Πως μπορούμε να «πολεμήσουμε» τη γκανιότα – Το Foxbet.gr εξηγεί

ytudskystdksdyktsytsduh

H λέξη γκανιότα είναι ένας όρος που ακούγεται πολύ συχνά στο χώρο του στοιχήματος, πολλοί παίκτες όμως δεν ξέρουν τι ακριβώς σημαίνει και πόσο σημαντική είναι. Στον παρακάτω οδηγό το www.foxbet.gr επεξηγεί τον όρο της γκανιότας και δίνει τους τρόπους για να την αντιμετωπίσουμε.

Ως γκανιότα, σε ελεύθερη ερμηνεία, ορίζεται το σίγουρο κέρδος της στοιχηματικής εταιρείας στην αγορά ενός παιχνιδιού (πχ 1Χ2), ανεξάρτητα από το τελικό αποτέλεσμα του.

Δείτε για παράδειγμα έναν αγώνα μπάσκετ ανάμεσα σε δύο ισοδύναμες ομάδες. Θα έπρεπε, εφόσον οι πιθανότητες νίκης τους είναι 50%, να προσφέρονται και οι δύο σε απόδοση 2.00 να κερδίσουν τον αγώνα.

Δηλαδή: Oμάδα Α (2.00) – Ομάδα Β (2.00).

Γιατί όμως οι εταιρείες προσφέρουν τη νίκη και των δύο ομάδων στο 1.90 ή και χαμηλότερα; Η απάντηση είναι γιατί πρέπει να κερδίσουν ανεξάρτητα από το τελικό αποτέλεσμα, αν τοποθετηθούν ισόποσα πονταρίσματα σε όλα τα πιθανά αποτελέσματα. Άρα στην πράξη, αν ποντάρετε σε απόδοση 1.90 στην Ομάδα Α 100€, θα έχετε επιστροφή 190€, το ίδιο και στην ομάδα Β. Επομένως σε ποντάρισμα 200€, ο μπουκμέικερ θα έχει σίγουρο κέρδος 10€. Αυτό λοιπόν το σίγουρο κέρδος είναι η γκανιότα. Η διεθνής ορολογία της λέξης είναι book percentage, overround, book edge, juice κ.α.

Πώς υπολογίζετε τη γκανιότα

Κυκλοφορούν αρκετοί μαθηματικοί τύποι για τον υπολογισμό της γκανιότας. Ο πιο απλός και γρήγορος είναι:

Εφαρμογή του τύπου:

Έστω ότι στον αγώνα Ομάδα Α – Ομάδα Β έχετε το σετ αποδόσεων 2.30 – 3.40 – 3.00 για αγορά 1Χ2:

Ο τύπος της γκανιότα είναι. Γκανιότα  = 1/Απόδοση του 1 + 1/Απόδοση του Χ + 1/Απόδοση του 2.

Άρα: Γκανιότα = 1/ 2.30 + 1/ 3.40 + 1/ 3.00 = 0.434 + 0.294 + 0.333 = 1.061
Το πολλαπλασιάζουμε x 100. Επομένως η γκανιότα είναι 6.1%.

Αγορά με 2 ή με πάνω από 3 πιθανά αποτελέσματα

Ένας αγώνας δεν έχει πάντα τρία αποτελέσματα. Υπάρχουν πολλές αγορές που έχουν δύο αποτελέσματα όπως τα over/under, ασιατικό χάντικαπ ή και 10, 20, 30 αποτελέσματα όπως είναι ο πρώτος σκόρερ ή νικητής πρωταθλήματος.
Για να υπολογίσετε τη γκανιότα, είναι απλό. Απλά προσθέτετε ένα κλάσμα (1/Απόδοση) για κάθε γεγονός που έχετε.

Άρα, στο over/under: 1/Aπ.over + 1/Aπ.under
Στον πρώτο σκόρερ: 1/Απ.ΣκόρερΑ + 1/Απ.Σκόρερ Β + 1/Απ.Σκόρερ Γ +…1/Απ.Σκόρερ Ζ (όσους σκόρερ έχουμε)

Είναι τόσο σημαντική η γκανιότα;

Η απάντηση είναι ΝΑΙ. Όσο μεγαλύτερη είναι η γκανιότα τόσο μικρότερα είναι τα κέρδη για τον παίκτη. Μία γκανιότα θεωρείται αποδεκτή όταν κυμαίνεται μεταξύ 5-8% και 4-6% στα μεγάλα πρωταθλήματα. Κάτω από 4% η γκανιότα είναι πολύ καλή για τον παίκτη, όμως δε θα τη συναντήσετε συχνά, εκτός από τα κορυφαία παιχνίδια.

Στον ΟΠΑΠ η γκανιότα είναι περίπου 15%!!  Αυτό σημαίνει ότι σε ένα παιχνίδι μιλάμε για διαφορά περίπου 5-7% στα κέρδη σας σε ΜΟΝΑ παιχνίδια. Στα παρολί η γκανιότα των παιχνιδιών ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΖΕΤΑΙ, το οποίο σημαίνει ότι οι απώλειες στα κέρδη αυξάνονται. Σκεφθείτε πόσα χρήματα χάνετε σε μία σεζόν!!

Πρακτικά, όταν λέμε ότι ένα παιχνίδι έχει γκανιότα 6%, σημαίνει ότι αν ποντάραμε για ισόποσο κέρδος σε όλα τα πιθανά αποτελέσματα, θα έπρεπε να στοιχηματίσουμε 106 ευρώ για να κερδίσουμε 100. Άρα ο μπουκμέικερ θα είχε εγγυημένο κέρδος 6€.

Χαμηλή απόδοση σε ένα σημείο δε σημαίνει αυτόματα και μεγάλη γκανιότα

Η φράση «ο ΟΠΑΠ έχει χαμηλή απόδοση στον άσσο της Ρεάλ επειδή έχει μεγάλη γκανιότα» δεν είναι σωστή, τουλάχιστον όχι απόλυτα. Αρκετές εταιρείες προτιμούν να προσφέρουν χαμηλή απόδοση στα φαβορί και γενικά στα δημοφιλή σημεία σε σχέση με την αγορά και να ανεβάζουν την απόδοση στα άλλα δύο πιθανά αποτελέσματα. Ομοίως, μία στοιχηματική εταιρία μπορεί να ανεβάσει το φαβορί προσφέροντας την καλύτερη απόδοση της αγοράς, χαμηλώνοντας τα άλλα δύο σημεία.

Γιατί μία εταιρεία προσφέρει την καλύτερη απόδοση στην αγορά

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους μία στοιχηματική εταιρεία θα αποφασίσει να προσφέρει καλύτερες απόδοση σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους. Οι 3 σημαντικότεροι όμως είναι:

  1. Έχει έκθεση στο «Χ» ή στο «2»

Αυτό σημαίνει ότι οι αποδόσεις άλλαξαν στην πορεία. Μπορούμε να το διαπιστώσουμε ελέγχοντας το ιστορικό αποδόσεων (prematch αγορές, δηλαδή πριν το Live). Στόχος του μπουκ είναι να έχει την ίδια έκθεση και στα τρία σημεία και αν είναι δυνατόν να έχει ένα κέρδος ίδιο με το ύψος της γκανιότας (ιδανικό-ακραίο σενάριο). Στο live βλέπουμε πολλές φορές όσο προχωράει το παιχνίδι η απόδοση να μειώνεται πχ στον άσσο, παρότι το σκορ παραμένει 0-0. Λογικά θα έπρεπε να ανεβαίνει εφόσον πλησιάζουμε προς το τέλος του αγώνα. Αυτό συμβαίνει, εάν η ροή του αγώνα είναι φυσιολογική, γιατί παίρνει πολύ ποντάρισμα το σημείο και ο trader θέλει η απόδοση του να μην είναι ελκυστική ώστε να προσελκύσει ποντάρισμα στα άλλα πιθανά αποτελέσματα.

  1. Έχει «άποψη» για ένα σημείο.

Ορισμένες εταιρείες έχουν μία ομάδα traders/odds compilers που μέρος των καθηκόντων τους είναι στοιχηματίζουν προς όφελος της εταιρείας. Αυτό σημαίνει πως το ποντάρισμα είναι είτε πραγματικό, πχ στο ανταλλακτήριο, είτε αποφασίζουν να πάρει ποντάρισμα η εταιρεία  σε ένα σημείο γιατί πιστεύουν ότι δεν θα επιβεβαιωθεί.

  1. Θέμα μάρκετινγκ

Μία εταιρεία μπορεί να προσφέρει μεγάλη απόδοση σε ένα δημοφιλές παιχνίδι σε ένα σημείο ή γενικότερα σε όλο το σετ αποδόσεων (γκανιότα) για να προσελκύσει νέους ή μη ενεργούς πελάτες.

Πώς αντιμετωπίζεται η γκανιότα

  1. O no1 κανόνας για να μειώσετε το πλεονέκτημα της εταιρίας είναι να παίζετε λίγα παιχνίδια, όσο λιγότερα τόσο καλύτερα. Οι μπουκ δε συμπαθούν τους παίκτες που παίζουν μονά παιχνίδια.
  2. Χρησιμοποιείτε τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια (ewallets) για να παίζετε στην εταιρία με την καλύτερη απόδοση.
  3. Κυνηγάτε τα λάθη των αποδόσεων και τα early odds. Πολλές φορές οι εταιρίες που βγάζουν αποδόσεις νωρίς, προσφέρουν πολύ μεγαλύτερες τιμές. Επομένως αν θεωρείτε ότι η απόδοση σε ένα γεγονός είναι μεγαλύτερη απ’ότι θα έπρεπε εκμεταλλευθείτε τη.

Συνοψίζοντας, η γκανιότα είναι το Α και το Ω της ευημερίας των μπουκ. Οι στοιχηματικές εταιρείες είναι επιχειρήσεις και δεν θα είχαν λόγο ύπαρξης εάν η γκανιότα τους ήταν μηδενική, θα λειτουργούσαν δηλαδή χωρίς να έχουν κέρδος.
Για τους παίκτες η γκανιότα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο μονοπώλιο όταν  δεν έχετε εναλλακτικές επιλογές ή όταν παίζετε σε μία συγκεκριμένη εταιρεία στο ίντερνετ. Εάν παίζετε σε περισσότερες εταιρίες, μπορείτε να στοιχηματίζετε σε γκανιότα 1%-2%, πολλές φορές και χαμηλότερη.

Κλείνοντας, μπορεί κάποιοι να έχετε αναρωτηθεί γιατί οι στοιχηματικές εταιρείες λέγονται και bookmakers. Το αποκαλύπτει η ίδια η λέξη, Book-Maker, δηλαδή αυτός που φτιάχνει το βιβλίο. Ως βιβλίο αναφερόμαστε στο λογιστικό. Ο μπουκμέικερ δηλαδή δημιουργεί τέτοιο σετ αποδόσεων ώστε βάσει υπολογισμών να προσελκύσει αντίστοιχα πονταρίσματα που θα του εξασφαλίσουν ένα ισοσκελισμένο (στην έκθεση = πιθανά έξοδα) βιβλίο (στοιχηματική αγορά). Υπάρχει και το σενάριο ότι παλαιότερα οι μπουκμέικερς κράταγαν χειρόγραφο βιβλίο και πλήρωναν τους παίκτες σε συγκεκριμένες ημερομηνίες ή σημείωναν τα χρωστούμενα, όμως θεωρείται αστεία αυτή η εκδοχή.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.