Ομάδα Συντονισμού Σχολείων Κοζάνης -‘Υπερασπίσου το παιδί’: Συμπεράσματα από τη συζήτηση Τηλεκπαίδευση- Επιπτώσεις και μαθησιακές δυσκολίες



 

 

 

Στις 13/03/2023, με πρωτοβουλία σχολείων της περιοχής, διοργανώθηκε συζήτηση με θέμα τις επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης και τις μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά.

Εισηγητές ήταν
Γεωργιάδη Ρούλα Ειδ. ψυχίατρος, μέλος του Δ.Σ. της ΕΝΙΘ (Κλικ εδώ)
Κοκονάς Αθανάσιος, αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της ΑΣΓΜΕ  (Κλικ εδώ)

Παρεμβάσεις έγιναν από τους
Αθανασίου Ελένη, ψυχολόγο της ΕΨΥΚΑ (Κλικ εδώ)
Κωτούλα Αθανάσιο, πρόεδρο του ΣΥΕΠΕ Κοζάνης (Κλικ εδώ)
Σκόρδα Ιωάννη, πρόεδρο της ΕΛΜΕ Κοζάνης (Κλικ εδώ)

Ως γονείς θα πρέπει να συνεχίσουμε με ακόμη δυναμικότερο τρόπο τις κινητοποιήσεις μας, για μια ισότιμη και πολύπλευρη εκπαίδευση, που θα περιλαμβάνει τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, τις τέχνες κλπ.
Θα πρέπει να αγωνιστούμε για ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές.
Θα πρέπει να μην σωπαίνουμε, αλλά να φωνάζουμε για την κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, σε ψυχολόγους, σε κοινωνικούς λειτουργούς, σε ειδική αγωγή, σε παράλληλη στήριξη, στην καθαριότητα κλπ.
Τέλος, θα πρέπει να αναπτύξουμε τα αντανακλαστικά για να αντιλαμβανόμαστε και να αντιδρούμε έγκαιρα, σε αποφάσεις που ίσως εκ πρώτης δείχνουν να μην αφορούν άμεσα εμάς, τα παιδιά μας και το περιβάλλον του σχολείου, αλλά να μας επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό έμμεσα ή μελλοντικά!

Παρακάτω παραθέτουμε αποσπάσματα από τις εισηγήσεις των προσκεκλημένων, που περικλείουν τη γενική εικόνα και τα συμπεράσματα.
Επίσης επισυνάπτουμε τις εισηγήσεις όσων τοποθετήθηκαν.

“Η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής σωματικής και πνευματικής ανάπτυξης και διάπλασης του νέου ανθρώπου, σε διαλεκτική σύνδεση με το περιβάλλον και την κοινωνία γύρω του.
Κορυφαίος είναι ο ρόλος στη διαδικασία αυτή της κοινωνικοποίησης και της αλληλεπίδρασης, της επαφής με τις Τέχνες και τον Αθλητισμό, της απόκτησης γνώσης για τον κόσμο και για τον εαυτό του.
Για το λόγο αυτό και το Σχολείο δεν μπορεί να εξαιρεθεί ή να απεμπλακεί, αντιθέτως η δια ζώσης εκπαίδευση και η ολόπλευρη μόρφωση μέσα από τα αισθητηριακά ερεθίσματα που λαμβάνει, μέσα από τις παραστάσεις που το νέο άτομο αποκτά, μέσα από την καλλιέργεια της φαντασίας αλλά βεβαίως και την δημιουργία διαπροσωπικών δεσμών την κοινωνικοποίηση έχει κεντρικό ρόλο στην ηθικοπλαστική ανάπτυξη του ανθρώπου, τη συγκρότηση μιας συμπαγούς προσωπικότητας.”

“Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης μόνο να τη συμπληρώσει καθώς φαίνεται να έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην κοινωνική όσο και την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.
Διαφορά επείγουσας τηλεκπαίδευσης και τηλεκπαίδευσης.
Ανάδυση της σημαντικότητας της συνεργασίας όλων των εκπροσώπων (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί) ως προς την ανάδειξη και τη διεκδίκηση των αναγκών τους.
Ο ανοιχτός διάλογος και η ανταλλαγή απόψεων συμβάλλει στην εύρεση πιθανών λύσεων .
Οι συνέργειες/διασύνδεση έχουν μεγαλύτερη δύναμη στη διεκδίκηση θεσμικών αλλαγών.”

“Τελικά εμείς τι σχολείο θέλουμε για τα παιδιά μας? Αυτό είναι που πρέπει να αναρωτηθούμε για να πάρουμε μέτρα και να διεκδικήσουμε αυτό το σχολείο που αξίζουν τα παιδιά μας.
Και φέτος είναι η χρονιά αυτή που παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν μπορούμε να ανοίξουμε όλη τη βεντάλια των θεμάτων στα σχολεία, να καταλάβουμε τη σημασία συμμετοχής σε ένα σύλλογο γονέων, για πιο λόγο εμείς οι γονείς μέσα από τα συλλογικά μας όργανα πρέπει να εντείνουμε τη δράση μας για σύγχρονα σχολεία.
Οι ίδιες οι συνθήκες, τα οξυμένα προβλήματα που εντείνονται να λειτουργήσουν ως εφαλτήριο για μαζικούς Συλλόγους Γονέων με αγωνιστικό περιεχόμενο και προσανατολισμό.
Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε τις αρχές του οργανωμένου κινήματος των γονιών, τον τρόπο λειτουργίας του.
Το καλύτερο για κάθε γονιό είναι να βλέπει το παιδί του να μορφώνεται ολόπλευρα μέσα σε ένα υγιές και ασφαλές σχολικό περιβάλλον. Να βλέπει το παιδί του χαρούμενο από τη γνώση και τη κοινωνικοποίηση που του προσφέρει το σχολείο. Να βλέπει το παιδί του να κατακτά τη γνώση σε ένα σχολείο που δεν στερείται σε εκπαιδευτικούς, υποδομές, καθαριότητα, εργαστήρια.”

Ομάδα Συντονισμού Σχολείων Κοζάνης
Υπερασπίσου το παιδί

Ένα σχόλιο στο άρθρο “Ομάδα Συντονισμού Σχολείων Κοζάνης -‘Υπερασπίσου το παιδί’: Συμπεράσματα από τη συζήτηση Τηλεκπαίδευση- Επιπτώσεις και μαθησιακές δυσκολίες

  1. Μάλιστα δηλαδή διεκδικείτε συνδιοίκηση με τους επίσημους φορείς της εκπαίδευσης; Ποιοί είστε εσείς; Εκλεγμένοι εκπρόσωποι με μανδύα φιλεκπαιδευτικό; Ανώνυμοι αγκιτάτορες με σκοπό την τρομοκράτηση των συναδέλφων; Ο αντιπολιτευτικός αρμός του ΚΚΕ στην εκπαίδευση; Πείτε μας αγωνιούμε.

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.