Ομιλία Ευγενίας Ουζουνίδου επί του σ/ν του Υπ. Οικονομικών: Αρχές Δημοσιονομικής Διαχείρισης και Εποπτείας



Ουσιαστικά με την οδηγία 2011/85/ΕΕ ολοκληρώνεται το πακέτο των 6 δράσεων  δευτερογενούς κοινοτικού δικαίου (μαζί με τους Κανονισμούς  1173,1174,1175,1176,1177) σχετικά με την Οικονομική Διακυβέρνηση.
 
Το πακέτο αυτό άλλαξε  τη  δομή της ΟΝΕ και τον τρόπο που τα ΚΜ ασκούν την οικονομική πολιτική τους,.

Το  έχουμε πει πολλές φορές και θα το επαναλάβουμε για άλλη μία φορά, το πακέτο αυτό της Οικονομικής Διακυβέρνησης δεν αποτελεί μόνο τη λάθος απάντηση στην οικονομική κρίση, αλλά και το τέλος της Ευρώπης όπως τη γνωρίζαμε μέχρι τώρα.
 
Το πακέτο αυτό χρησιμοποιείται  και θα χρησιμοποιείται ως μοχλός πίεσης απέναντι στα κράτη, για να κάνουν βαθιές και βίαιες αλλαγές στην οικονομική πολιτική τους και βεβαίως όλη αυτή την υπόθεση την πληρώνουν οι εργαζόμενοι, ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η κοινωνία ολόκληρη και βεβαίως τη γλιτώνουν οι τραπεζίτες και τα κάθε λογής ολιγοπώλια.

Στο όνομα του ελέγχου των ελλειμμάτων έχουμε ένα πιο αυστηρό σύμφωνο σταθερότητας με κυρώσεις. Αυστηρό σύμφωνο σταθερότητας μαζί με απασχόληση και ανάπτυξη δεν μπορούν να υπάρξουν.  Η κοινωνία όχι δεν πρόκειται ποτέ να ανακουφισθεί, αλλά αντίθετα θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο.

Επιπλέον, με τις κυρώσεις που εισηγούνται η Κομισιόν και οι εισηγητές, αντί να αντιμετωπιστούν οι ανισορροπίες, το πιο πιθανόν είναι να τις διευρύνουν.    

Από την άλλη πλευρά, ο μηχανισμός για τις ανισορροπίες επιβάλλει την καταγραφή μεταβλητών, όπως π.χ. το εμπορικό ισοζύγιο που δεν ελέγχεται απόλυτα από τα κράτη και τις κυβερνήσεις. Το αποτέλεσμα θα είναι το εξής: Επειδή δε θα μπορούν να το ελέγξουν, και με βάση την εμπειρία της Ελλάδας και της Ιρλανδίας, θα γίνονται διαρθρωτικές αλλαγές στο ασφαλιστικό, στα εργασιακά και σε άλλους τομείς.

Είναι φανερό ότι βρισκόμαστε σε λάθος κατεύθυνση. Με όχημα αυτό το Πακέτο, γίνεται η μεγαλύτερη νομική, πολιτική και θεσμική αναδιάρθρωση στην Ευρωπαϊκή Ένωση,  που έχει γίνει ποτέ, έως σήμερα.
Επίσης, μεγάλο πρόβλημα για τη λειτουργία της Ένωσης είναι ότι πάνε να αλλάξουν τις συνθήκες μέσω των κανονισμών.
Σας το τόνισε και ο εισηγητής μας, αυτή η λάθος κατεύθυνση οδηγεί σε ευρωσκεπτικισμό. Οι λαοί δε βλέπουν μια αλληλέγγυα, κοινωνική Ευρώπη, αλλά μια Ευρώπη των τραπεζιτών.
Μέρος Α
Σύσταση και αρμοδιότητες «Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου»
Αρθρα 1-13

Στο παρόν σχέδιο  νόμου «συνεχίζεται και διευρύνεται η τακτική του νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας περί της  συγκρότησης ανεξάρτητων Αρχών, στην περίπτωσή μας ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής με τον τίτλο «Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο».

Τα όργανα αυτά είναι κατ’ επίφασιν ανεξάρτητα, πρέπει να το παραδεχθούμε κοι συνάδελφοι, διαστρεβλώνουν την έννοια της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, αλλοτριώνουν τη φύση της, αφού ορίζονται έξω και μακριά από την εκπεφρασμένη θέληση του λαού.

Ως και κάποιοι Αντιπρόεδροι του Ελεγκτικού Συνεδρίου υποστήριξαν κατά τη διάρκεια  της 9ης Γενικής Συνεδριάσεως της Ολομέλειας του σώματος στις 30 Απριλίου του 2014 και κατεγράφησαν στα πρακτικά, το μέρος πρώτο του νομοσχεδίου, άρθρα 1-13 με την ίδρυση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου θέτει εν αμφιβόλω τη λειτουργία του ελληνικού κράτους, βάσει της δημοκρατικής αρχής, της αρχής της λαϊκής κυριαρχίας και του κράτους δικαίου, καθώς, αναθέτοντας βασικές δημοσιονομικές αρμοδιότητες του Υπουργού Οικονομικών στο προαναφερόμενο Συμβούλιο, μεταφέρει πολιτική ύλη από τη νυν υποκείμενη στον έλεγχο της Βουλής εκτελεστική εξουσία σε ανεξάρτητη αρχή, η οποία δε διαθέτει λαϊκή νομιμοποίηση.

Τέλος, δεν πρέπει να λησμονούμε πώς έχει λειτουργήσει όλα αυτά τα χρόνια η ΡΑΕ. Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα λειτουργεί ως μηχανισμός εξυπηρέτησης των μεγαλοϊδιωτών και όχι ως Αρχή προάσπισης του Δημοσίου συμφέροντος.

 

 

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.