Ομιλία Ευγενίας Ουζουνίδου στην Ολομέλεια της Βουλής για τις Προγραμματικές Δηλώσεις – Βίντεο



Κυρία Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές

Μετά από πέντε χρόνια συλλογικής κατάθλιψης, οι πολίτες χαμογελούν ξανά.

Νιώθουν πως ανακτούν τη χαμένη τους αξιοπρέπεια.

Βρίσκονται στο πλευρό της κυβέρνησης πολίτες που δεν την ψήφισαν.

Μόλις προχθές γέμισε η Πλατεία Συντάγματος από πολίτες που αυθόρμητα συνεννοήθηκαν μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, για να συμπαρασταθούν στην κυβέρνηση, ήρεμα, αξιοπρεπώς, χωρίς κάγκελα, χωρίς χημικά.

Στην περιοχή μου, στο λεκανοπέδιο Κοζάνης, όπου η κατάσταση είναι ζοφερή και αβίωτη, όπου η φτώχεια έχει λάβει εκρηκτικές διαστάσεις λόγω των υψηλότατων ποσοστών ανεργίας και μάλιστα μακροχρόνιας, στα καφενεία, στο δρόμο, μου είπαν: Ψηλά το κεφάλι είμαστε εδώ ! Νιώσαμε Έλληνες! Προχωρήστε!

Αυτό κατάφερε, κ.κ. συνάδελφοι, η νέα Κυβέρνηση μέσα στην πρώτη βδομάδα, να ενώσει το λαό!

Να τον κάνει να νιώσει ότι έχει υπόσταση και αξιοπρέπεια, ότι έχει δύναμη και μπορεί να συμβάλει στην επιτυχία της εθνικής προσπάθειας.

Οι πολίτες σήμερα βλέπουν μία κυβέρνηση σταθερή στις προεκλογικές δεσμεύσεις της, να προχωρά αταλάντευτα στην υλοποίηση του προγράμματος της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τις χθεσινές προγραμματικές δηλώσεις του Πρωθυπουργού.

Προτεραιότητα η αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης. Γιατί η προστασία των αδύναμων, των κοινωνικά αποκλεισμένων, η εξασφάλιση της πρόσβασής τους στα πλέον απαραίτητα δημόσια αγαθά, αποτελεί την πεμπτουσία της δημοκρατίας και του κοινωνικού κράτους.

Έχω τονίσει πολλές φορές ότι η Δυτ. Μακεδονία και πρώτα απ΄ όλα η Κοζάνη είναι η καρδιά του ενεργειακού συστήματος της χώρας.

Η ανάπτυξη της χώρας και της περιοχής μου περνά μέσα από τη διατήρηση και ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα της ΔΕΗ. Αυτό έχει αποδειχθεί πάνω από εξήντα χρόνια.

Στη σημερινή πραγματικότητα,  η ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα της και η ανασυγκρότησή της αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση.  

Οι προηγούμενες κυβερνήσεις την απαξίωσαν και την ιδιωτικοποίησαν σε μεγάλο βαθμό  και μέσω της τρομακτικής αύξησης των εργολαβιών, οι οποίες απειλούν την ύπαρξη της.

Η ακολουθούμενη πολιτική, που εντάθηκε την τελευταία 5ετία, είχε σα συνέπεια να περιορισθεί το αναγκαίο τακτικό προσωπικό της ΔΕΗ.

Πλέον οι ανάγκες καλύπτονται με υπεργολαβίες, όπου το προσωπικό εργάζεται σε δουλεμπορικές συνθήκες επικίνδυνες για τη ζωή του, καθώς και με δίμηνες και οχτάμηνες συμβάσεις  καλύπτοντας ειδικότητες, που είναι υποχρεωτικό να καλύπτονται από εξειδικευμένο τακτικό προσωπικό. Έτσι κρατούνται σε ομηρία εκατοντάδες συμπολίτες μου, σε συνθήκες Νταχάου, και πάνω από όλα χάνεται η μεγάλη τεχνογνωσία που έχουμε αποκτήσει αυτά τα 60 χρόνια.

Τέρμα αυτές οι πολιτικές και οι τακτικές ενάντια στους εργαζόμενους και το δημόσιο συμφέρον.

Τέρμα η καταστρατήγηση του εργατικού δικαίου, τέρμα το δουλεμπόριο.

Πλήρης αναδιοργάνωση και στελέχωση της ΔΕΗ.

Κ.κ.

Αυτή η περιοχή, που πάνω στα σπλάχνα της βασίστηκε η ανάπτυξη της χώρας, χρειάζεται τη στήριξη της κυβέρνησης στην περιβαντολογική αναβάθμισή της, τη στήριξη στην κοινωνική συνοχή της , τη στήριξη στις κοινωνικές υποδομές της. Στήριξη στις υποδομές υγείας με στελέχωση νοσηλευτικού και υγειονομικού προσωπικού. Ταυτόχρονα, όμως, θα πρέπει να αρθεί μια αδικία που υφίσταται η περιοχή μας εδώ και τόσα χρόνια. Να αρθεί από το νέο ΕΣΠΑ η κατηγοριοποίηση της περιοχής μας ως μεταβατικής περιοχής. Είναι σημαντικό για τη δική μας περιοχή να έρθουν κοινοτικά κονδύλια για την ανάπτυξή της.

Οι δημόσιες υποδομές, οι μεταφορές και τα δίκτυα θα υπηρετούν, μέσω ενός ιεραρχημένου σχεδίου δημόσιων επενδύσεων, με σεβασμό στο περιβάλλον και στον πολίτη το εθνικό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης.

Οφείλουμε, λοιπόν, να προχωρήσουμε στη θεραπεία των χρόνιων παθογενειών και της μνημονιακής αποδόμησης του συνολικού συστήματος παραγωγής έργων, μεταφορών και δικτύων, λειτουργώντας σε τρεις (3) παράλληλους άξονες:

α.         την οικοδόμηση του επιτελικού χαρακτήρα και την εκπόνηση του στρατηγικού σχεδιασμού του Υπουργείου και της δημόσιας διοίκησης .

Γιατί τόσες δεκαετίες άραγε δεν οικοδομήθηκε;

Νομίζω όμως, κ.κ. Συνάδελφοι, το ξέρουμε καλά. Ξέρουμε πολύ καλά τα διαπλεκόμενα συμφέροντα.

β.         τη θεσμική θωράκιση του συνολικού πλαισίου παραγωγής έργων και των απαραίτητων για τη χώρα μεταρρυθμίσεων και

γ.         την υλοποίηση έργων και υποδομών και τον προγραμματισμό νέων, βάσει στρατηγικού σχεδίου έργων υποδομής, που θα ενσωματώνει και τις  πολιτικές για το περιβάλλον        

Στις προτεραιότητές μας ανήκουν η αξιοποίηση των υφιστάμενων υποδομών, η ανάδειξη προτεραιοτήτων, με την ιεράρχηση των έργων, η υλοποίηση νέων συγκοινωνιακών υποδομών με συμπληρωματικότητα και η ένταξή τους σ’ ένα σύστημα συνδυασμένων μεταφορών, που θα περιλαμβάνει και θα συνδέει το επαρχιακό δίκτυο, τους αυτοκινητόδρομους, το σιδηρόδρομο, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια.

Βαρύτητα θα δοθεί στη συντήρηση και στη λειτουργική αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών, ώστε να μην απαξιωθούν. Είναι παρεμβάσεις που με μικρό κόστος δίνουν προστιθέμενη αξία στις τοπικές κοινωνίες.

Θέτουμε τέλος στις ιδιωτικοποιήσεις και την εκποίηση των σημαντικών υποδομών της χώρας.

Δε θα επιτρέψουμε να επανεμφανιστούν φαινόμενα σαν αυτό της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης.

 Για αυτό, τα έργα που εκτελούνται με τις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης θα ολοκληρωθούν.

Όμως, θα υποστούν εξονυχιστικό έλεγχο νομιμότητας, κόστους, χρονοδιαγραμμάτων. Θα διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον και τη θέση του δημοσίου σ΄ αυτά.

Με  εγκατάσταση ηλεκτρονικών, αναλογικών διοδίων θα μειώσουμε το ύψος  του αντιτίμου, ενώ  μέριμνα θα ληφθεί και για απαλλαγή κοινωνικών κατηγοριών βάσει κριτηρίων καθώς και για τους κατοίκους περιοχών όμορων με τις Εθνικές οδούς. Θα σταματήσουν όλες οι διώξεις πολιτών για τα θέματα αυτά. Δεσμευόμαστε για νομοθετική ρύθμιση.

Τα νέα δρομολογημένα έργα παραχώρησης θα επανεξετασθούν χωριστά, ανά περίπτωση, με ελέγχους στους προϋπολογισμούς και τους όρους των διαγωνισμών, με διάλογο με τις τοπικές κοινωνίες και τους φορείς, εξαντλώντας όλα τα περιθώρια προάσπισης του Δημοσίου συμφέροντος και βάσει της Οδηγίας 2014/23/ΕΕ.

Τα προαναφερόμενα θα συμπληρωθούν με τη δημιουργία διασυνδεδεμένου, δυναμικού, Συστήματος Εθνικών Τεχνικών Προδιαγραφών και σύγχρονων και όχι πλασματικών Τιμολογίων Κοστολογικής Αποτίμησης Εργασιών.

Σημειώνουμε ότι οι διαθέσιμοι πόροι του νέου ΕΣΠΑ είναι στην πλειοψηφία τους δεσμευμένοι.  Η αύξηση και υλοποίηση του ΠΔΕ είναι δέσμευση για την Κυβέρνηση.

Κ.κ.

Οι βασικές υποδομές των μεταφορών παραμένουν δημόσια / κοινωνική ιδιοκτησία

Προτεραιότητες της Κυβέρνησης είναι:

·      Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός που θα περιλαμβάνει συνδυασμένες μετακινήσεις με προτεραιότητα στα μέσα σταθερής τροχιάς, τις θαλάσσιες μεταφορές και αερομεταφορές. Εκσυγχρονισμός του συνόλου του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου και συντήρησής του, καθώς και επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς / σιδηρόδρομου.

Και να τονίσω ότι πρέπει η νέα κυβέρνηση να ικανοποιήσει  το αίτημα των Κοζανιτών να επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος.

·      Η προώθηση των δημόσιων συγκοινωνιών σε όλες τις περιοχές της χώρας, φιλικών προς το περιβάλλον.

·      Η οδική ασφάλεια.

·      Η μετακίνηση με χαμηλό κόμιστρο.

·      Η διευκόλυνση της μετακίνησης για τις κοινωνικά αδύναμες ομάδες και τους ανέργους με δωρεάν κάρτα μετακίνησης στα αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς.

·      Η ανάδειξη της Ελλάδας σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο, με εφαρμογή συνδυασμένων μεταφορών.

Κες και κύριοι,

Είναι απαραίτητη η επεξεργασία και εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης πολιτικής αερομεταφορών για την Ελλάδα, τόσο όσον αφορά στους αερομεταφορείς, όσο και στην αεροδρομική υποδομή, στη βάση κεντρικού σχεδιασμού, αξιοποιώντας ευρωπαϊκά πρότυπα και αξιοποιώντας τις δημόσιες υπηρεσίες, τις δημόσιες υποδομές των αεροδρομίων και την ΥΠΑ, όσα με σχέδιο μέχρι σήμερα απαξιώθηκαν.

Στο πλαίσιο αυτό η πολιτική μας περιλαμβάνει:

·      Δημιουργία Εθνικού Σχεδίου Αερομεταφορών για ανάδειξη των αερολιμένων της Ελλάδας τόσο σε κόμβους στο Ευρωπαϊκό δίκτυο αερομεταφορών  όσο και στον ανταγωνισμό των αεροπορικών εταιριών.

·      Καθορισμό των αρμοδιοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις, των φορέων που σχετίζονται με τις αερομεταφορές και την τουριστική ανάπτυξη και ταυτόχρονη ενθάρρυνση της συνεργασίας τους

·      Ενίσχυση της διαλειτουργικότητας των επιμέρους δικτύων μεταφοράς.

Αναφορικά με την εξέλιξη του διαγωνισμού παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, θα ακυρωθεί ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, όπως και όλοι οι προγραμματισμένοι διαγωνισμοί εκποίησης υποδομών, οι οποίες σχετίζονται με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Η απάντηση των Ελλήνων στα πεπραγμένα των απελθόντων και η εντολή προς τη νέα κυβέρνηση ήταν εξίσου εκκωφαντικές!

Θα  υλοποιήσουμε την εντολή μέχρι κεραίας!

Το μνημόνιο το δικό μας υπογράφηκε στις 25 του Γενάρη και είναι με τον Ελληνικό Λαό.

Σ’ αυτό το μνημόνιο είμαστε μνημονιακοί.

 

 

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.