Δυστύχημα Τέμπη: Τι θα δείξουν τα ‘μαύρα κουτιά’ – Τα δύο κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τα αίτια της τραγωδίας



 

Φως στα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη αναμένεται να προσπαθήσουν να ρίξουν οι Αρχές, κι ενώ παραμένουν απαπάντητα πολλά ερωτήματα. Τα δύο σημεία που επισημαίνει ο δικαστικός πραγματογνώμονας Χρήστος Γκλαβόπουλος.

Τέσσερις μέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο τουλάχιστον 57 ανθρώπων, παραμένουν αναπάντητα πολλά ερωτήματα σχετικά με την σύγκρουση των τρένων.

Δύο είναι τα κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη σύμφωνα με τον Χρήστο Γκλαβόπουλο, Μηχανολόγο – ηλεκτρολόγο μηχανικό, δικαστικό πραγματογνώμονα.

“Πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια.

Δεύτερον βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα. Πώς μπορούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα όταν δεν γνωρίζουμε δύο καίρια σημεία; Πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει”, είπε ο ίδιος μιλώντας στην ΕΡΤ.

Ακόμα ανέφερε ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, πρέπει να απαντήσει σε μία σειρά ερωτημάτων καθώς εκείνη ελέγχει και λύνει ή δεν λύνει προβλήματα του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Hellenic Train και όποιων άλλων εμπλέκονται στο σιδηροδρομικό έργο της χώρας. Άρα είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων που συγκεντρώνει την περίληψη των προβλημάτων.
Τι θα δείξουν τα “μαύρα κουτιά” των τρένων
Ο κ. Γκλαβόπουλος έδωσε έμφαση και στα “μαύρα κουτιά” των δύο τρένων που περιέχουν τον ταχογράφο και κατά πάσα πιθανότητα και τις διάφορες συνομιλίες που γινόταν και στο κόκπιτ μέσα στο χώρο του και τις επαφές.

Όπως εξηγεί: “Το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, “βγάλε τον ταχογράφου και πες μας τι γράφει”. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου, αν μπορεί να γίνει, και επίσης την έρευνα και η μελέτη των καταγραφών ταχογράφου να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της”.

Όσον αφορά στο “μανιτάρι” ύψους δεκάδων μέτρων που σηκώθηκε μετά την έκρηξη είπε ότι δείχνει ότι “υπήρξε ανάφλεξη κατά μεγάλη βεβαιότητα των λαδιών, τα οποία είναι εκεί σε δεξαμενές πίεσης και όπου το όποιο λάδι ρυθμίζει το σύστημα φρένων. Το σύστημα πέδησης λειτουργεί με λάδι, το οποίο είναι διαρκώς σε πίεση όταν εκραγεί ο χώρος ή η δεξαμενή η οποία έχει το λάδι και τα άλλα συστήματα απελευθερώνεται απότομα, εμφανίζεται αέριο και παίρνει φωτιά”.

Συνεχίζεται η εξέταση νέου βιολογικού υλικού
Ένας ακόμα νεκρός ταυτοποιήθηκε από την εξέταση δειγμάτων στα εγκληματολογικά εργαστήρια ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των ταυτοποιημένων θυμάτων του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη στα 55, σύμφωνα με την Αστυνομία που διενεργεί το μακάβριο έργο της αναγνώρισης.

Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός αριθμός των επιβεβαιωμένων νεκρών είναι μέχρι στιγμής 57. Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχουν και δύο δείγματα βιολογικού υλικού από αυτό που έχουν δώσει συγγενείς, τα οποία δεν ταιριάζουν με αυτά των νεκρών. Αυτό δεν αποκλείεται να διαφοροποιήσει λίγο τον τελικό αριθμό των θυμάτων, αλλά ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της εργαστηριακής έρευνας, καθώς από την Πυροσβεστική εστάλη και άλλο δείγμα από τον τόπο του δυστυχήματος.

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, πρόκειται για ανθρώπινο μέλος που εντοπίστηκε κατά την μετακίνηση της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας χτες το βράδυ.

Από το Αρχηγείο του ΠΣ επίσης έγινε γνωστό ότι η έρευνα στον τόπο του δυστυχήματος είναι στην τελική της φάση, με την απομάκρυνση των δύο μηχανών, που καθυστέρησε χτες λόγω βροχής και θα ακολουθήσει η τελευταία “σάρωση” σε μια περιοχή περίπου 500 τετραγωνικών μέτρων. Αμέσως μετά θα ανακοινωθεί και η ολοκλήρωση των ερευνών, πιθανόν μέχρι το απόγευμα σήμερα, εκτός απροόπτου.

news247.gr

2 σχόλια στο άρθρο “Δυστύχημα Τέμπη: Τι θα δείξουν τα ‘μαύρα κουτιά’ – Τα δύο κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τα αίτια της τραγωδίας

  1. Στέλιος Κ,καθηγητης,βολιωτης.

    - Edit

    Απαντήστε

    Είστε η κυβέρνηση του ” πάμε κι οπου βγει”
    η κυβέρνηση του φαίνεσθαι κι όχι του ειναι!
    Το φαίνεσθαι ειναι τα πανηγύρια σας,οι φιέστες σας,εργα εικονικής πραγματικότητας και πολύ φαί!Το είναι σας;λαμαρίνες και σίδερα πάνω από φοιτητές που φύγαν τόσο αναπάντεχα!
    Καμαρωνετε για την ψηφιοποίηση του κράτους, για την ψηφιοποίηση των κινητών μας κι όχι για τηλεδιοικηση του σιδηροδρομικου δικτύου!
    Ο ,για 40 χρονια ,Σταθμάρχης του Βόλου,ο οποίος έδωσε συνέντευξη στην καθημερινή, τα είπε όλα και συγκίνησε το πανελλήνιο!
    ” ξέρουμε..που είναι ο ντελιβερας και δε γνωρίζουμε…που είναι τα τρενα!
    Ο Γεώργιος Αποστολερης,ο παραπάνω Σταθμάρχης,ήταν συμμαθητής μου,6 ολόκληρα χρόνια, γυμνασιο και λύκειο, ήμασταν στην ίδια αίθουσα!
    “Εγω” καθόμουν στο πρώτο θρανίο της μεσαίας σειράς των θρανιων κι ο Γεώργιος, ο αγαπημένος μου συμμαθητής ,στο δεύτερο θρανίο,πίσω από μένα!
    Όλα τα βιβλία του και τα τετράδια του ήταν ζωγραφισμένα με ατμομηχανες,βαγονια και σιδηροδρομικες γραμμές.
    Από μικρός είχε πάθος κι αγάπη και ζήλο ξεχωριστό για αυτό που έγινε μετα!
    Μεγάλωσε μέσα στον σιδηριδρομικο σταθμό του Βόλου, δίπλα στο πατέρα του που ήταν κι εκείνος Σταθμάρχης.
    Ο Γεώργιος απ την υπερβολική αγάπη για τη δουλειά του …πήγαινε στον Σταθμό,κάθε μέρα από τις 3 το πρωί,3 ώρες πριν τη βάρδια του!
    Από τους 34 μαθητές του τμήματος, οι 33 πήγαμε σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ,κι ο Γεωργιος;
    Από ηλικίας 21 χρονων Σταθμαρχης και,απ ότι λέγεται, ίσως ο καλύτερος Σταθμάρχης των τελευταίων 40 χρονων!
    Είχε πάντα μια ξύστρα για το μολύβι του ….μια μινιατούρα-Ατμομηχανή
    και στα διαλείμματα, οταν έβρεχε και καθόμασταν στην αίθουσα…
    Ζωγράφιζε στον πίνακα μια Ατμομηχανή και τα βαγόνια τα πολλά…έβγαιναν απ τον πινακα και το τελευταίο βαγόνι…στον τοίχο…τοσο πάθος, τόση αγάπη για τη δουλειά του, νάσαι καλά Γεώργιε,ξέρω,τωρα είσαι πολύ λυπημένος για το τραγικό συμβάν,εσύ που ήσουν πάντα γελαστόςκαι χαρούμενος από μικρό παιδί…

  2. Στέλιος Κ,καθηγητης,βολιωτης

    - Edit

    Απαντήστε

    Αν,αν,αν
    Αν πέρυσι, έμπαινες στο Σούπερ
    Χωρίς μασκα; πρόστιμο
    Δεν κρατάς τα μέτρα ασφαλειας!
    Αν πέρυσι κυκλοφορούσες
    Χωρίς μασκα;πρόστιμο.
    Δεν κρατάς τα μέτρα ασφαλειας.
    Αν πέρυσι,έμπαινες σε λεωφορείο
    Χωρίς μασκα;πρόστιμο.
    Αν,αν,αν,αν
    Αν έμπαινες πέρυσι στο συγκεκριμένο τρένο
    Χωρίς μασκα;πρόστιμο.
    Δεν κρατάς τα μέτρα ασφαλειας
    Αν,αν,αν,αν…………
    Ξεκάρφωτη κοινωνία
    ποσο δίκιο είχες, κάθε φορά
    που το έλεγες…..πατέρα μου αγαπημένε…
    ” να μάθεις να πετάς…αύριο ίσως μας πάρουν τον δρομο”
    Αυτό,δεν το είπες εσύ πατέρα μου,το είπε ο ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ.
    Εκείνος γνωριζε γράμματα ,εσύ;γνώριζες…..απ τα χρόνια σου ακόμα…πως…. η κοινωνία ηταν-είναι ξεκάρφωτη.
    Αν,αν,αν….

Γράψτε απάντηση στο Στέλιος Κ,καθηγητης,βολιωτης. Ακύρωση απάντησης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.