Συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης για το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο δήμου Κοζάνης και τον ΟΣΕ – Η θέση της «Νέας Πρότασης Μηχανικών»



Την Τετάρτη 1 Απριλίου και ώρα 6 το απόγευμα, στην «Κοβεντάρειο» αίθουσα εκδηλώσεων του δήμου, θα συνεδριάσει η Επιτροπή Διαβούλευσης του δήμου Κοζάνης με θέμα: Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο και σχεδιασμός έργων του ΟΣΕ στην περιοχή στο πλαίσιο μίας ειδικής συγκέντρωσης ενημέρωσης, καταγραφής και επεξεργασίας προτάσεων από τη δημοτική αρχή.

Με την ευκαιρία  που ο Δήμος Κοζάνης έφερε προς Διαβούλευση το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) της Κοζάνης  και την χάραξη της Σιδηροδρομικής Γραμμής προς Καλαμπάκα, η παράταξη μας «ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ» κρίνει σκόπιμο να καταθέσει  δημόσια τη θέσης της,  η οποία έχει ήδη εκφρασθεί σε σχετική συνεδρίαση της ΔΕ του ΤΕΕ/ΤΔΜ και μειοψήφησε.
Είναι γνωστό ότι το  ΤΕΕ/ΤΔΜ στο παρελθόν ασχολήθηκε, επί μακρόν και επί της ουσίας, τόσο με την μελέτη του νέου ΓΠΣ Κοζάνης, όσο και με την χάραξη – χωροθέτηση της νέας Σιδηροδρομικής  Γραμμής Κοζάνης- Καλαμπάκας.

Συγκεκριμένα η  ΔΕ του ΤΕΕ/ΤΔΜ  με δύο ΟΜΟΦΩΝΕΣ   και ΤΑΥΤΟΣΗΜΕΣ αποφάσεις την με αρ. πρωτ. 2012/21-12-2006 και την με αρ. πρωτ. 758/1-4-2008 είχε αποφασίσει και πρότεινε :

« 1)  Να γίνει Σιδηροδρομική Παράκαμψη  της Κοζάνης συνεχίζοντας η Σιδ. Γραμμή από την περιοχή Καλαμιάς, δίπλα από την Εγνατία προς τα Κοίλα, όπου και θα μεταφερθεί ο σημερινός Σιδηροδρομικός  Σταθμός (Επιβατικός και Εμπορικός), νότια του Κόμβου των Κοίλων της Εγνατίας Οδού και δυτικά των Κοίλων,  καταργουμένου
του παλιού Σιδηρ. Σταθμού και της Γραμμής μέχρι το δάσος Κουρί.

2) Ο χώρος του σημερινού Σιδ. Σταθμού και η γραμμή μέχρι το δάσος Κουρί  να γίνουν Κοινόχρηστος Χώρος (ΚΧ)-πράσινο και Λεωφόρος-πεζόδρομος-ποδηλατοδρόμος και να δημιουργηθούν και κάθετοι δρόμοι.
 
Τα δεδομένα στην περιοχή καθιστούν μη βιώσιμη οικονομικά την δημιουργία περιαστικού σιδηροδρόμου μεταξύ Κοζάνης- Πτολεμαΐδας.
Οποιαδήποτε διέλευση του τραίνου μέσα από την Κοζάνη θα δημιουργούσε σοβαρότατα προβλήματα (επιχώματα, ορύγματα, κυκλοφοριακός φραγμός κλπ.) ».
Η παράταξη μας συμφωνεί  απόλυτα με τις ανωτέρω θέσεις του ΤΕΕ/ΤΔΜ, τις αποδέχεται και τις υποστηρίζει . Η  εξέλιξη δε των πραγμάτων με την παύση λειτουργίας του τραίνου μεταξύ Κοζάνης-Πτολεμαΐδας  έρχεται να επιβεβαιώσει την ορθότητα τους.

Η μελετητική ομάδα που επεξεργάστηκε την πρόταση του Χωροταξικού Σχεδίου Δυτικής Μακεδονίας τοποθετεί την Σιδηροδρομική  Γραμμή προς Καλαμπάκα  παράλληλα με την Εγνατία Οδό, υιοθετώντας την ανωτέρω διαχρονική θέση του ΤΕΕ/ΤΔΜ.
Πληροφορούμαστε ότι και ο ΟΣΕ πλέον κατευθύνεται σ’  αυτήν την λύση
της σιδηροδρομικής  παράκαμψης και της μεταφοράς του σταθμού στα Κοίλα Κοζάνης.
Επίσης πιστεύουμε, με μαθηματική ακρίβεια, ότι η ενδεχόμενη επιλογή δημιουργίας τραμ στην θέση της παλιάς γραμμής από Βατερό–ΖΕΠ-παλιός Σιδηρ. Σταθμός- Δρέπανο  δεν είναι οικονομικά βιώσιμη, έχει τεράστιο κόστος  και δεν πρόκειται να γίνει ποτέ.
Αναφέρουμε, παρεμπιπτόντως, ότι υπάρχει σχετική  «προμελέτη» τεχνικοοικονομική συναδέλφου Πολ. Μηχανικού, η οποία αποδεικνύει την μη βιωσιμότητα και το ανέφικτο του «τραμ».
Επιπλέον τυχόν πρόβλεψή της  στο ΓΠΣ θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στον σχεδιασμό και την αξιοποίηση του χώρου του σταθμού και της παλιάς γραμμής, αλλά και στη χωροθέτηση του νέου σταθμού.

Για τους λόγους αυτούς πρέπει να απορριφθεί εξ αρχής η εκδοχή του «τραμ» και να γίνει δεκτή η μόνη εφικτή και συμφέρουσα επιλογή, σύμφωνα με τις  προαναφερθείσες αποφάσεις του ΤΕΕ/ΤΔΜ.
Ο Δήμος, οι πολιτικοί και κοινωνικοί φορείς οφείλουν να δώσουν ένα συντεταγμένο, σκληρό και στοχευμένο αγώνα, ώστε ολόκληρος ο χώρος των 110 στρεμμάτων του παλιού σταθμού να περιέλθει στη δικαιοδοσία της Αυτοδιοίκησης. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να επιτραπεί η παρακράτηση κανενός τμήματος από τον ΓΑΙΟΣΕ- εργολάβο, για να κτιστούν πολυκατοικίες και να πουληθούν διαμερίσματα ή καταστήματα.
       
Αν τελικά δικαιωθεί ο Δήμος Κοζάνης και αποκτήσει όλον αυτό τον χώρο και στη συνέχεια τον σχεδιάσει και τον αξιοποιήσει σωστά, με κυρίαρχο στοιχείο μια λεωφόρο- ΚΧ –πράσινο,  θα αναδείξει σημαντικά την Κοζάνη, δίνοντάς της ένα προβάδισμα και ένα καίριο συγκριτικό πλεονέκτημα. Πραγματικά και ουσιαστικά θα μετριάσει σε μεγάλο βαθμό  το σοβαρό πρόβλημα της Κοζάνης που είναι η έλλειψη καλών δρόμων,  λεωφόρων  και  χώρων πρασίνου.

 

Για τη «ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ»
Ο Επικεφαλής
Νίκος Συλλίρης
Μέλος ΔΕ ΤΕΕ/ΤΔΜ

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.