Εορτή του οσίου Νείλου του Ερικούσιου – Ομιλία της δασκάλας Αποστολίας Ρούσης σε εορταστική εκδήλωση στην Ερείκουσα



Ομιλία της δασκάλας Αποστολίας Ρούσης σε εορταστική εκδήλωση στην Ερείκουσα

Αγαπητοί κάτοικοι σας ευχαριστώ που ανταποκριθήκατε τόσο εγκάρδια στη σημερινή μου πρόσκληση. Τελειώνοντας την προσευχή μας βρίσμομαι στην τόσο ιδαίτερη και χαρούμενη θέση να μιλήσουμε για τον όσιο. Είναι ένα εγχείρημα πολύ δύσκολο όπως θα δείτε αλλά ελπίζω ο Θεός και ο άγιος να μας φωτίσουν να οδηγηθούμε σε ωραίες ανακαλύψεις. Αρχικά όμως πρέπει να σας διηγηθώ με ποιον τρόπο θαυματουργικό μου φανερώθηκε ο άγιος. Κάθε βράδυ διαβάζω ποιος άγιος εορτάζει την επόμενη μέρα, μελετώ τον βίο του και τον παρακαλώ να έρθει εδώ στην Ερείκουσα και να μας ευλογήσει όλους. Το πρωί στο σχολείο ξεκινάμε πάντα το μάθημα λέγοντας και κάνοντας δραστηριότητες για τη ζωή του αγίου της ημέρας. Χθες το βράδυ συνέβη το εξής. Όπως γνωρίζουν όσοι με ξέρουν δεν χρησιμοποιώ το κινητό παρά μόνο χρηστικά και αναγκαία. Επίσης στο σπίτι μας με τον ιατρό δεν έχουμε ίνερνετ επάνω εδώ και τουλάχιστον δυο εβδομάδες. Χθες λοιπόν και ενώ είχα και επισκέψεις κοίμιζα τα μωρά, δεν είδα τον βίο του αγίου της επομένης. Μόλις η ώρα πήγε δώδεκα και κάτι μου στέλνει στο viber μήνυμα ένας ιερέας από την Κοζάνη. Το πατώ και βλέπω 16 Αυγούστου εορτή του οσίου Νείλου του Ερικουσίου. Συνεχίζω τη γρήγορη ανάγνωση και με ταχυκαρδία διαβάζω στη νήσο Ερεικούσα, κοντά στην Κέρκυρα. Δεν ξέρω αν κατανοείτε την αλληλουχία! Χωρίς ίντερνετ, χωρίς επαφή με το κινητό με ώθησε ο Θεός να το ανοίξω και είναι και πολλά ακόμη που όμως είναι σωστό και φρόνιμο να τα κρατήσω και να τα διαφυλάξω στην δική μου ψυχή. Βλέπετε όμως πως ο Κύριος μου έδειξε τον άγιο ακόμη και αν οι συνθήκες δεν οδηγούσαν εκεί. 

Εδώ λοιπόν με τη χάρη του Θεού θα σας μιλήσω για όσα μέσα σε λίγες ώρες έχω βρει. Επικοινώνησα με την μητρόπολη και τον πατέρα Θωμά για περισσότερες πληροφορίες αλλά σήμερα δεν είχε να μου δώσει κάτι και ζήτησα να γίνει από τη μητρόπολη έρευνα ώστε στον αγιασμό μας στις 15 Σεπτεμβρίου να έχουμε και άλλα στοιχεία. Επίσης επικοινώνησα και με ένα μοναστήρι, αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. 

Αν κάποιος στο διαδίκτυο πατήσει βίος αγίου 16 Αυγούστου θα δει διάφορες ιστοσελίδες . Μπαίνοντας στην πρώτη εξ αυτών αναφέρονται ονόματα πολλών αγίων για τη μέρα αυτή και ανάμεσα σε όλα αυτά και το όνομα όσιος Νείλος Ερικούσιος. Πριν ξεκινήσω να σας παρουσιάζω όσα έχω συλλέξει θέλω να σας τονίσω και τώρα όπως και στην εκδήλωση που είχα διοργανώσει για το ναυάγιο όπως θα θυμάστε οι περισσότεροι, πως εγώ πιάνω το κουβάρι κάποιων γεγονότων του τόπου που υπηρετώ από τη μία άκρη του νήματος. Για να βρούμε και την άλλη ώστε να το ξεδιαλύνουμε το κουβάρι θέλει το ενδιαφέρον και την αγάπη σας. Όσο ο Θεός με έχει καλά, πράγμα μη δεδομένο για κανένα αλλά πολύ περισσότερο γαι εμένα λόγω και του ιστορικού μου θα ήθελα με τη βοήθεια του Θεού να δημιουργήσω για τον τόπο αυτό όμορφα πράγματα. Στα αρχεία του σχολείου ήδη έχουν προστεθεί κάπιοες ιστορικές φωτογραφίες και γεονότα και θα ήθελα να σας προσκαλέσω όλους εσάς να συμμετέχετε αν θέλετε σε αυτό. Τον τόπο που υπξηρετώ τον σέβομαι και θέλω να δημιουργήσω  πρώτα ο Θεός αρχεία με δικές σας ιστορίες. Κάθε ιστορία, οποιαδήποτε ιστορία. Σε λίγο αρχίζει η σχολική χρονιά και πάλι. Το προηγούμεο έτος κατάφερα να δημιουργήσω μία λίστα των ιερέων που υπηρέτησαν εδώ στο νησί με τη βοήθεια της μητρόπολης και θα ήθελα αν συμφωνεί και ο ιερέας μαζί με τον αγαισμό μας να κάνουμε και ένα μνημόσυνο σε όλους αυτούς τους ιερουργούς. Από εκεί και έπειτα έχουμε μία ολόκληρη σχολική χρονιά και είμαι πρόθυμη να συγκεντρώσω, να καταγράψω και να συλλέξω αυτό που εσείς θα μου δώσετε. Υπάρχει ένα ωραίο ρητό που ονομάζεται: “δωρεάν ελάβατε, δωρεάν δώτε υμίν”. Δηλαδή ο Θεός προσφωνώντας τους αποστόλους και τους αγίους Αναργύρους τους λέγει πως τα χαρίσματα που έχουν τους δόθηκαν δωρεάν και έτσι δωρεάν να τα δώσουν κι εκίνοι σαν βοήθεια στον πλησίον τους. Εμένα ο Θεός με έχει χαριτώσει με το χάρισμα της συγγραφής. Μπορώ να γράφω. Μπορείτε να μου δώσετε τετράδια αναρίθμητων σελίδων και να τα γεμίσω λόγια. Είμαι λοιπόν εδώ και έτοιμη να καταγράψω τις όποιες ιστορίες σας και να τις κάνουμε εκδηλώσεις. Να ενωνόμαστε σαν κοινωνία ανθρώπων και Θεού. Να γνωρίζετε πως προσπαθώ με διάφορες κινήσεις που με φωτίζει ο θεός για το νησί. Μόλις επικοινώνησα και με εκδότες και πολλούς ιδιώτες ώστε στο νησί μας να καταφθάνουν περιοδικά και βιβλία σε μηνιαία βάση. Δεν είναι εύκολο. Η μεταφορά και η βοήθεια ώστε να μπουν στο καράβι, τα έξοδα είναι δύσκολα. Αλλά όπως σας είπα εγώ κρατώ τη μία άκρη του νήματος. Για να φτάσω σε κάτι ωραίο χρειάζεται σύμπλευσις. 

Από την αγάπη μου και το χάρισμα της συγγραφής μου όμως γράφω αρκετά και μπορεί να σας κουράσω. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν. 

“Ο Όσιος Νείλος γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και ήταν γιος του Ιωάννου Λασκάρεως, αδελφού του αυτοκράτορα Θεοδώρου Λασκάρεως, που βασίλευσε στη Νίκαια το 1204 μ.Χ.

Ο Όσιος Νείλος από τον διωγμό των Λατίνων, κατέφυγε στα παράλια του Πόντου στη Μονή Ακοίμητων, όπου ηγούμενος ήταν ο Όσιος Μάρκελος, ο οποίος τον χειροτόνησε Μοναχό με το όνομα Νείλος, από Νικόλαος, που ήταν το αρχικό του.

Μετά από χρόνια, το 1261 μ.Χ., ο Νείλος επανήλθε στην Κωνσταντινούπολη, πήρε χρήματα από τη μητέρα του και έφυγε στα Ιεροσόλυμα, όπου έμεινε έξι χρόνια.

Κατόπιν επανήλθε στην Κωνσταντινούπολη για να εξοριστεί από τον λατινόφρονα αυτοκράτορα Μιχαήλ Α’ τον Παλαιολόγο στο Άγιον Όρος. Εκεί, στη Μονή Ιβήρων έμεινε 10 χρόνια.

Έπειτα, κλήθηκε από τον Ανδρόνικο Παλαιολόγο και αφού έλαβε χρήματα από την αδελφή του, ταξίδεψε σε πολλούς τόπους της Μεσογείου. Κατέληξε σ’ ένα ερημονήσι, την Ερικούσα, απ’ όπου πήρε και την επωνυμία Ερικούσιος. Το νησί αυτό ήταν κοντά στην Κέρκυρα και ασκήτευσε εκεί 10 χρόνια.

Κατόπιν πέρασε στην Ήπειρο, όπου στη Θεσπρωτία έκτισε τη Μονή Ιερομερίου. Εκεί, μετά από πολλούς ασκητικούς αγώνες, έφθασε σε βαθιά γεράματα και απεβίωσε ειρηνικά.”

πηγή: https://www.saint.gr/800/saint.aspx

Εδώ ας κάνουμε μία παρένθεση όπως ακούσατε αναφέρθηκα σε διωγμό των λατίνων. Ας παραθέσω λοιπόν και τα εξής και αν θέλετε συγκατείστε λιγάκι κάποιες ημερομηνίες ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα την πορεία ζωής του οσίου.

“Η πολιορκία και η Άλωση Κωνσταντινούπολης σημειώθηκαν τον Απρίλιο του 1204 και σημάδεψαν την κορύφωση της Τέταρτης Σταυροφορίας. Οι Σταυροφόροι, με επικεφαλής τον Ερρίκο Δάνδολο, τον Βονιφάτιο τον Μομφερρατικό και τον Βαλδουίνο της Φλάνδρας, κατέλαβαν, λεηλάτησαν και κατέστρεψαν τμήματα της Κωνσταντινούπολης, της πρωτεύουσας της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Μετά την Άλωση της Πόλης ιδρύθηκε η Λατινική Αυτοκρατορία (γνωστή στους Βυζαντινούς ως Φραγκοκρατία ή Λατινική Κατοχή)[1] και ο Βαλδουίνος της Φλάνδρας στέφθηκε Αυτοκράτορας ως Βαλδουίνος Α΄ της Κωνσταντινούπολης στην Αγία Σοφία.

Μετά την λεηλασία της πόλης, τα περισσότερα εδάφη της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας μοιράστηκαν μεταξύ των Σταυροφόρων. Κάποιοι Βυζαντινοί αριστοκράτες ίδρυσαν επίσης μια σειρά από μικρά ανεξάρτητα κράτη, μεταξύ των οποίων η Αυτοκρατορία της Νίκαιας, η οποία και ανακατέλαβε τελικά την Κωνσταντινούπολη το 1261, ανακηρύσσοντας την αποκατάσταση της Αυτοκρατορίας. Ωστόσο, η αποκατασταθείσα Αυτοκρατορία δεν κατόρθωσε ποτέ να ανακτήσει την παλαιότερη εδαφική ή οικονομική της ισχύ και τελικά υπέκυψε στο ανερχόμενο Οθωμανικό Σουλτανάτο στην πολιορκία της Κωνσταντινούπολης του 1453.

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης του 1204 συνιστά σημαντική καμπή στη μεσαιωνική ιστορία. Η απόφαση των Σταυροφόρων να επιτεθούν στην μεγαλύτερη χριστιανική πόλη στον κόσμο ήταν πρωτοφανής και αμφιλεγόμενη. Οι αναφορές των λεηλασιών και της βαρβαρότητας των Σταυροφόρων σκανδάλισαν και τρομοκράτησαν τον Ορθόδοξο κόσμο. Οι σχέσεις μεταξύ Καθολικής και Ορθόδοξης Εκκλησίας επλήγησαν καταστροφικά για πολλούς αιώνες και δεν αποκαταστάθηκαν ουσιαστικά ως την σύγχρονη εποχή. Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία έμεινε πολύ φτωχότερη, μικρότερη και τελικά λιγότερο ικανή να ανατρέψει τον εκτουρκισμό της Μικρασιατικής ενδοχώρας. Οι ενέργειες των Σταυροφόρων επιτάχυναν άμεσα την κατάρρευση της χριστιανοσύνης στα ανατολικά και μακροπρόθεσμα διευκόλυναν την επέκταση του Ισλάμ στην Ευρώπη.”

Πηγή: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%B7_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9A%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B7%CF%82_(1204)

Μόλςι λοιπόν διάβασα τον βίο του αγίου, επικοινώνησα τόσο με τον πατέρα Στέφανο ο οποίος και με επιβεβαίωσε για την εορτή του οσίου Νείλου Ερικουσίου στον ορθόδοξο συναξάρι της εκκλησίας μας όσο και με πολλούς κατοίκους εδώ στην Ερείκουσα οι οποίοι ναι γνλωριζαν για την ύπαρξη εδώ ενός ασκητή οσίου. 

Υπάρχει μάι σύγχυση ακι εκεί αρχίζει η αναζήτηση και η προσπάθεια που πιτσεύω οφείλουμε να κάνουμε όσον αφροά τον όσιο Νείλο καθώς επικοινωνώντας με την ιερά μονή Γερομερίου υποστηρίχθηκε η άποψη πως ναι ο όσιος Νείλος είναι ο ιδρυτής της μονής ο βίος που τους αναφέρω είναι παρόμοιος και τθα το δείτε και εσείς παρακάτω αλλά υποστηρίζουν πως η επωνυμία έχει σχέση με την περιοχή Ιεριχώ. Εγώ θα σας τα παραθέσω όλα και έπειτα εσείς μπορείτε να συνεχίσετε την όποια προσπάθεια και εγώ μαζί σας όπως ακι σε όποιο άλλο ζήτημα. Ας ακούσουμε λοιπόν:

“Ο Όσιος Νείλος ο Ηγιασμένος, είναι η σημαντικότερη ασκητική φυσιογνωμία του θεσπρωτικού χώρου. Με την αγία του ζωή και τους ασκητικούς του αγώνες, καθαγίασε με το πέρασμα του την επαρχία της Παραμυθίας και κληροδότησε ως πολύτιμο θησαυρό, την περιώνυμο και ένδοξη Ιερά Μονή Γηρομερίου, που ο ίδιος ίδρυσε, η οποία και ανεδείχθη ένας από τους σπουδαιότερους πνευματικούς φάρους και σήμερα αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά ιστορικά μνημεία της Ηπείρου.

Πατρίδα του Οσίου Νείλου ήταν η τότε βασιλεύουσα, η Κωνσταντινούπολη, όπου και γεννήθηκε περίπου το 1228 μ.Χ. Η καταγωγή του μάλιστα, ήταν από την βασιλική οικογένεια των Λασκάρεων. Τα πλούτη και η δόξα όμως, δεν μπόρεσαν να νικήσουν τον πόθο του μοναχικού βίου, που είχε φωλιάσει στην ψυχή του και έτσι τα εγκατέλειψε όλα και σε νεαρότατη ηλικία έγινε μοναχός στην περίφημη Μονή των Ακοιμήτων. Εκεί, αποδύθηκε σε μεγάλους ασκητικούς αγώνες, με μεγάλη αυταπάρνηση, εγκράτεια και προσευχή και έγινε «σκεῦος καθαρόν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος».

Μετά από αρκετά χρόνια, επανήλθε στην Κωνσταντινούπολη και χωρίς να αποκάλυψει την ταυτότητά του, πλησίασε την μητέρα και την αδελφή του σαν άγνωστος ζητιάνος και έλαβε από αυτές ελεημοσύνη. Κατόπιν, επισκέφθηκε τα Ιεροσόλυμα μαζί με άλλους προσκυνητές και επιστρέφοντας στην Κωνσταντινούπολη, ακολουθώντας κάποιον σεβαστό γέροντα, δεν δίστασε να ελέγξει τον ίδιο τον αυτοκράτορα Μιχαήλ Παλαιολόγο, για την προσπάθειά του να υποτάξει την Ορθόδοξη Εκκλησία στην εξουσία του Πάπα της Ρώμης. Ως απάντηση του αυτοκράτορα, ήλθε η καταδίκη τους, να αφεθούν στο πέλαγος αβοήθητοι, χωρίς τρόφιμα και κουπιά, για να χαθούν. Παλεύοντας με τα κύματα για σαράντα ημέρες, κάτω όμως από τη σκέπη της θείας πρόνοιας, αποβιβάσθηκαν στα παράλια της Μονής των Αγίων Αββάδων (πιθανώς της Μονής των Ιβήρων του Αγίου Όρους). Μετά από παρέλευση τριών ετών, κατά τα οποία ο Όσιος Νείλος παρέμεινε στη Μονή ως θυρωρός, για μία ακόμη φορά γύρισε στην Βασιλεύουσα, όπου τιμήθηκε ως ομολογητής της πίστεως από τον νέο αυτοκράτορα, τον ευσεβή Ανδρόνικο Παλαιολόγο.

Όμως, φύση ανήσυχη καθώς ήταν, ξαναέφυγε από την Πόλη (αυτή τη φορά οριστικά) και αφιέρωσε τον υπόλοιπο χρόνο της ζωής του σε διάφορα προσκυνήματα και μοναστήρια των Αγίων Τόπων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο πέρασε από την Ερυθρά Θάλασσα, την περιοχή των Σοδόμων, το όρος Σινά, το Καρμήλιον όρος, την Ιεριχώ, τον Ιορδάνη ποταμό και τη Μονή του Αββά Γερασίμου και στη συνέχεια, περνώντας τα χρόνια «εν πολλή κακουχία και ασκήσει», δια μέσου πιθανώς των νησιών Κύπρου, Ρόδου και Κυκλάδων, πέρασε από την Πελοπόννησο και την Κέρκυρα και τελικά έφθασε στην Ήπειρο, σε τόπο ονομαζόμενο Ωρυκόν ή Ιεριχώ, κοντά στη σημερινή Αυλώνα της Βορείου Ηπείρου, όπου εγκαταστάθηκε σε μία μικρή καλύβα. Μετά όμως από παράκληση θεοφιλών κατοίκων της Θεσπρωτίας, μετέβη νοτιότερα, στην περιοχή του Γηρομερίου, και εγκαταστάθηκε στη σπηλιά ενός αποτόμου βράχου. Σύντομα, γύρω από τον σεβάσμιο ασκητή, δημιουργήθηκε μικρή αδελφότητα μοναστών, ενώ παράλληλα, η φήμη και η πνευματική του ακτινοβολία συνεχώς εξαπλώνονταν.

Η παράδοση της περιοχής αναφέρει, ότι κατά καιρούς, στο απέναντι βουνό, μέσα στο πυκνό δάσος, ο Όσιος έβλεπε τις νύχτες κάποια θεϊκή λάμψη, σαν φωτιά. Αυτό παρακίνησε τους ασκητές να αναζητήσουν την πηγή αυτής της παράξενης φωτιάς και να οδηγηθούν στην ανακάλυψη της Ιεράς Εικόνος της Παναγίας, η οποία και έγινε η αφορμή να δεχθούν σαν θέλημα του Θεού να κτισθεί στην θέση αυτή το Μοναστήρι.

Μετά από πολλούς αρχικά κόπους και ύστερα με τη βοήθεια και των βασιλέων του Δεσποτάτου της Ηπείρου, αλλά και των τοπικών αρχόντων, κατόρθωσαν να ολοκληρώσουν και να τελειοποιήσουν το Μοναστήρι, το οποίο οργανώθηκε πάνω στις βάσεις και στις αρχές του κοινοβιακού μοναχισμού και να το αναδείξουν ως ένα από τα σπουδαιότερα μοναστικά κέντρα της Ηπείρου.

Σε βαθύ γήρας πλέον (106 ετών) και έχοντας τελειώσει το έργο του ο Όσιος Νείλος, όρισε τον διάδοχό του και κανόνισε τα της ταφής του, ζητώντας να τον θάψουν στον τάφο που ο ίδιος είχε ετοιμάσει εκτός της Μονής δίπλα στον παρακείμενο χείμαρρο. Άφησε ως ιερά παρακαταθήκη και κανονισμό για τη λειτουργία της Μονής την Ιδιόχειρη Διαθήκη του και παρέδωσε την αγία του ψυχή στα χέρια του Θεού, τη νύχτα της πρώτης Ιανουαρίου του έτους 1334 μ.Χ.

Μετά από μερικά χρόνια, κατά την παράδοση, απεσταλμένοι του αυτοκράτορα, ήλθαν στη Μονή με σκοπό να προβούν σε εκταφή και μεταφορά των ιερών λειψάνων του Οσίου στην Κωνσταντινούπολη. Όμως ο Θεός, «κρίμασιν οἶς Αὐτὸς οἶδεν», δεν το επέτρεψε και επενέβει με τρόπο θαυμαστό. Ένας ογκώδης βράχος κατέπεσε από το βουνό και σκέπασε τον τάφο του Οσίου εμποδίζοντας την εκταφή. Έτσι η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε και επάνω από τον βράχο κτίστηκε ναΐσκος προς τιμήν του Οσίου, ενώ τα άγια λείψανά του παραμένουν μέσα στον τάφο του, αγκαλιασμένα από τη θεσπρωτική γη, σαν πολύτιμος θησαυρός για όλους μας.

Ο βιογράφος του Οσίου, πιθανώς ο διάδοχος και μαθητής του Ησαΐας, σημειώνει στο Συναξάρι του για τον «μακάριον καὶ μέγαν ἐν ἀσκηταῖς πατέρα ἠμῶν Νεῖλον»:

«Νεῖλος ἀρετάς ὡς ῥεῖθρον πελαγίζων ἄρδει τάς ψυχάς ὡς τὴν γῆν ἄλλος Νεῖλος».

Η ασκητική φυσιογνωμία του Οσίου Νείλου και η ισχυρή του προσωπικότητα είχε έντονη επίδραση, όχι μόνο στην πρώτη φάση της ιστορίας της Μονής, αλλά και στην συνολική ιστορία ολόκληρης της γύρω περιοχής. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι από πολύ νωρίς ο Όσιος Νείλος καθιερώθηκε στη συνείδηση του λαού και τιμάται ως Άγιος. Μάλιστα, υπάρχουν πολλές λαϊκές παραδόσεις σχετικές με το πρόσωπο του, αλλά και αναφέρονται πολλά θαύματα και χαρισματικές εκδηλώσεις που αποδίδονται σ’ αυτόν. Ακόμη αρκετοί κάτοικοι της περιοχής φέρουν με ευλάβεια ως βαπτιστικό, το όνομα Νείλος. “

πηγή: https://www.saint.gr/4159/saint.aspx

Εγώ όφειλα ως χριστιανή,ως δδιδάσκουσα του τόπου και ώς κάτοικος της Ερείκουσας εφόσον με αυτόν τον θαυματουργό τρόπο με ενημέρωσε ο Κύριςο για την ύπαρξη του οσίου Νείλου Ερικουσίου να κάνω αυτή την εκδήλωση. Την αλήθεια και τη συνέχεια τη γνωρίζει μονάχα ο Κύριος και όσιος τον οποίο και παρακαλώ να μας τη φανερώσει πλήρως. Κατανποώ όμως με το μυαλό που μου χάρισε ο Κύριος πως ο όσιος Νείλος πέρασε από την Κέρκυρα και ναι ήταν ασκητής με πολύ μεγάλο ζήλο και η Ερείκουσα ήταν ιδανική. 

Αν με τη χάρη του Θεού βρίσκομαι εδώ θα ήθελα αν συμφωνείτε και εσείς να κάνουμε του χρόνου πανηγυρικό εσπερινό με αρτοκλασία και λειτουργία. Επίσης αν όχι μία εκκλησία, ένα εκκλησάκι; 

Ευχαριστώ αρχικά τον Θεό που με έχει γερή και στην θέση της διδάσκουσας του νησιού, έπετια εσάς που είτσε εδώ και at last but not least τον άντρα μου Κώστα. Ξέρετε εκείνα τα πραγματάκια ποιυ έχουν οι κυρίες; Κάτι μουσικά κουτιά που τα ανοίγεις και σηκώνεται μία μπαλαρίνα να και χορεύει. Αυτή είαμ εγώ εδώ αλλά η μουσική, ο ρυθμός μου ο Κώστας μου και κουτί μου η αγκαλιά της Παναγίας. Χρόνια μας πολλά και ευλογημένα. 

Ένα σχόλιο στο άρθρο “Εορτή του οσίου Νείλου του Ερικούσιου – Ομιλία της δασκάλας Αποστολίας Ρούσης σε εορταστική εκδήλωση στην Ερείκουσα

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.