθηγητές επισκέφθηκαν το Γυμνάσιο Ανατολικού Εορδαίας και συναντήθηκαν με μαθητές της Α΄ τάξης του Γυμνασίου Ανατολικού. Όλα μαζί τα παιδιά και των δύο σχολείων συμμετείχαν σε παιχνίδια και βιωματικές δράσεις, οι οποίες σχεδιάστηκαν στα πλαίσια πολιτιστικού προγράμματος για την Αρχαία Ιστορία Α΄ Γυμνασίου από τους καθηγητές του Γυμνασίου Ανατολικού, Δελιόπουλο Γιώργο και Αθηνά Βαρσαμίδου.

Τα παιδιά αξιοποίησαν τις ιστορικές τους γνώσεις πάνω στην Αρχαία Ιστορία, παίζοντας με αυτοσχέδια puzzle, μέσα από παιχνίδια ρόλων, παντομίμα, παιχνίδια με κάρτες και μουσικές καρέκλες, καθώς και μέσα από χορευτικούς αυτοσχεδιασμούς. Ο στόχος ήταν να προσεγγίσουν και να κατανοήσουν την ιστορική γνώση ευχάριστα, βιωματικά και ομαδοσυνεργατικά, ενώ παράλληλα να αναπτύξουν μια θετική στάση και εσωτερικά κίνητρα μάθησης απέναντι στον γνωστικό κλάδο της Ιστορίας. Οι αντιδράσεις, η ευχάριστη διάθεση και τα χαμόγελα των παιδιών αποδεικνύουν ότι ο στόχος επετεύχθη.

Η συγκεκριμένη δράση συνοδεύτηκε από την άριστη φιλοξενία του διευθυντή του Γυμνασίου Ανατολικού, κ. Χαρίλαου Πράπα, αλλά και την άψογη συνεργασία όλων των καθηγητών που συμμετείχαν από το Γυμνάσιο Κρόκου και το Γυμνάσιο Ανατολικού.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.