Η Ελλάδα εξάγει… Ι.Χ. πολυτελείας!



autokinito_apo_mesa34563453Μπορεί να μην κατασκευάζουμε ούτε βίδα για αυτοκίνητα, αλλά η χώρα μας αναδεικνύεται σταδιακά σε εξαγωγέα μεταχειρισμένων Ι.Χ. πολυτελείας – μέχρι πριν από λίγα χρόνια κάναμε εισαγωγή τέτοιων μοντέλων από το εξωτερικό. Η οικονομική ύφεση και η επιβολή πρόσθετων φόρων και τεκμηρίων οδήγησε την ελληνική αγορά αυτοκινήτου σε βίαιη προσαρμογή από τα μέσα του 2008 και ένα από τα μεγαλύτερα θύματά της είναι τα ακριβά αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού, τα οποία δεν βρίσκουν πλέον εγχώριους αποδέκτες.

Η κάθετη πτώση των τιμών στα αυτοκίνητα πολυτελείας από δεύτερο χέρι προκαλεί πλέον το ενδιαφέρον και ξένων αγοραστών, κυρίως εμπόρων από το Βέλγιο, το οποίο ειδικεύεται σε εισαγωγές και….
εξαγωγές μεταχειρισμένων Ι.Χ. και τα διοχετεύει σε άλλες ευρωπαϊκές ή αφρικανικές χώρες.

Οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι έμποροι από το εξωτερικό ήρθαν ήδη σε επαφή κυρίως με ελληνικές εταιρείες λίζινγκ που διαθέτουν μεγάλους στόλους ακριβών Ι.Χ., για τους οποίους δεν υπάρχει ζήτηση στην ελληνική αγορά. Οι προσφορές των ξένων εμπόρων κινούνταν γύρω στο 50% της εμπορικής αξίας παρόμοιων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Βέλγιο, γι’ αυτό και πολλές απορρίφθηκαν. Αρκετοί όμως αναγκάστηκαν να πουλήσουν έστω και πολύ φτηνά, για να ξεφορτωθούν το στοκ τους και να γλιτώσουν μεταξύ των άλλων το διαχειριστικό κόστος του, που διαμορφώνεται γύρω στα 2 ευρώ την ημέρα.

Αν υπολογίσουμε το ημερήσιο κόστος επί ένα διάστημα πολλών μηνών και το πολλαπλασιάσουμε με τον αριθμό εκατοντάδων αυτοκινήτων, προκύπτει ένα σεβαστό εξαψήφιο ποσό, από το οποίο επιθυμούν να απαλλαγούν οι ιδιοκτήτριες εταιρείες.

Να τονίσουμε επίσης ότι η αξία ενός αυτοκινήτου απομειώνεται γρηγορότερα όταν είναι ακινητοποιημένο, καθώς φθείρονται τα λάστιχα, οι τσιμούχες, αδειάζουν οι μπαταρίες κ.λπ.

Αρνούνται ανταλλαγές. Οι έμποροι αυτοκινήτων στη χώρα μας αρνούνται εδώ και καιρό να αγοράσουν ή να δεχτούν μεταχειρισμένα Ι.Χ. άνω των 2.000 κ.εκ. για ανταλλαγή και έχουν ξεσκαρτάρει τον στόλο τους τα τελευταία χρόνια από τέτοια μοντέλα, έστω και με ζημιές.

Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στους ιδιώτες κατόχους μεταχειρισμένων μοντέλων μεγάλου κυβισμού, για τα οποία είναι σχεδόν αδύνατον να βρουν αγοραστές όσο και να ρίξουν τις τιμές τους.

Η ρευστότητα στο πολιτικό σκηνικό και η αβεβαιότητα για την αυριανή ημέρα προκαλούν πανικό και οι τιμές των μεγάλων Ι.Χ. καταρρέουν, οπότε γίνονται δελεαστικές για όλες τις ευρωπαϊκές αγορές. Αρχιτέκτονας από τη Γλυφάδα πούλησε για παράδειγμα ένα VW Touareg 3.2 του 2004 προς 9.000 ευρώ, όταν πέρυσι του έδιναν 17.000 ευρώ και ζητούσε 22.000 ευρώ ακατέβατα! Στον πίνακα που δημοσιεύουμε επιβεβαιώνεται η ελεύθερη πτώση των τιμών για τα μεταχειρισμένα μοντέλα υψηλού κυβισμού στην Ελλάδα, η οποία είναι δραματική, αν υπολογίσουμε ότι είχαν κοστίσει πολύ ακριβότερα ως καινούργια από ό,τι στο εξωτερικό.

Να τονίσουμε επίσης ότι όλες οι περιπτώσεις παζαρεύονται και η τελική τιμή πώλησης είναι συνήθως 10% έως 15% χαμηλότερη από την αρχική, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και ο τρόπος πληρωμής. Οποιος έχει μετρητά, υπογραμμίζουν στελέχη από τον χώρο του αυτοκινήτου, μπορεί να βρει καταπληκτικά μοντέλα των μεγάλων κατηγοριών σε τιμές… μίνι.

Αρκετοί ιδιώτες προσπαθούν να βγουν από το αδιέξοδο επιλέγοντας την υγραεριοκίνηση για να μειώσουν το κόστος χρήσης του Ι.Χ. τους, ενώ ορισμένοι επιδιώκουν να βρουν από το Διαδίκτυο ξένους αγοραστές για τα πολυτελή μοντέλα τους. Αυτό γίνεται προς το παρόν μεμονωμένα. Ελληνες έμποροι αυτοκινήτων επιδιώκουν να λειτουργήσουν ως ενδιάμεσοι κρίκοι για την εξαγωγή ακριβών μοντέλων σε άλλες χώρες. Ο έμπορος αυτοκινήτων Αρκάδιος Τσιβελεκίδης τονίζει: «Βρισκόμαστε σε μια πειραματική φάση βολιδοσκόπησης διαφόρων ξένων αγορών και οι εξαγωγές μας γίνονται ακόμη σε μικρή κλίμακα. Αν δημιουργηθούν νέες αγορές σε ενδιαφέρουσες τιμές για μεταχειρισμένα μοντέλα πολυτελείας, τότε θα ωφεληθούν ιδιώτες και μεσάζοντες έμποροι».

Στα φορτηγά. Εντελώς αντίθετη είναι η κατάσταση στην κατηγορία των μεσαίων και βαρέων φορτηγών, όπου η χώρα μας συνεχίζει και εισάγει κυρίως μεταχειρισμένα οχήματα, συνήθως μάλιστα μεγάλης ηλικίας. Το πρώτο εννεάμηνο του 2011 ταξινομήθηκαν 423 καινούργια φορτηγά έναντι 2.651 μεταχειρισμένων. Μάλιστα αυτή η τάση ενισχύεται από την κρίση της οικονομίας καθώς οι επιχειρηματίες στρέφονται στις φθηνότερες λύσεις.

OXI ALLO KAPBOYNO

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.