Στην εισήγηση αυτή θα συζητηθούν (α) η σχέση των κινήτρων των παιδιών με τη μάθηση και την ακαδημαϊκή επίτευξη και (β) ο ρόλος του σχολείου και της οικογένειας στην προαγωγή των κινήτρων των μαθητών και των μαθητριών και, κατ’ επέκταση, στην ενδυνάμωση της σχέσης τους με τη σχολική μάθηση.
Ειδικότερα, θα παρουσιαστούν έννοιες στις οποίες αναγνωρίζεται ισχύς κινήτρου όπως είναι η αυτο-αποτελεσματικότητα, οι στόχοι επίτευξης, οι λανθάνουσες θεωρίες για τη νοημοσύνη, και το προσωπικό ενδιαφέρον και θα συζητηθεί η σχέση τους με λειτουργικά ή δυσλειτουργικά πρότυπα μάθησης.
Έμφαση θα δοθεί στο πώς εκπαιδευτικοί και γονείς μπορούν να συμβάλουν στην προαγωγή των κινήτρων των παιδιών και τα μαθησιακά τους επιτεύγματα.
Θα ακολουθήσει συζήτηση με τους παρευρισκόμενους.